brendagill - geen melk uit de vriezer?? hmmm...zou dat hier ook het probleem geweest zijn zaterdag? We wilden flesje weer eens even proberen...maar mannetje krijsen en gillen, liep helemaal rood aan..toen we speen van flesje in z'n mond deden..ik legde 'em toen aan de borst en hij smakte er gewoon over! 1 borst gegeven (voor ergste honger) toen flesje weer proberen...weer gillen en krijsen...weer aan de borst....drinken! zucht....hoe moet dat straks als ik aan werk moet? Ga nog maar es even proberen met verse melk uit flesje...
@Tizzy, je bent welkom hoor, vanmiddag ben ik visiteloos Voor de andere dames, komt die dan he.....ajb, een stukkie taart Rosan lag van het weekend weer eens omgedraaid in bed, lees: hoofd aan voeteneinde en voeten aan hoofdeinde....ook regelmatig ligt ze overdwars in bed.....t is me er eentje! Vind het nu wel eng om lakentje over te doen.....
Jessie, hmmm stukje taart was erg lekker Tycho ligt ook altijd zo raar in bed, hoe hij het voor elkaar krijgt is mij een raadsel...schijnbaar ligt dat lekkerder of iets haha
brendagill - denk dat het inmiddels wel een maand geleden is. We hebben beide het flesje geprobeerd. Wat melk in zn mondje laten druppelen, maar ho maar! ging eerder wel goed....
Indy...misschien omdat het zo lang geleden is dat hij de fles weigert. Gewoon elke dag weer paar keer proberen aan te bieden aan hem, en als hij hem dan weer wilt elke dag eigenlijk 1 voeding een flesje geven. Wij doen dat ook zo sinds hij een week of 5 is. Ik hoorde van vriendinnen om me heen ook dat ze flesje hadden geprobeerd ging goed, maar tijdje niet gegeven dat kindje fles weigerde... Hoop als je weer paar keer aanbiedt dat hij het dan weer accepteerd, wanneer moet je weer werken??
Hmm ik zou verse melk proberen...aangezien hij fles al niet wil en dan heeft melk ook nog eens rare smaak... Ik ga morgen proberen verse melk en diepvriesmelk te mengen..
ja dan is verse melk miss wel 't beste om weer even mee te proberen.... gaf jij de fles dan of je man/vriend? hoe is het vandaag nu gegaan dan, nu hij geen melk uit de vriezer wou?
Vriend gaf fles, ik geef nu ook af en toe de fles hoor, maar vriend vaker. Hij kijkt mij ook raar aan als ik fles geef haha Nou hij heeft om 12.30 verse melk nog gehad maar is nu op staat hier op kantoor in koelkast. Ik ga zo naar huis om hem te voeden!
@ Coto, wat een druk nachtje zeg! En idd ze lijken dan wel op Stevie Wonder met dat bewegen met het hoofd. Mooie chalets zeg! Ziet er echt goed uit! Hihi als nu het vakantieweer in Frankrijk op tv is kijk ik altijd ff hoe straks bij jou is J @Bianca, heb je met die shakes geen hongergevoel meer dan? Fijn dat de zonnewering vandaag komt! @Inge, jij bent goed aan het huisvrouwen zeg! Petje af hoor! @Thalina, fijn dat Maarten Jacob tot nu toe zo weinig last heeft van de prikjes! Ben benieuwd hoe hij het gaatje schieten vind, hij is zon bikkel met de prikjes! @Brenda, fijn dat je vacature weer hebt, kun je je inderdaad goed voorbereiden. En dat iemand flink blijft roken als zij zwanger is daar snap ik echt niets van! @Kleding s nachts: rompertje met korte mouwen, badstof slaapzakje en lakentje tot schoudertjes (ongeveer dan he) @Sushi, gezellig onverwacht broertje op de koffie. Nou, huishoudt ze! @Danielle, wat spannend!!! Ik ga snel verder lezen om te kijken of je het aan hebt gedurfd om toch te bellen. Hoop op goed nieuws! @kikki, dan zit ik dus wel goed met de kleding s nachts. Alleen heeft ze een romper met korte mouwen aan ipv lang maar het is ook zon zwetertje! En s ochtends zijn armen niet koud of zo dus het zal wel goed zijn. Wel fijn dat je alles meteen even hebt gevraagd, is makkelijk voor ons J * vangt vitamientjes en neemt ze snel in* @Brenda, oh jeetje dat is een probleem! Ik lees pas uren later dus ga geen advies geven, zou ook niets weten eigenlijk. Ga snel verder lezen. @ Lynn, ik had het gevoel dat bv iets terug liep. Kleine meisje was moeilijker met drinken. Toen had ik het op internet opgezocht of dat kon en zij gaven aan dat je extra veel moet drinken. Dus dat doe ik nu maar. Maar kleine meisje drinkt sowieso voortaan korter ze drinkt nog maar ongeveer 15 min. Per keer en eerst 20. Is dat bij de andere bvmamas ook zo? @Zeppie, ik durf zo niet te zeggen of hele groene poep niet goed is. Beetje lime-groen zal ik maar zeggen was niet goed, maar dan moest het wel paar keer zijn. Anders maakte het niet uit. Weet niet meer of jij bv geeft? Anders kan het ook liggen aan iets wat jij gegeten hebt. @Tizzy, joepie weer een voordezwangerschapsbroek aan, super! Hoe komt het dat jullie mannetje wakker maken voor de eerste voeding? @danielle, joepie!!!! Wat een goed nieuws! Dat is stap 1 en dat ze toch zelf nog voor je bellen klinkt positief hoor! Heel blij voor je! @Inge, ja kan me voorstellen dat Nils midden in de nacht bij jullie al slapen geen goed idee is. Dan went hij daar dadelijk aan en dat is heel moeilijk om terug te draaien. Wel goed van je dat je dan s ochtends tegen je man hebt gezegd en niet s nachts waar Nils bij was. @Indy, actief bezig geweest hoor! @Jodie, wat vervelend dat je eindtijd verkeerd op de planning stond maar ja daar kun jij niets aan doen natuurlijk! Kleine meisje slaapt nog niet met knuffel, dus geen idee. @Tizzy, ja, gebruik die vitamine C nu ook maar helpt helaas niets nu, moet het echt even uitzieken vrees ik. @Thalina, ik mexicaanse griep . Niet zo eng doen he! @kikki, goed dat je hem maar even preventief dan pcm hebt gegeven. Baadt het niet dan schaadt het ook niet. @Tizzy, hihi slippertjes voor babys! Tja, wanneer doe je dat aan? Ik denk dat het wel über schattig kan staan maar of we onze beebs er echt een plezier mee doen? Denk het niet. @jessie, zo die Rosan is actief in bed met opdraaien! Ook wel een beetje eng of niet? Naja ze kan niet vast komen zitten of zo! @Flesje, kleine meisje heeft er soms ook moeite mee. Ze krijgt nu 1 keer per week flesje maar laatst deed ze idd ook echt moeilijk. Toen hebben we het even paar dagen achter elkaar gedaan. Maar dat is wel lastig voor mij aangezien kolven niet goed gaat. Brenda ben wel jaloers op je hoor: 400 ml in 2x kolven als ik geluk heb haal ik er 80 ml uit. Normaal maar 40-60 per keer. L Oh zo zielig. Kleine meisje is ook ziek geworden. Ze had toen straks temp van 38.0 en heeft tot nu toe 2x gespuugd en dan echt veel per keer. Zo zielig, heb haar ook maar PCM gegeven, mijn zieke schatje!
Oh Brenda, dat komt omdat jij hem normaal de borst geeft.Hij herkent een andere geur bij jou. Kleine meisje wil bij mij helemaal niet uit de fles drinken.
Hallo allemaal !!! Ik ga proberen om terug wat meer mee te schrijven want mis het toch om de ervaringen van jullie te horen en hoe het met jullie en jullie kindjes is natuurlijk ! Hier gaat alles nog steeds heel goed, Laure is een flinke meid van 62,5cm en 5kg710, ze drinkt nu gemiddeld 4 voedingen van 180ml (+6 schepjes), en ze slaapt zalig bijna de klok rond s'nachts (van ongeveer 20u30 tot een uur of 8 in de morgen. We zijn aan het omschakelen van de HA melk naar de standaard en gaat heel goed maar doe het toch maar geleidelijk aan. Ook mogen we over enkele weken al beginnen met de fruitpap, gaat veel te snel!! Grote broer is ook nog steeds heel erg flink, is helemaal zindelijk overdag en s'nachts sinds mei dus mama fier. Las dat sommige alweer aan het werk zijn! Hopelijk vinden jullie het leuk. Zag ook hele mooie foto's ! Heb wel niet alles bijgelezen want is beetje veel gewoon eens snel over de laatste 10 pagina's gekeken.
@Moedersmetborstvoedinguitdevriezerweigerdebaby's: het kan idd zijn van het wennen aan een flesje. Gewoon iedere dag een keer proberen met verse melk.
We zijn net terug van het CB. Ik had verwacht dat Fenna veel meer gegroeid was . Maar ze volgt nog steeds de lijn dus het was goed. Bij de prikjes was het natuurlijk weer brullen. Ze was ook nog eens moe dus ze heeft de hele boel bij elkaar gekrijst.
ik heb even gegoogled wat dat voor slippers waren... gewoon teenslippers ja dean is bijna 2 en die doe ik die nog niet aan, das helemaal niet goed voor voeten in de groei (ze zijn eigenlijk al helemaal niet goed voor je eigen voeten laat staan kindervoetjes die nog moeten vormen) schoenen vind ik heel belangrijk en kan veel problemen (rug, bekken e.d.) voorkomen ik geef ook altijd heel veel geld uit aan goede schoenen, dean heeft maar 1 paar sportschoenen en die mag hij niet te lang aan, ik heb vooral duurderde schoenen met goede pasvorm (ecco, geox, elefanten e.d.) maar daarnaast lopen die kleintjes vaak hun tenen steeds kapot (lompigheid) dus zijn zulke slippers mede om die reden niet echt handy.. wel cute geef ik toe.. dus misschien zijn ze leuk als ze nog niet lopen en alleen voor de 'aanheb" in de buggy hahaha
Zo daar was ik ook weer eens. Een hele vermoeiende week achter de rug. Ze is sinds vorige week zondag ziek, nu dik een week dus. We zijn al 2x bij de huisarts geweest en die zegt dat ze een griepvirus heeft en we het gewoon moeten afwachten. Zolang ze ca. 450 cc per dag blijft drinken is dat genoeg om niet uit te drogen. Maar meer drinkt ze dus ook gewoon niet. Vanochtend op het cb ook geen prikjes gegeven omdat ze ziek is. De arts van het cb zei wel dat we gewoon weer langs de dokter moeten gaan omdat het gewoon nu te lang duurt. Dus ik weer de dokter gebeld maar die geeft nogmaals aan dat hij er niks mee kan. Ik heb al een zoutoplossing voor haar neus en Tussikind maar dit helpt vooralsnog niet. Vannacht heeft ze weer van 3 tot 6 uur liggen hoesten. Heel zielig, dus we hebben ook maar kussens onder haar matras gelegd zodat het misschien iets minder gaat kriebelen. Iemand nog andere suggesties??? Heb even snel een paar pagina's teruggelezen. Ik zag dat Brenda in ieder geval weer aan het werk was. Mocht je toch weer terugkomen of heb je even tijdelijk ergens werk? En Danielle op gesprek? Succes meid! Sniffy, onze Fenna was dus ook niet veel gegroeid (had ik na deze week ook niet verwacht). Ze was nu 5900 gr (zo'n 500 gram aangekomen, vorige maand 900 gram!) maar misschien dat het nu uberhaupt niet meer zo snel gaat als in het begin, ze was maar 1,2 cm gegroeid, terwijl ze de eerste tijd 1 cm per week groeide.