April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Rach; nee, ook hier wordt Tim eigenlijk alleen door familie vast gehouden. Ik wil dat zelf niet hebben, en volgens mij zit 9 vd 10 visites daar ook niet eens op te wachten!

2. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Coto. jeetje wat schrikken zeg! Misschien idd gestoten, toch maar even extra in de gaten houden.

danielle, gelukkig ben ik niet de enige met kindje bij je houden. :)
    Ik kan daar ook zo ontzettend van balen. Dan denk ik oh ga dat even doen of ben lekker iets aan het doen en dan begint ze te huilen. Je moet je echt aanpassen aan het ritme van je kindje. Dat wisten we natuurlijk van tevoren maar is soms idd echt wel even lastig.

3. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ja ergisdat hé.. voel me dan ook altijd een beetje schuldig!

Tim is nu trouwens 2x per dag van voeding tot een voeding wakker. Moet dan echt gaan wandelen of net hen knuffen/rondlopen. Vind dat hij vrij veel wakker is (wel gezellig hoor!;))
    Zijn jullie beebjes ook zoveel wakker?

4. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Mijn meisje is ook steeds meer wakker. Vandaag ook tussen een voeding heel de tijd en bij de andere voeding ruim ruim 2 1/2 uur. Voor de rest rond een uurtje na voeding.
    Oh, ik hoor dat ze weer wakker aan het worden is :) dus moet gaan voeden!

5. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Vandaag zijn ze toch ook wel geschrokken in het ziekenhuis over de hoeveelheid die Nienke spuugt en hoeveel last ze ervan heeft. De verpleegster heeft een arts erbij gehaald en nu hebben ze bloed geprikt en urine gaan ze opvangen om andere oorzaken uit te sluiten. De ph-metrie voor de reflux wordt anders maandag gedaan, omdat ze dat aparaatje pas maandag binnenkrijgen. Die meting duurt 24 uur en dan zouden we dinsdag dus misschien al met de medicijnen kunnen beginnen. Ze ligt er maar zieligjes bij, maar dat is natuurlijk ook wel logisch he? als je steeds misselijk bent en last hebt van maagzuur en moet overgeven. Ik ben blij dat ze ons nu eindelijk echt serieus nemen, maar het is ook wel eng om te zien dat ook de verpleegsters zich zorgen maken. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte. (tis ook fijn om alles een beetje van je af te schrijven, bijna therapeutisch haha)

coto: misschien heeft ze wat bloed binnen gekregen tijdens de borstvoeding? Heb ik weleens vaker gehoord...

6. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    MsRoxy; vind het heel erg voor jullie, ik hoop dat het gauw beter gaat!!!

7. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Leonie en Danielle: ik ben van de week alleen een middag naar het z'huis geweest. Manlief bleef dus bij ons mannetje. Ik moest echt wennen aan het alleen op pad zijn en vond het in het begin helemaal niets. Wel leuk om dan weer thuis te komen bij je eigen gezinnetje :D . En gisteren ben ik een half uurtje met de auto alleen naar het dorp geweest (voordat ik de wee-opwekkers had ingenomen ;) ) en ook dat was vreemd. Maar, omdat ik wist dat manlief bij hem was, scheelde dat enorm. Manlief heeft afgelopen week en komende week vrij om "samen aan het ouderschap" te wennen en dat vinden we allebei heel prettig.

Wat betreft vast laten houden door anderen: nou, heel summier hoor. Da's beperkt tot ouders en broers/zussen. Meer niet. Sterker nog: mocht ik volgende week worden geopereerd, dan zorgt manlief voor de baby en zijn mijn ouders bij mij in het z'huis en niet andersom. Wij willen eerst zelf onze baby goed leren kennen, voordat we de zorg aan anderen uit besteden. En aan een avondje samen zonder de baby: daar hebben wij nu nog geen behoefte aan, maar dat komt vanzelf wel weer. Alles heeft zijn tijd......

@MSRoxy: meid, sterkte! Echt, dit is toch best wel heftig, zo'n kleintje in het z'huis. *knuffel*.

Andere vraag: wat gaan jullie doen in de zomervakantie? Wij hebben ons vanavond verdiept in een huisje of zo, maar jeetje, wat is dat prijzig in het hoogseizoen. We willen graag een paar dagen weg, al is het maar dat wij er zelf even uit zijn en zo'n huisje met allerlei kindervoorzieningen leek ons wel wat, maar de prijs :confused: ........

En we hebben net gevoed met een langzamere speen, met als effect minder krampjes =D> , dus wie weet........

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Het gaat wel een stuk beter met haar krampjes, we hadden dus van de week spa ipv barleduc en het was meteen weer raak he..! (evian en barleduc gaan prima trouwens) we hebben een dr.brown flesje (met speen 2 want speen 1 gaat steeds dichtzitten) en nu doet ze ongeveer 10 minuten over flesje maar vooral meer rust... infacol werkt super maar gebruik het niet meer elke fles (wel een paar dagen gedaan) nu van de 7 voedingen maar 2-3 keer ofzo..

Wat we nu PROBEREN te doen gaat best goed (heel saai voor ons maar het werkt voorlopig supergoed) we pakken haar op, verschonen haar, geven haar een flesje, kwartier bij ons op schoot evt nog een kwartier in de box en dan weer bed in (slaap of geen slaap) we hebben trouwens eens geprobeerd om haar met een doek vast te leggen (armen erin) maar zo die freaked echt compleet als je dat doet (ik schrok er gewoon van) net zolang tot ze alles onderspuugt en compleet paars is.. ik dacht probeer eens om haar armen even omlaag te doen en dat ze ze niet los naar haar gezicht KAN doen... is dat een normale reactie de eerste keer dat je de armpjes zo legt dat ze ze niet omhoog kan doen (echt inbakeren wil ik het niet noemen) ik heb het een uur gegeven met steeds troosten terwijl ze in haar wiegje lag maar compleet overstuur kindje wat een nieuwe voeding nodig had omdat alles eruit lag inmiddels..

Maar goed op DAT avontuur na gaat het best prima alleen ze moet gewoon haar handjes bij haar gezicht hebben :rolleyes:

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    deze manier hebben we bij Dean ook zo gedaan en klinkt heel streng maar tot nu toe brengt het een hoop rust eigenlijkm vannacht kwam ze om met 10 uur laatste fles om 2 uur en daarna pas om 6 uur, dus helemaal acceptabel. We hebben hier nu trouwens ook gewoon vaste tijden voeding ipv op verzoek en OOK dat geeft meer rust (we hebben wel gekeken naar welke tijden ze vaak al zelf kwam zeg maar en het met dat in het hoofd vastgezet) en vind het wel lekker geen gedoe meer en eigenlijk hoef ik amper uit te stellen e.d. zij reageerd er super op..

We hebben nu dit schema;

8-12-16-19-22 uur en dan snachts wanneer ze zelf wakker word... dus nu nog 7 voedingen per dag van 90/100 cc water met 3 scheppen (1 normaal en 2 scheppen omneo)

Bij Dean zijn we vanaf een week of 4 toen van 19 naar 20 gegaan en van 22 naar 00(12) uur dan werden het 6 voedingen (nog maar 1 keer per nacht) en met 6 weken sliep hij meeste nachten al door.. (alhoewel ik wel weet dat dat vroeg is en niet verwacht van Miley hoor maar als ze rond 4 uur zou komen kan Martin het doen als ie naar zijn werk gaat :)

10. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ik was gister naar het theater, meissie rond 19:45 achtergelaten bij oma en om 22:45 weer opgehaald. Was erg raar, maar wel even lekker om de gedachten even te kunnen verzetten. Maar voelde constant alsof we iets vergeten waren, alsof we met z'n 2-en niet meer compleet zijn (beetje rare omschrijving maar dit is de beste omschrijving die ik kan geven, haha). Verder was de theatershow erg leuk maar ook warm en in combinatie met vermoeidheid hadden we moeite om onze ogen open te houden (dat wijntje tijdens de pauze hielp ook goed mee, werd ik nog roziger van...)

Wat betreft de voeding, bedankt voor jullie adviezen, ze woog vorige week 3840 gr, dus misschien nu rond de 4000 gram en zou ze idd aan 6000 ml genoeg hebben. Weer een geruststelling. Ik dacht dat ik verder moest gaan met die verhoging van 10 cc per fles per dag tot 150 cc.

11. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @IMD: wij doen dat nu ook hoor, op vaste tijden voeden. Brengt echt meer rust. Het lastige is dat ons mannetje vooral 's nachts goed uit zichzelf komt, maar overdag niet altijd..... Dag- en nachtritme staan helaas nog niet helemaal op de rit.

Wij voeden met gemiddeld 3,5 uur ertussen en proberen de laatste voeding rond 23.00 uur te doen en dan de 7e voeding op 03.00 uur. En helaas moeten wij hem hier overdag soms wakker voor maken, maar dat is dan maar zo. Anders hebben we twee nachtvoedingen en hij wordt erg onrustig als er een keer te lang tussen heeft gezeten (dan wil hij de keer erop na 2 uur alweer gevoed worden).

Vannacht trouwens voor het eerst een :evil: nacht gehad. Onze boy heeft toch wat last van krampjes en poept ook wat minder (nog maar 1x per etmaal, groen). Na de laatste voeding wilde hij echt niet slapen, krampjes, dus maar op de buik genomen en samen een beetje gedommeld tot aan de volgende voeding van 03.00 uur. Manlief heeft hem toen gevoed en heeft vervolgens tot 05.00 uur met hem op de buik gelegen. Ons mannetje kalmeert daar gelukkig wel van. Wij hebben nu alleen mega-wallen onder onze ogen en zijn niet echt fit ;) . Hoort erbij....... Gelukkig drinkt hij wel goed en heeft hij geen koorts, dus dat is goed. Ik vroeg me af of de baby soms nu een paar regeldagen heeft (rond de 3 weken heb ik gelezen). Kan dat? Ik heb het niet over de sprongen uit Oei, ik groei, maar over voedings-regeldagen. Zou dat kunnen? Iemand een idee?

Over mezelf. Ik moet morgen op controle naar het z'huis. Ben benieuwd. Ik ben best wel gammel geweest van de wee-opwekkers. Heel veel zweten, zware diarree, buikkrampen enz. En extra bloed verloren. En weer bijna 2 kilo eraf..... Ik weeg nu nog maar 49,5 kilo :oops: . Vandaag de laatste dosis ingenomen. Ik heb wel het idee dat het bloeden minder is geworden, maar dat kan ook ijdele hoop zijn? We zullen zien......

12. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ja regeldagen kunnen wel dacht ik hoor, tenminste hebben wij ook gehad (denk dat dat het was haha). Na die dagen zaten we op 6x100 cc. Heerlijk 4 uur er tussen ipv 3!
    IMD is niet streng, wij doen het ook en ik merk dat zowel Senne als wij er baat bij hebben. Ik ben helemaal voor rust en regelmaat.
    Dat inbakeren kan eerst wel een heftige reactie opleveren. Ik bakerde eerst in een omslagdoek ik, maar nu dus de puckababy en daar hebben ze de handjes niet strak in, maar ze kunnen zichzelf niet in het gezichtje meppen. Nu de puckababy piep en hierna heb je de mini en daarmee kun je langzaam afbouwen omdat er ritsen bij de mouwen zitten, dan kun je langzaam aan de armpjes "vrij"laten.
    Voeden op de klok is ook fijn!
    Momenteel zitten we overdag op 10/14/18/22 en dan nachts wisselt het. Vanacht was het 2.15 en 6.30. En vanmorgen wou hij half 11 weer, dus schuift het weer een half uurtje op, maar dat geeft niks. Ik merk ook dat hij na de ochtenvoeding van 6/7 uur altijd eerder komt. (vandaag niet haha) Zit op 735cc per dag. (hij is 4500 gram).
    Overdag laat ik er max. 4 uur tussen, maak hem dan ook wakker.
    Leonie; het slapen lijkt beter te worden, er zit ook een goede regelmaat in de voedingen nu en ik gebruik nutriton voor een meer verzadigd gevoel, dat werkt goed.
    Woendag weer naar de osteopaat, sinds gister ligt hij ineens op links (hij had voorkeurshouding naar rechts met zijn hoofdje) moest hem zelfs nu zelf op rechts leggen haha, zou het dan eindelijk zijn vruchten afwerpen?
    Momenteel spookt hij erg na de nachtfles, erg leuk.....pffffff.

Msroxy: Ik denk aan jullie, vind het zo zielig voor Nienke (en jullie) Ik hoop dat ze snel wat ontdekken

13. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Kipkip: wat knap dat je al samen bent weggeweest, ik ben daar echt niet aan toe.....kan de zorg ook moeilijk uit handen geven. Fijn dat het je even ontspande.

14. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve berichten! Doet deugd om te horen!
    Ze heeft gisteren haar eerste flesje gehad en heeft het heel flink leeggedronken! Ook vannacht heeft ze het super goed gedaan, geslapen van 23u30 tot 4u30 en dan tot 8u30! Dus mama voelt zich weer helemaal fit! Ik ben echt opgelucht dat ik de beslissing heb genomen om te stoppen, heb zelfs spijt dat ik het niet vroeger heb gedaan want liet me telkens weer ompraten om toch voort te zetten. Ik heb ondertussen enkele duidelijke schema’s voor af te bouwen, zijn eigenlijk allemaal hetzelfde. Weet alleen niet of het me gaat lukken om stilletjes aan af te bouwen want sinds gisteren heb ik heel veel last van hooikoorts en als ik die medicatie moet beginnen nemen mag ik haar geen borst meer geven want dat is gevaarlijk voor wiegendood. Ik denk dat ik dan gewoon de druk er ga moeten afkolven, maar nog enkele dagen afwachten, het word weer slechter weer dus misschien gaat het morgen wel weer beter.

@eenwondertje: ik hoop echt voor je dat je geen currentage moet laten uitvoeren! Heb je er veel pijn van nu? Niet te geloven wat een stommiteiten artsen kunnen uithalen!
    @mirjanne: daar heb ik inderdaad wat bang voor, de vroedvrouw die hier aan huis komt (ze komt dinsdag) is ook lactatiedeskundige en denk dat ze er niet zo tevreden mee gaat zijn dat ik gestopt ben en dan nog zonder haar in te schakelen. Dus ik kijk niet uit naar haar bezoekje dinsdag. Het was ook in de box dat ik Laure op haar buikje had gelegd en zat er vlakbij anders had ik het ook niet gedurft!
    @lynn: ik heb een verkromming in mijn rug en volgens de artsen komt dat gedeeltelijk door het buikslapen, ach ja ik kan echt niet anders in slaap komen dus dan moet dat maar.
    @magickwings: dat zal best zwaar geweest zijn met de twee kids alleen en dan nog ziek erbij! Gelukkig hebben jullie het overleefd ;)
    @leonie: ik begrijp je hoor, ik zou haar ook echt nog niet een avondje weg kunnen brengen, ben daar gewoon nog niet klaar voor. Ben wel al een keer snel naar de winkel geweest zonder haar. Ik heb daar bij mijn zoontje ook heel veel moeite mee gehad om hem voor het eerst weg te doen. De eerste keer was hij al over het jaar en kwamen mijn ouders hier op hem passen :oops: nu vind ik het geen probleem meer. Maar ik breng hem wel enkel naar mijn eigen ouders. Schoonouders zijn gewoon te anders, kan me helemaal niet terugvinden in hun manier van opvoeden.
    @coto: wat schrikken zeg! En zie je niets in haar mondje ofzo? Als je iets warm tegen je borst houd of onder de douche en wat masseerd gaan de harde plekken dan niet weg?
    @danielle: Laure is gisteren gewoon wakker geweest van een uur of drie namiddag tot tien uur s”avonds!! Dit was echt niet meer normaal maar eigenlijk was ze meestal nog best tevreden, alles geprobeerd maar telkens ze in slaap viel schoot ze weer wakker. Nu is ze die slaap wel lekker aan het inhalen dus kan mama wat rusten! Normaal is ze ongeveer een half uurtje tot uurtje na haar voeding wakker.
    @msroxy: ik hoop echt dat ze snel weten waarom ze zo spuugt! Veel sterkte meid want het zullen best zware dagen voor jullie zijn!
    @kipkip: fijn dat je een leuke avond hebt gehad!

15. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @eenwondertje: hebben ze me inderdaad ook verteld dat ze rond de drie weken regeldagen hebben ivm de voeding, zwaar he zo een nacht :) ken het helaas :D

ik ga ook proberen als ze volledig fles krijgt om op vaste tijden te voeden, benieuwd hoe dat gaat, heb ik bij mijn zoontje eigenlijk nooit gedaan.

op de doos kunstvoeding die ik heb staat dat ze vanaf 4kilo 150ml met 5 schepjes moeten hebben, lijkt me veel niet? had ze gisteren maar 120 (4schepjes) gegeven maar ze leek wel nog honger te hebben nadien. hoe moet je dat weer berekenen?

16. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    hallo dames....

Heb veel gelezen hier..hopelijk ook wat onthouden...

voor de huilers.......ik weet even niet meer wie het was maar die had het over huilen dat ze stoppen met ademen...misschien een tip vanuit mijn werk...een keertje in het gezicht blazen wil weleens helpen...

imd...ik zat te tellen bij je voedingen ik kom op 6 incl de nachtvoeding....misschien heb ik het mis....en fijn dat ze nu regelmaat zelf fijn vind.....geef ook rust...

roxy.....ik hoop dat ze het kunnen verhelpen met medicijnen dat je meisje maar snel beter is....want dit is niet leuk zo

eenwondertje...ik zal voor je duimen dat alles nu wel weg is....of heb je slechte hoop?

over julian wegbrengen heb ik nog niet na gedacht...daar hebben we ook totaal nog geen behoefte aan...ik vind het al erg dat hij dadelijk 3x 3 uurtjes naar het kdv gaat.....

voedingen hier ook voort meer regelmaat.....7, 11,3,7,11,3 dus nog 6 voedingen...alleen s avonds wil julian om het uur aan de borst...ik denk dat hij dan wil clusteren...

verder ben ik het een beetje kwijt....ben aan het w8ten op de volgende voeding en dan ga ik lekker slapen hihi....mijn ogen vallen bijna dicht....

17. Imd, complimenten dat je onder de 100 kilo zit! hartstikke goed!

Ik vind het heerlijk dat ik mijn eigen broeken weer aan kan, maar omdat ik borstvoeding geef moet ik iets hebben wat gemakkelijk uit gaat (of opzij.. of naar beneden haha). en daar heb ik niet veel van. zit dus nog steeds aan een paar shirtjes vast helaas.

Vasthouders: gelukkig ben ik niet de enige. ik vind het vreselijk als mensen waar ik niet zo veel mee heb haar vasthouden. En sommigen vergeten haar hoofdje teondersteunen :confused: , ppfff ik krijg daar altijd meteen een toeschietreflex van :) (meteen voedingscompressen vervangen hahaha).

Mijn man is al 2 of 3 keer een stukje met haar wezen wandelen en ik was dan thuis. gelukkig vond ik dat niet moeilijk. ze word buiten soezelig en als ze uren aan het huilen is door moeheid/krampjes/een combi/in een vizieuze cirkel zit van niet meer rustig kunnen worden is dat wel lekker hoor.

Ohja, ze gaat vannacht voor het eerst op haar eigen kamertje... wish me luck. zal waarschijnlijk geen oog dicht doen.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja das zo eng de eerste keer op hun eigen kamertje, ik vond de babyfoon niet fijn (ik schrik daar teveel van) wij hielden de deuren open als er dan echt iets is hoor je het wel maar je schrikt niet van dat storende geluid van de babyfoon..

@lynn ik heb nog twee nachtvoedingen he (hihi 1tje lijkt me geweldig hoor :) maar helaas nog niet zover) maar moet wel eerlijk zijn alles tussen 22 uur en 08 uur sochtends vind ik nacht :p

Net even lekker wezen wandelen met onze Miley, ik moest nog steeds de kaartjes naar de buren rondbrengen (maar wij wonen honderden meters uit elkaar dus is meteen leuk uitje) even wat bij de buren blijven drinken, en ijsje gehaald en die bij mijn ouders opgegeten (ook voor hun meegenomen natuurlijk) nu is Dean even bij hun spelen :)

Ik had gisteren nog leuke kleertjes gekregen (want ze had nog niet genoeg :) ) allemaal kleertjes van mexx (ze hadden uitverkoop bij de mexx volgens mijn moeder) en Dean heeft ook een nieuwe broek met leuk shirtje gekregen, en Miley heeft OOK NOG EENS baby nikes gekregen, is een beetje traditie geworden, Dean had ze ook een die staan hier in de vitrine als zijn eerste schoentjes en nu heeft zij ze ook alleen heeft ze grotere voeten als Dean haha (daar moest ik nog een tijd wachten voordat hij ze aankon, zij kon ze meteen aan (nog iets te groot maar niet veel) ze zijn echt supercute!

19. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Wij gebruiken juist wel babyfoon en vind hem erg fijn.
    We hebben 2 poezen rond lopen die niet bij kindje mogen komen zonder toezicht, dus haar kamertje is dicht als ze daar ligt te slapen.
    Moet wel zeggen dat ik babyfoon 1 tikje zachter zet 's nachts, anders hoor je haar wel erg goed! :D

20. hier ook geen babyfoon. wij houden ook de deuren open.
    maar hoe merk jij dan dat Miley aan een nachtvoeding toe is? (ik geef ook nog 2/3 nachtvoedingen. vannacht om 12 uur, half 2, half 4 en 6 uur) Ik wilde eerst de wekker zetten, maar de kraamhulp zei dat ik dat niet moest doen. Maar voel me zo schuldig als ze pas drinken krijgt als ze eenmaal gaat huilen.

Deel Deze Pagina