April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Eefje
    wat naar zeg luisjes wij hebben ze als kind ook gehad mijn moeder werd dan helemaal gek
    ging ze met zo n stoffenkam door ons haar (van achter naar voor)ik heb nu nog nachtmerries;)
    een gerust stelling
    ze komen alleen op schoon haar :)
    en o ja dan ben je wel druk met wassen idd en veeeeel knuffels dus
    alles in de wasmachine dan komt het wel goed
    succes ermee
    @Kikki
    ik gebruik de zwemluiers van huggies en doe ook een leuk zwembroekje erover
    ik vind ze ideaal
    @Leonie
    ik dacht ook idd ik weet nu hoe het moet met die kleurtjes dus dan gaan we het even vrolijk maken:D:D
    wat naar zeg dat jij en je meisje zo ziek zijn
    ik hoop dat jullie allebei snel beter zijn

zo Mitchell ligt alweer lekker te slapen
    hij heeft om half 8 zijn laatste flesje gehad en daarna met papa onder de douche nou een schik dat hij had echt geweldig
    o ik ga weer mcleods daughters kijken
    tot later

2. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    Sniffy & brendagill – we gebruiken de aventflessen, we gebruikten speen 2 maar hebben net speen 3 aangeschaft. 3 weken geleden hebben we voor ’t laatst flesje gedaan en toen ging het nog goed…ik zie echt nu nóg meer op tegen weer gaan werken…zucht…. Gelukkig is vriendlief deze week nog 3 dagen thuis, dus we gaan het gewoon maar weer proberen.
    brendagill – meneer is hier ook op weg naar de 7 kilo, dus ik denk dat ik ook vast maatje 4 in ga slaan, misschien ook idee voor jou?
    eefje28 – och jeetje…dat wordt veeeeel wassen dus! Suc6!
    leonie – arme jullie! Zal je nog even pb-en over de naam. Beterschap en ik duim voor goede nachtrust!
    sylvie – dat het zoveel scheelt zeg! Dus toch maar in NL de pampers inslaan
    J

zucht…eindelijk ventje in bedje…wat een getouwtrek vanavond zeg…
    ik duim voor mezelf voor een goede nachtrust!

Oh en sniffy succes met werken! Ik zal aan je denken (niet dat dat helpt waarschijnlijk, maar toch…hihi)

3. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    #4983 MiniUs, 13 jul 2009
    Laatst bewerkt: 13 jul 2009
    Oh Eefje, wat naar ....luizen....kan je ze dan gewoon zien lopen? Ik zag mijn Tim ook al een paar keer aan zijn hoofd krabben de laatste dagen dus zat toen nog aan luizen te denken.

Danielle, wat goed dat je op gesprek mag komen! En ontzettend goed van je dat je ze een mail hebt gestuurd zeg! Komt toch erg gemotiveerd over....

Leonie, beterschap voor jou en je meisje! Vervelend hoor....het zit je ook niet echt mee.

Sylvie, wat leuk dat je er weer bij bent!

Brenda, wat vervelend dat ie geen melk uit de vriezer wilde. Schijnt vaker voor te komen,zit toch een ander smaakje aan (proef maar eens...:p)
    Wij oefenen al een paar weken met de fles, maar meneer wil 'm nog steeds niet. Om gek van te worden! Hij zal straks toch wel moeten als ik aan het werk ben, maar we hebben gelukkig nog 4 wkn. Maar ik zou eerlijk gezegd ook wel weer eens een paar uurtjes op stap willen en dat kan nu dus nog steeds niet....

Maargoed, ik ga naar bed. Kleine man ligt er al netjes sinds acht uur in coma. Ben benieuwd of hij me weer laat slapen.

4. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    En weer te vroeg gejuichd. Hij is alweer sinds 20.30 KLAARwakker. Flesje gedaan rond 21.30; maar die wilde hij niet :(:$. Ligt nu in bed, druk te babbelen met Nijntje. Oh, babbelen wordt nu jengelen. *Kikki vreest ernstig voor haar broodnodige nachtrust*.

Oh, en allemaal bedankt voor de luierreacties. Ik vraag me nog wel af wat het verschil is tussen NewBorn en ActiveFit (Dry snap ik = langer droog en valt kleiner). Weet 1 van jullie trouwens of de ActiveFit kleiner of groter valt dan de NewBorn?

5. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Oh en qua maat luiers: hier is meneer al een dikke 7 kilo en mt 3 zit nog steeds erg goed (gaat toch tot 9 kg ofzo?). Vanaf wanneer is mt 4 dan?

Indy, het kan prima zijn idd dat ie het flesje alweer 'afgeleerd' is. Goed oefenen maar weer, ik ken het ;) Bij mijn oudste heeft het ook even geduurd voor hij uit de fles dronk, maar met de tommee tippee ging het direct. Bij Lukas overigens niet, ik heb nu de avent en tommee tippee geprobeerd....

6. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Kikki, ik vind dat de active fit wat soepeler valt. Niet echt groter of kleiner geloof ik....Ik vind ze wel fijner (gebruik ze voor de oudste) in gebruik en ze lijken me fijner zitten, daar zit meer rek in.

7. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Minius, maat 3 is van 4-9 kg, maat 4 is van 7-18 (Baby dry en active fit)

Wat lastig dat mannetje nog niet uit fles wil drinken, hij heeft het veel te goed bij zijn mama :)

8. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Hoi Ndeva en Voorjaar!

9. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    minius - bij jou dus ook problemen met de fles? Heb je bij de oudste meerdere dingen uitgeprobeerd voordat ie wilde? en nu met Lukas, heeft ie al wel eens uit flesje gedronken?

het huilen stond me vanavond echt nader dan het lachen hoor...het ging elke keer zo goed met de fles, ook al zat er soms een week of twee weken tussen en nu ineens....alsof mannetje ruikt dat ik bijna weer aan het werk moet en niet wil dat mama bij hem weg gaat ;)

10. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    zucht...inderdaad ;)
    krijsen vanavond met de fles en ik leg 'em daarna aan de borst en meteen drinken!
    m'n vriend zei al deze week weer proberen en dan moet mama maar even de deur uit...hebben net op internet van allerlei tips en trucs zitten lezen...

11. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Indy, geef jij de fles of je vriend? Want bij jou gaat het zeker niet lukken.
    Mijn man heeft kleine meisje vorige keer ook anders neergelegt. Hij had zijn benen gebogen tegen tafel aan zal ik maar zeggen en zij lag daarop. Met haar gezichtje dus richting hem, en toen wilde ze ineens wel uit fles drinken.
    Misschien dus andere drinkhouding nog proberen?

12. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    LEONIE:Och jee..de hele klas ontsmetten..ja helaas komen ze regelmatig langs op school!! Dat is wel een klus..Ik denk dat het hier nog wel mee gaat vallen..Heb net alle knuffels en andere stoffen dingen in vuilniszakken gedaan en dichtgemaakt..Als luisjes 2/3 dagen geen bloed eten gaan ze dood..dus die zakken even een paar dagen dicht houden..ook een zak gevuld met jassen die nu niet gedragen worden..Sam en mijn bed verschoond..Ik kwam er achter toen ik Noa vanmorgen had gedouched en aan het afdrogen was..ik zag een klein beestje..ik dacht eerst nog een klein vliegje..Verder vergeten..toen vanavond na het eten schoot het me weer te binnen en zei het tegen hubbie..Die ging kijken en ja hoor!!
    EGBIMI: Hihi..(sorry:))..maar kan het me voorstellen..is ook niks..maar wel de beste manier..kammen en wassen met luizen-shampoo..Dus ikke morgen vroeg naar de drogist.
    MINIUS: IEUWWW jaaaaa...ik zag ze idd lopen..:$..achter de oren en in de nek zitten ze het liefst..en kleine eitjes zitten tegen de hoofdhuid aangeplakt.

WAAAAAARRRGGGHHHHHH!!!!:)
    Zo dat lucht op..Heb echt overal jeuk..

Ik ga slapen meiden..

Hoi Voorjaar!!
    Je mag mee kletsen hoor!! Gezellig..Ben je ook April-mama??

13. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    leonie - vriend geeft altijd fles (ik heb het ook wel es gedaan en zowaar dat accepteerde hij ook nog), dus hij heeft vanavond ook eerst weer geprobeerd, maar helaas....toen heb ik het nog geprobeerd, maar ook niet....
    we zijn er al achter dat er legio tips en trucs zijn, nu nog de juiste zien te vinden ;)
    morgen weer een nieuwe poging en dan ga ik maar even een blokje om ofzo en kan vriend eventueel ook die andere drinkhouding proberen...you never know!
    Drinkt meisje bij jullie verder wel goed uit de fles?

14. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    en we gaan weer verder met reageren op gister.... :)

Jessie, gefeliciteerd !!! (mist diverse emoticons)

Indy, helaas werkt speentje 's nachts niet meer. :( Probeer het elke keer 2 of 3x, maar als hij dan gaat huilen, voedt ik hem gewoon.
    Fijn hè, die slabben? :p Zitten hier meer slabben in de was dan kleding. ;)
    Wybe zit trouwens op 6-7 voedingen op een dag. Ik moet dus op een hele dag 3x kolven en op een halve dag 1 of 2x.

Thalina, mooie foto's, vooral die eerste. Wat ben jij creatief met foto's. Is dat een hobby van je? (Volgens mij kun je er je beroep van maken. ;) )

Kikki, hoe gaat het nu met de Infacol? Mooie maten. :) Fijn dat je met gerust hart het schema aan kunt passen. Hoop dat het gaat werken zoals je wilt!
    BabyDry kun je trouwens ook gewoon overdag gebruiken hoor en die zijn goedkoper dan de active fit. Ik weet trouwens niet hoeveel er in die dozen van de macro zit, zou iemand nog laten weten. Ik zag vandaag wel dat de Em-Te de Dry enzo 3 pakken voor 25 euro heeft.

Egbimi, het is ECHT genieten zo'n kleintje idd!

BrendaGill, herkenbaar hoor! Wybe komt ook alweer een paar nachten om de 3 uur. En tegen manlief moet ik ook alles zeggen wat hij moet doen, want uit zichzelf doet hij het niet. :( ;)
    Vandaag kolven goed gegaan? Ik moest van kwart voor 10 tot kwart voor 2. De eerste keer kolven kreeg ik er maar 80 uit. :( Gelukkig de 2d keer 100. Op het kdv laat ik ze Wybe 100 per keer aanbieden. (Wil eigenlijk wl 110-120 proberen, maar dan moet ik het natuurlijk wel ook kolven. :() Het stomme is dat ik om kwart over 1 eigenlijk moest kolven en daarvoor niet een half uur eerder naar huis mocht dat ik Wybe zelf kon voeden. :(:(:( Zij hebben liever dat ik dan daar het laatste half uur kolf. :(
    Ehm, eigenlijk geen idee wat je moet doen als hij geen diepvriesmelk lust. :( Misschien als jij moet werken, tussendoor afkolven? (En dan steeds een beetje? Je mag het 5 dagen bewaren nl.. (Doe ik zelf eigenlijk niet, vind het beetje veel, ik houd 3 dagen aan) Ik moet ook nog kijken wat ik doe, want ik kreeg vandaag ook maar 1x 80 en 1x 100. :(
    Laat je weten of het meteen verwarmen (ipv ondooien in koelkast) werkt?

Sushi, nog bij Prenatal gaan kijken? Die hadden vandaag Mama-maandag....

Isademi, wat ben jij druk geweest! Word al moe als ik het lees. ;)

Leonie, balen dat je je zo ziek voelt.... Dikke knuf en beterschap!
    Hier trouwens ook dat Wybe korter drinkt. Volgens mij ook minder, want eerst kreeg ik nog makkelijk 100 per borst gekolft en nu met moeite uit 2 borsten. :(
    Ahhh, heb jij je meisje aangestoken? :(
    Geen idee waarom bloeddruk zo ver omhoog gegaan is...

Ik heb nog niet geprobeerd Wybe fles te geven. Papa is voor de fles en mama voor de borst. ;)

Sylvie, gezellig dat je er weer bent!

Kipkip, ah.... meisje nog steeds ziek... knuffffffff

Sniffy, mijn dank is zeeeeer groot. Ik ga morgen naar de trekpleister Natusan doekjes inslaan!
    Hoop dat Fenna je nu wel echt hele nacht laat slapen. :p

Coto, zal je missen!!!

Nachtkleding: rompertje korte mouw, shirtje, broekje en laken met dekentje. Waarom slapen zoveel kindjes eigenlijk in een slaapzak?
    (Of is dit een domme vraag?)

YES, ik ben er weer doorheen.... mag ik nu naar bed? :(;)
    Echt waar, ik moet dit niet meer doen... ik ben al zo moe en ga dan gewoon toch van 9 tot 11 hier zitten lezen en reageren.. Pffff. Morgen weer vroeg op. Half dagje werken. Denk dat ik daarna maar ga kijken of ik misschien tegelijk met Wybe overdag kan gaan slapen. Wat ben ik blij dat ik wo en do vrij ben!

TRUSTEN..............

(Oeps, bijna vergeten: leuke foto van Wybe van toen straks op zijn buik...wat heb ik toch een mooi ventje....*zwijmel*)

15. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    En geloof het of niet, hier gaapt hij....
    (Maar lijkt net of hij super verbaasd is. :) )
    ((En ja, hij kwijlt :p ))

16. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @dames die problemen hebben met fles geven, misschien nog een tip die ze hier geven: baby in de relax, man ervoor gaan zitten en zo de fles geven, mama uit de kamer best.

17. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    wwjc - jammer dat speen niet meer werkt! alhoewel....soms is misschien even voeden nog sneller dan elke keer die speen ;)
    ik ben nu ook erg benieuwd hoeveel ik er met de kolf uit zou krijgen, maar ik kolf nu maar hele kleine beetjes die we dan meteen proberen te geven, anders is het zo zonde van mama's melk (afgelopen zaterdag gewoon 100 ml weg moeten gooien....slik! :(). Maar die beetjes die ik nu kolf gaan veel minder snel dan eerder, dus ik ben ook erg benieuwd...

oh en ik gebruik trouwens de babydry ook gewoon overdag. Aanbieding Macro is 3 pakken babydry in één actiepak en dan is het 3 van die actiepakken halen, 2 betalen (dus 9 pakken luiers)

slaapzak - vanwege het bloot trappelen... een dikke week geleden begon ons mannetje zichzelf ook bloot te trappelen 's nachts, dus ik heb toen ook meteen slaapzakje gekocht.

18. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @wwjc: wat een mooi ventje !!!! vind het heel fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat nu !

19. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    WWJC: wat een schatje en wat houdt hij zijn hoofd goed overeind! Enneuh, je hoeft niet eerst 2 uur alles te lezen en op iedereen te reageren. Of ben je verslaafd ;)? Zonder gekheid, als je moe bent, ga dan lekker naar bed. Denk aan jezelf en je bloeddruk! Schrijf even lekker van je af als je dat wilt, maar laat het reageren zitten. Wij hebben liever een gezonde Wendy!

20. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    sylvie, baby in de relax...bedoel je hier wipstoel ofzo mee? Ik sta open voor elke tip momenteel! ;)

Deel Deze Pagina