Rach, hier slaapt ze ook al op haar eigen kamer. Moet zeggen dat ik het erg prettig vind en heb het idee dat ze zelf ook dieper slaapt. Vannacht sliep ze om 1 uur tot 7 uur vanochtend. Trouwens ook zonder babyfoon, dan schrik je idd van iedere geluidje wakker. Het huilen hoor ik duidelijk. Ik merk wel dat al echt meer kracht begint te krijgen, gisteravond had ze zich helemaal losgewoeld en begon te krijsen omdat ze koud had. Vanaf wanneer gebruik je eigenlijk een slaapzak? Ik zie ze namelijk niet in kleine maten te koop, ik heb er wel 1 gekregen in maat 68/90. Eigen broeken kan ik nog niet aan, ze blijven bij mijn heupen steken. Het lijkt wel of mijn heupen veel verder uit elkaar staan dan voorheen. Heb nu maar jurkjes met een legging aan, was die positiekleding wel meer dan zat. Qua kilo's valt het nml wel mee, van de 17 kilo die ik was aangekomen zijn er nu nog 5 over.
oja met poezen gaat dat idd niet, is misschien omdat ik geen babyfoon gewend ben hoor maar dat "stoor"geluid (kraken zeg maar) daar schiet ik dus rechtovereind van in mijn bed haha Wat betreft weggaan enzo, nu heb ik geen behoefte aan een hele avond weg ofzo maar zo even een half uurtje met onze zoon bv bezig zijn en dat Miley dan ook verzorgd is vind ikd an wel prettig (zonder te storen even tijd stoppen in hem) maar ook even lekker in de douche, of even voor een kopje thee drinken vind ik vaak wel even lekker en is ook goed, een goede band en graag bij elkaar zijn is een super iets (en natuurlijk nu nog heel heftig omdat je net bevallen bent) maar houden van is soms ook een beetje loslaten en iemand anders (bv je man) de kans geven om die band op te bouwen (door zelf even wat afstand te nemen) @kipkip je heupen kunnen idd wat uit elkaar blijven staan omdat er van binnen heel wat veranderd is zeg maar, kan nog wel wat teruggaan natuurlijk maar toch is nooit meer helemaal hetzelfde geworden.. Wat betreft slaapzakjes je hebt ze bij de Hema al vanaf maat 56 geloof ik zijn wel saai wit maar goed ze doen hun werk
Ik hoor dat gewoon aan haar huil, ze kan soms een beetje jengelen dan is er vaak niets maar hongerhuil is anders en dan zit ze te happen naar haar handen en laken enzo als ik eenmaal ga kijken, ze word eigenlijk precies wakker om de 3-4 uur en alleen maar om te eten de laatste paar dagen dus das makkelik maar ik hoor dat dus aan het huilen in principe maar das niet meteen p volume 10 hoor begint gewoon zachtjes en dat hoor je snel genoeg (ik slaap echt heel licht)
Ooooooooooooooo waar komen die schoentjes vandaan?????????? To cute hihihi. Wanneer wordt je weer ongesteld? Ik bloedde al een week ofzo niet meer en nu sinds vanmorgen weer bah. Niet helder ofzo maar nou ja taai ieeeeeh sorry! Voel me niet ongesteld trouwens en lijkt me ook nog wat vroeg?
Hoe bewaren jullie de flesjes? In mijn kraamweek deed de kraamverzorgster ze na het schoonmaken in de koelkast, dat doe ik eigenlijk dus nog steeds... Per wanneer moet je speen 2?
Hay hay dames... ik heb niet eens in de gaten gehad dat er een April mama forum waS!!!Bij deze voeg ik me toe... hier alles goed vanaf gisteren : hier een klein berichtje van mijn hyves gekopieerd!! afgelopen paar dagen was een gekkenhuis hier!Wessel huilt naar iedere fles en slaapt slecht...krijs heel de boel bij elkaar en verkrampt van de pijn!donderdag al naar de Osteopaat geweest om te kijken of ie last van zijn darmen heeft!hij kon niet poepen en moest alles op alles zetten om het eruit te duwen...zielig om te zien hoe zon klein menneke dat moet doen!bij de osteopaat ging het goed, naar 10 min met hem bezig te zijn poepte hij heel zijn luier vol, en daarna heeft ie toch goed geslapen...tot savonds, weer lopen spoken en ons goed wakker gehouden. Gisteren was het echt de druppel,na de voeding van half 8 krijste ie alles bij elkaar.Honger kon ie niet hebben want hij laat iedere keer wel iets staan dus dan zou je zeggen dat ie voldoende heeft. Tot 22:00 uur aangekeken en joris was het zat en belde de huisartsenpost!!!hij moest direct komen, en anderhalf uur later stond ie naast men bed... Wessel heeft Reflux....hij krijgt naar zijn fles het zuur weer terug en dat doet blijkbaar zeer...nu moeten we maandag naar het consultatie bureau voor vragen over andere voeding!want deze loopt snel terug en daardoor geeft ie terug en heeft ie pijn. Maar vanmorgen toch ff naar de verloskundige gebeld of we niet vandaag al over konden stappen naar andere voeding! En dat mocht!!alleen kan zijn dat andere voeding erger word of misschien wel aanslaat!dus 50,50!!!heb vandaag confort gehaald tegen moeizaam poepen, darm krampjes en spugen...vanmiddag voor het eerst deze voeding en nu maar duimen of het aanslaat!!!Alleen nu weer gezeik met de flessen, want er moet een pap speen op en die hebben we niet!!!in de winkel ook niet, wij gebruiken B-free flessen en daar hadden ze geen pap spenen voor....is da wa!!!dus nu maar ff zelf het gaatje groter gemaakt en nu maar hopen dat het gelukt is! nu heeft ie 1 dag de andere voeding en het lijkt te helpen tot nu toe slaapt Wessel veel, en huilt niet meer als een speenvarken!!hopen dat het zo blijft.... \vanacht moet men man weer werken dus vanaf nu is het weer het gewonen leven begonnen!! Maar wat voel je als ouder toch rot als je ziet dat je kindje pijn heeft!!!je voelt je machteloos en kunt er naast gaan zitten janken! hoe is het met jullie, ik heb nog niet al de 35 pagina's terug gelezen sorry sorry sorry... liefs Ramona
ik zag van b-free (ik heb zelf dr.bjorn of zoiets) wel papspenen hoor (zoiezo heb je 4 fases) ik gebruik nu omneo (ongeveer hetzelfde als comfort en lukt prima met een 2 speentje, anders als je niets anders hebt kan je een tandenstoker (of iets anders scherps pakken) in het gaatje stoppen, het speentje uitkoken en koud later worden (en dus weer goed uit laten harden met dat nog erin, pas als het koud is eruit pakken en voila het gaatje is en BLIJFT groter.. ik bewaar trouwens het flesje ook in de koelkast, met dean deed ik elke dag uitkoken dat hoef t blijbaar niet meer (maar doe het stiekum toch eens in de 3-4 dagen hoor) @Jodie; misschien is het toch wel ongesteldheid in principe kan dat (als je telt dat een cyclus meestal 28-32 dagen is he? en zeker als je al een week niet meer had gevloeid, ik vloei nu al 2 dagen extreem weinig (eigenlijk niets nodig ervoor soms met afvegen bij de wc nog wat...) ik moet zeggen das wel even lekker hoor! Oja die schoentjes komen gewoon van de sportwinkel daar hadden ze diverse modelletjes (bij de hydrosport) ik weet niet waar die overal zit......
leuke schoentjes imd.... Hiet heb ik wel gemerkt wat hormonen kunnen doen...ik heb in de zwangerschap 7 paar schoentjes maatje 17 gekocht...allemaal verschillende van lacoste, bikkemberg, addidas, reebok en nike....en heb nog een paar gekregen.....erg he en als er visite komt kijken naar het kamertje dan moet man ze altijd laten zien en een grapje erover maken...ik schaam me kapot... ramoontje...das vervelend..hopelijk helpt de andere voeding...misschien het bedje wat omhoog? met een handdoek onder het matrasje...dat wil ook wel helpen over de babyfoon...wij hebben er eentje met camera...maar moet heel eerlijk zijn julian slaapt s nachts niet alleen en vaak overdag ook niet...of in de wandelwagen of wij zijn boven aan het rommelen....in de vakantie van mijn man gaan we oefenen voor zijn eigen kamer...maar dat duurt nog 3 weken....
Ramoontje, inderdaad het bedje omhoog zetten aan het hoofdeinde! En na de fles wat langer rechtop houden helpt ook. Bij Nienke is het hoogstwaarschijnlijk dus ook reflux. Ik had thuis wel al boeken onder het wiegje gezet, maar in het ziekenhuis kunnen ze het bedje verstellen en daar staat ie nog en stuk hoger. En het helpt echt veel! Want het spugen doet ze wel, maar tussendoor slaapt ze heerlijk. En dat was thuis wel anders. Veel krijsen, rode gebalde vuistjes en kronkelend lichaampje... zooo zielig. gelukkig helpt het omhoogzetten van het bedje dus al veel! Achteraf is het bij ons dus ook begonnen allemaal toen die mevrouw van het cb langskwam en we zijn begonnen met het rust en regelmaat. Toen zijn we haar meteen na de fles in bedje gaan leggen en vanaf toen sliep ze ook voortaan altijd in die veel te platte houding. Ik had ergens gelezen dat de kindjes in afrika nooit reflux hebben, omdat die dus ook nooit plat liggen, maar altijd rechtop in de draagzak zitten! Ik heb haar vandaag ook na elke voeding minstens een half uur rechtop gehouden en het bleef erin! Goed he? Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn geweest, want de voedingen die ik niet zelf heb gedaan ( de verpleegsters "moeten" haar ook voeden voor het observeren) heeft ze wel allemaal gespuugt. Morgen weten we weer meer, want dan gaan ze waarschijnlijk een echo maken van de doorgang naar haar darmpjes en misschien ook die ph-metrie, dus dan zal er al een heleboel meer duidelijk worden. IMD: echt hééle stoere schoentjes! lynn: 7 paar schoentjes... heeft ze er ook weleens een paar aan? Speciaal voor het eten haha!
Hallo, Hier vannacht een poging gedaan tot doorslapen! Ons meisje kwam na de voeding van 12:00 pas om 06:00!!! Helaas was ik wel steeds wakker om 4 uur en om 5 uur! Maar goed, het gaat de goeie kant op Helaas wel steeds meer last van mijn borsten. Waarschijnlijk drinkt ze ze niet helemaal leeg, want ik blijf harde plekken houden en tussen de voedingen voel ik steken .Heb wel onder de douche geprobeerd weg te masseren en net een warm compres voor de voeding de harde plekken gaan wel iets weg, maar ik blijf kramperige steken houden na het voeden Morgen dus echt CB bellen . O en gister op verjaarsvisite geweest bij schoonzus. Was wel even een gedoe, wat neem je mee, maar het is goed gegaan. Ik heb daar 1x gevoed. @Lynn : Dat is mooi om de 4 uur! Krijg je iets meer tijd! Lekker geshopt ook! @Rach : Ik moet zeggen dat ik nu pas na 3 weken kan zeggen dat die pijn in doos weg is!! Alleen nog buikpijn als ik teveel doe. @Sylvi : Wel raar hoor, ik moet Djemi op haar rug laten slapen vanaf het begin! Die richtlijnen verschillen dus per regio??? Maar na het voeden ligt ze vaak nog op haar zij, en je ziet dat ze dat ook heerlijk vind! @IMd : Heel goed, dat je even gevlucht bent hihi, en dat je mannetje het even alleen moest doen..RESPECT O en hele gave schoentjes! @kipkip : Hier ook 3 kwartier/1uur bezig met BV en verschonen maar ik moet zon 7 tot 8 voedingen per 24 uur geven? @Een wondertje : Hier ook soms groen (lijkt spinazie) en vaak mosterdgeel. Is normaal volgens kraamzorg en CB bij BV O je geeft fles huh? Nou ja de CB dame zei dat het afbraakstoffen zijn van rode bloedlichaampjes dat is goed dus. O wel mooi dat je bloedingen minder worden DUIMDUIMDUIM!!! @Mirjanne : Ook heerlijk geshopt! Wij hebben nog steeds veel kraamvisites dus geen shoppen helaas. Misschien van de week omdat mannetje nog steeds halve dagen werkt En Koninginnedag is voor ons! @MSROXY : Hoe is het nou met je dochter? O ik zie dat je nieuwe gebruiksaanwijzing hebt gekregen : Rechtophouden! Gelukkig nemen ze je nu wel serieus in het ziekenhuis! @Huilen : Ja nu huilt ze weer, eigenlijk alleen s avonds, maar man is voor de troost en ik voor de melk wat zo weer moet trouwens @Eenwondertje : Wij gaan 14/7 voor 2 weken in een chalet op een camping in de Jura in Frankrijk al tijden geleden geboekt @Ramoontje : Welkom en wat een verhaal zeg van je voeding! Zielig he als ze zo huilen van de krampjes?
hey allemaal, Ik kom me hier ook melden... heb nog niet alle 34 pag. teruggelezen, maar zal morgen wat bij gaan lezen (dus sorry als ik nog nergens op reageer nu). Leuk om hier verder te gaan, want wat maak je mee met een baby... het is echt heerlijk en ook soms wennen. Zeker als ze huilt en je weet niet waar je goed aan doet. Heb ook meteen wat vraagjes: - Ik geef borstvoeding maar vind een tepel nog wel gevoelig en wennen - gaat dat nog over of hebben meer van jullie dit? Rechts is nu echt alleen helemaal in het begin een beetje pijnlijk - als de kleine een klein beetje hapt - geven jullie dan meteen voeding of niet altijd? - las iets over reflux... kunnen ze dat ook krijgen bij borstvoeding of alleen met de fles? Die van ons spuugt ook best vaak namelijk maar weet niet of dat ok is - las iets over schoentjes - wat schattig!! Wij hebben nog helemaal geen schoentjes, wist ook niet dat dat al kon in die maat. Toch maar eens kijken Spreek jullie later!
Ramoontje je hebt ook een PB. Ik vond vandaag een website waar je van alles kan bestellen van born free...spenen..heel handy. Ik wil eigenlijk een 3 standen speen en toevallig had ik dus vanmiddag de papspeen gezien....IMD staat ook van alles voor de dr. brown op....Ik mag hier geen links neerzetten toch? Als je hem wilt dan PB ik hem jou ook ff. Msroxy: morgen maar weer afwachten dus...spannend hoor! Trek je het nog een beetje? Morgen lees ik verder, Senne meld zich voor de laatste fles..
Ben net weer terug uit het ziekenhuis en ze wilde maar 40 ml drinken en alles weer uitgespuugd. Ik maak me zorgen! Want ze heeft dat nu heel vaak, dat ze maar zo weinig wil drinken... Vannacht alles uitgespuugd, vanmorgen alles uitgespuugd, 11 uur 60 gedronken, 2 uur 50 gedronken, 5 uur alles weer utigespuugd, 8 uur 100 gedronken en binnengehouden joepie!, 11 uur dus maar 40 gedronken en alles uitgespuugd. Dat is toch niet goed he? En dat is dan nog een goede dag tegenover gisteren, want toen heeft ze van 11 tot 11 niets binnengehouden.. ja vast een heel klein beetje, maar soms spuugt ze zelfs heel veel oude voeding nog mee. Dus van de voeding ervoor. ben nu dus aan het googlen op vanalles,maar wordt niet echt wijzer ervan..
hihi leuk ventje, ik noem kleine babies ook wel vaak kikkervisjes ze hebben zo'n leuke (in verhouding) grote buik en die dunne beentjes dan eronder zijn net kikkervisjes maareh op deze foto zegt hij: NO pictures please
@Lynn lekker schijt aan hebben en niet schamen hoor, is toch leuk joh, dat zijn juist van die dingen waar je later op terugkijkt en om jezelf moet lachen en je aan je kids kan vertellen hoe mama haar hormoontjes op hol waren geslagen uit liefde.... en maatje 17 is alweer een stukje groter als maatje 15 en kan ie wel wat aan van (zoiezo de zachtere varianten) dean had ook vaak ze aan (het HOEFT natuurlijk niet maar vond het leuk staan...) @jodie ja de link is wel welkom... Vannacht beetje slechtere nacht gehad ze was veel wakker ik denk door gisteren overdag toch weg te zijn geweest... als ze het nu vandaag en vannacht weer goed doet weet ik wel genoeg dan kan ze daar gewoon NOG niet goed tegen.
Danielle, wat een scheetje! Hier een geweldige nacht gehad. Gister om 12 uur laatste voeding gegeven en vanochtend kwam ze pas om 7.45 uur! Het is een echt uitslaper, net zoals haar moeder Nu ligt ze heerlijk bij haar papa op de arm en is ze erg tevreden. Zo gezellig om met zijn 3tjes thuis te zijn.
Goedemorgen dames, Heerlijk dat ik weer koffie kan drinken zonder maagzuur, heb de koffie ook echt wel nodig nu 's morgens hahaha ! Heb niet alles terug gelezen maar las wat over spugen, sterkte dames ! Esmee gaf ook steeds mondjes melk terug ( niet heel veel gelukkig ) en nu doen we 1 schepje Nutriton van Nutrillon bij de voeding en dat helpt super. Wordt de voeding iets dikker dus blijft het beter in haar maagje zitten... Ben wel langer met haar voeding bezig omdat ze iets harder haar best moet doen om het weg te krijgen, wanneer mag je ook alweer over op speen 2 ? Schoentjes voorbij zien komen, super leuk !!! Kilo's: van de 25 die ik was aangekomen hoef ik er nog maar 8 kwijt om weer op mijn oude gewicht van 68 kilo te komen en dat al na 2,5 week... gaat lekker ! Vies weer vandaag zeg, wil wel vanmiddag lekker even wandelen dus hoop dat het dan droog is. Nou ga weer aan de was, en het huisje maar weer eens proberen schoon te maken. Vind het heel lastig dat ik 6 weken niet mag tillen, dan merk je pas hoe vaak je iets optilt zeg maar... Fijne dag allemaal !