Mogguh, @Tizzy: ik moet ook wel eens lachen om dat zielig lipje of huiltje van Fenna. Soms zit ze bij me en dan zit er iets dwars of zo. Dan is ze echt even moest. En daarna kijkt ze verbaasd om zich heen. Dan schiet ik toch echt in de lach en zit zij mij weer raar aan te kijken van, wat lach je nou?! @Leonie: het CB zij tegen mij ook dat ik de voeding van 23.00u gewoon nog moest geven omdat ze nou geen voeding meer nodig heeft 's nachts.
Hallo meiden, Hier een gebroken nacht gehad. Meisje heeft gisteren haar 2de prikjes gehad. Op het CB was het weer krijsen (net als vorige keer) dat alle moeders alleen naar ons stonden te kijken. Nou ja sommigen alsof ze nooit een baby hebben horen huilen Dus gisteren was het thuis weer een uur krijsen, zo zielig, de hele tijd geknuffeld en bij me gehouden, maar toch En s nachts heeft ze toch koorts gekregen 39,1. Ik heb haar verschoond en wat tegen haar gepraat en toen was het 38,7, dus toch geen pcm gegeven. Vanochtend 37,7 beter. Nu ligt ze weer te slapen, wel onrustig. Vandaag zou ze weer gaan oefenen op de kdv, maar dat lijkt me niet goed plan, dus doen we niet. En verder ze is weer goed gegroeid onze grote kleine meid: lengte 62, gewicht 6715 gr en hoofdomtrek: 39,5. Even een vraag: als ze s avonds ligt te slapen, is het meestal dat ze eerste 1-2 uur nog zo schrikt zeg maar, een paar keer. Het is in haar slaap, ze wordt niet echt wakker, i.i.g. haar oogjes doet ze niet open. Ik ben een paar keer erbij geweest als dat gebeurt en dan zie ik aan haar gezicht en aan het mmmm hmmmm alsof ze eng aan het dromen is of zo. En daarna komt ineens heel hard huilen. Dat duurt paar seconden, dan ren ik naar boven als een gek, even tegen haar praten en ze slaapt verder. Het lijkt erop alsof ze misschien dingen aan het verwerken is van de afgelopen dag. Ik heb het nagevraagd bij het CB en ze zegt dat dromen eigenlijk pas rond 6 maanden begint en hier kon ze niks mee Jaaaa Hebben jullie kindjes dat ook af en toe?
@bubalica: vervelend dat ze zo onrustig is van de prikjes, dikke knuf! Ze is wel lekker gegroeid zeg. Dat van het schrikken zou ik niet weten. Heb het Fenna nooit zien doen. Maar het kan volgens mij best het verwerken zijn van dingen hoor.
Over bv en 4 of 5 voedingen: Ik hou het wel bij 5 voedingen, maar ik maak haar daar niet voor wakker. Ik doe het zo ongeveer: 1ste: rond 7 uur 2de: rond 10:30-11 uur (hangt ervan af wanneer ze wakker wordt, want ze slaapt meestal verder na de eerste voeding) 3de: rond 14-14:30 uur 4de: rond 17:30-18 uur 5de: rond 21-22 uur (bij de laatste voeding leg ik haar altijd eerst aan en dan badje en daarna probeer ik of ze nog even wil drinken en naar bed). En dan slaapt ze (meestal) gewoon door. Ik moet wel laatste 1-2 uur speentruc gebruiken, maar jah... we moeten toch iets. Dit schema kan ook even afwijken, ik voed op verzoek, maar meestal is het zo. Alleen... heb ik geen idee hoe ik het moet doen straks als ik over een week ga werken. Dan wordt alles anders. Pfff... dat houdt me zo bezig laatste dagen.
@Bubalica: ik heb ongeveer dezelfde voedingstijden en ik maak haar ook niet wakker. Gisteren wel gedaan want toen zat ze al 1.5 uur over haar tijd heen. Hier ook nog steeds de speentruc om 5.00u en 6.30u. Ik moet over 2 weken ook weer een weekend werken met vroege diensten. Ik moet dan om 6.50u weg. Maar ik voed haar dan eerst zelf nog wat ik sta dan op klappen. Dus dat wordt nog eerder mijn bed uit. Ik denk dat ik dan eerst zelf ga douchen en aankleden en dan haar voeden. Dan kan ik nl gelijk weg.
@Wwjc jeetje wat naar dat je man zo doet is het vandaag weer iets beter tussen jullie knuff voor jou @Sushi heerlijk he even terug in die goede oude tijd ja de strijk is hier ook al weer weg ben vandaag alweer aan het wassen dus er komt weer nieuwe strijk aan @Eefje ja dat is idd dan wel erg veel moeite en tijd zeg pfff ik vind 29 aug ook geen probleem ik kan altijd wel @Danielle veel succes vandaag ( wennen van Tim op de creche) wat jammer dat je niet komt en bijna vakantie heerlijk hoor genieten met zn 3tjes en lekker een midweekje weg gaat vast goed @Kikki fijn dat de nachten weer goed gaan en veel plezier vandaag en de datum maakt mij niks uit @Bubalicia wat zielig voor jou meisje dat ze zo gekrijst heeft en dat er dan moeders zo verbaasd reageren stom zeg en ik zou haar dan ook niet naar het kdv doen en goed gegroeid zeg hoe jong is jou meisje eigenlijk ???? dat heeft Mitchell ook heel af en toe dat schrikkerige en soms ineens heel hard huilen maar hier op het cb zeiden ze toen dan mist hij de mama om zich heen en dan heeft hij even troost nodig dus ik pak hem dan ook even op en troost hem en dan word hij weer rustig en leg ik hem terug hier gaat het goed gisteren verjaardag van mijn schoonvader gehad we hebben hem ook een vergrootte foto gegeven van Mitchell hij vind hem heel mooi zijn broers en zussen waren er ook allemaal dus aan aandacht geen tekort voor Mitchell hij was uiteindelijk toch wel erg moe dus in de pab in de kinderwagen en hij sliep zo,maar werd een anderhalf uur later toch weer wakker van d egeluiden om zich heen dus we zijn toen maar naar huis gegaan onderweg sliep hij weer verder en we konden hem zo in bed leggen en hij heeft geslapen tot half 8 vanmorgen gisteren op het kdv ging het ook goed heb tegen ze gezegd dat hij niet gelijk de fles hoeft als hij huilt en dan vaak de speen wil nou deze leidster deed dat ook al en dat klopt op donderdag gaat het eigenlijk altijd goed dus gisteren zat hij gewoon in zijn eigen ritme daar heerlijk zij zou het ook nog tegen de anderen zeggen dus dat is ook weer geregeld (hoop ik) mijn vriendin komt zo die ook op zou passen en ga het haar vandaag vertellen (heb haar al een poosje niet gezien ) ben benieuwd hoe ze reageert
Kikki: Ik zou eventueel ook 29 aug kunnen, maakt mij wederom niet veel uit. Bubalica: Esmee heeft dat ook, dan ligt ze te slapen en begint ineens te huilen inderdaad net alsof ze schrikt... dit duurt 2 tellen en dan slaapt ze ook gewoon weer verder. Ik denk dat dat inderdaad het verwerken is van de dingen die ze meemaken. Dromen doen ze volgens mij nog niet.... Hoop dat het wat beter gaat met je meisje, zielig he als ze toch een beetje van slag zijn door die prikjes. Volgende maand nog 1 en dan hoeven ze voorlopig niet meer gelukkig ! Zit er toch verschil in BV en FV blijkbaar, ik mag wel de fles van 23.00 overslaan omdat ze 4x 200cc voeding overdag drinkt en ze het zelf aangeeft dat ze daar genoeg aan heeft. Of is het een verschil in CB ?
Egbimi: Dat vind ik ook echt de ellende met de was het houdt nooit op, als ik denk nou ben lekker bij dan kijk ik de volgende dag in de wasmand en ligt er weeeeer een stapel Fijn dat die leidster van gisteren het wel begreep en jouw ritme volgt ! Nu inderdaad hopen dat de rest het ook gaat doen. Succes met je vriendin vanmiddag ! Ik ga trouwens weer proberen te stoppen met roken, dinsdag begin ik bij mijn baan en vanaf dan wil ik niet meer roken.... althans ga het proberen.....
Even snel: Eefje, Sushi, Egbimi en ik kunnen evt. ook de 29e. Ben benieuwd hoe dit met de rest zit. Over 4 voedingen (FV): mijn CB gaf ook aan dat dit wel kon, mits hij minimaal 800 cc per dag binnen krijgt. Ze adviseerde ook om evt. 5 x max. 200 te geven, dichter over de dag verdeeld, zodat ik hem 's avonds niet meer hoef wakker te maken. Misschien dat dit ook mag bij BV? Ik reageer later uitgebreid, ga nu echt weg!
@Kikki: Met borstvoeding gaat dat een beetje moeilijk. je hebt geen zicht op hoeveel je kindje drinkt. En als ik voedingen weg ga laten sta ik op klappen.
Hall dames, Ben ik ook weer. Jullie hebben veel gekletst dus reageer niet op alles. @Leonie, fijn dat je je weer wat beter voelt en je meisje ook! @Meeting...ik pas hiervoor, sorry. Hier alles goed, kleine slaapt lekker door. alleen mama ongi dus wat is ook meteen weer terug gekomen, mijn migraine...heel fijn kwam gisteravond opzetten en zit nu lekker met koppijn op mijn werk! Ik had een vraagje...Tycho heeft smetplekjes in zijn knieholtes, nekje armpjes en op zijn borstje ook schraal en rood. Ik had zalf gekrgen via CB, maar helpt dus voor geen meter. Heeft 1 van jullie een tip waarmee ik het kan behandelen, want vind het zielig voor hem. Ik maak het super goed droog, deppend. Ik las al ergens Lanette Vaseline, maar misschien hebben jullie de gouden tip
Esmee had het in haar nekje met die warmte, wat echt super helpt is gewoon talkpoeder. Beetje opstrooien en voorzichtig "uitsmeren". Hoop dat het bij Tycho snel over is !
Even voor de moeders met een dochter, leuk voor de papa's ! ( Brief voor me Papa Een vader komt in de slaapkamer van zijn dochter en ziet een brief op het bed liggen. Na enige aarzeling besluit hij de brief te lezen.) Liefste Papa, Ga even zitten als je dit leest. Het is met pein in mijn hard dat ik je vertel dat ik er zo plotseling op uit ben getrokken met mijn nieuwe toffe vriend. Ik ben passioneel verliefd en het is best een vriendelijke jongen, ondanks zijn piersings, tatoeasjes en zijn grote mooter. Dat is nog niet alles; ik ben in verwachting en Ahgmed zegt dat we heel gelukkig worden in de kamer van zijn tijdelijke onderhuuradres bij de broer van zijn vaders tante. Hij wil veel kinderen en zoals je weet is dat ook mijn grootste droom,en die sluier is echt handig tegen de zon en tegen de vliegjes... Ik leerde reeeds dat marihuana niet ferslafend is en we hebben besloten het zelf te gaan kweeken, voor ons en onze vrienden. Ahgmed is al aktief als tussenhandelaar in kokaiene en XTC en dus ook ons eigen productiebedrijfje. We zijn echt goed bezig hoor! Het geld hebben we hard nodig want we zijn nog jong en we gebruiken zelf ook een klijn beetje koke en XTC en dat spul is hartstikke duur hoor, haast niet te betalen. Je zegt altijd dat je van de liefde niet kunt leven, maar omdat Ahgmed geregeld een paar zeer goede vrienden uitnodigt kan ik zo toch ook wat meebetalen... Ik vraag je verder te bidden dat de wetenschap snel iets mag vinden tegen eeds, zodat mijn Ahgmed toch nog kan geneezen. En papa,wees vooral niet ongerust, ik ben toch al 14 en kan al heel goed voor mezelf zorgen. Over een paar jaar zal ik je komen opzoeken zodat je al je kleinkinderen kunt bewonderen. Je liefhebbende dochter Sesile. XXXXX P.s. Papa, ben je er nog..., en ben je niet te erg geschrokken ??? Gekke papa, dit briefje is natuurlijk een grapje !!!!! Ik ben spelen bij Hannelore en wil alleen maar bewijzen dat er veel ergere dingen zijn dan een slecht rapport. Het mijne ligt op het nachtkastje......
@Sushi whahahahahaha, ik ga hem kopieren en aan mijn man sturen . @Brenda: idd talkpoeder erop doen. Dat doe ik op mijn werk nl. ook bij smetplekken.
Oke bedankt, ik ga talkpoeder halen. En ook bodycreme van weleda calendula, ga ik dat iedere dag smeren
Goede morgen! @Sniffy, wilde gister nog wat aan jou schrijven maar was het toen vergeten en onder de douche dacht ik er op eens weer aan. (Onder de douche kom ik altijd op dingen die ik ben vergeten of nog had willen doen) Ik ben 2 weken geleden ook weer begonnen met minipil. Ik ben heel onregelmatig ongesteld, meer doorbraakbloedingen dus weet ook niet hoe cyclus is. Ha zei dat ik gewoon mocht beginnen, 7 dagen nog condooms gebruiken en daarna was pil veilig. Dus wij zijn van die stomme condooms af, wat een ondingen zeg! En nu ga ik even bijlezen: @Jodie, ik blijf die 5e voeding ook houden. Ik heb het ook al keertje eerder geschreven ik vind die laatste voeding ook wel intiem en gezellig. Over een paar maandjes is die voeding er ook niet meer, en ze worden al zo snel groot. Dus geniet er nog met volle teugen van! En wij gaan meestel rond die tijd slapen, dus hoef er ook niet extra lang wakker voor te blijven of wekker te zetten. Ik hoop zo dat jullie een goede nacht hebben gehad en dat de pilletjes aanslaan bij Senne. @Tizzy, oh dat is zo vervelend als computer dat steeds doet. Mannetje had dat gister met bewerken van film, sloot computer ineens af, was hij bijna alles kwijt wat hij al had gedaan. Zo, die was even (terecht) link! @eefje, of heel snel gaan verhuizen en dan is het dichterbij J @danielle, heerlijk zon ouderwets slaapmomentje bij mama. Daar kun je dan weer even extra van genieten he! Oh en ik ben wel weer beter maar heb nog zon lamlendig gevoel van ziek zijn. Dus nog niet helemaal goed. En tja van het wandelen was ik gister onwijs moe. Heb maar 20 minuutjes gewandeld dus zo ver was het niet maar had het gevoel alsof ik marathon had gelopen. Niet op dat moment maar vanaf dat ik thuis was. Dus klopt wel dat ik nog niet helemaal vrolijk klink, ben het eigenlijk wel beu dat het nog steeds niet helemaal goed gaat. En ik weet dat ik het de tijd moet geven maar soms, vooral als je moe bent, is dat heel lastig. Heerlijk 3 weken met zijn 3-tjes en lekker een midweekje weg, waar naar toe? En wanneer mag je eigenlijk op sollicitatie komen? @Sushi, ja dat is leuke he al die tunes uit de oude doos! Hihi! @kikki, yeah, goed zo een goede nacht! @Bubalica, wat zielig dat je meisje zon last heeft gehad van de prikjes! Gelukkig dat haar temp nu weer vrij goed is, maar dan schrik je wel he als hij boven de 39 komt! Slim om haar vandaag niet te laten wennen, verwen haar maar lekker zelf vandaag! En ja, kleine meisje doet dat slapen/dromen hier ook. Dan kan ze ineens een schreeuw geven tijdens het slapen of zo die spierontspanning ineens en dan schrikt ze ook. Ze wordt er dan niet wakker van. Eerst ging ik ook naar boven en naar haar toe, nu schreeuwt ze en slaapt daarna weer gewoon verder. Ze leert er dus een beetje mee omgaan zal ik maar zeggen. @Bianca, waar zijn de kleurtjes gebleven? Je dacht regen buiten + is wat triester weer dus geen kleurtjes? Nog gefeliciteerd met je schoonvader! Leuk een grote foto van Mitchell! Fijn dat het op KDV zo goed is gegaan en dat ze nu wel je tips/aanwijzingen hebben opgevolgd. Is wel heel belangrijk. Nu even opletten hoe het op de andere dag gaat. @Sushi, ik denk dat het verschil erin zit dat je niet weet wat ze drinken met bv en het lichaam heeft dus voldoende stimulering nodig om de productie op gang te houden. Dat is bij een fles niet Knap dat je wilt proberen om te stoppen met roken, ik hoop dat het je lukt! @Sniffy, ik heb dat ook dat ik voeding echt moet geven anders kan ik volgens mij niet eens slapen. Kan dan niet liggen. Tja, dan kun je kolven maar als ze voeding toch nodig heeft dan maar live! @Brenda, wat vervelend dat je migraine hebt. Werken is dan extra lastig he! Heb je dat altijd in combinatie met ongesteld worden/zijn? Weet je al wanneer je iets hoort over je sollicitatie? @Sushi, haha! Ik dacht wat is dat nou?? Moest aan het einde erg hard lachen! Gister zijn bij ons dus de rolluiken opgehangen en het is nu echt heel donker in haar kamertje. Zo donker zelfs dat ze heeft geslapen van 23.00- 9.30 uur! Ik heb haar toen maar wakker gemaakt want mijn boobs stonden op springen! Oh en heb vanochtend gekolfd, borsten zaten zo vol dat kleine meisje er maar 1 hoefde en ik heb 150 cc gekolfd uit de andere! Zoveel heb ik nog nooit gehad, het kolven lijkt dus te gaan werken. Ik ben blij!!!
@ Sniffy: Dank je! @ Egbimi en Sushi: Dus bij jullie ook. Ben dan wel gerustgesteld. Ik doe precies zelfde met troosten en knuffelen en ze slaapt dan gewoon verder. Gelukkig duurt dat maar een paar seconden. @ Egbimi: Mijn meisje is zondag 3 maanden. En wat fijn dat Mitchell zijn ritme weer terug is op het kdv...
@Leonie...nee niet iedere maand, maar wel zo nu en dan echt balen. Fijn dat kolven eindelijk goed gaat!! Sollicitaite..ben net gebeld door justitie en ik ben het niet geworden, omdat ik niet fulltime beschikbaar ben. Ik had alle competenties voor de functie en als ik fulltime beschikbaar was hadden ze me zeker aangenomen. Ik was ook de enige van de 9 die ze goed onthouden hadden en waar ze het leukste gesprek mee hadden. Ze zijn afdeling aan het reorganiseren als die erdoorheen is komt die functie ook voor 24 uur vrij en dan zouden ze me graag weer willen bellen. Dus ik ben toch wel heel positief afgewezen zeg maar We gaan gewoon door, hoop snel wat te horen van Gemeente Wassenaar. Sluiting van de sollicitatie was woensdag...ga straks even bellen denk ik
Jammer joh, maar inderdaad wel heel positief gesprek gehad dus ! Hopen dat die funtie snel vrij komt ! En ik ga weer voor je duimen voor de vacature bij de Gemeente Wassenaar !