April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Jodie: wil je mij die link ook PB-en, want we moeten ernstig op zoek naar andere flessen en spenen. Meneer drinkt veel te gulzig, daarna onrustig, spuugt dan een beetje (gelukkig niet meer dan dat), maar heeft wel duidelijk krampjes en poept ook anders (minder en groenig). Overigens, de boef wordt wel weer rustig in onze armen. Aandacht en knuffelen werken dus ook, maar een ander flesje cq. speen kan ook vast geen kwaad. Welke gebruik jij, Dr. Brown flessen en welke spenen?

Vannacht weer een :evil: nacht. Hij wilde niet meer slapen na de nachtvoeding van 02.30 uur. Hij is gewoon wakker gebleven tot 06.30 uur. AAAAAAAHHHHHHHH. Morgen gaan we voor het eerst naar het consultatiebureau. Laten we hem wegen, meten en dan gaan we het ook over de voeding en het slapen hebben. We dachten dat we het dag- en nachtritme goed hadden, maar helaas.........

Ik ga zo naar het z'huis. Duimen jullie mee dat ik niet hoef te worden geopereerd? Het bloedverlies is duidelijk minder, dus [-o< [-o< [-o< .

2. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Sushi: is jouw Esmee net als mijn mannetje op 9 april geboren? Wat leuk :D !

@All: Mag je Omneo of Nutriton of Johannesbroodpitmeel...... ook aan Friso flevoeding toevoegen? Moet zoiets in overleg met het CB?

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik duim voor je meid!!

Je hebt van Friso zelf ook voeding speciaal voor krampjes, spugen e.d. die zou ik dan eerder gebruiken eigenlijk, JBPM mag volgens mij wel maar zou ik welk checken...

Ik gebruik nu al speen 2 omdat het niet door 1 heenging..(dr brown)

gisteren even met mijn hele slechte camera (de goede was leeg) nog een paar foto's gemaakt van Martin en zijn meisje in de tummy tub (ik vind het nog steeds een vreselijk ding vandaar dat Martin dat doet haha, Miley echter geniet ervan)

4. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo allemaal
    Hier is ze 1 maal geweest om 05:15 en daarna om 8:15 weer. Dus heel goed!
    Ik heb consultatiebureau gebeld. Waarschijnlijk 2 problemen. Pijn in tepels is of spruw of kloven. Dus ik heb dokter gebeld en heb om 3 uur een afspraak kunnen maken.
    Die bobbels zijn toch waarschijnlijk niet goed leeggedronken borsten. Zij raadde aan zonder tepelhoed te gaan voeden. Ze drinkt waarschijnlijk tepelhoed vol en die dan leeg en niet hele borst leeg. Maar dat is niet makkelijk. Ik moet een van hoedje het topje afknippen en dat proberen en dan steeds meer er vanaf totdat alleen de rand overblijft en daarna weglaten…
    Ik heb gevraagd of ze mijn eigen wijkverpleegkundige vanmiddag nog wil laten terugbellen. Schiedam heeft geen lactatiedeskundige dus die zou ik dan zelf moeten regelen. Kan ik dat ook aan die WVP vragen…
    @MSRoxy : Dat lijkt me inderdaad niet goed, dat ze niks binnenhoud, zo droogt ze toch ook uit? Ik neem aan dat ze dat wel goed in de gaten houden in het ZH?
    @Danielle : Wat een schatje zeg!
    @Eenwondertje : Sterkte in het ziekenhuis en inderdaad hopen dat je niet onder het mes moet! DUIMDUIMDUIMDUIMDUIM

5. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Ze moest met deze beer op de foto. Vlak voordat ze omviel lukte deze foto!

6. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Het happen gaat alweer beter gelukkig :)
    's nachts is het soms ook om de 2 uur, vannacht zat er 4 uur tussen en daarna 2 uur, verschilt heel erg per nacht, de ene keer 3 uur, andere keer 2 uur, soms 4 uur.
    Maar omdat ze zo kort drinkt, is het te doen, vind het wel makkelijk dat ze zo kort drinkt.
    Euhm volgens mij had Jason 5 of 6 behandelingen gehad.
    Leuk zo'n koffieochtend met nieuwe mama's, helemaal als je daar gaat wonen.

Spekkie oooow wat lekker...nachtrust :) voel je je gelijk stukken beter hè...
    ow lekker wijntje...dat kan ik helaas nog niet, denk dat ik dan ook meteen straalbezopen ben van 1 wijntje hahaha
    Zodan wat kolf jij veel zeg!

Mirjanne
    oef hier doet die TSR soms ook echt giga pijn, alsof iemand knoerthard je tepels omdraait #-o
    haha nee een roze wipstoel voor jullie bink, dat kan niet hè :) heb hetzelfde, onze meid moet het met een donkerblauwe doen, had liever een roze gehad, maarja ook zo zonde van het geld eigenlijk om een nieuwe te kopen, mijn man ziet me aankomen haha.

Tup lekker handig die tegenstrijdige adviezen van het CB, zou mijn eigen gevoel daarin volgen. Hoe gaat het nu?

Rach
    hier toevallig vrijdag ook een huilende baby bij de kassa :) dacht helemaal niet aan de andere mensen maar alleen ach mijn moppie wil eten, stond bij de uitgang een mooi bankje en ben daar gaan voeden :) erg handig een wandelende melkfabriek.
    Wat een opmerking over je buikje zeg, schandalig!
    Ja lastig hè dat met bovenkleding, had niet zoveel dus had bij de h&m wat handige shirtjes besteld.
    En hoe ging de 1e nacht op eigen kamertje? Moet daar eigenlijk nog niet aan denken :oops:

Eenwondertje :confused: in zijn oortje gesneden, mensenkinderen! Zie je dat nog aan zijn oortje? En dan ook no eens placentaresten achter laten, klinkt niet echt professioneel zeg! Succes vandaag in het ziekenhuis, hoop dat alles weg is en je nu echt kan gaan genieten.
    Pff ben nog helemaal niet met vakantie bezig, ben dan ook niet echt een vakantie type, wij gaan deze zomer dus ook niet weg, daar waag ik me nog niet aan met 3 kids waarvan 1 een baby.

Sylvie moeilijke beslissing is dat hè stoppen met bv, heb bij de andere kids ook weleens in die tweestrijd gezeten, vond dat zo moeilijk. gevoel versus verstand.
    Zat bij jou ook wel tegen de BV, vind het knap dat je het een maand hebt volgehouden.
    Maar moet niet tenkosten van alles gaan, dus hoop dat er wat meer rust komt nu.

Msroxy
    tjeempie Nienke opgenomen in het ziekenhuis, heavy, gelukkig heeft ze de boel daar ook ondergekotst en gaan ze verder zoeken. Hoop zo voor je dat Je straks een heel ander kindje hebt, een lekker tevreden moppie! Kunnen jullie nu ook een beetje bijtanken?

Wow Lynn jullie binkie is al bijna 2 maanden joh! Gaat snel!!!

Imd en bevalt de tummy tup? (ow zie de foto al) leuk hè dat shoppuh ;) Past Dean die reebokjes? Wij hebben voor Jason van het weekend van die nike sandaltjes gekocht, zo stoer! (ben stiekem erg blij dat we zowel dochters als een zoontje hebben, echt heel leuk om beide te hebben)
    leuk die nike schoentjes bij miley.

Coto ow schrikken, verder geen bloed meer gezien? leuke foto met die beer!

Zaterdag ook ff bij de prenatal geshopt, heb nu roze bekleding bij onze donkerbruine bugaboo, very girly hihi wel leuk weer een meisje, lekker tutten.

Wat gaat het trouwens hard hè, ons moppie is alweer 3 weken geweest, ziet haar ook echt groeien, er komen wat meer spekkies bij, heerlijk!
    Ze is ook een stuk wijzer, dat pasgeboren is er echt al af *zucht*
    Ben zo aan het genieten, laatst begon ze te huilen en ging ik tegen haar praten en raakte haar nog niet eens aan, werd ze al stil, door mijn stem *so in luv*
    Kan niet wachten totdat ze gaat lachen, al heb ik al een paar keer een lach gezien, wat niet op een stuip leek.

Wat een doorslapers hebben sommigen zeg, hier nog niet hoor...helaas... haha

7. Pientje het ging goed de eertste nacht. ik vond het moeilijk en als het helemaal niet goed was gegaan hadden we het bedje gewoon weer teruggezet hoor ;) Ze komt ongeveer even vaak als Elize. zo om de 3 uur en slaapt dan gelukkig meteen weer verder.
    voeden in het opnbaar: tja dan moet je er wel een beetje handigheid in hebben. ik moet echt eerst mijn hele borst eruit halen haha. doe ik liever niet op straat.

8. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik had ook een omslagdoek bij me, die doe ik dan altijd om ons heen, ga echt niet met mijn boob helemaal ontbloot 8)
    Nice pic, ze lijkt echt veel op jullie allebei vind ik, ziet echt van beiden wat in.

9. - hier allen de eerste dagen pijnlijke tepels. nu niet meer. leg je goed aan? misschien moet ze een grotere 'hap' nemen?
    - ik geef bv volledig op verzoek. dus als ze verdriet heeft of krampjes of gewoon als 'tussendoortje'. als ze hapt en ze heeft net gehad kijk ik het even aan, misschin valt ze nog in slaap, maar als ze weer zin heeft krijgt ze gewoon weer :)
    - reflux, geen verstand van

10. oh leuk dat je dat zegt pientje, ik zie het zelf niet!
    Elize lijkt vooral op jou he? :D

Edit: maar hoe doe je dat dan met een omslagdoek? kom je niet handen te kort?

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @coto leukd ie foto!! ik had bij dean ook zo'nsoort foto gemaakt en toen viel ie om en dat kwam precies op de foto (was wel erg grappig gezicht!)

@Pientje ja dean past de schoenen perfect! hij loopt er echt super mee, keisnel en dansen en stampen, kortom helemaal happy!! en ja een jongen En een meid hebben is echt hemels, ik vind het allebei op hun eigen manier leuk en vooral dat het nu heel anders is...

Nou ons mam die was net hier, we hebben even de bedankjes voor Dean zijn KDV afgemaakt (ik ben echt sloom daarmee geweest) Miley was al aan het jammeren vanaf 9 uur af en aan, dan weer 15 minuten stil dan weer jengelen, dus we hadden haar maar gewoon even uit bed gehaald en geknuffeld ons mam meteen ooh dat precies ons Majella (mijn zusje) die kon ook alleen maar zo rustig liggen, gewoon een buikslaper dus, dus ze legt ze in bedje hoe ze majella altijd lag en voila ze ligt nu al een dik uur te ronken (heel diep) aan de ene kant wel fijn als dat het zou zijn (dan weet je WAAR het aan ligt dat ze soms zo onrustig is/slaapt maar nou niet echt superfijn want ik ben bang nu ze lekker op haar buik heeft geslapen helemaal niet meer terugwil.. en dan zit ik dus daarmee (vind dat doodeng namelijk) nu zou ik dan evt wel zo'n aerosleep kunnen kopen (just in case zeg maar) maarja... weet niet zo goed wat ik ermee moet, misschien was het toeval en leg ik haar straks zo neer en slaapt ze niet.. effe afwachten, eigenlijk moet ik haar nu wakker maken voor haar flesje maar vind zo zonde ...

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @rach wat een leuke foto van jullie meisje ja ik kan niet zeggen op wie ze lijkt natuurlijk hahaah maar het is een scheetje!!

Ja zo met zo'n borst bloot op straat zou ik ook wat moeite hebben al viel het me nog mee hoe makkelijk ik erover dacht op het moment zelf (boeide me geen bal wie er bij stond, ik moest mijn meisje eten geven (alhoewel het op dat moment meer als een pittbull aanvoelde ipv een baby :) )) ik vond nog steeds wel jammer dat het niet gelukt is, heb nu pas sinds deze week eindelijk normale tepels zonder korsten en pijn nog wel wat lekkage soms... (ziet er leuk uit in je shirt als je net geem koffiepads in hebt :D )

OJA qua op lijken enzo zeggen toch heel veel mensen steeds meer dat ze op mijn man gaat lijken / lijkt..

13. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Dat voeden in het openbaar lijkt me ook niets eigenlijk, maar vaak zie je bij anderen vrouwen helemaal niets eigenlijk als ze aan het voeden zijn?

@Rach; wat een heerlijk babytje! En dan al dat haar! Superleuk! Bij Tim begint het helaas al uit te vallen..

@Pientje; ja,dat pasgeboren gaat er snel af hé! Ze kunnen nu idd al echt wijs rondkijken!

Lig al de hele morgen lekker in bed, met de laptop.. (schande...;))
    Ben bezig met een fotoboek maken van de Hema van Tim's eerste maand.
    Maar daar gaat nog best veel tijd in zitten zeg!

14. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    danielle, ik ben ook bezig met zo'n fotoboek. Kost idd veel tijd voor je het precies naar je zin hebt.
    Wel leuk om er mee bezig te zijn, dan zie je alweer zo'n groot verschil ten opzichte van haar geboorte. Wat een verandering al!

15. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Inderdaad ook op 09-04-09 ! Leuk zeg :D
    En jij ook met keizersnede toch ? Ik ook maar begreep dat het bij jou niet helemaal goed is gegaan ? Vervelend joh !

16. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Danielle: Luilak! Neeee geintje, lekker relaxen hoor. Ik wil ook zo'n boek maken.
    Enne wat een schatje!

Eenwondertje (en IMD): Je hebt een PB met de link. Ik weet niet of je nutriton (jbpm) aan friso voeding mag toevoegen, lijkt me eigenlijk geen probleem. Ik heb even gegoogeld en zag dat er ook friso voeding is waar al jbpm in zit.....Maar je kan ook overstappen op nutrilon, of is er een andere reden dat je friso hebt?
    En leuk he dat wakker zijn na de nachtvoeding, dat heeft Senne nu ook al 3 nachten. Dan moet hij poepen. Ik mopper dan een beetje, want ja het is nacht en dan kan ik het soms wat minder hebben en dan zeg ik: kun je dat nu niet overdag doen haha.
    Heel heel veel succes in het ZH.

Sushi hoiiii, leuk dat je ook meeschrijft! Ik gebruik ook nutriton, niet omdat Senne zo spuugt maar omdat hij zo gulzig is en niet verzadigd daardoor en krampjes krijgt door het hoge tempo waarmee hij drinkt.
    Ik ga een 3standen speen kopen. Het eerste deel van de fles lukt wel met speen 1, maar voor het laatste kan ik dan naar stand 2. Wat ben je al een kilos kwijt!

Leonie: heerlijk zo'n goede nacht!

Coto: Ook al zo'n goede nacht. Ai pijnlijk je tepels! Hopen dat het nu beter gaat, zonder tepelhoedje. Succes bij de dokter! En wat een poepie!

Msroxy: Ik heb zo met jullie te doen, dit is echt niet leuk. Ik hoop dat jullie vandaag wat wijzer worden en dat Nienke snel mee naar huis mag en zich beter voelt....Sterkte!

Rach: Mooi meisje hoor! En fijn dat de eerste nacht goed ging.....wij moeten het ook nodig proberen....

Pientje: Ja lijkt me heel leuk die koffieochtend. Is ook speciaal voor mamas die een eerste kindje hebben, niks ten nadele voor mamas die al meerdere kindjes hebben, maar dat is toch anders, je weet dan al meer....
    Toch handig he zo'n melkfabriek bij je!

Sylvie: Hoe gaat het vandaag?

Spekkie: Hoe gaat het met het afbouwen? En vind je nu meer rust?

Ik mis Sam al een tijdje?

17. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Oooooooooooh en een voorzichtig juich momentje: Senne ligt steeds meer met het hoofdje naar links, uit zichzelf!!!!! Woensdag weer naar de osteopaat.....

18. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    [attachment=0:33bxu20n]Fenna4.jpg[/attachment:33bxu20n]

Kan dan niet achter blijven, natuurlijk :D Hierbij onze trots!

Ga vandaag maar even op zoek bij de Hema naar een klein slaapzakje want deze kleine druktemaker woelt zich nu al los en ligt dan gewoon boven de dekens te krijsen van de kou. Weet ook niet hoe ze het doet want strakker kan ik haar niet instoppen maar ligt dan gewoon overdwars in haar bedje!

IMD, vind het ook altijd zo jammer om haar wakker te maken en vaak als ik dat doe kost het zoveel moeite om het flesje erin te krijgen want dan slaapt ze gewoon door. Ondanks verschillende wakker- maak- pogingen. Leuke schoentjes trouwens.

Vraagje aan de ervaren dames, vanaf wanneer mogen ze eigenlijk in een wippertje?

19. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Jodie: Dank je, vind het ook gezellig dat ik jullie weer gevonden heb op het forum :D Esmee is ook zo gulzig maar heeft nu toch wat moeite om te drinken nu de voeding iets dikker is. Mag zo'n 3standen speen nu al ? Het lijkt mij ook beter omdat ik nu een half uur tot 3 kwartier met haar flesje bezig ben... maar ja ze spuugt nu amper en slaapt er ook lekkerder van... Best lastig om uit te vinden hoe en wat met voeding en spenen vind ik hoor...

20. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Een vriendin zei net, je mag na een maand overstappen op speen 2, maarrr ik denk als de voeding zo dik is mag je gerust nu ook speen 2. Gewoon proberen denk ik dan maar, ga ik ook doen. Ga nummer2 kopen en 3standen. Haar ervaring was dat 3standen toch wel snel gaat, maar goed ik probeer het wel. Net wat je zegt het is heel wat uitgezoek.

Wel grappig, veel gulzige drinkers hier hoor. En volgens mij zijn een aantal nu al over op de Born free of dr, brown fles.

Deel Deze Pagina