hoi dames!!! lees al een tijdje mee maar nog geen tijd/zin gehad om wat neer te zetten Mijn bevalling is eigenlijk heel goed gegaan. vanaf 8 uur 's ochtends om de 5 min en vanaf 2 uur om de 2 min. toen de dokter rond 5 uur half 6 kwam kreeg ik ook al persweeen maar had toen nog 7cm ontsluiting.. en dat uurtje was pittig. op een gegeven moment was de dokter beneden.. en ik kon het niet meer houden.. en gaf een gil.. hij zei tegen mijn moeder "dat wil ik horen" en kwam toen weer boven, even gevoeld en ik mocht persen.. man man wat een opluchting is dat dan.. je kan dan ergens heen met je pijn. na een half uurtje persen was ons mannetje geboren! prachtig moment!! ook heel mooi om te zien hoe mijn mannetje reageerde. de kraamweek was in het begin moeilijk.. je moet natuurlijk aan elkaar wennen.. proberen je ritme te vinden. maar het gaat nu een paar daagjes echt super en mag dan ook niet klagen! =D> gister nacht om 11 uur gegeven toen kwam ie om 5 uur en daarna werden we zelf wakker om 9 uur hij was wel aan het muiteren toen. vannacht ook 11 uur gehad toen kwam ie om half 5 en rond kwart over8 half 9 was ie pas weer wakker! overdag ook gister de hele dag geslapen en kwam rond de 3/4 uur om te eten, het enige nadeel wat ik kan vinden is dat ie 2x alles er onder gepoept had 1x toen ik net zijn luier af had en alles eruit poepte en 1x gewoon in zijn luier, maar was zo veel dat het er uit kwam. ik zal proberen om wat vaker te reageren.. maar ben vaak meer een lezer
Hoi, Wat een leuke foto's zie ik allemaal voorbij komen! Even een vraagje over de voeding. Vandaag zijn wij over gegaan op Nutrilon Omneo, omdat Daan last van krampjes heeft en al 4 (!) dagen niet had gepoept. Nu lees ik hier dat een aantal meiden dat mengen met de standaard? Moet dat of mag dat? Wij hebben nog een bus over die net open was van de standaard, zonde om dat te laten staan. Daan drinkt nu wel langzamer. Misschien dat we ook speen nummer 2 maar gaan proberen. De nachten gaan hier wisselend. Dan slaapt hij weer tot 6.30 uur en dan is hij weer om 4 uur wakker. Maarja, het zal vanzelf wel beter gaan. Hij drinkt nu 6x 120cc omdat hij zo'n honger bleef houden na zijn flesje. Dan lag hij maar te happen en te smakken en wilde beide handjes opeten. Nu hij aan de omneo zit, zouden we dan weer wat minder dan 120cc moeten geven? Of maakt dat niet uit? Bijna alle april mamma's zijn nu bevallen he? Wat is dat snel gegaan he? Voor we het weten zijn onze kindjes 18.... Oh en Rach, dat pijnlijke gevoel van onder is bij mij ook pas na 3 weken verdwenen. Ik ben blij toe! Kan nu eindelijk weer lange stukken wandelen!
Ok dan, goed en slecht nieuws....... Het goede nieuws is dat de wee-opwekkers hun werk hebben gedaan =D> . Mijn baarmoeder ziet er een stuk rustiger en schoner uit dan vorige week. Dus, geen curretage...... Maar, doordat het bloed en de andere placentaresten nu zo goed als weg zijn, hebben ze wel gezien dat er een infectie is achtergebleven in mijn baarmoeder. Nu slikte ik daar al preventief antibiotica voor en die kuur moet ik afmaken. Indien ik de komende 2 weken een temp. krijg van boven de 37,5/38 (en da's makkelijk want ik heb pas sinds vanochtend 37,2 na weken 38.......) en/of als ik buikpijn krijg, dan moet ik direct bellen en word ik alsnog opgenomen voor behandeling van deze infectie middels antibiotica via een infuus (ca. 2 dagen opname z'huis). Een operatie hoeft dan niet, dus dat scheelt. Tja en zo'n infectie kun je op verschillende manieren oplopen, maar ik heb er ook wel naar gesolliciteerd, denk aan; veel inwendige onderzoeken, een keizersnede, primen, inleiden enz. Al met al wel heel vervelend, zeker omdat zo'n infectie zo over kan gaan in een ontsteking die bij niet tijdig behandelen heel vervelende gevolgen kan hebben (onvruchtbaarheid, baarmoeder verwijderen, shock en zelfs de dood, maar dat is heel extreem). Ik ga dus braaf 3x daags tempen en mezelf goed in de gaten houden! Voor nu dus geen operatie en da's al heel wat! @Dr. Brown: Ik heb net de Dr. Brown fles gekocht met speen nr. 1 en de papspeen. Tevens even gekeken naar Friso met JBPM (voor krampjes en spugen) en naar Friso voor de nacht. Ik ga morgen overleggen met het CB. Op de flessen staat trouwens rechtop voeden. Doen jullie dat ook? En kan ik beter de papspeen gebruiken bij dikkere voeding of speen nr. 2? @Jodie: bedankt voor de PB. @All: wat een leuke en superschattige babies heb ik voorbij zien komen. Manlief dacht trouwens dat Miley al veel ouder was dan ons kleine jochie.... Hi hi, scheelt 1 dag...... @Sushi: ja, ook een keizersnede. Jij ook he? Lekkere nasleep he?
goed opletten dan eenwondertje want je wilt niet dat het alsnog "misgaat" goed rusten helpt je weerstand ook (en heo beter je weerstand des te beter je lichaam een infectie aangaat) evt floradix voor je algemene gezondheid erbij en goed je medicijnen in de gaten houden.. @mo ik meng omneo omdat ik niet meteen helemaal over wil (ik wil nog ruimte houden mocht het erger worden, dus niet meteen je maximale hand inzetten zeg maar soms kan je met 2 schepjes omneo en 1 normale al het gewenste resultaat krijgen en houd je nog wat achter de hand mocht dat niet (meer) werken.. snappie beetje.. (ik ben soms zo warrig met uitleggen namelijk)
zo ben ik weer.... las iets over een osteopaat...wij mogen volgende week weer! Wat een schattige schoentjes imd, en lief en wat een mooi meisje....geld trouwns voor de rest ook wat een schatjes bij elkaar zo he! kilo's....jee ik zou het niet weten ik heb geen weegschaal dus ben eigenlijk wel benieuwd!ben net 6 kilo aangekomen tijdens de zwschap....kon wel meteen men eigen kleeren aan! Andere voeding!wij zijn overgestapt naar andere voeding waar johannesbroodpitmeel in zit, en moet zeggen we hebben niet met consultatie bureau over leht maar met de verloskundige en die zei dat je dat wel mocht maar was geen garantie dat het aansloeg!wij zijn nu 2 dagen bezig dus hoop zo dat het werkt! andere speen op de fles schiet ook niet op , de ene gaat nog heel traag en Wessel zuigt zijn eigen klem, en de 3 standen speen werkt helemaal niet , hij verslikt zen eigen op elke stand!dus spugen daarna.... toch maar de gewone speen dan maar harder laten zuigen, maar is beter! hoe krijg je foto's hier op het forum want ik wil men manneke ook showen maar snap er geen snars van....help [-o<
je kan bij je fotoalbum foto's plaatsen (gebruikerspaneel enzo) en als je dan een foto hebt geplaatste komt er de code die je in het forum zelf moet zetten bij te staan.. keihandig \ bv deze code (heb ik even uit je album gehaald) Code: [img]http://www.zwangerschapspagina.nl/files/phgal/22199_1240171762_153.jpg[/img] dan word dan dit als je dat neerzet
@een wondertje.. wat goed dat er geen curretage hoeft te komen.. toch wel balen dat er een infectie bij is gekomen #-o het zit ook niet mee soms he! pfff heb me toch een volle borsten.. het melk golft er gewoon uit.. kan na elke voeding een nieuw compress erindoen omdat ze dan helemaal vol zitten! de kraamverpleegster zei nog dat ik een 2ling had kunnen voeden. en de kilo's hier.. ik was minimaal 16 kilo aangekomen en nu nog minimaal 6 te gaan.. ik woog altijd rond de 58 kilo maar als ik weer op de 60 ben ben ik happy =D> was vannochtend dus 66 kilo alleen mijn buik is nog best groot maar ja wat wil je ik had best een grote buik voor mijn doen.. verwacht ook niet dat die gelijk weg is
Hoi lieve dames, Eindelijk heb ik weer eens tijd gevonden voor het forum. Laatst was ik hier ook al, heel verhaal getypt maar toen kon ik het niet plaatsen. Heel vreemd. Allemaal nog gefeliciteerd met jullie kindjes!! Hoop dat alles goed gaat met alle mama's en baby's! Eerst eens proberen of ik dit nu wel geplaatst krijg..voor ik weer een heel verhaal heb getypt voor niks!
@Kipkip: ben niet ervaren hoor, maar ik doe Tim nu al in de wipper? Zet hem zo dat hij niet kan wippen zeg maar, en helemaal vlak. Zo kan ik hem bij me zetten op tafel als ik eens wil eten, maar meneer aandacht wil Gaat eigenlijk heel erg goed, en hij vind het erg leuk want kan dan zo mooi rondkijken telkens! @Leonie; wat leuk dat je ook bezig bent met zo'n boek! Duurt ook ff voor je weet hoe het precies werkt hé! Maar het wordt erg mooi volgens mij! @Jodie; onze Tim heeft al vanaf week 2 speen 2. Hij deed telkens bijna 3 kwartier over de fles, met als gevolg dat hij heel erg moe werd, en telkens de fles niet opdronk. Dus kwam hij na anderhalf uur weer, omdat hij honger had, en zo bleven we telkens in het circeltje. Toen kwam mijn zus met het idee om over te stappen op speen 2, en dat kan hij prima aan! Gaat erom of de kleine zich niet telkens verslikt, miss kun je het gewoon eens proberen? @Kipkip; wat een lekker ding Fenna! Is wel wat voor onze Tim denk ik.. hihi grapje hoor... We moeten zo naar het bureau ben erg benieuwd wat hij weegt. En hij is al vanaf 7.00 wakker... Had nog wel graag even een dutje willen doen, maar het is me niet gegund vandaag.. Ach ja, beter nu wakker dan vannacht! Tim's haar begint trouwens uit te vallen, bij jullie kindjes ook?
Eenwondertje het zit jou ook werkelijk niet mee he, de afgelopen tijd! Heel veel sterkte! IMD, ja ik snap het Misschien gaan wij dan ook maar iets mengen, totdat die bus standaard op is. Foto plaatsen, mij lukt het ook niet. Hier een code: Maar plaatje was zwart in album. Hij is wel groter dan 2mb, hoe verklein ik die dingen? Ik snap er geen snars van...
@een wondertje; wat fijn trouwens dat je niet (oh oh, moeilijk woord.. gecuriteerd (nog fout geschreven, ) hoeft te worden. Je hebt al genoeg gehad lijkt me! @Thalina; Ik baal ook zo van mijn buik, wil graag wil net als daarvoor zijn, of er in elk geval iets aan kunnen doen... Eigenlijk valt de buik wel mee, maar ik had altijd een redelijke platte buik, en dan is het best zuur dat daar nu een rol zit... Hoop wel in juni weer alles gewoon aan te kunnen...
Gelukt! Zoals Brenda al had laten weten ben ik 4-4-09 bevallen van mijn dochter Mica! (Mica Anne). Alles is prima gegaan, ook de bevalling viel me reuze mee! Ik had het wel even zwaar toen ik al persweeen had, maar dacht dat ik nog maar op een 6 cm ontsluiting zat...Wist echt niet hoe ik het had toen. Dacht ook dat ik me maar aanstelde, ontsluiting ging een stuk sneller dan ik zelf dacht. Gelukkig kwam de verloskundige toen erg snel,die had al door dat het snel zou gaan. En toen ik eenmaal mee mocht persen was ons meisje in een half uurtje geboren! Wat een super mooi moment! Ik maak gelijk even gebruik van de uitleg van IMD om een foto te plaatsen van mijn mooie meisje Zo nu ga ik eens uitzoeken hoe ik een banner krijg en even lezen hoe het allemaal gaat met jullie! (als ik er de kans voor krijg tenminste...)
@Mo; ik had de foto van Tim op hyves staan. Als je dan op de foto met de rechtermuisknop aanklikt, staat er "eigeschappen", als je dat aanklikt staat er een http:// adres. Dit kopieer je, en dan klik je op het zw.forum op plaats reactie, en dan IMG. Dan plak je het adres tussen de 2 img's. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is?
IMG http://94.100.114.186/550350001-5504000 ... _6sVv.jpeg IMG Poging 2. Thanks Danielle. Even op bevestig klikken en dan kijken of het werkt...