Kiki ik zou wel 1 ding aanhouden zeg maar, of de pab of niet zeg maar, zodat het voor hem duidelijk is wat de bedoeling is. Maar aan de andere kant is het jou gevoel, je moet doen wat jij denkt dat goed is, is slechts een advies. Ik denk dat het met inbakeren wel zo is van dat je het niet alleen moet doen als je kindje onrustig is, snappie? Wel fijn dat hij zo heerlijk ligt te slapen. Ik ga Senne half 10 wakker maken voor een fles met rijstebloem (hij slaapt ook lekker nu) Heb je nu vakantie van je werk? Sylvie wat vreemd dat de entingen bij jullie zoveel later zijn dan hier. Lekker dat je meisje zo goed drinkt! Lijkt me een lief gezicht als ze haar badpakje aan heeft! Gezellig het winkelen! Leonie film kijk ze!!! Danielle zuiplap!!! Ik kon er ook altijd wat van....heb nu aan 3 wijntjes genoeg hihihi! OOO er wordt er 1 wakker, vroege laatste fles, jammer dan! Lekker sliepe!!! (leuk even op zijn fries iihi!)
@Jodie hier ook onrustig zonder de pab vanmorgen ging het goed,maar net weer niet dan is hij wel moe,maar kan niet in slaap komen dus heb hem toch weer in de pab en we horen hem wel als hij draait dan gata hij na een poosje mopperen en we hebben de aerosleep dus dan moet het wel goed gaan en ik geloof best wel dat je brak bent met onrustige nachten en werken ik hoop dat het snel beter gaat en idd misschien meer behoefte aan iets vaster eten lekker in bad heerlijk(ik wil ook een bad) @Wwjc wat naar ook dat Wybe al 2 dagen erg onrustig is ik hoop voor jou ook dat het snel weer beter gaat en jij ook je rust kan pakken @Danielle zo weer een heerlijk avondje wezen stappen gezellig hoor ja hier ook een kijkertje en idd alles volgen en hij wil echt alles zien @Minius ja wij vinden zelf zwemmen altijd al leuk,maar nu met de kleine man is het veeeeeeeel leuker en ja ik geniet echt van mijn ventje hij word hier ook elke dag bijna dood geknuffeld en gekust het is ook zo n lekker ding ik ga als het goed is eind aug weer beginnen en ik denk ook idd dat de ene baby er eerder aan toe is dan de ander en ik heb ook gehoord dat als er eczeem en allergieen in de familie voorkomen je beter kan wachten met potjes en idd iedereen is anders @Leonie ik heb dat ook hoor dat ik mezelf en mijn ventje dat niet aan ga doen met huilen ik vind het niet nodig om Mitchell te laten liggen als ik weet dat het toch niet werkt @Kikki zo dat klinkt goed idd ik hoop dat hij blijft slapen hier ook de fles eerder gegeven en Mitchell ligt ook in bed om kwart over 8 weg gelegd ik hoop dat hij door slaapt,maar meestal als hij slaapt doet hij dat wel o en ik zie dat Jodie al geantwoord heeft dat dat normaal is met het gewicht (ik wist dat nl ook niet) @Sylvie lekker wezen winkelen met je ouders gezellig hoor en idd apart dat die verschillen van babyzwemmen zo groot zijn en naar he als je kindje nu ineens bijna niet meer slaapt maar ik denk dat het ook wel met die nieuwe sprong te maken heeft die kan bij 14 weken al beginnen en duurt tot 20 weken en daar hoort ook bij slechter slapen ach het komt ook wel weer goed Mitchell ligt ook in bed we hebben hem om kwart over uit bed gehaald en toen d efles gegeven en toen zag ik dat hij aan het gapen was dus hup naar bed eerst kon hij moeilijk in slaap komen (we hadden hem weg gelegd zonder de pab),maar hij was zo moe maar die handjes he dus toch maar de pab aan en binnen 5 min sliep hij vanmorgen ging het goed zonder de pab ,maar ja we blijven het proberen zo af en toe maar hij ligt nu lekker in bed ik zat net na de 25 grootste viezerikken alle tijden te kijken gadver wat is dat goor zeg zoals sommige mensen leven ik snap dat niet hoor
ivm de inentingen hier dat gebeurt hier in verschillende stappen, op 2 maanden krijgen ze de eerste, dat zijn dan 2 spuiten en een siroopje tegen rotarix, op 3 maanden 1 spuit en weer een siroopje tegen rotarix en dan op 4 maanden krijgen ze weer 2 spuiten. Bij jullie niet dan?
@Sylvie: wat is rotarix? Dat krijgen ze hier volgens mij niet. Hier is het met 2, 3 en 4 maanden een prikje DKTP en een prikje pneu. En dan weer met 7 maanden en zo is er een heel schema voor...... @Jodie: ik ga beginnen aan de p.a.b. als meneertje weer onrustig is en dan idd consequent gebruiken (anders heeft het geen zin). Maar, nu het wer beter gaat, nog maar even niet. Ik vind het wel een prettig idee dat ik hem nu in huis heb! @Meiden die 4 flessen geven: ik heb nu de laatste fles dus om 19.00 uur gegeven (240 cc!) en hiermee komt hij de nacht waarschijnlijk goed door. Maar, ik zit toch een beetje met waar Danielle het laatst ook over had; de daling van de bloedsuikerspiegel. Dus, dat een baby maximaal 10 uur ononderbroken mag slapen zonder voeding. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik weet dat het CB heeft gezegd dat de laatste fles eruit mag, maar toch, ik vind het stiekem geen prettig idee. Maar, hem wakker maken rond 23.00 uur vind ik ook niet handig en de laatste fles rond 21.00 uur werkt hier dus niet zo goed. En nu gaat het super! Hoe lang laten jullie de baby's slapen tussen de laatste fles en de ochtendfles?
rotarix is een ziekte waardoor er jaarlijks heel veel baby's in het ziekenhuis komen, geloof aan de luchtwegen, dat is dan een siroopje dat ze in de mond krijgen gespoten. bij ons zit er ook heel wat in de spuitjes, maar wat juist weet ik niet van buiten, tegen allerlei soorten van hersenvliesontsteking dat weet ik maar de rest ken ik niet vanbuiten dat staat in haar boekje.
Wel weer apart hoor dat jullie in Belgie dat wel krijgen en wij in Nederland niet. En wij mogen na de eerste keer prikken al zwemmen en jullie dus niet . Ik heb Rotarix even opgezocht, het is tegen darminfecties. Hoeveel flessen krijgt Laure? 4 of 5? En hoe laat geef jij de laatste fles (rond 19.30?) en hoe laat komt ze dan weer?
@Kikki Mitchell heeft nu de laatste fles om kwart over 7 gehad en als het goed is slaapt hij tot morgen 7 uur en dan is het ook zo n 12 uur en ik merk niks aan hem dat me zorgen baart en ik denk dat het cb dat dan wel had gezegd dat dat niet goed was ik zou me er niet te druk over maken
Kiki ik snap het wel hoor van de PAB, lekker doen wat jij denkt dat goed is voor hem! En wat heeft hij goed gedronken.... Daarom kwam ik dus nog weer even online om te vertellen dat Senne moeilijk zijn flessen opdrinkt en gister 185 papfles en nu 205??? Nou jaaaa....is dat wel goed? Ik bedoel kan het geen kwaad? De 3-standen speen gaat heel snel, maar hij kokhalst niet en huilt niet, hij drinkt alleen als een bezetene en na de 165 wou hij dus nog meer. Nu slaapt hij....en ik hoop dat hij dat de hele nacht gaat doen....Sinds tijden zit ik totaal op 805 cc....Zouden het dan toch de medicijnen zijn? (laatst hadden we per ongeluk op een normale fles de 3-standen speen en toen kokhalste hij en smoorde hij er bijna in en nu dus niet ondanks dat het zo snel ging)
Ohja oeps : -) ik verwissel het altijd met wat anders! Meestal krijgt Laure 4 flessen, vandaag 3 van 180(+5schepjes) en 1 van 210(+6schepjes), haar laatste fles krijgt ze meestal rond 19u45 en normaal slaapt ze dan wel bijna de klok rond, soms wel een keer eruit voor de tut. Rotarix is hier ook vrij te kiezen of je dat je kind wil geven, niet iedereen doet het. Nee hier raden ze dus echt aan om te wachten tot ze al de inentingen gehad hebben om te zwemmen zodat ze zeker niets kunnen oplopen want in een zwembad zitte meestal toch wel wat bacterieen
Jodie, fijn dat hij zo goed gedronken heeft! Hopen dat hij nu lekker de nacht doorkan! Misschien ook wat moeilijke dagen gehad en dat hij nu een beetje inhaalt ofzo? Of idd de medicijnen. Zou wel fijn zijn. Ik ga voor je duimen.....
Dat meneer hier 240 dronk is eigenlijk sinds een paar dagen normaal bij de laatste fles. De andere drie flessen zijn gemiddeld 200cc (uitzonderingen daargelaten, zoals tijdens sprongetjes en rondom prikjes8)). Oh, en hier geven wij de laatste fles ook met speen 3 of de papspeen van Dr. Bronw, ook omdat we die fles vullen met voeding voor hongerige baby's (= dikker). Met de normale speen komt hij hier niet doorheen (valt in slaap). Ik zou dus gewoon die grotere spenen blijven gebruiken. En oh wat zou het super zijn als het met Senne nu beter gaat . @Egbimi: je hebt gelijk. Ik zit weer te mutsen 8). Maar, het is zo raar. Hij slaapt al sinds 19.15 en dan heb je een lange (vrije) avond en dan ook nog een goede nacht ....... Dan moet ik toch iets hebben om me zorgen over te maken
@Jodie Senne heeft goed gedronken zeg heerlijk weer he ik hoop voor je dat het van de medicijnen komt en dat hij de nacht lekker doorslaapt
Even nog een reactie op eh do enzo... Egbimi, ik lees dat mannetje lekker draait in de box? Goed joh! Hier draait Wybe alleen op 1 zij als hij zin heeft. Fijn dat wondje nu geneest. Doen ze nog iets met het wild vlees? Leuk te horen dat ik niet de enige ben die mijn kind de hele dag knuffeld en kusjes geeft. (Sorry ) Thalina, over dat borstkanker, ik werd door mijn moeder gecorrigeerd, 2 van de 5 zijn nl aangetrouwden en niet direct familie dus. En kanker komt zo vaak voor, geloof zowat 1 op de 5 of 10 die het krijgen... Ik kan me daar dan heel druk over gaan maken, maar doe ik bewust niet. Fijn dat ze bij je moeder alles weg hebben kunnen halen. En wo al de uitslag, fijn! Hoe is het nu met de moeheid? Jessie, toch leuk het cadeau van je man! Jammer dat ze die ene net niet hadden... Inderdaad helpt het als je was steeds netjes opruimt. Ik neem het me elke keer weer voor, maar........ Lekker dat Rosan zo goed slaapt. Maar voor jou idd gezelliger als ze lekker wakker zou zijn. Danielle, nu lekker vakantie met zijn drietjes, heerlijk! Wanneer gaan jullie de midweek weg? Kikki, ik heb mijn man zijn nek omgedraaid.... Hihi, nee hoor, hij leeft nog (net.) Bubalica, mijn mannetje heeft het ok een paar keer 's avonds gehad dat hij in de wagen lag en gewoon sliep en in 1 keer krijsen! En dan ook heel snel weer over. Ik heb het makro-pasje omdat ik een me ingeschreven heb bij de kamer van koophandel met mijn verkoop van babykleding. Waar woon jij? Misschien iemand anders in de buurt met een pasje? Sushi, knap dat je gaat (proberen) stoppen met roken! Applaus voor jezelf! BrendaGill, Wybe moest hier ivm smetplekjes in badje met olie (dus geen badschuim of ander spul) en Balneum helpt dan heel goed. En insmeren doe ik ook met gewone Vaseline of als ik niet thuis ben met Natusan olie. Vind eigenlijk dat gewone Vaseline het beste werkt. Balen dat je niet aangenomen bent bij Justitie. Nu maar hopen dat ze snel zaken op orde hebben en die baan van 24u voor jou! Leonie, kolven begint dus te werken! Toppie! Geloof het goed dat je blij bent joh! Ze zeggen idd dat in de ochtend je ook het meeste productie hebt vanwege een hormoon wat je 's nachts aanmaakt. En overdag tussen 2 voedingen door kun je ook kolven. 150cc, jeej, dat heb ik volgens mij nog nooit gekolft uit 1 borst. Sniffy, kolf jij 100 per borst tussendoor of met 2 borsten? Ik heb er nl met 2 nooit meer uitgekregen dan 120 (1x 140). Indy, jij ook al zoveel... Maar goed, op kdv krijgt Wybe 120 en laat er 30 van staan, dus misschien drinkt hij gewoon niet zoveel? Loeka, nog meer! Ok. Lees dat je 's middags net als ik ook niet zoveel krijgt. Misschien iets voor mij om dan de ochtend te kolven, dan heb ik op mijn werk in de middag niet zoveel stress.... Bij kdv zeiden ze trouwens dat Wybe zo lang over de fles doet. Ze zijn er vaak 3 kwartier mee bezig en dan heeft hij maar 90cc op . Nu ga ik ma speen 3 meegeven, ben benieuwd of dat helpt. Wie met jbpm heeft ook speen 3? (Ik dacht dat 2 voldoende zou zijn....) Jodie, fijn dat hij nu goed gedronken heeft. Ik hoop dat het voor jou snel allemaal wat makkelijker wordt! Knuf............ Kipkip, blij dat het wat beter gaat met je meisje. Babyfoon, ik heb hem alleen aanstaan als ik moet werken en Wybe slaapt nog. Dan zet ik m aan terwijl ik beneden alles klaarmaak. Als ik dan hoor dat hij wakker wordt haal ik hem uit bed. Inge, jbpm werkt wel nog steeds. Gebruik het alleen thuis niet, alleen op kdv. Alleen als hij 3 voedingen op kdv met jbpm heeft gehad, heb ik het idee dat hij er krampjes van krijgt. Sylvie, wat een ontzettend leuk shirt heeft Laure aan op die foto van gister! Wybe trouwens vandaag ook 3 dagen weer dun gepoept. (Bv kindjes blijven dun poepen toch?) Zou hij misschien krampjes hebben gehad? (En daarom niet te genieten) MsRoxy, 1 uur bezig met doorlezen en reageren? Ehm zeg maar een uur of 3. Er wordt hier nog erg veel gekletst hoor. En nu ik weer aan het werk ben en Wybe 2 vervelende dagen heeft is het voor mij bijna ook niet bij te houden. Maar wat de rest zegt, al laat je af en toe maar wat horen, vinden we ook leuk! MiniUs, nog bedankt voor de info mbt de auto. Ik zal het laten weten wat het geworden is. Ik hoop dat het mee gaat vallen, want voor het autotje wat wij willen hebben we 3000-3500 euro nodig en ik heb maar 2000 spaargeld. (Oftewel, moet die premie iig hebben en zoveel mogelijk van het geld van de schade) Zooo en nu kan ik weer naar bedje toe. (Nou ja, eerst even brood voor morgen maken en Wybes schriftje schrijven)
@Kikki ja dat snap ik wel ik heb dat ook vaak dan denk ik alles gaat zo goed er moet toh iets mis gaan (zo n gevoel heb ik dan ) ik zit me hier weer zorgen te maken van als hij nu maar niet gaat draaien vannacht met de pab aan ik typte dat hier toen straks wel heel stoer neer,maar ben ondertusen al wel weer boven geweest even kijken @Wwjc ja Mitchell draait goed in de box,maar dus ook in bed en hij heeft de pab aan hopen maar dat hij het vannacht niet weer doet o Mitchell deed eerst ook alleen de zij en nu doet hij dus van rug naar buik zo leuk om te zien ze gaan er verder niks aan doen het zag er allemaal goed uit zei de arts en heerlijk he zo knuffelen en kussen met onze mannetjes
Ik ben ook zo'n doemdenker, nu denk ik weer dat hij wat krijgt van die 205cc die hij ineens opslurpte...hahahhaaha! *domme muts* Ik denk dat Senne het gewoon lekker vind een ander smaakje?
Is de Safe-To-Sleep dan niets voor jullie? Is te koop bij de Prenatal. Je legt je kindje hierin, waardoor hij op zijn rug moet blijven liggen. Is echt heel erg handig! En moet volgens mij ook met p.a.b. kunnen.
@egbimi : bedankt/ Ja de bbq was heel gezellig en het uit eten vandaag ook. We hebben onze kleine meid weer thuis en vanavond begon ze voor de fles heel erg te huilen. Ze zevert best veel heb het vermoeden dat er een tandje of zo aan komt.
Avond!!! Hier schijnt mannetje volgens mn vriend de hele dag een beetje wisselvallig te hebben gedaan. Nou, ik heb er niets van gemerkt, kwam vanmiddag tegen 15 uur thuis en mannetje deed niets anders dan breeduit lachen. Ging tegen 16 uur paardrijden en kwam om 18 uur thuis, begon ie weer breeduit te lachen en te schateren, ik denk dat ie mama gewoon miste!!! 8) Mn vriend was er ook mooi druk mee geweest, hij had nl vanochtend een MEGA poepluier, zelfs de Pacco zat er helemaal onder @kikki; zou t helpen als we ruilen van schoonmoeder? (kan me soms zwaar irriteren aan dat binnengeloop, ze bedoelt t allemaal wel goed, maar ik ben van mening dat mn vriend er iets van moet zeggen en niet ik, maar hij schijnt er geen moeite mee te hebben (nee tuurlijk niet, hij is er overdag ook niet ) @minius; zie je al helemaal voor me in t zwembad met duikpak aan 8) @danielle; hier ook een rondkijkend mannetje, hij houd alles HEEL goed in de gaten! @egbimi; ja goor he die 25 viezerikken! Zat t onder het voeden te kijken! @aantal flessen; hier nog steeds 5, denk dat ik nog ff wacht om tot 4 over te gaan tot we weer naar het cb zijn geweest. Ga weer ff verder met mn nieuwe Seek & find spelletje, vannacht tot ca. 00:45 uur gedaan tot ik niet verder kwam grrrrr en daar kan ik heeeeeel slecht tegen