April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    ME2, niet leuk dat je nog in het ZH ligt en je herstel lang duurt.....Fijn dat alles goed is met jullie meisje. Ik hoop dat de voeding snel op gang komt!
    Hoe lang denk je dat jullie nog in het ziekenhuis moeten blijven?

2. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    hey mama's

Hier weer een berichtje van moi!

wat een leuke baby's wat een knappers ook...
    Sylvie gaaf jurkje...en imd..lekker he dat huidsmeer nog erop...
    Leeuw kan Jayden al een kuif?
    Jody: fijn dat alles nu zo goed gaat...en jammer dat je vader nog in het ziekenhuis ligt...maar wij gingen met julian ook afentoe weg....ik moest er soms ook even uit....en hij ook!! maar merk wel dat ze dan soms onrustig kunnen zijn....wij gaan zo trouwens even winkelen hier in het dorp....kan hij lekker rondkijken...

hier alles goed...julian doet het nog steeds super...hij kreeg gisteren avond om 9 uur de laaste voeding en sliep door tot half3 en vanmorgen kwam hij om half 7....lijkt er een beetje op dat meneer om de 4 uur gaat komen!!!!!de kanppert....
    verder heeft meneer alweer maatje 56....50 zit hem te strak rond zijn buikje...dat vond hij niet fijn!!!

nou hier ook spam van mijn kanpper!

3. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Heey!

Ja een kuif kan die al, hij heeft echt een bos met haar!!
    En wat netjes zeg om de 4 uur! hoeveel cc krijgt ie??

4. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    me2: bij mijn zoontje had ik ook een ks en inderdaad de bv gaat moeilijker dan. ik kreeg hem heel moeilijk aangelegd omdat ik gewoon zo moeilijk een juiste houding kon vinden door de ks. hopelijk lukt het je snel en vooral om hulp vragen want dat had ik niet gedaan, pas toen de kraamhulp me na twee weken nog eens goed heeft geholpen is het beginnen beteren. hopelijk heb je niet meer te veel pijn en mogen jullie snel naar huis!
    jodie: wat goed dat senne het zo goed doet nu met een vast ritme! je vader zal zeker super trots zijn op jullie kleine mannetje! zal hem deugd doen om jullie een keer te zien denk ik.
    leonie: het zijn niet echte verschillende harde plekken, meer op één plaats, niet zoals bij stuwing ofzo. vandaag lijkt het weer wat beter... afwachten dus maar vind het echt niet fijn en denk nog steeds na of ik niet ga overschakelen.
    kleintje: gelukkig gaat alles goed met jullie zoontje!
    imd en lynn: wat een schatjes!

5. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Pufpuf.. daar ben ik dan ook weer eens..

Waar halen jullie de tijd vandaan?? :) Moet zeggen dat ik het best pittig vind, met zo'n kleine en een peuterpuber in huis. Ach, dat vindt zijn weg wel..ooit..

hier verder alles goed.. de BV is goed op gang (erg goed).. Zou vandaag regeldagen moeten krijgen, maar ik merk nog niets (pfieuw). Bij Isabelle ook niet gehad trouwens.. Onze kraamverzorgster is nu net weg, heb haar, na 2 dagen ziekenhuis, 8 dagen gehad. Lang leve de zorgverzekering die mij 69 uur toekende :).

Quinten groeit verder goed, zit alweer ruim boven zijn geboortegewicht. De afgelopen nachten gingen ook lekker; soms zit er 5 a 6 uur tussen een voeding. Wordt tijd dat ie doorslaapt :) ..

Ik ga eens even kijken of ik een fotootje kan plaatsen.. :) .. en hoop wat meer tijd te vinden straks om weer mee te babbelen, ben nu nog zoekende..

6. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Lynn; Mijn vader is woensdag geopereerd aan de hernia en donderdag thuisgekomen, dus we zijn fijn bij hun thuis geweest! Op bezoek in het ZH durfde ik niet, ik krijg daar even een heel kriebelig, angstig gevoel van.....komt van de bevalling en ik heb voorlopig genoeg ziekenhuis gezien. Merk dat ik wel bezig ben met het verwerken van de ZH opnames en alle onrust in mijn buik, ja was heftig. Maar ik zit nu gelukkig al een stuk beter in mijn vel dan vorige week en de week er voor.

Ik ben zo blij dat Senne zo goed reageert op wat we nu aan het doen zijn. Scherp zijn babys he, dat ze dat al zo snel in de gaten hebben.
    Senne hangt nu wat tussen 50 en 56 in. 1 shirtje 50 past niet meer, het scheelt ook welk merk je hebt trouwens!
    Ik denk dat ik qua shirtjes eerder op 56 zit dan broekjes, maar dan moet het broekje idd ruim om de middel zitten.
    Wat grappig Lynn, Senne is toch een stukje zwaarder dan Julian en Senne kan 50 nog wel aan. Julian is natuurlijk wel wat ouder dus zal er misschien qua lijfje al wat anders uit zien?

Eigenlijk moet ik nu even slapen, maar vind het zonde van het mooie weertje dus ga lekker in de tuin zitten,

De babyfoon is vanmorgen binnen gekomen dus dat geeft een veilig idee, hoef ik niet steeds aan de trap te luisteren.

Heb een alecto, via een vriendin een website gekregen waar je hem voor veel minder kunt kopen dan dat hij in de winkels kost.....

7. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Zo.. ff spammen :D

Broer en zus

In bad

8. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @mirjanne: wat een mooie kindjes heb je :) echt mooie foto van hen samen :) hier valt het tot nu toe eigenlijk best mee met de twee, rhune is heel flink, alleen s"avonds als het badtijd is is het even een geweldig drukte ! voordeel is natuurlijk dat hier in belgie de man twee weken thuis is na de bevalling dus ik sta er pas vanaf dinsdag alleen voor! (door mijn man zijn afwisselende posten en dagen is die bijna 3 weken thuis geweest, zalig!

9. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    marjanne is Quiten vandaag geboren? hihi?

jodie hoeveel weegt senne dan? Julian is vrij lang....misschien daarom...? die heeft geen spek aan zijn billen hahaha...en het ligt idd aan het merk...prenatal broekjes die zitten te strak om zijn buik...daar gaat hij van mopperen....hij had gisteren zelfs 62 van imps en els aan maar dat merk valt heel klein en smal....

leeuw...ik geef borstvoeding dus ik zou niet weten wat julian nu dronk...

over de borst voeding....ik ga vanmiddag maar eens een flesje geven want anders wil hij dat straks niet meer op het kdv en dan heb ik een probleem...volgens mi jwas sylvie die de vraag had hoe ik dat doe met af kolve...? iig ik kolf een keer niet af want in de vriezer heb ik nog iets van 1,5liter staan van mijn overproductie toen jul nog in het ziekenhuis lag....ik heb toen wat af gekolft....maar als ik jou was zou ik 1x na het voeden je borsten leeg kolve en dan een kleine vooraad aan maken en dan elke keer als hij de fles krijgt dan kolve....en je kunt weleens overslaan maar niet achter elkaar....succes...en anders op het borstvoeding forum vragen...daar zitten meer meiden met verstand dan mij...hihi...

10. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Nou, nog steeds even wennen aan de nieuwe website hoor!

Hier gaat alles nu goed, maar de eerste paar nachten waren drama! Overdag lag ze in coma en s nachts had ze zóveel last van krampjes dat ze ontroostbaar was. Ik heb geloof ik 5 nachten achter elkaar maar amper geslapen....

Nu hebben we een dr brown flesje gehaald en we zijn eergisteren naar de haptonoom geweest. Ook doen we nu langer over elk flesje, want als we haar laten doen is elk flesje binnen vijf minuten leeg. Nu laten we haar tussendoor even boeren en houden we dus wat vaker even "adempauze". De afgelopen twee nachten hebben we héérlijk geslapen. Ze moppert af en toe nog wel wat, maar niet meer van dat onophoudelijke gekrijs.

@ jodie, jammer dat ik niet eerder heb gelezen dat jullie een beetje hetzelfde probleem hebben gehad. Gelukkig gaat het bij jullie nu ook al wat beter!

@all, waar slapen jullie kindjes overdag en 's nachts? Hier ligt ze overdag gezellig in de box te slapen, of in de wandelwagen buiten (gisteren), maar ook veel in haar bedje boven als ik ook boven ben. Ik vind het zo ongezellig om haar boven neer te leggen als ik beneden ben...Ze slaapt overdag overigens nog steeds prima en slaapt door alle geluiden heen. 's nachts licht ze sinds twee nachten op een verschoonkussen tussen ons in (tip van de kraamzorg) Zo slaapt ze veel beter 's nachts en hebben we eerder het goede ritme. Gisteren zagen we al meteen verschil, want ze is overdag gewoon af en toe een half uur/ uur lekker aan het rondkijken geweest!

11. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    hey msroxy...

Hier slaapt julian naast ons in een wiegje....ik vind het heerlijk om hem zo dicht bij me te hebben...je hoort wel elk geluidje maar goed...dat neem ik op de koop toe....hij zal tot een maand of 3 bij ons liggen en dan gaat ie proberen over te gaan naar zijn groote bed....en overdag ligt hij wel in zijn bedje...of in de wandelwagen te slapen.....
    ik zou het niet durven om hem op de verschoonkussen tussen ons in te leggen...ben je niet bang dat de dekens over hem heen trekken???? misschien dat ik te beschermend ben...?

12. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Msroxy fijn dat het bij jullie nu ook goed gaat.
    Senne slaapt in zijn eigen bedje of kinderwagen ivm dat ritme
    wat we nu dus aanhouden.
    Wat ons afgeraden is is slapen in de box, hij moet leren dat
    de box is om te spelen en het bedje om te slapen. Maar goed
    iedereen doet het anders, en bij Senne is het momenteel echt nodig
    om het volgens een vast patroon te doen.
    Ik heb hem nu 's ochtends in de kinderwagen beneden (na de half8 fles), dan kan ik ook wandelen wanneer ik wil en hoeft hij niet heen en weer te hoppen van wieg naar bed, soms heb ik hem boven. Tussen de middag boven. Einde van de middag beneden, zelfde reden als ochtend haha, en vind het ook gezellig.
    Ik kan het rijtje nu wel dromen: slapen, wakker worden, verschonen, voeden, knuffelen, overdag nog even in de box mits hij wakker is, inbakeren en slapen.

Ik zit nu even wat minder in mijn vel. Zijn wezen wandelen en denk even hoi zeggen bij mijn vriendin. Zat de tuin daar vol met de vriendenploeg, waar ik me dus niet meer tussen voel. Wij zijn een stukje ouder en nu we ouders zijn hebben we een ander leven. Ze snappen ook niks van wat er in mij omgaat. Baby eruit en alles weer normaal.
    Opmerkingen als gaat die buik nog weg, ben je weer zwanger enz. Mijn vriend vind ze allemaal erg aardig maar is 10 jaar ouder als de meesten. Hij heeft ook een vriendenploeg, en daar voel ik me meer bij thuis. Zijn ouder en hebben allemaal kids, daar ben ik de jongste bijna haha.
    Er waren al plannen om te verhuizen, omdat hier geen kindjes op de buurt wonen en ik die
    er ook nog niet zie komen. Zijn regelmatig feestjes, lawaai, gescheur met autos enz....jeetje ben ik nu een oud wijf gevonden??? Mmm ik geniet van mijn gezinnetje en daar past dit gewoon niet zo in......
    Dit huis hebben we van de woningbouw gekocht, moet er 3 jaar in wonen anders moet ik de winst aan hun betalen. Volgend jaar april loopt dat af en dan zetten we het te koop.
    Op zoek naar een buurtje met wat meer kids.....
    Ik wil gewoon lekker op mezelf zijn....

Lynn: Senne was bij de geboorte 52 cm, nu weet ik het niet. Hij weegt 4050 gram inmiddels (wat gaat dat snel! bij de geboorte 3600)

13. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @lynn: de pijn is blijkbaar weer veel beter nu. heb nu inderdaad een paar maal na een voeding gekolft, ik krijg iets van een 40ml er nog uit als ze net heeft gedronken, dus ik heb een flesje voor vanacht van 90ml, denk wel dat dat voldoende is niet? wat handig dat je zoveel in de vriezer hebt! en heb je je man eruit gezet vorige nacht ;) lekker geslapen? hier was het niet gelukt.
    @msroxy: hier slaapt Laure door de dag in haar park (heb er ook wel een matrasje in enzo) en s'nachts op haar kamertje in haar bedje. vind het goed gaan zo, de babyphone die we hebben geeft ook constant geluid door (niet zo een die opspringt als ze wenen ofzo) en voel me er op die manier goed bij. bij mijn zoontje ook zo gedaan en die had heel snel dag en nachtritme op die manier.

14. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    O ja, Senne slaapt ook bij ons op de kamer.....

Leuk dat hier al wat meer gepost wordt. Fijn om met iedereen van alles te delen. :D

15. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    ja, dat dacht ik ook, maar dan zouden we de deken helemaal over ons eigen hoofd heen moeten trekken. Het kussen ligt tegen het hoofdbord aan en dan ligt ze zelf ook nog met haar hoofdje bovenin. Ze heeft ook gewoon haar eigen dekentje.

Ze lag eerst ook in haar wiegje langs mij, maar omdat ze vaak s nachts wakker was, moest ik er steeds uit om haar te laten weten dat ik er was. Meestal was dat niet genoeg en bleef ze mopperen, kreeg vervolgens weer krampjes of honger en dan waren we zo weer een paar uur verder... Nu kan ze me ruiken en horen ademen en ik heb meteen mijn arm om haar heen als ze wakker word. Dan zucht ze diep en slaapt vervolgens lekker verder. Over een weekje verwacht ik dat haar ritme al een stuk verbeterd is en dan kan ze denk ik wel weer in haar eigen bedje hoor..

Ik had haar net even boven in haar bedje gelegd, met de babyfoon aan. Ze sliep zelf heerlijk, maar toen ze ging poepen, dacht ik door de babyfoon te horen dat ze stikte ofzo.. Ik vind het fijner om af en toe gewoon lekker in de box te kunnen kijken en voor haarzelf maakt het niets uit, want ze slaapt echt overal doorheen! (maar goed, wie is hier nou te beschermend? haha)

16. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Sylvie denk dat 90cc wel kan. Is met BV toch heel anders. Hangt ook van haar gewicht af. Senne krijgt flesjes van 100 en de laatste voor de nacht soms 120.....

17. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Msroxy is inbakeren ook niet een idee voor jullie meisje?
    Wij hebben er heel veel baat bij!

www.puckababy.com

18. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @jodie: hier is dat ook het geval dat we eigenlijk nog maar zelden afspreken met vrienden die zelf geen kinderen hebben. ze lijken je gewoon niet te snappen dat je regelmaat moet hebben in je leven en dat je niet meer kan doen en laten, hun leven gewoon zo anders en vind het soms ook heel moeilijk om met elkaar te praten. ze snappen inderdaad niet dat het niet gewoon bevallen is en daarmee gedaan, dat je lichaam moet ontzwangeren en dat bevallen echt wel wat met je lijf doet en je rust nodig hebt nadien. Maar vind het echt super om met vrienden af te spreken die nu zelf ook kleintjes hebben, je leven is gewoon hetzelfde en de kinderen kunnen fijn samen spelen.
    Laure is nu rond de 3kg500 volgens mij dus denk wel dat 90 voldoende zal zijn en anders zal ik het wel merken :D als mijn man me uit bed zet dat ze niet genoeg heeft!

19. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    nou, ik snap jullie allemaal best hoor! Als jullie kindjes het er maar goed op doen he? Het is bij ons gewoon vanaf het begin een beetje in het honderd gelopen, omdat ze toen hele nachten doorhaalde ivm haar krampjes. Ze is die dagen overdag ook helemaal niet wakker geweest. Zelfs niet tijdens het voeden of het verschonen. Haar ritme is dus nog echt "overdag slapen en s nachts feesten" haha t lijkt wel een puber... Gelukkig word het nu dus wat beter!

@jodie, nog een jaartje geduld hebben dus! Nu is het toch niet de goede tijd om te verkopen, moet je maar denken. Ik heb wel een beetje hetzelfde met sommige vrienden van ons hoor.. Als je zelf nog geen kinderwens hebt en nog veel gaat stappen of een opleiding doet is het ook moeilijk te begrijpen denk ik. Gelukkig zijn mijn vrienden wel van dezelfde leeftijd en zijn er ondertussen meerdere met een kinderwens of kinderen.

20. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Nou, daar dacht ik vanmiddag dus toevallig aan! Ze lag zichzelf zo wakker te zwaaien met haar armpjes. Ik heb toen het dekentje wat strak om haar armpjes getrokken (klinkt een beetje raar, maar je begrijpt het wel he?) en toen was ze meteen stil. Ik zal er nog eens wat op letten.. Bedankt voor de tip!

Deel Deze Pagina