April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha humor lief meiske!!

2. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Lief he.

Hihi. ik mis hier het fotoboek. Ik begrijp er nog niet veel van. hmmmmz

3. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Wat zie ik hier toch weer heeerlijke meisjes en jonge voorbij komen!
    Wat een schatjes!

4. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Leuk he al die kleintjes

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Hallo april mama's,

Even een vraagje, zijn jullie al met bijvoeding begonnen?

En hoeveel voeding krijgen jullie kleintjes?

6. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0

Ik ben vorige maand al begonnen. Debby was 1 augustus 4 maanden en ze zit aan de fles en niet aan de borst.

Op de eerste dag at ze 2 lepeltjes en de dag erna al iets meer. Nu zit ze op een half potje groente en bijna een heel potje fruit.

Als je begint is een lepeltje normaal gesproken genoeg hoor. Het is bijvoeding en geen vervanging van fles is mij gezegd maar als ze trek heeft krijgt ze van mij meer fruit.

Vers fruit maak ik ook weleens zelf maar daar zitten soms nog stukjes in behalve bij banaan. Stukjes vind ze niks en banaan wil ik haar niet elke dag geven ook al mix ik dat met mango of peer.

7. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Ons zoontje krijgt sinds hij 4,5 mnd oud is af en toe wat groente uit een potje.
    Maar nog niet standaard elke dag en in het begin kreeg hij ook maar een half potje.Nu eet hij groente, wanneer ik denk dat hij er zin in heeft.Soms is hij ineens een beetje "humeurig" en dan geef ik het en dat werkt dan wel, dus blijkbaar heeft'ie er dan wel echt behoefte aan.Dat zag ik sowieso aan hem, omdat hij al een tijdje snakkend en smachtend naar ons keek, als wij aten :)

Als hij 6mnd is, ga ik ook fruit geven...Wilde nog niet beginnen met groente EN fruit (of andersom).Beetje teveel van het goede.
    De reden dat ik ook eerst met groente ben begonnen (de meesten beginnen met fruit), is om zijn smaakpapil te prikkelen, want van nature houden ze toch al van zoet, dus fruit zou sowieso wel goed gaan en met groente hoop ik te bereiken, dat hij straks ook meer smaak heeft en niet alleen naar zoet gaat smachten, maar lekker alles probeert te eten wat hij krijgt...Maar of het baat, zie ik dus over een aantal maanden/jaren pas haha ;)

8. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Heb het geprobeerd , maar Marin kan er niet tegen!
    Het is dan weer muizen, de hele dag door kreunen en niet meer in slaap kunnen komen...
    Heb het eergister en gister weer geprobeerd, met een heel klein beetje.Maar gister weer de hele avond aan het kreunen geweest zoooo zielig.
    Zie best wel tegen de 6 maanden op dat ze dan over moet, bah ze is zoooo gevoelig!

9. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ach jee. Is nietleuk nee.
    k geloof dat Debby er niet veel last van gehad heeft. Wel van de rijstebloem maar daar zijn we ook maar mee gestopt nu.

Is het geen optie om hapjes s'middags te proberen dat je dan overdag oploopt zodat haar darmpjes er toch aan kunnen wennen?
    Het is niet leuk dat je kleintje pijn heeft maar ik denk als je het steeds weer lang wacht dat de darmen elke kjeer opnieuw moeten wennen. lijkt me voor haar nog pijnlijker

10. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0

Ik was even iets aan het zoeken over 6 maanden en baby en kwam dit tegen. Misschien is dat voor jou ook zo. Ik weet niet of je vers of potjes gebruikt.

-------------------
    KANT EN KLAAR VOEDSEL UIT POTJES
    Van verschillende fabrikanten zijn kant en klaar warme maaltijden en fruit verkrijgbaar (Olvarit, Danone/Blédina , Bebirix etc.).
    Probeer hier niet al te vaak gebruik van te maken als je baby allergisch is. De smaken lijken vaak veel op elkaar en in veel maaltijden zitten steeds dezelfde groenten (worteltjes komen erg vaak voor). Ook zitten er meestal meerdere groenten in een potje, waardoor het afwisselen moeilijker wordt.

Een ander punt waar goed op gelet moet worden is dat er vaak ook andere voedingsmiddelen in zitten die niet vermeld worden (ingrediëntenlijst lezen!) Vaak is er melkpoeder, rijst, citroensap of appelsap aan toegevoegd.
    ConserveringsmiddelenBaby’s die erg gevoelig reageren op voedsel kunnen mogelijk ook op ascorbinezuur reageren.
    Citroenzuur zit al in potjes fruit vanaf 4 maanden. Citrusvruchten mogen pas na 1 jaar geïntroduceerd worden. De hoeveelheden die in een potje zitten zijn wel heel gering. Wil je deze potjes toch gebruiken, let dan extra op een mogelijke reactie.

11. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hoi mama's!

Hoe doen jullie beebjes het?
    Bij ons alles prima, Yasmine heeft ondertussen al 2 tandjes onderaan, een flinke eter en een flinke slaper :)

12. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0

Gisteren was Debby een half jaar. Ze heeft nog geen tandjes. Ze eet wel goed en is nu op 3 flessen. Ik geef haar nu nog een half potje (grote vanaf 6 maanden). Ik twijfel of ik een heel potje zal proberen of niet.
    Ze slaapt best goed maar word vaak wakker sinds ze van 5 naar 4 flessen moest. Nu ze op 3 zit is het hetzelfde gebleven. Als we haar een speen geven spuugt ze hem na een paar minuten uit en slaapt ze gewoon door. Rond half 7 moet ze echt eten want dan slaapt ze niet meer. Nog geen tandjes maar wel heel veel sabbelen.

13. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Yasmine zit op 2 flessen van 180 nu.
    S morgens rond 8 u, om 12 u aardappelen met groentjes en vlees, om 16u fruitpap, dan geef ik haar rond 19 u een beetje baby yoghurt en om 22u laatste flesje.

Gaat vlot hier, ben er heel erg blij om dat ze goed eet.

14. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Wow dat je dochter dat al kan. Debby eet wel maar ik geef haar nu nog een half groot potje. ik wil vanavond meer gaan proberen. Ik vind 3 flessen nu al moeilijk gaan laat staan 2. Maar je hoeft toch niet al op twee? pas rond de 9 maanden toch?

15. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    hallo dames,

Ik zag dat hier ook nog geschreven word. Ik zag lieve baby's voorbij komen. :)

Fenna is al weer bijna een half jaar. Ze eet fruit en groente, alles lekker vers.
    Verder doet ze het prima, is een lekker bezig bijtje. Zodra ik haar in de box leg om te spelen, draait ze gelijk op haar buik om het speelgoed op te zoeken. Ze kan met gemak een half uur zelf spelen in de box.

Morgen zal ik een foto plaatsen want ik zit nu op mijn werk.
    Ik werk nl. in de zorg en doe 2 nachten per week en 1 weekend per maand. Echt een superrooster.

groetjes

16. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Hallo dames,

Wordt er nog geschreven hier?

Ons meisje heeft inmiddels 2 ondertanden (niks van gemerkt totdat ze het op het cb zeiden, haha). Verder eet ze lekker 's avonds groente met een aardappeltje en overdag eet ze (wat minder goed) fruit. Dan krijgt ze nog 4 flessen van 180/6 waarvan de laatste om omgeveer 7 uur en dan slaapt ze het klokje rond. Gaat dus eigenlijk wel heel goed!

Hoe is het met jullie kindjes?

17. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Hoi hoi kipkip,

Hier gaat alles ook goed hoor. Wat fijn dat ze geen last van haar tandjes gehad heeft. Hier heeft Debby nog geen tandjes. Ik voel altijd wel wat hards maar als ik kijk zie ik geen tandjes. hihi. Hier zit ze op 3 flessen. Ik mocht niet meer dan 180 geven maar ze drinkt nu 210 dus ja ik geef meer. Ze drinkt het niet altijd op maar van 4 naar 3 mag ze van mij meer.

Fruit vond ze ook niet heel erg lekker hier maar nu eet ze wel alles op net als haar groente. Hier ook rond 19:00 uur de laatste fles. meer tussen 19:00 en 19:30 uur. Ze slaapt alleen niet klokje rond. Word nog wel 1 of 2 x wakker en dan pak ik even haar speen van de comode en dan slaapt ze weer door tot tussen 6 en half 7.

Wel lekker dat je meisje dat doet. De oudste sliep ook altijd helemaal door zonder wakker t e worden. En de jongste wil dat wel doen plus soms nog s'nachts een lekkere luier erbij te geven en dan word het geen speen maar eerst een schone luier hahaha

18. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Halloooo April mama's,

Ben hier een hele tijd niet meer geweest :D! Maar ben der weer. Ik lees dat het goed gaat met jullie kleintjes heerlijk hoor. Hier gaat het met Kailey ook supergoed. Heel bijdehand is ze en ze probeert al te kruipen ze gaat alleen achteruit haha. Hoop weer actief mee te kunnen kletsen met jullie.

19. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    En o ja had gisteren weer een positieve test in me handen maar dat mag nog niemand weten dus niet op me hyves krabbelen aub :p ! We houden het nog geheim tot de 13e week. hihi

20. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    He Priscilla,

Jeetje, gefeliciteerd, spannend zeg. Fijn dat alles met Kailey zo goed gaat.

Deel Deze Pagina