Over dat verwennen zijn de meningen over verdeeld. In sommige boeken lees je wel dat het meteen al kan en in andere staat weer dat de 1e 2 maanden je baby's niet kan verwennen. Ik heb zelf wel het idee dat ze snel door hebben dat als ze gaan huilen ze opgepakt gaan worden en wordt het zo erg lastig om ze zelf in te laten slapen. Daarom als ze een tijdje in haar bed echt ligt te huilen ga ik er wel naar toe maar haal haar er niet uit maar blijf een tijdje naast haar zitten en wrijf dan over haar heen en praat wat tegen haar. Als ze idd klaarwakker 's nachts is leg ik haar wel wakker terug en laat haar even huilen. Ik ben vandaag over gegaan over speen en fles 2 van Avent. Eigenlijk staat er dat het pas vanaf 1 maand mag maar ze deed altijd minimaal drie kwartier over een flesje en nu heeft ze net binnen een half uur haar fles leeg en een schone luier! Erg prettig.
Ik vind het ook moeilijk hoor wat betreft het knuffelen enzo. Het is vaak zo dat als we hem toch maar oppakken dat hij meteen stil is....wat dat betreft denk ik dat ze dat op een gegeven moment wel door hebben... Daarom sta ik ook achter het rust en regelmaat patroon: slapen-wakker worden-verschonen-voeden-knuffelen-box/wipper-op bed. Overdag natuurlijk de box he haha, beetje inschatten hoe moe/wakker hij is. En ja hier ook poepen tijdens het voeden of er na en dat is een nadeel want idd na het voeden verschonen dat maakt weer wakker.....hmmmm lastig. Eenwondertje: misschien kun je met het CB overleggen om nutriton door de voeding te doen zodat het wat dikker wordt en hij meer moeite moet doen om te drinken, bevorderlijk voor de krampjes! Ik gebruikte het eerst alleen in de nachtfles, voor een meer verzadigd gevoel, maar gebruik het nu in elke fles en hij doet nu echt langer over de fles. Voorheen 5 minuten en nu 15 a 20 minuten. Ik heb dus nieuwe spenen voor op de fles. Met speen 1 is het soms moeilijk voor hem de laatste cc's op te drinken (door de nutriton). Bij de born free flessen ga je met 3 mnd over op speen2 blijkt, maar denk toch ff proberen want ja het gaat niet om de leeftijd in ons geval maar om de dikke voeding. Speen 2: ging een beetje te snel (beetje veel). 3standen speen ging al helemaal rapido, komt omdat dat niet een gaatje is maar een gleufje (sorry hoor moet ff lachen hahahah denk heussss niet door....) Dus houden het bij speen 1. Leonie: vind ik ook lekker blijven kletsen, ik vind het ontspannend! Danielle: Modeshow aan het houden???
Wij doen eerst verschonen en dan het flesje ook 's nachts, en als we haar terug in bed liggen jengelt ze eventjes maar we laten haar dan even gaan en dan valt ze na 10 minuutjes gewoon in slaap... Volgens mij kan je baby's ook niet verwennen hoor maar ze hebben al wel heel snel door dat als ze huilen dat mama of papa wel even komt kijken. Heb nu al een paar keer meegemaakt dat ze huilde en dat ik haar uit bedje haalde en dat ze dan meteen stil was en er ook niets aan de hand was... daarom laten we haar nu soms even jengelen... we horen nu ook al het verschil met echt huilen en huilen om niets om eerlijk te zijn... Het is moeilijk om haar te laten liggen maar anders wordt het alleen maar erger denk ik... Vraagje: Mag de maxi-cosi ook achterin de auto ?
een maxi cosi staat juist HET VEILIGST achterin de auto... word juist aangeraden, voorin is een minder veilige plek zoiezo ben je als bestuurder eerder afgeleid en daarom ook minder verstandig. Ik ben trouwens helemaal voor even laten huilen (wat je al zegt op den duur hoor je het verschil) alleen Miley die houd niet op (die gaat steeds een tantje hoger en hoger) het langste wat ik haar heb laten huilen (met een kleine troostpauze na 30 minuten) is een uur... ik vind dat echt raar vaak hebben babies huilen ook even nodig (verweken indrukken e.d. en is helemaal niet erg) dean huilde wel vaker 10-20 minuutjes en dan viel ie in slaap urenlang, maa Miley niet hoor ze blijft maar gaan, vanavond is het weer raak, megaonrustig, krampjes (maar wil haar niet teveel oppakken want daarmee stimuleer je ook krampjes) SOMS is daarmee even laten liggen wat beter.. erg vermoeiend om zo wee een nacht in te gaan..
Wat een mooie fotos allemaal !!! Ik ga dadelijk ook eentje plaatsen van mijn schatjes ! @msroxy: fijn dat je meisje morgen terug naar huis kan! Hoop voor je dat die osteopaat je vrijdag kan helpen! Lees net dat ze weer thuis is! hopelijk gaat ze niet spugen! @danielle: wat zielig van zijn sleutelbeen! Gelukkig is het nu weer inorde @lynn: hier draaien Laure haar oogjes ook alle kanten uit maar echt open blijven ze niet @leonie: hier ook nog een streep, geen idee meer wanneer die is weggegaan bij mijn vorige zwangerschap, geloof dat dat best even heeft geduurd @coto: gelukkig is het geen spruw! Is echt geen pretje, hier is hij lekker hardnekkig want krijg hem niet weg! @imd: hier hetzelfde ivm het slapen, hebben ze vanavond ook maar even op haar buikje gelegd omdat ze gewoon niet rustig werd, op de buik en hup volledig in coma @eenwondertje: jezelf goed verzorgen hoor!! Hopelijk is morgen de verhoging weg, snap goed dat je je mannetjes liever niet achterlaat, zou het ook vreselijk vinden! Zo net een hele avond over gedaan om alles van de afgelopen twee dagen bij te lezen ! Hier gaat het heel goed, het viel echt op dat Laure na een borstvoeding vreselijke krampen had en na een fles lekker zalig in slaap viel (meestal toch). Dus vandaag dan ook besloten om volledig over te schakelen naar de fles. Ik kolf nu 3x per dag en ga dit zo afbouwen, merk echt dat ik elke keer minder en minder voeding heb dus dat gaat wel goed, normaal zou ik er volgende week vanaf moeten zijn, want het is inderdaad zo als je besluit om te stoppen kan het niet snel genoeg gaan! Ze drinkt nu 90 water met 3 schepjes, drinkt ze net niet op, ze mag wel meer maar omdat ze dat toch niet opdrinkt moeten we gewoon even zien. Ze was niet zoveel bijgekomen op een week, maar 90 gram, ze weegt nu 4kg060, waarschijnlijk door het vele wenen en wakker zijn de afgelopen dagen dat ze niet zo goed is bijgekomen. Nu is het even afwachten hoe het verder gaat met de krampjes en anders misschien ook even contact opnemen met een osteopaat om te zien of er niet meer aan de hand is. ook is de spruw nog steeds niet weg, kon de vroedvrouw echt niet goed geloven want met die medicatie die ik neem moet je er normaal dadelijk van verlost zijn en voor heel lange tijd, dus het is lekker hardnekkig hier! Zo en nu nog een foto van mijn lieve schatjes Laure
Sylvie, wat een schatjes! Nou, hier een huilbaby sinds vanmiddag al. Er is niets goed, heb al vanalles geprobeerd maar er zitten steeds windjes dwars en dan begint ze net van tevoren hard te gillen. Voor de rest is het bijna constant huilen, zo zielig! Hoop dat ze ook snel kan poepen, dat zal denk ik ook helpen. Je ziet ook dat ze doodmoe is maar heeft niet de rust om te gaan slapen. Ga maar weer eens proberen te voeden, hoop dat ze rustig genoeg is om aan te leggen en dat ze dan flink poept en in slaap valt! Morgen geef ik reactie op de rest! Liefs
Goedemorgen! Volgens mij heb ik wat ontdekt! Tim is al een paar dagen huilerig, en wil graag bij mij zijn. Nu begon ik gister in het "Oe, ik groei boek", en volgens mij zit hij in zijn 1e sprongetje! Want dit gedrag van slecht in zijn eigen bedje slapen ken ik helemaal niet!
Leonie hoe gaat het nu? Misschien als je haar helpt met de thermometer dat het dan komt? Sylvie wat een schatje. En lacht ze al? Hier nog niet hoor..... IMD hoe was je nacht? Trek je het nog een beetje? Msroxy: Hoe is de nacht met Nienke gegaan? Het huilen zit in het weer zeker? Senne is gisteravond ook flink bezig geweest. Ik moest nog steeds douchen, dus manlief zei ga maar ik hou hem wel in de gaten (Senne lag op bed). Dus toen ik onder de douche stond werd hij hysterisch natuurlijk, want even douchen is mij niet gegund. Manlief hoorde ik praten, dacht eerst dat hij het tegen Senne had, toen dacht ik hij is aan het bellen. Dus ik vol ergernis onder de douche vandaan en naar beneden gebruld dat hij hem uit zijn bedje moest halen. Stond hij in de hal met iemand bij de deur te praten, die hoorde mij dus boos naar beneden brullen haha. Zegt manlief: Ach je hij mag best brullen, ja idd dat mag dat doen we altijd, maar nu stikte hij er bijna in. Hij was dus ook bijna niet te troosten.....dus heb me maar afgedroogd....zucht. Heb hem maar om 21.30 de fles gegeven ip 22.00 (baalde nog want wat een shit tijd voor de laatste fles). Uiteindelijk nog daarna tot 2230 gebruld en toen viel hij in slaap. Vanacht werd ik wakker van hem en tot mijn grote vreugde gaf de klok 2.30 aan! 5 uren er tussen dus yeuh! En om 5.30 hoorde ik hem weer eu eu eu eu eu, sppentje gegeven en nog kunnen rekken tot 6.30. Dadelijk naar de osteopaat...
Oh, wat een wonder: meneertje heeft zich vannacht voorbeeldig gedragen. Geslapen van 23.30 - 06.30 met 1 voeding om 03.00 uur. En na de voeding direct gaan slapen. Sterker nog, hij is zelfs net direct gaan slapen na de voeding van 06.30 uur. Hij had dus echt extra voeding nodig. Al moet ik er wel even aan wennen dat hij nu geen speeluurtje heeft (had hij anders wel rond 08.00 uur). Ik hoop wel dat dat terug komt, zo saaaaaaai ('t is ook nooit goed he ).
t ging manlief heeft het voornamelijk op zich genomen vannacht (die hoefde pas om 6 uur op) ze gaat ook steeds meer spugen word er helemaal gek van, heb ik net ALLES verschoond begint ze weer soms gewoon een dik uur na de voeding nog.. dus ga vandaag JBPM door de fles doen even kijken of dat helpt... En huilen als ik alles bij elkaar optel zit ik echt aan uren (ja of uren met Miley in de draagzak DAN huilt ze eventjes niet) misschien is een osteopaat ook eens een goed idee want heb het idee of het erger word ipv minder (ze had alleen toevallig? even een goed weekend, we hebben verder niets veranderd qua ritme, voeding e.d.) ach ik weet het effe niet meer... Gelukkig was dean gisteren extreem lief en kwam ie lekker bij me zitten en me troosten toen ik het effe niet meer zag zitten, was zo lief... (natuurlijk niet de bedoeling dat hij MIJ troost maar goed) we hebben heerlijk geknuffeld voor de tv en toen heb ik hem (zonder "ruzie" deze keer) naar bed gebracht.. DAT was wel even heel lekker!
wat betreft laten huilen, daar ben ik heel slecht in! Als ze een beetje jammert dan kan ik haar wel laten liggen maar als het een tandje hoger gaat schiet ik gelijk overeind in bed. Het voelt gewoon helemaal niet goed om haar te laten huilen. Ik denk niet dat je een babytje nu al kan verwennen. Babytjes vinden het gewoon heerlijk om geknuffeld te worden. Imd, een uur laten huilen, hoe houd je het vol? zit je dan niet zelf met tranen in je ogen? Hier na weer eens een hele korte nacht, ben echt ontzettend moe. Mijn ogen zijn rood, lijkt wel of ik hooikoorts heb. en ze komt nog steeds om de 2/3 uur. Gelukkig slaapt ze nu eindelijk, kan even uitrusten! Wie had het over de kipkep? lijkt me een ontzettend handig ding. Kan je in een draagdoek ook makkelijk voeden trouwens?
IMD niet leuk dat je je zo voelt. Denk je dat het even goed gaat, en voila weer misse dagen. Heeeel herkenbaar momenteel. Fijn dat Martin het vanacht even overgenomen heeft, heb je toen wat kunnen slapen? Ik hoop dat jbpm helpt, het zal in elk geval helpen tegen het gulzig drinken en dat ze meer verzadigd is, en ik hoop ook dat het bij jullie tegen het spugen helpt! Je kan altijd een osteopaat bellen voor een afspraak, baat het niet dan schaad het niet denk ik dan maar en wie weet helpt het heel goed.... Wij komen net bij de osteopaat vandaan. Het was alleen maar brullen brullen brullen. Hij was ook meer gespannen dan de vorige keer, zij rugje en nekje....na de behandeling kon hij hem helemaal dubbel vouwen, terwijl toen we begonnen Senne een plankje was. Dat was dus mooi. Ga hem zo voeden als hij wakker wordt en dan lekker naar bedje. Ik geloof dat ik straks ook maar even bij moet slapen.... Eenwondertje: fijn dat de nacht goed is gegaan. Drinkt hij nu nog zo snel nu je de voeding verhoogd hebt? Rach: Is ook moeilijk dat laten huilen, maar soms is het nodig. Op die manier heb ik de huiltjes wel leren kennen. En tuurlijk ik zit soms ook met kromme tenen op de bank. Als het met tussenpozen is, dan hou hij op een gegeven moment wel op en valt hij in slaap.
oja het is vreselijk laten huilen (ik zit dan zelf soms net zo hard mee te janken) maar wat jodie zegt soms is het nodig en vaak huilen ze zichzelf in slaap en je moet toch eens uitproberen wat bij je beebje werkt, huilen is ook gewoon nodig soms, voor de verwerking, nu laat ik haar niet steeds een uur huilen hoor, maar ik moest gewoon een testen wanneer ze op zou geven (nou niet dus...) normaal bij Dean had dat allang geholpen en had ie heerlijk geslapen (die ging JUIST over de rooie als ik steeds bij elk piepje ging kijken (met als resultaat dat IK hem wakker hield en hem juist nog meer van slag maakte) Je kan een baby niet echt verwennen maar zeker wel GEwennen, kijk ze zijn nog zo jong dat er nog meestal wel wat is (luier, honger, krampjes, of gewoon aandacht) maar dat aandacht gedeelte zal wel steeds meer worden en die zogemaamde 6 maanden grens geloof ik niet in, met 3 maanden kunnen ze je al prima laten doen wat HUN willen dus even laten jammeren/jengelen is goed maar echt ECHT huilen kan soms ook even nodig zijn (om bv in slaap te vallen) je voelt dat vanzelf aan, als je ziet dat het erger word naarmate je ze meer pakt dan weet je genoeg (zoals ik bij Dean) elke beeb werkt nu eenmaal beetje anders..
Het is ook wel lastig om je baby te laten huilen maar sommige hebben het ook nodig om in slaap te komen, althans dat vertelde onze kraamhulp. Vannacht na de voeding begon Esmee ook te jammeren, en elke keer even stil tussendoor... na 15 minuutjes was het ook afgelopen en viel ze heerlijk in slaap... Imd: Vervelend dat spugen ! Hoop dat JBPM helpt ! Jodie: Lekker even in het zonnetje zitten vanmiddag ! Knap je ook lekker van op. Eenwondertje: Heerlijk dat je mannetje zo lekker geslapen heeft !
Wel weer een positieve noot; ze kan zelf haar hoofdje van links naar rechts draaien als ze op haar buikje ligt dat stelt me dan een beetje meer gerust (qua engheid) ik kwam net op haar kamer en ze lag de andere kant op...
Jemig weer eens de ommekeer. Senne is moe van de behandeling en ik kan werkelijk een bom afschieten. Ga nog een keer mijn best doen om hem wakker te maken voor de fles, kan hij daarna mooi in zijn bedje slapen....
Heb nog niet echt terug gelezen, wel tip van Jodie gezien met thermometer maar die werkt helaas niet om te poepen. Iemand nog andere tips om haar te laten poepen? Nu namelijk al ruim 2 dagen niet en ze heeft er echt last van. Zo zielig! Lees straks even terug en ga reageren.
Rach hier laat ik haar ook niet huilen hoor, pak haar dan lekker bij me en dan is ze stil. verwennen....dat geloof ik niet, ze wilt gewoon bij haar mama zijn. Aan gewennen...prima, laat haar maar aan mama's liefde wennen tot nu toe is het allemaal nog te doen, dan wacht het huishouden maar. Bij alle kids zo gedaan en heb geen rare kids nu je moet elkaar nog leren kennen en doen waar je je goed bij voelt.Laten huilen voelt bij mij niet goed. en slapen doet ze goed, dus heb niet het idee dat ik haar nu "verpest" Die kipkep lijkt mij ook best handig, wel weer katjing katjing! Zag wel dat ie in de aanbieding is bij 1 website. Leonie ach wat zielig dat ze daar zo'n last van heeft, Jason had dat toen ook zo erg, dat er lactulose en een klysma aan te pas kwam. Wat je ook kan proberen is haar anusje beetje masseren. Of lekker badje, als Elize krampjes heeft, leg ik een kruikje op haar buikje, wordt ze altijd stil van. zat in het kraampakket zo'n handig klein lijnzaadkruikje. Imd irritant hè dat gespuug, hopen dat JBPM helpt, dat is wel lastig met BV dat je zo moet emmeren om dat erin te krijgen. Elize heeft vanochtend ook ff op de buik geslapen, wel logisch dat veel kindjes dat lekker vinden, want als je buikpijn hebt, is op de buik liggen meestal verlichtend. Ze was nl. aan het (pijn)huilen en legde haar op de buik en ze sliep direct. Ow ze huilt
Leonie, mijn oudste was ook een obstipatiebaby. Dat was over zodra ik aan een probiotica preparaat ging met 'm. Je hebt bijv. ABC Dophilus van Solgar of Orthica start (of zoiets). ABC Dophilus gaat alleen veeeeeel langer mee, ook al is die per pot duurder. Bij de twee mannen heb ik geen risico genomen en ben gelijk na de eerste maand met dat spul begonnen. Ehm... een pot mosterd is er niks bij hoor Als ze met rooie koppies aanzetten kan ik beter zorgen dat er pampers klaar liggen, anders kan ik de hele boel verschonen. IMD, gets wat naar dat het spugen erger lijkt te worden! JBPM kan goed helpen idd, ik vond het alleen echt zo'n toelie om uit de flessen te krijgen. Hier ook een spugertje, de andere houd alles goed binnen. Maar als het hier ook erger wordt ga ik gewoon het papje navoeren met een lepeltje, hoef ik in ieder geval geen 26 flessen uit te schrobben op een dag (lichtelijk overdreven natuurlijk, maar het zijn er wel veel ) Rach, ik ben er ook helemaal niet goed in, laten huilen. Nu ze wat ouder zijn komt er wat meer nuance in het gebrul, ik kan redelijk goed horen of het menes is of gewoon wat jengelen, maar tot die tijd ben ik eigenlijk nog elke keer gaan troosten Ik moet hier trouwens echt een zijslaper gaan halen. De voorkeurshouding wordt echt te erg bij onze minimeneer... Helemaal een plat koppie aan een kant. Nu weet ik dat het ook wel over gaat, maar hij heeft al een kale bats en dan ook nog een platte kop, het ziet er niet uit En dat terwijl z'n broertje eigenlijk nergens last van heeft... Typisch hoor. Hier trouwens weer een verkouden baby (de andere dit keer) en ik heb gewoon weeeeeeeeeer een borstontsteking. 't is verdorie niet te geloven! Het is nog niet zo erg als de vorige keer, dus ik ga zo maar weer een kruik maken en masseren en daarna kolven. Shitzooi. Sorry hoor, maar ik baal er super van. Ik kan m'n energie wel beter gebruiken dan onderhand elke twee weken een borstontsteking te lijf gaan. Maar ja, ik heb nog praatjes genoeg dus misschien kom ik er nu eens goed vanaf.