Dat is al heel goed, in de informatie die ik gekregen heb staat ook dat ouders hun kindjes vaak te los instoppen in bed.......Senne houd zichzelf ook wakker met zijn handjes...
op de website staan geen prijzen. Hoe duur was die van jullie? Jammer dat ik nu nog tot dinsdag moet wachten, want het liefst zou ik er nu meteen één halen haha. Het klinkt namelijk precies als iets dat ze 's nachts nodig heeft. En als ze dan overdag minder moe is, misschien ook wel...
Hallo! Hier vandaag een relaxed dagje zonder bezoek... Gisteravond wat krampjes getackeled en daarna om half 2 gaan slapen. Ze kwam om 3:45 en om 7:00. Daarna weer in slaap gevallen tot we wakker werden van de bel van de kraamzorg om 8:45 (vandaag voor het laatst!). Daarna ik douchen, zij in bad, mart in bad. Daarna voeden (Ik geef sinds vandaag beide borsten wat heel goed lijkt te werken) en naar beneden voor koffie....Ze ligt in de box op het voedingskussen te kijken/slapen. Om half 2 kwam ze weer voor de voeding en daarna heeft voor de leuk mij helemaal onder gepoept omdat ik de luier niet helemaal goed had dichtgemaakt (we hebben nu maar even de kleinere maat gekocht). Daarna lekker samen naar boven en geslapen (zij in het wiegje naast ons). Nu ligt ze na de voeding van 5 uur beneden in de box... Het ritme lijkt er steeds meer in de komen! Nou dit was het even, ik ga proberen te spamen zo! doei
Zo.. Hier slaapt Quinten overdag op zijn eigen kamertje (in wagenbak, vind het ledikantje nog zo groot'...) In principe slaapt ie ´s nachts nu ook op zijn eigen kamertje. Had hem de afgelopen week bij mij op de kamer, gezellig naast me, maar manlief (en ook ik) deden amper een oog dicht met al die zuchtjes e.d. naast ons.. Wel heel gezellig, maar Eric (manlief dus) werkt keihard, maakt lange dagen en ik heb liever dat ik ´s avonds als hij thuiskomt ook nog wat aan hem heb.. @Inbakeren.. dit was dé oplossing bij Isabelle (huilbaby). Ik had doeken van Pacco (www.pacco.nl), duur, maar erg prettig. Nu zou je het ook evt. nog met een hydrofiele doek kunnen doen.. Maar altijd even overleggen met het CB, er zijn namelijk contra-indicaties voor inbakeren (zoals Kiss-syndroom, stuitligging bij geboorte enz. enz.). Zo, badritueel hier weer achter de rug. Ze gaan gewoon saampies.. Isabelle in bad, aankleedkussen op de grond, Quinten in bad, Quinten aankleden, Belle aankleden.. Het is even organiseren, maar anders ben ik de hele dag aan het badderen... Nu even mn mannetje in bed leggen en dan nog even een paar kostbare minuutjes aandacht aan mn oudste besteden Hoezo.. je wordt even geleefd..
Me2: hoop dat je borstvoeding snel echt goed op gang komt dat is echt een stuk fijner voor je en een zorg minder. Is er al enige duidelijkheid wanneer je naar huis zoou mogen? Jodie: wat fijn dat het ritme nu werkt met Senne! Wat leuk en lief dat jullie met Senne bij je vader langs zijn gegaan. heel waardevol voor hem en voor jullie! En die moedergevoelens als hij huilt, ken het helemaal. Ik wil ook meteen naar de kleine toe als ze huilt maar man zegt dan steeds even wachten en tot nu toe heeft hij gelijk gekregen en valt ze dan in slaap. Maar wat vind ik dat moeilijk! Lynn: idd een knapperd en wat groeit hij goed! Sylvie: hoe gaat het vandaag met de borstvoeding/ harde plekken/ steken? Hoop dat het al beter is. Mirjanne: wij krijgen nu steeds meer onze eigen ritme terug en daardoor weer wat meer tijd voor zw.pagina maar had er eerst ook helemaal geen tijd voor hoor. Nu trouwens nog steeds een stuk minder dan eerst. Jouw banner geeft aan dat Quinten vandaag is geboren, foutje?! Edit: tijdens het typen van dit berichtje zie ik dat je het hebt aangepast! Wat een lieve foto's trouwens, wat kijkt Isabelle lief naar Quinten! Echt schattig. Msroyx, fijn dat het nu beter gaat met slapen. Is zeker niet onbelangrijk! Ik stop nu tussendoor met borstvoeding ook even om een boertje te laten, anders gaat het bij ons meisje ook te snel. Wij zijn trouwens ons meisje steeds meer op haar eigen kamertje aan het laten slapen. Wel wennen want tot nu toe sliep ze steeds in de kinderwagenbak bij ons in de buurt. Box werkt niet, ziet ze denk ik te veel of is te open. Is inderdaad wel saaier nu ze op eigen kamertje slaapt maar ja... En je moet idd doen wat je gevoel je ingeeft wat goed is. Dat was ook het belangrijkste advies wat ik van de kraamhulp kreeg zei ze, luister naar je gevoel. Dan doe je het met je moederhart snel goed. Coto, wat fijn dat er steeds meer rimte bij jullie inkomt. Klinkt echt goed zoals je het beschrijft. All, wij vandaag heerlijk rustig dagje gehad. 's ochtends boodschappen gedaan en daarna lekker met zijn 3-en thuis. Voor het eerst naar de winkel sinds bevalling yeah! Zo lekker om echt even weg te zijn maar na half uurtje toch echt weer terug, was kapot! Daar baal ik nog wel van moet ik zeggen, dat ik nog steeds helemaal niets kan. Ligt aan lage hb en hoge bloeddruk dat weet ik en komt vanzelf goed maar frustrerend is het wel!
Sylvie wat een schetige foto zeg! Dat is wel leuk hè van een meissie, die jurkjes enzo Eenkleintje zo das wel veel te vroeg zeg, gelukkig gaat het nu allemaal goed met hem Leonie hier ook veel melk, heb haar gezichtje ook al ondergespoten maar doordat het zo snel gaat, zit ze ook sneller vol. Vandaag ging het eigenlijk wel goed, zat 3,5 en 3 uur tussen. Ook een keertje korter, maar dat geeft niet, laat haar maar voordrinken voor de nacht hihi. Me2 das wel balen zeg, hoop dat de BV toch snel goed gaat hoor, vooral omdat je het zelf zo graag wilt. Jodie ow wat super dat het effect heeft op Senne, heerlijk hè, een rustiger kind. Zo'n bakerzak heb ik bij Jason ook gehad, maar was toch nog te los. Lynn lekker hoor, zo'n nacht, dat doet een mens goed doe mij ook zo'n nacht Mirjanne superleuke foto van die 2 samen Msroxy Wat je ook kan doen is een hydrofiel in een driehoek vouwen, punt naar beneden, kindje in het midden leggen, armpje langs lijfje, punt over het armpje/lijfje slaan. Andere armpje langs lijfje en weer hetzelfde, punt onder kindje vouwen, snap je? Deed ik bij Jason ook altijd, hij huilde superveel, Kiss-syndroom. Zat lekker strak. En Imd weer zo'n goeie nacht gehad? Ik krijg trouwens echt geen boertjes bij Elize deruit, hebben meerdere dat? Ze hikt ook heel veel. Kennen jullie dat, dat je net hebt verschoond en de beeb dan meteen weer volschijt
hoi Pientje, Bedankt voor de tip! K ga het vanavond denk ik al proberen... Tip voor jou: Nienke wilde ook niet boeren, maar dat kwam waarschijnlijk ook omdat de boertjes te groot werden. Nu doen we het tussendoor en als het dan nog niet lukt laat ik haar langzaam even plat liggen op mijn knieën en dan héél langzaam weer omhoog laten komen. Meestal laat ze dan onderweg een boertje en anders als ze weer op mijn schouder ligt.
Pientje, hier ook eentje die net na een schone luier de hele broek vol poept en plast. Hoor je dan ook zo lekker volgespoten worden, heerlijk Ons meisje laat pas sinds een paar dagen een boer, boertje kan ik het niet noemen, na het eten. De eerste week lukte dat ook niet, was het eigenlijk niet nodig. Ze had toen nog nergens last van. Nu geeft ze al haar voeding terug als ze geen boertje kan laten. Over de schouder werkt bij haar het beste. Weet iemand trouwens vanaf wanneer je de echte kleur van de oogjes kunt zien? Ben zo benieuwd!
@Pientje; Senne boert ook bijna niet. Had het liever wel, want hij schrokt de melk naar binnen nu geef ik ook de fles met pauzes. 2x over mijn schouder en af en toe komt er 1. Senne heeft ook vaak de hik. Hij poept nachts (leuk...) en idd net als hij na een voeding een kwartier in zijn bedje ligt (nog leuker....) kan hij er weer uit, zoooo jammer vind ik dat haha. @Msroxy; Hoe Pientje het uitlegt zo deed ik het ook, alleen dan met een omslagdoek. Het gedeelte waar het hoodje in moet vouw je naar binnen, dan krijg je de 3-hoek en dan verder net hoe Pientje het uitgelegd heeft. Even een tip: het is ff zoeken hoe je kindje er juist inligt, je moet even er om denken dat het niet schuurt langs het kinnetje. Oja ik heb hem voor 39,95 gekocht bij een babyzaak hier. Ik zie wel prijzen op de website: http://www.puckababy.com/nl/shop/Puckababy Ik ben overgestapt naar de puckababy omdat ik het inbakeren in doeken zo'n gerollebol vond. Senne was dan meteen helemaal op en top wakker.... @Sylvie wat een schatje! I love jurkjes en roze . Fijn dat je je mijn gevoel wel wat voor kunt stellen.....je leventje veranderd best wel zo, maar goed dingen gaan zoals ze gaan en het zal wel ergens goed voor zijn. Trouwens ik heb er spijt van dat we er toch even bij zijn gaan zitten, Senne was echt super de puper onrustig. Hij ligt nu eindelijk te slapen. Hmmmm slapen, ziet er verleidelijk uit... @Mirjanne: daar zitten wij nu ook over te dubben, hij slaapt nu nog bij ons maar ik hoor ook alles...nou ja bijna alles...maar ben er nog niet helemaal aan toe geloof ik dus laat het nog even zo @Leonie: kalm aan, kost tijd om op conditie te komen, weet er alles van.....pfffff. Heb ook zo lang niks mogen doen... @Coto; fijn dat het voeden beter ging vandaag.
haha leonie...ik ben ook benieuwd bij julian maar volgens mij kan je het pas zien met 3 maanden...en hier is het spannend mijn man heeft groen/blauw en ik bruin....ook de haren is nog een beetje twijfel achtig hij lijkt blond maar ook licht blond.....en ik heb blonde haren en man donkere volgens mij kan dit 9 maanden duren....... marjanne groot gelijk dat je de kinderen tegelijk in bad doet...... over boeren...dat doet julian goed maar in het ziekenhuis zeiden ze dat je met borstvoeding kan zijn dat ze niet hoeven te boeren... geven jullie baby;s altijd melk terug??? julian hoeft bijna nooit te spugen....gelukkig....maar vanmorgen was er voor het eerst een golf omdat hij dus niet goed had geboert.....en hij had een spuit broek tot onder zijn oksels...bleeh maar op een of andere manier kan ik dat van mij kindje heeeel goed hebben...haha julian ligt nu heerlijk bij mij op mijn borst te slapen...vind ik gewoon heerlijk..dicht bij me....daarom ligt hij nog in ons op de kamer enzo....ik heb er meer moeite mee dan julian zelf......en ik ben heel blij met mijn camera op de babyfoon anders zou ik hem nooit alleen laten!!! en ik heb besloten om pas over 3,5 jaar weer zwanger te proberen worden....dan is hij ook al weer 4jaar....ook ivm weer vroeggeboorte,,,,want ik zou er niet aan moeten denken een kind van 2 jaar mee te moeten nemen naar het ziekenhuis enzo....uit voorzorg voor julian en gelukkig zijn we nog jong en kunnen we dat een beetje plannen
Hoi dames, Eindelijk wat tijd gevonden. Yasmine doet het heel erg goed, ze drinkt 6 keer 150 cc, vlot. Ze heeft nu wel tussen 19 en 22 u telkens haar huiluurtjes...dan is er met haar geen land te bezeilen. Denk dat ze een klein beetje krampjes heeft, maar weet het niet zeker. Ze drinkt vlot van haar Tommie Tippee flessen, maar heb vandaag eens een avent fles geprobeerd en ze drinkt daar precies liever uit. Ze morst minder, pauzeert minder en geeft minder over na de voeding... Hier sta ik dan met al mijn TT flessen Of zou het toeval zijn vandaag? Grrrrr.... Proficiat aan de nieuwe mama's!!
Ik ga hier ook ff spammen met mijn prinsesje Klik! http://img16.imageshack.us/my.php?image=dscn1475d.jpg
Sam hoe oud is Yasmine nu? En hoeveel weegt ze? Ben even benieuwd met oog op het aantal cc van Senne... Ik heb toch het idee dat Senne meer honger heeft, geef daarom voor de nscht nu 120cc. Ga het even in de gaten houden..... Lynn apart is dat he dat beschermende moedergevoel, had me nooit voor kunnen stellen hoe dat voelde tot aan nu...
Weet niet meer wie het vroeg maar ik mag morgenmiddag naar huis. Moeder en dochter zijn goedgekeurd door de betreffende artsen dus papa en grote4 broer zijn blij! Ben nu ook wel weer redelijk mobiel. Sinds vanmiddag is de borstvoeding voor het eerst voloende geweest en hoop dus dat het nu lekker gaat lopen. had ook nog even gekolfd en een hele voeding als opbrengst dus dat stemde me redelijk gerust dat ook dit keer de bv zal gaan lopen ookal duurt het deze keer wat lamger dan bij ons zoontje. Pientje: hier ook weinig boeren en vaak de hik....De boer laat ik idd het beste komen als ik haar even neerleg op de rug op mijn benen en haar langzaam omhoog laat komen.
Me2, lekker dat jullie morgen naar huis mogen en fijn dat bv nu op gang gekomen lijkt te zijn! gelukkig. Ons meisje heeft hier ook vaak de hik. Iemand eigenlijk een idee hoe dat komt dat ze zo vaak de hik hebben?
zo kunnen ze hun overtollige lucht kwijt leonie...... en over die moeder gevoelens...ben ineens een zacht gekookt eitje
dames, ben opeens zo blij met dit forum. Door omstandigheden heb ik geen contact met mijn moeder en ik merk nu toch dat ik dat heel erg mis. Iemand waar je de onzekere dingetjes mee kunt bespreken. Want om nu voor elk wissewasje je vriendinnen te bellen... De kraamverzorgster was voor mij toch een soort houvast. Iemand die een beetje over je schouder meekijkt. Ik heb net die tip met de hydrofiel gebruikt en het werkt volgens mij nu al. (we moeten de rest van de avond /nacht nog even afkijken natuurlijk) Maar door die nachten met krampjes en onophoudelijk gekrijs merk ik dat ik tegen de avond begon op te zien. Ik kan het moeilijk uitleggen, maar k voelde me gewoon niet fijn/zenuwachtig. Nu ik weet sommige van jullie hetzelfde probleem hebben (gehad) kan ik al een stukje meer relaxen. Dankjulliewel dus voor jullie tips!
roxy fijn dat het misschien al helpt...en dat je lekker kunt relaxxen dat is ook belangrijk want dat voelt je kindje ook als je onzeker bent....en je moet maar zo denken we zijn allemaal groot gegroeid en onze ouders wisten het soms ook niet......en moet je ons nu zien!!