April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Imd: Wat vervelend joh ! Hoop dat het snel minder wordt voor je !
    Marijke: Ook voor jou even een knuffel en hopen dat je die medicatie niet nodig hebt !
    wccj: Het is ook allemaal best heftig en het is allemaal heel normaal dat je je zo voelt hoor. Lucht je hart maar lekker hier als je daar behoefte aan hebt en ik hoop dat je je snel beter voelt !

Vannacht had Esmee even niet zo'n zin om te slapen dus ben beetje gebroken, maar goed hopen dat dat geen gewoonte gaat worden... Ze doet het nogmaal gesproken prima namelijk... Ga zo maar eens even beetje huishouden doen en mijn vriend wakker maken met een kopje koffie... Heb hem maar even lekker laten liggen vandaag...

Fijne zondag meiden !

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    JA ik moet idd mijn naam laten aanpassen (moet ik dan een mod ofzo aanschrijven om dat te laten doen maarja IMDM hmmm effe over andere naam denken :p (nog suggesties?)

Heb vannacht goed geslapen Miley ging om 11 uur naar bed en kwam pas om half 5 vanochtend en na een flesje ging ze weer tot 8 uur slapen, ik wilde toen lekker in bad en na een half flesje (anders huilt ze toch alleen maar van de honger) heb ik haar even meegenomen in het grote bad, en EINDELIJK relaxte ze eens... dus was eindelijk een leuk ipv krijzen, janken, overstrekken en noem maar op... (doet een mamahart even goed als je zo moe bent en pijn hebt maakt dat het het waard zeg maar)
    Om 9 uur andere helft flesje gegeven en toen naar bed en nu ligt ze te slapen (met hier en daar soms een jammerhuiltje tussendoor maar niets ernstigs)

Ik heb even wat PCM's ingenomen dan voel ik me toch altijd net effe wat beter , doe normaal niet zo snel omdat ik pijn een sein van mijn lichaam vind waarnaar ik MOET luisteren maar had effe geen zin vandaag wil gewoon even een normale dag (is ook effe goed voor mijn geest zullen we maar zeggen)

@Leonie jemig nog steeds je bloeddruk hoog en geen medicatie kunnen innemen das vervelend ik hoop dat ze een passende oplossing kunnen vinden.. HB van 5 is niet prettig als je niet bent gewend wel goed dat het wat aan het stijgen is, ik denk dat ze daar verder niets aan doen 5 is niet extreem laag en als het nu omhoog gaat (al is het tergend langzaam) zal dat uiteindelijk wel goedkomen, vind het wel goed dat ze het allemaal zo goed hebben gecontroleerd! zie je niet vaak..

@Lynn wat heb je toch een mooi ventje hij lijkt wel op jou of niet?? ik kan effe je man niet voor de geest halen (staat ie op je hyves?) maar dacht wel jou erin te zien..
    Wat voor maatje heeft ie nu want het begint al een lekkere beer te worden!

@jodie; en hoe is je nacht gegaan met Senne? beetje kunnen slapen? Ik hoop het wel voor je....

@wwjc meid vooral blijven praten en je niet schamen ervoor, iedereen heeft zijn onzekere momenten en niemand is perfect, probeer wel te kijken naar dingen die WEL goed zijn en goed gaan ipv dingen niet goed zijn gegaan/gaan of zijn, en goed vinger op de pols houden als je voelt dat het echt niet goed zit gewoon hulp inschakelen want als er echt is niet lekker bij je zit dan kan je des te sneller met weat hulp weer genieten.. maareh ik denk dat het wel goedkomt iedereen heeft wel die dagen gehad volgens mij, zeker als eerste keer mama en dan niet op de manier die jij voor ogen had maar houd het einddoel voor ogen, je hebt een gezonde, mooie jongen en alles is NU goed (op je herstel na natuurlijk want met een KS is dat toch geen klein iets hoor, gun jezelf wat tijd) probeer niet zo perfect te zijn en probeer niet zo ver weg te kijken, hoe dingen vandaag gaan is ver genoeg.. morgen zien we dan wel weer...

3. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    goedenmorgen dames!

wwjc: idd wat iedereen zegt gewoon alles laten lopen (de tranen) dat lucht echt op. gelukkig heb ik er zelf niet zo veel last van gehad maar als ik een keer huilde liet ik het ook gewoon gaan.

minius: lekker dat ie over zijn geboorte gewicht zit.. kun je lekker met hem naar buiten! =D>

gister een rare dag gehad..
    's ochtends kwam ie elke 2 uur
    jan moest om half 5 voetballen dus had een beetje uitgerekend dat ie dan rond half 4 moest hebben (eigenlijk half 5 als je 3 uur rekent) maar hij kwam al de hele dag elke 2 uur.. dus konden we lekker mee dacht ik
    nou meneer kwam pas om half 6 dus in eens 4 uur geslapen :confused: :(
    nou ja dan maar niet mee naar voetbal..
    daarna heeft ie de hele tijd lopen spoken! tot 9 uur half 10 en toen viel ie als een blok inslaap tot 12 uur
    de nacht was wel lekker hij kwam om half 4 en half 8

voor de mamma's die bv geven.. hebben jullie dat ook wel eens dat als je kindje drinkt en even los laat om bij te komen of zo.. dat alle melk eruit spuit. haha.. komt hier vaak voor dat Maarten-Jacob in eens een melk gezicht heeft omdat ie los laat en mijn tiet aan het spuiten is..

oo en hoe is het bij jullie met verschonen.. Maarten-Jacob begint met gillen als zijn luier uit is en stopt pas weer als alles weer aan is

hier even een leuk fototje van ons mannetje vannochtend in bad

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Goedemorgen allemaal,

Ik heb een klein beetje bij kunnen lezen helaas geen tijd meer om alles goed bij te lezen.

lynn & jodie: mooie kereltjes :)

wwjc: lekker uithuilen en misschien helpt het om er over te praten. Wel op tijd aan de bel trekken hoor! Knuf en sterkte voor je.

imd: vervelend weer voor je ook ik hoop dat het snel minder wordt. Heerlijk dat Miley zo goed geslapen heeft. Hier ook goede nacht gehad erg fijn.

Sushi: helaas zit er wel is zo een nacht tussen wat dan niet meevalt he? Wat ik deed als het echt een slapeloze nacht was is bij slapen als de kleine ook slaapt.

all: wij waren gisteren even met Finn naar de huisartsenpost gegaan. Hij is eigenlijk al vanaf dinsdag niet lekker (inderdaad stom dat we niet eerder naar HA zijn gegaan). De nachten gaan perfect slaapt goed etc. maar op de dag slaapt hij niet tot nauwelijks en alleen maar huilen/krijsen en trappelen met die beentjes. Waarschijnlijk dus krampjes. Maar zo erg dat hij zo overstuur raakt en er zowat in blijft hangen echt verschrikkelijk. Je bent ook zo machteloos want niets helpt zoals over buikje wrijfje, warme doek, warm badje, op buikneerleggen. We geven al Cinababy en Ortiflax. Jullie nog tips? Huisartsenpost heeft ook niet iets toegevoegd hij is nagekeken en alles was gelukkig goed. Hij eet goed poept goed (wel met heel veel pijn dus maar geen harde poep) en plast goed. Ook geen koorts. Het enige wat ze konden geven was zetpil paracetamol. Nou ik ga morgen CB bellen misschien dat het aan de voeding ligt geven Friso standaard 1. Ook wordt spugen steeds meer. Gister was hij gewoon echt zielig en niet lekker moet zeggen dat het mee op een gegeven moment ook opbrak aangezien manlief aan het werk was en ik de hele dag met huilend kindje zat.

Nou sorry voor mijn lange verhaal.

gr vruchtje

5. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Wwjc; ja, herkenbaar! Ik heb hetzelfde gehad. Heb ontzettend in de put gezeten, en dacht dat het nooit meer goed zou komen de eerste week.
    Totdat ik Tim eens voor de 1e keer zelf had verschoond, toen voelde ik me zo ontzettend zeker, dat ik ineens het zelfvertrouwen kreeg.
    Ik had steeds alleen maar meegekeken met het verzorgen, en niets zelf gedaan, vandaar.
    Hierna werd ik met de dag zekerder.
    Dacht ook dat ik gelijk moedergevoelens moest hebben, en vond het erg rot van mijzelf dat ik dat niet had.
    Was alleen maar met mijzelf bezig, en voelde me er erg schuldig over.
    Maar ik weet nu; bij mij moest het groeien het moedergevoel, en nu na 5 weken kan ik zeggen dat het volop aanwezig is het moedergevoel, godzijdank!
    Maar dat heeft echt tijd nodig gehad, en heeft echt moeten groeien!

Het is ook niet niks meid, ineens staat je wereld op de kop, wordt er van je verwacht dat je direct houdt van een kindje wie je eigenlijk niet eens kent.
    Terwijl je je eigenlijk zelf nog hardstikke rot en brak voelt!

Komt goed, echt, geeft het gewoon de tijd!
    En praat erover, ik kwam erachter dat wat ik voelde/dacht helemaal niet vreemd was!
    Er wordt alleen maar over de roze/blauwe wolk gepraat, terwijl de helft van de vrouwen hier nooit op gezeten heeft...

Knuf voor jou!!

6. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Update van ons; merk dat onze lieve Tim al een stuk wijzer is!
    Meneer vind het heel erg leuk om rechtop gehouden te worden, zodat hij fijn kan rondkijken!
    Het wordt met de week leuker moet ik zeggen!!
    Ook ben ik een beetje aan het uitproberen. De afgelopen weken hield ik hem beneden als hij wakker was, omdat hij dan ook nog jengelde, dacht ik dat hij wakker was.
    Maar vond het wel erg veel wat hij wakker was op een dag, 2x 4 uur achter elkaar, leek me niet goed.
    Nu ben ik aan het uit proberen, als hij wakker is haal ik hem eruit, knuffelen, daarna moet hij zelf even "spelen" in de box/speelkleed.
    Als hij begint te jengelen, leg ik hem in bed. Want miss is het wel een "ik-ben-moe" teken?
    Nu ligt hij al 10 minuten stil in bed, dus hoop dat ik het al ontdekt heb?
    Dan ben ik wel erg trots op mijzelf! ;)

@Imd; ook knuf voor jou, het valt vast niet mee.... Het wel te doen met je!

7. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Kraambezoek met koortslip afgezegd, alleen al het idee dat je kindje zo ziek ervan kan worden, leek mij toch niet een ontspannend bezoekje.

Hier beginnen nu pas de emoties te komen, de eerste weken is het allemaal een beetje langs me heen gegaan. Het lijkt wel of het nu pas een beetje begint door te dringen en dat gaat al een paar dagen gepaard met vermoeidheid en heel veel huilen. Bovendien is ons meisje ook de laatste paar dagen huilerig en slaapt ook weinig. Of mijn gemoedstoestand ook op haar invloed heeft.

Iemand nog tips voor inbakerdoeken?

8. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    IMD: Sterkte meid..Vervelend zeg..Dikke knuff!! Suggestie??? EEEHHH...DIMM...IMMD...IMDM.. :rolleyes: Nee sorry ben niet origineel.

Mooie fotoos weer hoor van jullie kindjes.. :D

WWJC: Nog gefeliciteerd meid!! :D .. Je moet er idd even doorheen..En voel je niet schuldig...Het is nu eenmaal een bere grote verandering..Een heftige bevalling die alsnog een KS werd..Dat is heftig..En een mega verantwoordelijkheid zo'n pukkie....Maar zoals de ander meiden ook al zeggen:Het komt goed!! Straks weet je niet meer hoe je leven er uit zag zonder Wybe.. ;) ....Laat het gaan en idd praat er over..Of schrijf het van je af..KNUFF

Ik ben nu alleen met de 3 kids..Voor het eerst..En het is rustig hier. :confused: Je zou nu niet zeggen dat hier 3 kids zouden zijn..Hihi..
    Ik moet wel erg een ritme uitvogelen ..wat soms wel lastig is..Helemaal als Sam en Len beide aan het huilen zijn..Ik liep gister ochtend met Sam aan de borst van boven naar beneden..Ondertussen drinken voor Len gemaakt..Denk soms ook dat ik gek wordt..Heb er 2 boze dagen op zitten.. :oops: ..Ik hed nergens meer zin in..en wou dat ik alleen was... :oops: ..Ik was zo helemaal OP!! Volgens hubbie wasik lui..Nou ja zeg..waar is je verstand..Soms moeten mannen echt nog veelleren op vrouwen gebied..Gelukkig is ie nu wat begripvoller..Ik ben gister begonnen aan :Floradix..
    Ik las dat sommige van jullie die ook slikken..
    Hopelijk helpt me dat ook!!

KIPKIP: Wij hebben Noa en Len allebei ingebakerd..Dat hielp enorm..Wat wil je precies weten??

9. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Hooi hoooi !!

Pff,, ik vergeet alles om me heen sinds ons kleine mannetje er is..
    Ik weet niet of ik et bij kan houden allemaal hier.. Op de 1 of andere manier heb ik niet meer zo de behoefte om achter de pc te kruipen..

Mn mannetje is morgen alweer een weekje oud, wat is de afgelopen week snel gegaan.. Hij doet et super goed! Zit sinds vandaag weer op zijn geboortegewicht! :D afgelopen week 2 slapeloze nachten gehad, de eerste n8 ging prima, maar hij was ook zo moe van de bevalling, half 9 was hij geboren & 11 uur waren we al weer thuis.. de 2 nachten daarop waren drama! Hij kon niet rustig worden van de ruimte die hij ineens om zich heen had & hij had wat last van krampen.. de afgelopen 2 nachten geprobeerd met de inbaker methode & hij sliep heerlijk vast! Moest em zelfs wakker maken voor de nachtvoeding.. Voor de krampen gebruiken we nu een kleine S-fles van difrax, en de krampen zijn verdwenen (zullen ongetwijfeld vast nog wel weer komen :) ) maar met deze fles gaat het wel een stuk beter allemaal! Smorgen komt ie lekker tegen een uurtje of 8 uitzichzelf, dus hoop dat het zo door blijft gaan.. Voor de rest is et egt een heerlijk kereltje, hij slaapt en drinkt goed & de luiers zijn ook aardig goed gevuld.. Als mama hem net heeft verschoond, denkt ie: Ah lekker, kan ik hem gelijk weer vol drukken :)

Nouja, het gaat gewoon super & mn geluk kan niet op.. Kben hopeloos verliefd op mn mannetje & mn vriend ook, die is totaal omgeslagen tot een egte papa! Zo mooi om te zien hoe hij bezig is met zijn kleine mannetje.. :oops:

Ik hoop dat het met de rest ook allemaal goed gaat, kzal proberen om de site een beetje in de gaten te houden, kweet niet of dat gaat lukken, maar kdoe me best :oops:

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @littlemommy je hoeft hem niet wakker te maken voor zijn nachtvoeding hoor, die komt vanzelf en anders niet of is er een medische indicatie waarom het perse moet?

@eefje; hey LUI ding :p vreselijk soms he die mannen, ik moet zeggen mag nog niet over de mijne klagen, die maakt zich alleen maar zorgen (over mijn ziek zijn enzo) en legt me compleet in de watten.. dus ik zeg (even) niets ... hihi

OJA helemaal vergeten hier te zetten volgens mij (ga niet teruglezen of ik het ergens heb vermeld) we hadden dus zo'n puckababy doek geprobeerd van een vriendin die werkte niet als onze dame nog ruimte heeft blijft ze proberen en ja hoor arm komt er gewoon uit!

Dus we proberen NU dan zo'n pacco geval (vind het echt vreselijk om te zien) maar het werkt VOORLOPIG wel geloof ik, nog even afwachten voor echt resultaat we doen het samen icm Ria Blom haar ding en het is een stuk rustiger (ik blijf steeds checken of ze nog wel leeft LEKKER GEK BEN IK HE? maarja als ze steeds huilt en dan opeens uren niet is dat toch raar) dus moet ik toch toegeven aan het inbaker verhaal ik vind het er niet uitzien en sta er niet 100% achter (manlief wel) maar als ik zie hoe ze het NU doet dan kan ik mijn eigen gevoelens erover niet laten tellen maar moet ik haar voorop laten gaan.. en het is niet voor altijd denk ik maar..

11. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    hoi hoi

Wannebmum
    fijn dat de echo verder goed was
    nu maar hopen en duimen dat Ruben geen heupdysplasie heeft
    Charisma
    VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON
    al goed gegroeid dus heerlijk he
    Kipkip
    fijn dat op het buro alles goed was
    en de kleine goed gegroeid is
    marijke
    ik hoop ook voor je dat de brufen aanslaat
    sterkte
    Sushi
    wat fijn he dat ze zo lang slaapt zo maak jezelf ook een fijne nacht
    en ik geloof best dat de 1e x een jurkje aan zo schattig staat :D
    ik hoop ook voor je dat ze vannacht weer goed slaapt
    Jodie
    naar is dat het als je kindje zo huilt
    ik hoop dat de olijfolie werkt,want het is niet fijn voor zo n kleintje als het poepen niet zo makkleijk gaat
    wel een mooie kereltje zeg en leuke foto :D
    Sylvie
    gefeliciteerd met je man
    ja werkt goed he met dat inbakeren
    hier gaat het ook goed daarmee
    en wat een mooi meisje is Laure zeg en wat kijkt ze wijs
    Imd
    fijn dat Miley minder spuugt door de JBPM
    alleen naar dat je jezelf even niet zo fijn voelt sterkte
    mijn tante heeft ook me en dat is niet niks zeg en dan nog 2 kleintjes dus idd rustig aan doen
    en fijn dat Miley nu ook even een relaxt momentje samen met mama had in bad
    en fijn dat het inbakeren voor nu helpt
    ik kijk ook nog steeds bij Mitchell als hij slaapt als hij nog ademt
    idd wat je zegt als hij zo vaak huilde en zo is het uren stil dan ga je toch even checken
    Wwjc
    idd laat je tranen gaan hoor dat moet je echt doen
    ik wilde zo ook inhouden en me voor houden dat het allemaal geweldig ging ,maar ik kreeg het uiteindelijk toch te pakken en het word echt wel beter
    en als je straks alleen met Wybe bent dan doe je het gewoon dat is je instinct
    en ik heb ook wel eens gedacht is dit het nu Mitchell huilde zo ontzettend veel en wilde niet naar bed,maar nu ben ik zo blij met hem en zo gelukkig
    dus het komt allemaal goed en idd wat een wondertje schrijft mijn vriend was ook de 1e week halve dagen aan het werk en de 2e week was hij vrij
    dat heeft mij ook echt goed gedaan dan kan je het samen doen
    Een wondertje
    fijn dat de kleine man het goed doet
    en idd het is soms echt gissen wat er aan de hand is,maar al doende leren we het wel :D
    Minius
    fijn dat Lukas het zo goed doet en dat de bv goed loppt is ook wel prettig
    geniet er lekker van
    Leonie
    wat naar dat je zo moe bent en dat je zo n nasleep van de bevalling hebt
    wij hebben het oei ik groei boek ook
    en ik ben er wel blij mee zo weet je wanneer ze weer een sprongetje hebben en daardoor dus zo huilerig/hangerig zijn
    ik hoop dat je bloeddruk en je hb gauw weer goed zijn
    sterkte
    Lynn
    wat een mooi mannetje ook zeg
    fijn dat het goed gaat met Julian
    Thalina
    ook een mooi kereltje en zo te zien geniet hij van het bad
    heerlijk om te zien hoor
    en idd rare dag dus en als wij Mitchell verschonen (voor de fles)dan huilt hij heel hard en hij gaat gewoon door tot hij de fles in zijn mondje heeft en dan is hij ineens stil :D
    Vruchtje
    wat zielig zeg
    ik heb dat ook met Mitchell gehad hij huilde zowat de hele dag en wilde ook niks en ook steeds trappelen met zijn beentjes niks was goed
    heb het op het buro aangegeven en daar mocht6 ik door de voeding (ook friso1)friso comfort 1 schepje dan werd het iets dikker en dat is dan tegen krampje s en spugen
    nou dat hielp niet en de voeding werd ook niet dikker
    wij hebben toen zelf 2 schepjes comfort gedaan en dat hielp niet en nu zijn we helemaal over gestapt op comfort en dat gaat wel beterder hij heeft veel minder krampjes en spuugt nu ook minder (wel in overleg met het cb)
    dus misschien heb je hier iets aan
    Danielle
    ik hoop ook dat je het gevonden hebt
    Mitchell was ook heel veel wakker overdag en nu met inbakeren is hij veel minder wakker
    dus ik hoop dat je nu jullie ritme hebt gevonden
    en dat Tim nu lekker doorslaapt
    en je mag zeker trots zijn op jezelf
    Kipkip
    wij doen het met een badcape
    dat heeft een zuster in het zkh ons verteld en het werkt wel goed
    en ik zou het bezoek ook afgezegd hebben je wilt geen enkel risico lopen
    Eefje
    heerlijk he als het zo rustig is
    en ik kan me wel indenken dat je soms boze dagen hebt
    ik vind het wel knap van je met 3 kids ik vind 1 zo n kleintje soms al zwaar
    Littlemommy
    fijn zeg dat alles goed gaat
    en prachtig om te zien he hoe een man zich om zo n klein mensje bekommert
    ik vind dat ook zo mooi om te zien
    leuk om te lezen hoe gelukkig je bent geniet er van

bedankt voor het duimen en succes wensen
    ik ben nl weer thuis ik moet het wel heel rustig aan doen,maar dat komt wel goed
    en nu moet ik 11 mei weer heen om te zien hoe mijn bloedwaardes dan zijn en als ze dan helemaal goed zijn dan gaan we een datum plannen voor de operatie
    ik hoop zo snel mogelijk,want het kan zo weer gebeuren en dan moeten we overnieuw beginnen en daar zitten we niet op te wachten

heerlijk om weer thuis bij mijn mannen te zijn
    met Mitchell gaat het nu ook beter hij huilt al wel minder en slaapt door middel van het inabkeren echt veel beter
    gisteravond van 5 tot half 11 (toen heb ik hem zelf wakker gemaakt)toen van half 12 tot 1 bij ons tussen en toen in zijn eigen bedje verder tot 4 uur en toen weer verder geslapen tot half 9 en vandaag overdag ook alweer slaapjes van 2/tot 3 uur per x terwijl hij eerst zeker 2x 4 uur wakker was achter elkaar
    dus dat gaat voor nu goed (even afkloppen)
    gisteren het boek van oei ik groei door gelezen en ik vind het een fijn boek nu snap ik hem iets beter ook waardoor hij zo huilde
    en ik vind het wel moeilijk om te lezen dat hij dus in zijn sprongetje zat afgelopen week en dus naar mama wilde voor die veiligheid en ik was er niet voor hem en dat vind ik heel moelijk,maar goed het is niet anders

allemaal een fijne dag verder

Gr Bianca

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    correctie ik had te vroeg geroepen madam huilt nu alweer bijna 1 uur :( ik hoop dat de volgende voedingsronde beter zal gaan..

13. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Bianca/Tup/Egbimi: wat fijn dat je weer thuis bent! En ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat je er niet was voor je kleintje, maar ja, mama moet ook gezond zijn. Toch? Ik hoop dat je snel weer helemaal beter wordt!

@IMD: ooooohhhh, om moedeloos van te worden he, dat huilen? Heb je al eens gedacht aan een osteopaat? Vast wel...... En zeker als je zelf ook moe bent, kan dit zo frustrerend zijn. Bareuh......

@Huilen met omkleden: dat is hier ook raak! Zodra het broekje uit is, wordt het stemvolume opgeschroeft naar minimaal windkracht 8 8) .

Hier ook weer een nieuwe uitdaging. Meneertje heeft geen zin om te slapen na de voeding en blijft dus rustig 2 uur wakker (of tot aan de volgende voeding = 3,5 uur). Alleen bij papa op bed wil hij overdag wel slapen (en gelukkig ook 's nachts van 00.00-07.00 met 1 nachtvoeding). Maar, tegen de tijd dat hij overdag weer slaapt, is het zo ongeveer tijd voor de volgende voeding en daar slaapt hij dan dwars doorheen. Dus, maken wij hem wakker en dat gaat ook niet lekker, want dan is 'ie te lui om te drinken, met als gevolg spugen of de fles niet leeg, terwijl hij wel honger heeft! En het wordt nog spannender als papa morgen weer aan het werk is en niet langer als slaapmiddel kan fungeren. Ik denk dat ik op zoek ga naar een levensgrote papa-pop ;) .

Op de verpakking staat trouwens dat baby's van 3-3,5 kilo 6 x 100 cc mogen hebben en wij werken nu toe naar 6x100+1 nachtvoeding (in overleg met CB). We geven op dit moment 5x90 (100-10) en 2x100. De flessen van 100 geven we om 23.00 uur (lekker voor de nacht) en die gaan we vanaf morgen ook rond 11.00 uur geven, omdat hij vaak na de voeding van 11.00 uur al na 2 uur weer komt :confused: en overdag veel te lang en veel te veel wakker is.

Ik heb ook gelezen dat los van de sprongen in Oei, Ik Groei, een baby regeldagen heeft omtrent de voeding en die zitten o.a. rond de 3 weken. Ik hoop dat dit gehannes daar mee te maken heeft, want het is wel onrustig zo zeg. Gelukkig huilt ons jochie dan niet de hele tijd, maar hij jengelt dan wel nadrukkelijk en da's best vermoeiend.........

14. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

@ Imd:
    Jaah, ons mannetje heeft de voeding wel nodig, hij is namelijk wat aan de kleine kant.. in het ziekenhuis hadden ze te snel gemeten & kwamen ze op 48 cm, maar de kraamverzorgster heeft goed gemeten en kwam uit op zo een 45 cm, plus daarbij weegt ie maar rond de 2800 gram.. Dus ons ventje heeft et wel nodig om te groeien.. En het is er maar 1 in de nacht, dus vind het niet zo heel erg..

15. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Zijn nu dus met wat nieuws bezig; wakker worden, voeden, knuffelen, alleen spelen, en als hij begint te jengelen naar bed.
    Maar wat is het moeilijk; hoelang laten huilen? Met speen of zonder speen, wil hij nou knuffelen of huilt hij zichzelf in slaap?

Vind het maar moeilijk, heeft er iemand een gebruiksaanwijzing? ;)

16. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Hey meiden!

Hectiek alom hier, dus effe een kort berichtje om te laten weten dat we nog leven :) Alles goed hier hoor, wel lekker druk. Maar met een aardig ritme. Nauwelijks nog bv hier, dus vooral flesjes en een slinkende vriezervoorraad, maar ik vind het wel goed zo. Woensdag moeten we naar het CB voor de prikjes, ben ook benieuwd wat ze wegen inmiddels, vooral ivm de hoeveelheid flesvoeding die ik moet geven. Ik schat dat ze nu rond de 9 a 10 pond zitten, maar liever toch even zeker weten.

Het zijn trouwens twee buikslapertjes. :( Overdag liggen ze eigenlijk non-stop op de buik en dan slapen ze echt super. 's Nachts durf ik dat niet zo goed (ook al kunnen ze allebei hun hoofdjes optillen en omkeren, zelfs in hun slaap) maar overdag laat ik ze zoveel mogelijk, vooral met die voorkeurshouding.

Isabel, lijkt me heel dubbel als je zelf niet helemaal achter het inbakeren staat maar toch ziet hoe je kindje er op reageert... Maar wel fijn dat Miley nu wat meer rust heeft.

17. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    Hallo iedereen,

nog gefeliciteerd aan de pas bevallen dames :D

Ik kom me hier ook melden, Sommige kennen me al wel me naam is Margot en ben 20 jaar, en ik ben nog net een april mama. Op 30 april ben ik s'ochtends om 10 voor 7 bevallen van me dochter Marilyn. De bevalling ging heel snel ( 4 uur ongeveer ) en met een kwartiertje persen was ze er. Ik kan nog niet echt mee praten hier wat ik straks wel wil gaan doen, ben namelijk na de bevalling meer dan een liter bloed verloren dus ben nog erg slap en vermoeid. Hopelijk dus tot gauw.

Fijne avond nog allemaal :D

18. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    hi meiden wij leven ook nog hoor. Ik lees eigenlijkiedere dag wel mee op mijn telefoon als ik tycho aan t voeden ben. Hij doet het echt super en huilt eigenlijk alleen voor eten en als hij een vieze luier heeft. De laatste paar dagen is hij echt heel bewust aan t rond kijken. Echt heerlijk om naar te kijken. Wat hij wel iedere dagheeft is as hij erg moe is word hij driftg en vecht tegen zijn slaap, maar dan gaik rustg met hem zitten en krijgt zijn speen dan is hij tevreden.

In de nacht komt hij meestal rond 4 uur.

Ik probeer wat meer mee te schrijven. Iedereen een fijne avond

19. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    spekkie...vind je dat niet spannend die spuitjes? julian moet morgen....en vind het best wel spannend...man gaat wel mee...

en julian is ook een buikslaper....overdag mag het...dan ben ik erbij of heb ik de camera erop...maar s nachts moet ie op zijn rug...maar merk wel dat hij op zijn buik veel dieper slaapt...

hallo margot en brenda...zijn jullie al een beetje gewend dat jullie mama's zijn?

20. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Ja, ik vind het wel spannend... Ze reageren waarschijnlijk niet zo heel heftig (deden ze ook niet op al die hielprikken in het zh) maar toch, twee tegelijk enzo... Hopelijk merken ze er verder niet al te veel van.

En hier ook, veeeel dieper slapen op de buik dan op de rug. Wel muf, want het is niet echt bevorderlijk voor de nachtrust zeg maar :p Maar goed, komt wel.

Deel Deze Pagina