April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Hier absoluut geen buikslapertje, ze begint echt heel hard te huilen/gillen als ik haar op haar buik leg. Dat doet ze al als we even oefenen voor haar nekje, laat staan om te slapen :)
    Vind ik eigenlijk wel lekker dat ze dat niet wil.

Danielle, als je de gebruiksaanwijzing hebt gevonden, wil ik die ook wel graag lenen :)
    Jeetje, wat een zorgen/vragen heb je toch allemaal.
    Vandaag wel gelukt dat ze zichzelf in slaap heeft gehuild. Ben wel om de 10/15 minuten even binnen gelopen om fopspeen even terug in mondje te doen of aajtje over bolletje te geven.
    We hebben nu een nieuw patroontje bedacht wat tot nu toe wel werkt:
    we leggen haar in bedje, dan zetten we muziekklokje aan en blijven er bij. Meestal ga ik dan in schommelstoel er naast zitten. Als dan het muziekje af is gelopen, zetten we het nog een keertje aan maar gaan dan kamertje uit. En slechts op een keertje na is ze toen in slaap gevallen. Hoop dat het blijft werken.

Lynn, ik kan me heel goed voorstellen dat je de prikjes van morgen spannend vindt, Ga ik ook zeker weten hebben!
    Succes in ieder geval!

Spekkie, fijn dat het nu lekker loopt bij jullie (op de hectiek na :) ) en fijn dat het goed gaat met de flesjes en je er vrede mee hebt.
    Jij ook succes met prikjes!

Brendagill, leuk dat je meeleest als je aan het voeden bent. Maar hoe doe je dat, ik heb dan echt geen hand vrij.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar hier ook soms als meisje ineens van tepel afgaat dat ik haar dan onderspuit met melk. Dan zie je haar echt zo knipperen met oogjes van wow! Zo zielig maar tegelijk ook zo schattig en grappig!

IMD, voor verandering van naam kun je Lotte mailen. Heb ik eerder ook gedaan. Ik ben op het moment helemaal niet creatief dus kan ff geen andere naam bedenken.
    Hoe is het verder gegaan met Miley, na volgende voeding nog wel goed geslapen?

Oh, en hier ook een flinke huiler met omkleden. Laat staan na badje/douchen, dan zou ik wel oordopjes in willen doen zo hard gaat ze dan :) :oops:

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik snap trouwens helemaal niet wat er spannend moet zijn aan die spuitjes, misschien ben ik teveel medische dingen gewend haha ik vind het de normaalste zaak van de wereld en maak er nooit een big deal van, en Dean heeft amper gehuild en de laatste paar keer zelfs helemaal niet (hij kijkt zelfs naar de spuit hoe die naar binnen gaat, net zijn mama is het)

ONTHOUD hoe meer een big deal je er zelf van maakt dat je dat overstraalt naar je kind terwijl als jij het de normaalste zaak van de wereld vind je kids vaak ook niet echt heel heftig erop reageren.. (ze reageren voornamelijk op jouw emoties, das vaak bv ook als ze vallen en niet echt pijn doet)

Het is voor hun eigen bestwil die spuitjes en er zijn veeeeeeel ergere dingen als een klein spuitje die je amper voelt, ik ben blij dat mijn moeder altijd zo koelbloedig was want daar heb je als kind zijnde veel meer aan (dat je dan even jankt als je kind je niet ziet is prima trouwens als het bv erg ziek is, ik lag al op de IC met een paar maanden met mijn longen maar heb heel mijn leven nog nooit wat aan mijn ma gemerkt terwijl ze achteraf gezien wel toegeeft dat ze als ik het niet zag WEL huilde... logisch natuurlijk dat je het even kwijt moet) maar als het zo onbelangrijk is als een prikje moet je even jezelf verzamelen en het goede voorbeeld geven voor je kindje (vind ik dan en kan zeggen uit ervaring dat je daar het meeste aan hebt als kind zijnde)

Hier ook een buikslaper maar als ze ingebakerd is is het ook goed (misschien hetzelfde effect, lekker strak en weinig bewegingsruimte zeg maar??) lijkt me erg lastig als ze heeeeeerlijk op hun buik slapen en je kan dat dan savonds niet doen (en dus slecht slapen) ik zou het snachts ook echt niet durven wat dat betreft..

Wat Miley betreft ze had gewoon een huiluurtje (dat kan EN MAG natuurlijk ook, daarna kwam een flinke poepluier dus krampjes zal ze wel gehad hebben daarvan) is op zich een geruststelling want dan huilde ze met een reden en niet troosteloos als voor het inbakeren..

3. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    imd...julian heeft al veel prikjes gehad in het ziekenhuis...en reageerde helemaal niet....en heb toen ook niets laten merken....maar vind het nog wel spannend qua koorts enzo...we zullen zien! julian kreeg in het ziekenhuis trouwens wel suikerwater....dat was een proef om te kijken hoe kinderen dan reageeren...en hij deed helemaal niets....terwijl het wel gemene prikjes zijn!

leonie...fijn hoor dat ze goed op haar rug slaapt...

aan en uitkleden...ik merk dat hij het niet fijn vind bij zijn beentjes...daar heeft hij ook een hele blauwe plek gehad na de geboorte omdat hij vast zat...hoofdje geen probleem....en voor en na het badje ook niet huilen....zo fijn!!!

4. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Als ik ergens niet bang voor ben, dan is het wel voor naalden :) Maar als het om m'n kindjes gaat vind ik het een ander verhaal. En misschien komt het ook wel door de heftige ziekenhuisperiode in het begin (geloof me, het is NIET tof als je kleine, rode babietje soms wel elk uur lek geprikt wordt en opnieuw en opnieuw omdat er niet genoeg bloed te vangen was of weet ik wat) maar ja, ik vind dat wel spannend. Ik sta er niet als een of ander hysterisch figuur naast maar ik ga er niet om liegen dat ik het elke keer weer spannend vind om te zien hoe ze er op reageren, tijdens de spuit of erna (koorts, hangerig, jengelig en dat maal 2? Woei, ik heb er nou al zin in :( ). Ik denk dat iedereen er anders mee om gaat en da's maar goed ook.

Ik vind trouwens niet dat je als moeder al je tranen moet verbergen. Ik schrok me altijd de pleures als ik mijn moeder zag huilen vroeger, juist omdat ze het nooit liet zien. Het is dan bijna iets onmenselijks om de vrouw waar je je hele leven zo gigantisch tegenop kijkt opeens ook mens te zien zijn. Ik heb hier in de kraamtijd ook wat afgebruld als ik mijn zoontje weer eens achter moest laten, en hem altijd gewoon uitgelegd dat mama verdrietig is maar dat het niet erg is en het ook weer over gaat. De eerste keer schrok hij zich te pletter maar na die uitleg gaf hij een dikke knuffel en is hij ook gewoon gerust gaan slapen.

Er is ook gewoon een middenweg bij zulke dingen. Mijn ervaring is dat het beter werkt om je kind te laten merken dat het oke is om zulke dingen spannend te vinden (want hoe bikkel jij je ook gedraagt, als ze ouder worden komt er toch een moment dat ze weten dat een spuitje krijgen niet echt de meest gezellige bezigheid ter wereld is) maar dat ze het ook prima aan kunnen. En nee, ik ben niet zo'n moeder die harder brult dan de koter als ie weer eens met zijn gezicht op de stoep klapt (wat wekelijks gebeurt). Maar ik vertel wel altijd heel duidelijk dat ik ook geschrokken ben, maar dat het normaal is om te schrikken en dat het ook zo weer over is. Zo heb ik die stuiterbal hier nog door menig klein medische crisis heen kunnen krijgen. Ook al vond ik het zelf net zo spannend.

Oh Lynn, hier ook die proef met suikerwater. Ivar had in het begin veel last van het aanbrengen van het infuusje (gemene vochtbulten en weet ik wat meer) maar zijn waardes bleven vele malen beter met het suikerwater dan wanneer hij het niet als troost kreeg. (En als ik hem zelf mee kon troosten waren ze nog beter :D )

5. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland

Moest toch even een foto plaatsen van mijn schatje in haar eerste jurkje van Lief ! Vind het zooo schattig !!!

Hier gelukkig absoluut geen buikslapen en ook geen voorkeurshouding, ze slaapt heerlijk op haar ruggetje met hoofdje elke keer andere kant op.

Prikjes ben ik heel benieuwd naar hoe ik daar op ga reageren, heb echt nog geen idee maar ben het zeker met Imd eens.

Nou ik ga nog even op de bank hangen, en zo laatste flesje geven... en hopen dat ze weer lekker doorslaapt [-o< tot morgen !

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik heb even mijn album weer volgezet met foto's (ook veel van Dean) en het tuinhuisje wat we voor Dean in elkaar gezet hebben :)

7. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    Julian heeft door geslapen :D

oe wat worden wij toch verwend hij heeft geslapen van half 11 tot half 6 !!!!

en hij is vandaag 2 maanden...nu ligt hij vrolijk te wezen op zijn mat.....!!!

8. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Ok dan. Meneertje is dan overdag een beetje uit zijn ritme, maar 's nachts heeft hij het gelukkig wel goed begrepen! Hij slaapt al een paar nachten rustig in en door van ca. 23.30-07.30 met 1 nachtvoeding. En gisteravond heeft hij ook ca. 3 uur geslapen van ca. 18.00-21.30. Dus, mama blij!

Wel even wennen dat manlief vandaag weer aan het werk is gegaan, maar ik vind het ook wel weer lekker om nu op zoek te gaan naar mijn eigen ritme samen met zoonlief. Spannend, maar ook leuk!

En ik ga vandaag Friso voor hongerige baby's kopen. Want ik heb het vermoeden dat we dat binnenkort nodig gaan hebben met onze schrokop. Een inhaalslag (omdat hij zo'n laag geboortegewicht had) is prima, vandaar ook momenteel 7x100 cc bij ca. 3200 gram, maar we moeten ook niet overdrijven met nog meer flesvoeding. Da's niet goed voor zijn darmpjes.

Zo, ik ga even een flesje maken, want ik hoor een stemgeluid steeds harder worden.........

9. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    He Lynn, zullen onze zonen het afgesproken hebben?
    Onze kleine heeft om 22.00 uur de laatste fles gekregen, en hij kwam vanmorgen op 5.00 uur!
    Ben apetrots!!

Alleen; hoe nu te doen met de voedingstijden? Hij moest om 7.00/11.00/15.00/19.00 en 23.00 uur.
    Iemand een idee? Want hij zou dus nu om 9.00 uur wel weer komen, maar ja, dan hebben we vanavond de laatste fles om 21.00 uur!
    Iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken?

En nog een vraagje; hoe halen jullie je kleintje uit bed?
    Tot voorheen deed ik dit "scheppend", 1 hand onder de billen, en 1 onder de nek.
    Maar Tim wordt al haast te groot om het zo te doen, en wil hem dus onder zijn oksels uit bed gaan halen, waarbij 4 vingers van elke hand zijn nek ondersteunen.
    Net zoals hoe je hem onder de douche aangeeft aan je partner zeg maar.
    Zou dit al mogen? Heb hem dan wat beter vast zo dan dat ik het scheppend doe!

En; ben zo benieuwd hoe jullie mannen zijn?
    Kan merken dat mijn vriend veel minder goed tegen het huilen van Tim kan dan ik.
    Hij zoekt dan telkens naar oplossingen, terwijl Tim ook welleens gewoon zomaar huilt als hij bij je ligt.
    Ik heb hier wat meer geduld mee merk ik, lijkt of ik het beter aanvoel.
    Ook merk ik dat vriend nu de laatste tijd ook "wat meer aandacht vraagt", net of hij zoiets heeft van; en nu is het mijn beurt even...:)
    Merk aan mijzelf dat ik dan juist zoiets heb van; even geen getrek aan mij, omdat ik al zoveel liefde geef aan Tim zeg maar.
    Al weet ik heel goed dat het knuffen met vriend ook erg belangrijk is.
    Hebben jullie dit ook?

10. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    hey danielle..je kunt de fles elke voeding een half uurtje of een kwartiertje opschijven...julian komt nu bv om half 10 dat probeer ik zo lang mogelijk te rekken....soms komt ij tussen door even....net als gistern..toen om 5 uur, half 9 3 slokjes en toen pas weer om 11 uur....

en over dat scheppen...ik weet het niet...ik merk aan julian dat ik zijn nekje niet meer heel erg hoef te onder steunen...maar goed daar zit weer 3 weken tussen..

en mijn man...hij is heel betrokken...hij doet alles voor zijn zoon...we werken veel samen...hij doet het luiertje en daarna ik de borst....tussen door laat hij hem even boeren als ik de andere borst klaar maak...en geeft veel knuffels.....ook leest hij heel het groei boekje door en oei ik groei boek....haha...de meeste mensen die hier op bezoek komen zeggen tegen mij als mijn man even uit het zicht is....jee wat is hij betrokken ik ben jaloers...haha...hij wil bv ook perse erbij zijn vandaag voor het prikje...!!!
    en aandacht voor mijn man is er ook....! maar niet zoveel meer als daarvoor en dat geld volgens mij ook andersom...haha

danielle....het heeft ook echt wel wat om samen alleen aan elkaar te wennen....zelf creatief zijn met oplossingen

imd leuk huisje!!!
    ik zou er vroeger jaloers op zijn geweest!

11. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ja, kijk idd wel even vandaag hoe laat hij uit zichzelf telkens komt.

Vind het ff allemaal een beetje moeilijk, wil Tim zo graag laten wennen aan het wakker-voeden-spelen-slapen ritme.
    Maar als ik denk dat ik de ik-ben-moe signalen herken, ligt hij na een half uur nog klaarwakker in bed.
    Na een tijdje gaat hij jengelen, huilen, en is nog steeds klaarwakker.
    Tim huilt zichzelf volgens mij ook niet in slaap, want had hem tot 4 x toe een kwartier laten huilen, maar hij valt dan nog niet in slaap.
    Neem ik hem bij me, dan slaapt hij 9 van de 10 keer vrij snel!
    En het ging zo mooi gisteren goed, om hem wakker in bed te leggen.
    Na 10 minuten viel hij in slaap.
    Hoe moet ik het toch aanpakken?

12. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hier een duidelijkere omschrijving van mijn vraagn;

Hoi allemaal!

Tim is nu 5,5 weken oud, en ik zit ergens mee.
    Het is een heel erg tevreden ventje, en omdat ik dat graag wil houden wil ik graag een ritme in alles krijgen.
    Dus wakker worden-voeden-spelen-slapen.

Nu was Tim gister een uur wakker na de fles, hadden geknuffeld, en gespeeld, en toen hij begon te jengelen legde ik hem wakker in bed.
    Na 10 minuten sliep hij als een roosje, ik supertrots, want dacht dat ik het ontdekt had wanneer hij moe is.
    Echter, gister na de fles van 19.00 uur wou ik hetzelfde doen, en bleef hij eigenlijk wat jengelen.
    Hem de speen gegeven, maar deze viel telkens uit, waardoor hij daardoor weer moest huilen.
    Al met al anderhalf uur aan het "klooien" geweest met hem in bed troosten, speentje geven, maar hij bleef jengelen/huilen.
    Heb hem na anderhalf uur uit bed gehaald, en eenmaal bij mij op de buik sliep hij als een roosje.

Vanmorgen eigenlijk hetzelfde verhaal.
    Vind dit dus heel erg moeilijk, want wat is het nou?
    Hij kan prima alleen wakker in bed in slaap vallen, maar ik wil ook heel graag dat dit zo blijft, en niet dat hij alleen maar bij mij kan slapen.
    Maar ik wil hem ook niet te lang laten huilen, wil hem geborgenheid en veiligheid geven.
    Overigens heeft hij vannacht wel supergoed geslapen, van 22.00 uur tot 5.00 vanmorgen!
    Zou hij dan dit slaapje van vanmorgen niet zo nodig hebben, en na de volgende fles weer in bed gaan slapen?

Hoe zouden jullie het doen? En hoe zien jullie aan jullie baby wanneer het geen nut heeft om hem/haar in bed te laten, en hoe zien jullie dat de kleine moe is?

Ben erg benieuwd!

13. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Danielle: lastig he, dat uitvogelen? Ik denk dat het ook heel erg te maken heeft met hoe je het zelf wilt doen en waar jij je prettig bij voelt. Overdag heb ik hetzelfde ritme als jij: verschonen-voeden-spelen/knuffelen-bed. En de ene keer gaat dat bed prima en de andere keer niet. Zeker 's ochtends heeft hij een erg wakker uurtje en dan heeft in de wieg leggen amper zin. En ook aan het einde van de middag/begin avond is ons manneke jengelig en dan leggen we hem vaak in de wandelwagen bij ons in de keuken. Overigens, veel baby's hebben 's avonds tussen 17.00-23.00 uur hun jengeluurtje (zie site online consultatiebureau). Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met het verwerken van prikkels overdag. Oh en overdag neem ik hem soms ook even naast me op bed; soms slaapt hij dan lekker in (zeker als het in de armen van papa is). 's Nachts ben ik strenger en is het verschonen-voeden-slapen. Ik praat weinig tegen hem, maak het niet gezellig en in de slaapkamer is het donker met slapen. En de nachten gaan gelukkig prima!

Wat ik ondertussen wel weet is dat als ons mannetje echt anders is dan anders (jengeliger), dat het vaak met voeding te maken heeft. Zoals ik gisteren al schreef, als hij bijvoorbeeld lang wakker is gebleven en slaapt als het weer voedingstijd is, dan wordt hij "verkeerd" wakker (moet ik hem wakker maken). Of ik laat hem dan toch wat langer liggen, waardoor er bijvoorbeeld 4,5 uur tussen de voedingen zit, met als gevolg dat hij de voeding erop na 2 uur komt en tussendoor best wel jengelig is. Dus, ik probeer overdag strakker in het ca. 3,5 uur voedingsschema te komen. En ik laat hem gemiddeld genomen maximaal 10 a 15 minuten huilen als hij alleen in de wieg ligt en dan probeer ik eerst goed te herleiden of het gewoon "in slaap jengelen is" of dat hij echt verdriet heeft. Ik geloof er namelijk niet in om pasgeboren baby's lang en hard te laten huilen. Dan is er m.i. echt wat aan de hand (vaak zoeken ze nog de geborgenheid en warmte uit de baarmoeder). Maar, ik storm ook niet op ieder kikje af. Ook weer een beetje voor jezelf uitzoeken wat bij jou past en waar jij zelf achterstaat.

Daarnaast weet ik nu dat er regeldagen zijn omtrent voeding (Google maar eens) en je hebt nog de E-sprongen uit Oei, Ik Groei (dan is je baby hangeriger, jengeliger en heeft hij veel behoefte aan liefde en geborgenheid). De eerste sprong zit rond de 5 weken na geboorte. Maar let op: is je baby twee weken te vroeg geboren, dan zit je eerste sprong rond de 7 weken en is je baby 2 weken te laat geboren, dan zit de eerste sprong al rond de 3 weken. En gezien de leeftijd van Tim, heb je best kans dat hij nu in zo'n Sprong-fase zit........

Ik hoop dat je hier wat mee kunt enneuh, volg altijd je eigen (moeder)gevoel! Dat is gewoon het beste!

14. ja dat zijn vragen waar ik ook maar wilde dat ik het antwoord op wist!
    Ik maak er voor mijzelf maar niet zo'n probleem van..
    Dochter slaapt over het algemeen goed en s'avonds heeft ze haar huiluurtjes (begint rond het avond eten tot 22:00 ongeveer). als ik haar neerleg begint ze nog harder te huilen. Rond 22:00 is ze zo uitgeput dat als ik haar in haar bedje legt ze na een minuutje zachtjes jammeren in slaapt valt.
    Maar denk je niet dat een echt ritme werkt als je kindje zelf ook begrijpt wat dat is? volgens mij kunnen ze dat nu nog niet helemaal bevatten..

Vraag aan bv mama's:
    ik voed overdag ongeveer om de 3 uur, maar snachts komt ze rond de 2 uur :confused: vind dit wel wat veel hahaha. is dat normaal?

15. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ach jee rach, om de 2 uur? Jee wat zul je moe zijn?...

@een wondertje; bedankt voor je reactie! Mijn moedergevoel zegt; lekker bij me houden.
    Maar ben zo bang dat hij zo dan alleen bij mij in slaap kan komen, en niet meer alleen in bed.
    En hoe moet dat dan als we visite hebben? hem er steeds bij houden, zodat hij nog meer geprikkeld raakt?..
    Zucht.. vind het echt even heel erg moeilijk!
    En wat betreft het sprongetje; Tim is dus 2 weken te vroeg geboren, dus zal miss iets te vroeg zijn?

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja is lastig een goed schema vinden en wanneer nu wel of niet naar bed, ik houd het hier zo saai mogelijk maar vind slaapsignalen (buiten gapen haha) herkennen ook lastig.. bij dean zie ik dat meteen (die gaat dan staren zoals zijn moeder doet) maar miley is nog te klein voor dit (en dean sliep vroeger na elke voeding dus daar hoefde ik niet te kijken)

speentje kan soms een obstakel zijn voor het in slaap vallen (terwijl het juist andersom bedoeld is) wij gebruiken hem nu ook niet bij het in slaap vallen want zodra die uitvalt begint het gaan slapen weer opnieuw (terwijl je er vaak bijna was) ik gebruik speentje alleen nog tijdens dat ik hem vasthoud (voor krampjes/poepen) of even de voeding laten indikken zeg maar..

@Danielle; te groot om scheppend op te pakken (ik kan dean zelfs nog zo oppakken met 14 kilo) je moet gewoon een manier pakken die jij zelf prettig vind maar te groot? dat is ie nog lang niet volgens mij hihi die manier die jij opnoemt kan ook gewoon hoor :)

wat betreft tegen huilen kunnen, ik vond het natuurlijk nooit leuk en bij dean leren doorslapen heb ik ook weleens flink liggen janken in mijn bed maar bij Miley kan ik het nog minder hebben (terwijl ze meer huilt dus is vrij lastig) ik merk dat zonder mijn medicatie ik heel erg onrustig al ben dus als ze (veel) huilt word ik alleen maar onrustiger net zolang tot ik niet mee kan en dan gaat mijn automatische piloot aan, mijn man noemt het de ijsbarriere dat is een manier om mezelf te beschermen, al mijn taken uit te voeren maar mijn gevoel gaat dan heel even uit (leer je vanzelf als je zolang al ziek bent en pijn hebt als mij omdat je wel MOET) ik vind dit alleen natuurlijk helemaal niet leuk en wil het graag zo min mogelijk moeten doen, mijn man is veel rustiger wat dat betreft en straalt dat ook wel door naar mij...

Qua betrokkenheid dat is ie zoveel mogelijk maar ik ben graag ook zelfstandig dus als het een beetje kan dan graag weer aan het werk (anders wen ik hier teveel aan en ga er op bouwen en dat kan ik niet teveel gebruiken als ik het weer alleen moet doen daarna..)

Niet dat ik het niet keigezellig vind dat ie thuis is geniet daar ook van maar wil er niet teveel op gaan bouwen omdat ik daar dan afhankelijk van ga worden en dat wil ik perse niet.
    Zoiezo kies ik alleen belangrijke dingen uit voor Martin omdat gewoon moet werken en ik hem niet thuis ga houden voor kleine en normale dingen, kan ik beter hem thuishouden als ik er lichamelijk doorheen zit en het dus echt moet (om bij te tanken qua moeheid) das dan verstandiger maar zoiezo zie je bij het CB geen enkele man (ja alleen als de mama niet kan) je kleed je kindje uit, weegt, meet, ben 5 minuten binnen en sta weer binnen, je moet langer wachten als dat je binnen bent wat dat betreft..

17. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Danielle; 2 weken te vroeg.... hmmm, dan komt het sprongetje eraan. Maar, dat zie je tegen die tijd dan wel weer.

Is het een idee om Tim af en toe in de kinderwagen bij je in de woonkamer te leggen? Ik merk dat dat bij mijn mannetje erg helpt. Hij houdt meer van vertrouwde geluiden om hem heen dan van de stilte van de wieg. Mijn jochie houdt er trouwens ook nog niet van om in de box te liggen. Maar de kinderwagen vindt hij super. Dat is toch een gesloten bak, hij ligt bij je in de buurt, hij raakt wel geprikkeld, maar niet zo geprikkeld als in de open box of bij jou op schoot. Oh, en ik nodig 's ochtends eigenlijk nooit visite uit, omdat dan mijn mannetje te actief is. 's Middags heb ik meer kans op een paar uurtjes rust. Dus, dan ook graag de visite....... Gewoon kijken wat het beste bij jullie past en het is ook wat Rach schrijft, pasgeboren baby's kun je niet programmeren, dus soms (meestal vaak) loopt het echt anders dan jij wilt. Maar, ik begrijp wel wat je schrijft en ik herken het ook zeker. Mijn manneke slaapt bijvoorbeeld nu pas, na de voeding van 08.00 uur. En waar slaapt hij? Juist, naast mij op bed. 's Ochtends doe ik daar ook niet moeilijk over. Ik zie het dan ook vooral als intiem moeder-zoon moment......

18. Amom22

Amom22 Niet meer actief

jullie zijn nu zelfs niet bij te houden, met kleintjes!! Heb nog niet teruggelezen :oops:

de kleine slaapt heel goed de nachten door nu, alleen houden de luiers het steeds niet vol, echt zwaar irritant! Ook overdag heeft hij nu het ritme van mn oudste een beetje overgenomen. Als ik de oudste naar bed breng slaapt hij lekker op schoot terwijl ik borduur, lekker verplichte rust.

slaapschema: pruts ik niet aan, ik laat het hem zelf uitzoeken. Niet dat ik het bedenk zeg maar, maar kijk wat hij nodig heeft en dan maakt hij dat schema zelf wel. Nu is dat van 10 tot 6 slapen en dan overdag nog niet echt een duidelijk ritme.

bang voor prikjes: vind het niet erg dat kinderen zien dat paps en mams dingen ook eng vinden. Wel denk ik dat het verstandig is om bij zoiets jezelf groot te houden, anders is het toch jammer dat je kind er alleen bang van wordt omdat jij er bang voor bent.

Taakverdeling: Ik doe alles wat betreft baby. Hij houdt de baby wel vast hoor ;) maar ja, hij werkt de hele dag, dan moet hij vaak nog dingen in het huishouden doen die ik niet heb kunnen doen, dan kan ik niet ook nog vragen om luiers te gaan verschonen. En daarbij...hij is er gewoon ronduit slecht in :) en ik vind het super leuk ;) We lrent hij ff naar boven voor een luier ofzo

Uitbed halen: ik doe het ook gewoon optillen met vingers achter de nek

@Rach zou het kunnen dat ze te snel weer in slaap valt en eigenlijk nog niet genoeg gedronken heeft en daardoor weer sneller wakker wordt? Je zou haar dan toch weer kunnen proberen wakker te maken voor nog een beetje meer bv.

@Danielle lastig zeg. Ik moet zeggen ik heb onze kleine altijd bij mij, dus hij slaapt altijd bij mij. En hij slaapt het beste op die manier dan wanneer ik heb in een bedje zou leggen, ondanks huishoudgeluiden e.d. Dus prikkels...denk niet dat dat zoveel uitmaakt eerlijk gezegd, ook bij mn oudste heb ik het zo gedaan. In de baarmoeder hoorden ze natuurlijk ook alle geluiden!

19. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    imd.....maar als je man er zelf bij betrokken wil zijn en kan zijn...stimuleer ik dat alleen maar...wie heeft bepaald dat ik als moeder alles alleen moet doen....of alles als moederrol....waarom kan de vader niets doen of mag niets doen....mijn man wilt het anders doen en kan het anders doen....ik kan het alleen maar prijzen...hij heeft er veel plezier in..! en daarbij wij hebben samen besloten om een kind te krijgen.....
    vind het soms jammer dat hij daar raar op word aangekeken omdat het niet normaal...
    en ik ben tot nu toe 3x bij het cb geweest en ik zie alleen maar moeders met vaders....misschien dat het hier gewoon is!

oja en ik ben ook zeer zelfstandig...ik kan zelf heel goed mijn eigen boontjes doppen!!!

20. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Hoi meiden,

Ben ik ook weer wat een drukte de afgelopen 4 weken met de kleine en visite. En me moeder die een nierbekkenontsteking heeft die ik geholpen heb. Maar verder gaat hier alles goed met Kailey :D! Ik ga nu even teruglezen :D

Deel Deze Pagina