April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    nogmaals....hij wil hetzelf...ik verwacht niets van hem....! :D hij geeft ook 1 fles afgekolvde melk per dag.....

over slapen....de ene keer valt julian bij mij op mijn buik in slaap en de andere keer in bed...maar meestal bij mij op mijn buik....maar als ik hem wakker in bedje leg gaat hij ook zonder te huilen slapen.....hij heeft soms die geborgenheid nodig en die geef ik hem....

rach sorry ik weet niet wat je daar aan kan doen...mijn man geeft julian om half 11 een laatste afgekolvde flesje melk van 120 cc en die drinkt hij helemaal op en gaat slapen....en als hij dan wakker word snachts na 2 uurtjes weet ik dat hij genoeg heeft gehad en krijgt hij zijn speentje en gaat dan ook weer verder slapen! maar misschien vind je dochter het fijn om bij jou te liggen?

en over oei ik groei....dan zou julian zijn sprongetje nog moeten krijgen?? want hij is 4,5 weken te vroeg,...en alles wat ik erin lees kan hij al? weet iemand hoe dat zit?

2. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    OOk hier even laten weten, nu zijn echt bijna alle mama's bevallen! :D

Jessie is vanacht om 00.14 uur door middel van een keizersnee bevallen van een dochtertje: Rosan.

Jessie, gefeliciteerd met jullie dochtertje!

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Zo ben ik ook weer na een druk weekend ;) Jason is gister 2 jaar geworden, tijd gaat echt zo snel!

Lynn lekker toch zo zo'n man/papa, lekker van genieten hoor, je man heeft groot gelijk, die ukkies worden al zo snel groot.
    Denk dat ik vandaag ook maar eens een keertje ga kolven en in de fles ga geven de laatste voeding, kijken of ze dan langer slaapt :) heb alleen geen zin om te kolven bah haha
    Maar hoe doe jij dat? Na elke voeding wat kolven? krijg je dan geen last van stuwing omdat je productie omhoog gaat?

Rach dat is wel vermoeiend hè om de 2 uur. Vooral als je lang bezig bent. Hoelang drinkt je meisje dan?
    Als ze te kort drinkt dan idd proberen langer te laten drinken, al helpt dat bij mij niet want dan spuugt ze juist meer.
    Of overdag vaker laten drinken? Liever overdag om de 2 uur dan 's nachts :)

Imd zwaar hè als je kindje veel huilt enzo, dat was bij Jason toen echt overleven ipv genieten, zo jammer. EN als jezelf ook niet helemaal fit bent, dat breekt je op een gegeven moment op.
    Jij had toch ook een babyschommel? Hoe vind ze dat dan?
    Let je wel oed op jezelf? Jij had toch meer kans op een PD?

pff wat was er nou nog meer? heb alles vlug vlug gelezen, moest zoveel bijlezen.

Jodie leuke foto in de tummy, wat een scheetje.

Danielle af en toe nog best moeilijk hè, gebruiksaanwijzing zou soms handig zijn.
    Ik was wel blij dat op een gegeven moment de kids in hun oogjes gingen wrijven als ze moe waren hihi, dat was dan een duidelijk signaal dat ze moe waren.
    Wow van 22.00 tot 5 uur geslapen, kan niet wachten hihi
    Misschien idd een sprongetje, zou daar gewoon aan toegeven, wat vaker bij je nemen.
    Zo'n sprongetje gaat weer over.

Heb ook 2 vraagjes,

Als ik Elize in de maxi cosi doe, heb ik altijd het idee dat ze zo moeilijk en niet comfortabel ligt. Hebben jullie dat ook? Vaak begint ze ook te piepen/huilen als ze er net inligt.

En hoe kleden jullie je kindjes als ze in de kinderwagen liggen met dit weer? Doen jullie een jasje aan? Met dekentje? Of alleen een dekentje en geen jasje? Of in een wikkeldoek? Vind het zo lastig om te bepalen wat te warm of te kou is.

4. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    hey pientje..

ik heb het zo gedaan....de eerste keer na elke voeding een beetje kolven....dan heb je 1 flesje voor s avonds en dan als hij dat flesje geeft kolf ik het af en heb iik voor de volgende avond weer...en staat er altijd een flesje in de koelkast....ik snap dat sommige dit omslagtig vinden maar ik ben maar 10 min aan het kolven...maar mijn productie is zo omhoog en weer omlaag....dus weet niet of het voor jou werkt....misschien kun je mini beetjes kolven over 2 dagen?

en over het aankleden.. in de wandelwagen krijgt hij als het lekker weer is geen vestje...dan alleen een dekentje en als het iets minder is heeft hij een vest aan!

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @lynn; ja als hij het zelf wilt is dat prima als je er allebei mee kan leven, dan is het ook keileuk, is ook een persoonlijk iets de ene vind dat wel leuk en de ander niet, bij ons op het CB moet je echter oppassen daar kan je als "onzeker" worden geboekt als je samen met je man blijft komen steeds.. want waarom neem je hem mee durf je niet alleen (zo denken ze hier) ze vinden het ook niet zo prettig want duurt allemaal langer (vaak meer vragen, moeten hun aandacht over 2 ouders verdelen e.d.) en alles loopt al uit vaak.. (tot het irritante toe ik wacht soms wel 3 kwartier tot een uur..) en dat terwijl ik dan een paar minuten binnen ben voor het echte werk zeg maar... :rolleyes:
    Maar goed ik heb eigenlijk nooit echt vragen want als ik echt iets wil weten zoek ik het meteen uit en laten we eerlijk zijn het CB is nu niet bepaald alwetend of een goede raadgever... je kan soms dingen overleggen maar echt veel heb ik er nooit aan gehad...

Kijk als ie mee gaat voor de gezelligheid (en dat ie samen de zorg wil doen) kan ik dat wel begrijpen (das ook leuk als gezin zeg maar) , maar puur vanwege de spanning van de prikjes vind ik een beetje raar en beetje overdreven want als je kindje ziet hoeveel energie jullie in iets stoppen wat niet eng hoeft te zijn is dat misschien een beeje raar en word ie er juist bang van.. als je het echter altijd samen doet is het niet anders als normaal natuurlijk...(dan zit er een andere gedachtegang achter)

ik zal de aprillijst eens bekijken zo nodig bijwerken als alle mama's bevallen zijn! we zijn wel snel klaar (3 mei is vrij snel natuurlijk normaal loopt het wel meer uit)

over de babyschommel; ze vind er (NOG) geen bal aan haha het was bij Dean echt DE manier om hem zo in slaap te krijgen maar helaas pindakaas Miley vind er dus niets aan..
    Ja we houden het goed in de gaten wat betreft PD, ik heb een nauw contact met mijn huisarts op het moment en momenten dat ik TE moe word dan neemt Martin het over (of de rest van de familie een deel zoals een middag voor Dean zorgen)

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wat betreft maxi cosi, ja ik vind het er niet uitzien maar ze slaap binnen een paar seconden dus moet ergens toch lekker zijn... (al zie ik het ook niet)

qua wandelwagen had ik pas met de zon alleen kleertjesd en laken met deken nu ga ik zoiezo even niet want dat zijn al teveel prikkels voor haar....

7. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    ik kan je wel begrijpen hoor....maar wij hebben nooit echt vragen en anders ga ik wel naar het inloopspreek uur....wij zijn ook zo weg hoor..wij gaan meer als gezin....en het komt mij meteen mooi uit om te kijken hoe julian reageerd en dan is papa ook meteen in de buurt...en ze hoeven hier echt niet aan tekomen dat we voort alleen moeten komen want dan krijgen ze de wind van voren!!! En als mijn man niet had gekunnen vanwege werk ofzo dan ga ik ook net zo goed alleen!!! en dat ze denken dat ik onzeker ben is hun probleem dan...wat willen ze doen hahaha...nee daar zit ik niet mee....en ze weten dat mijn man heel erg betrokken is....!!! en het maakt verder ook niet uit ieder doet wat hij het prettigst vind...maar wilde alleen even laten weten dat in elk gezin de rollen anders verveeld zijn......
    en fijn dat er familie is die klaar staat als het niet meer gaat...dat geeft meestal ook een bepaalde "rust"

8. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Ook hier een topnacht ! Laatste flesje om 00.30 en ze kwam pas weer om 6.30 ! Heerlijk !
    We hebben even wat slaap kunnen inhalen zo :D Het lijkt wel of ze al echt een dag en nacht ritme heeft, overdag krijg ik haar soms moeilijk in slaap en zoals nu is ze ook klaar wakker en ligt om haar heen te koekeloeren in de box. Maar zodra het avond wordt en we haar in haar bedje liggen is ze redelijk snel in slaap... helemaal super !

Wandelwagen: Doe ook geen jasje aan maar een dekentje, en als ik twijfel nog extra de wrapper mee en er overheen. Kan ik altijd er af halen als het te warm zou worden.
    Maxicosi: Geen problemen mee, zodra we haar erin leggen is ze vertrokken....

Pientje: Gefeliciteerd met Jason !
    Danielle: Als je zo'n gebruiksaanwijzing vind dan hou ik me graag aanbevolen :)

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja zie je dan is het heel anders als je ALTIJD samen gaat dan doe je die dingen gewoon samen en dat weet jullie kindje dan ook gewoon, ik dacht dat ie ALLEEN maar meeging voro de prikjes omdat jullie die zo naar vonden enzo, das een heel ander verhaal dan..

Hij is wel lekker aangekomen he sinds zijn geboorte jemig dat had volgens mij best een grote jongen geweest als ie de volle 40 weken had gelopen... zo goed groeit hij!

10. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    haha ik denk het ook ja...ben benieuwd wat hij nu weegt ik vermoed zo'n 4600 gram.....is altijd een leuk moment want ik sta altijd met mijn mond open :confused: en hij word wel zwaar...en dat willen we he....!!! hoeveel weegt miley nu? en hoop voor je dat ze de schommel leuk en zalig gaat vinden

ik heb trouwens iets leuks gezien van fish price.....een soort jumper...ziet er vet cool uit...wilde dat ik er in zou passen......lekker op en neer springen!
    is dat trouwens niet slecht voor de heupjes want misschien dat wij er eentje willen aanschaffen als jul wat ouder is!

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik weet niet of het slecht is denk het niet maar zoals met alles is het met MATE wij hebben bv ook een loopwagen voor Dean gehad en iedereen zegt dat dat slecht is maar 2 keer 10-15 minuten op een dag is niet slecht (je hebt mensen die laten hun kind dat een uur meteen erin ja dat moet je niet doen maar das met alles toch zo??)

Lijkt mij ook leuk zo'n jumper zeker als je lekker actief kindje hebt (dean die vond slapen voornamelijk leuk het eerste half jaar dus weet niet wat hij ervan had gevonden haha)

Ik zie je trouwens meteen in zo'n jumper op en neer springen Lynn (wel leuk beeld in mijn hoofd haha)

Ik vind lastig om te zeggen hoeveel Miley weegt (ik heb geen echte stabiele weegschaal of het schommelt erg (voor-na voeding, net gepoept of niet scheelt heel veel vind ik) maar het is ergens tussen de 4400 en 4500 gram (ze is woensdag 4 weken, en haar laagste gewicht was 3500 nog iets) nu ze niet meer spuugt zie je ze groeien hoor, ze heeft zelfs kneepies op haar beentjes (LEKKKERRRRR!!) lekkere bolle wangen, ik houd daar wel van!

12. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Ja inderdaad wel gaaf zo'n jumper zou gewoon net als IMD zegt met mate en het langzaam aan opbouwen om steeds langer er in te laten.

Wij moeten donderdag voor het eerst naar het cb ben benieuwd laatste keer woog ze 2900 toen het cb thuis langs kwam. Bij de geboorte woog ze 2490 en was afgevallen naar 2340. En ze past bijna maatje 50 eindelijk :D haha

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik had hier trouwens van de week al een jurkje aan maatje 62 (wel mexx wat meesta klein uitvalt) nu qua breedte past ze niet zoveel maar qua lengte, volgens mij moet ze flink de hoogte in zijn gegaan want alle jurkjes die in de breedte goed zitten zijn net tuniekjes qua lengte (gelukkig bij haar leeftijd nog niet zo erg haha)

14. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen

super hoor...julian heeft 2200 gram gewogen en kwam ook zo snel aan....succes bij het cb donderdag...stelde niet zoveel voor....en dat vond julian ook niet die ging op de tafel gewoon verder pitten...die vrouw liet wel even zien wat je er allemaal mee kon...qua vast houden en zo...zegt ze...ow jullie jongen hoeven we dus niet intebakeren :)....
    en leuk dat je maatje 50 past weer andere kleertjes zeker want maatje 44 is niet bepaald verschillend....ik bedoel het is een beetje saai vond ik....

Julian past 56 en gaat al tegen de 62 aan....dus ik heb flink geshopt!!2 broekjes van tommy en diesel en heb 3 truitjes van z8 gekocht had er ook een mooi vest bij besteld maar dat is echt een meisjes ding dus heb hem hier te koop gezet op de site.....ik moet eens gaan stoppen met kopen :oops: had vande week al wat gekocht ik vergeet mezelf alleen steeds... :rolleyes:

15. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Hahha echt IMD dus ze groeit ook echt als kool :D

Ja heerlijk dat ze zo snel groeit. Toch nog ergens goed voor geweest dat om de 2 uur kolven ;)! Nee inderdaad maatje 44 heeft zeker weinig variatie zeg en dat paste ze al snel niet meer dus maatje 50 heeft ze al een tijdje aan maar dan omgeslagen haha :D

IK ben gestopt met kopen en zeker van kleren gelukkig ik heb zoveel gehad ze heeft nog geen eens alles al aan gehad haha.

16. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen

hier weinig kleertjes gehad....kreeg elke keer opmerkingen dat ze dat niet hoefde te doen want de kast puilde al uit....ik heb ook maar een paar schoentjes verkocht...ik had al 10 paar schoentjes (zaten ook gekregen bij die ik niet verkoop) maatje 17...dus daar koop ik een paar maatjes groter voor! Ik weet het je kunt me voor gek verklaren maar het kriebelt...

17. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Oh, wat heerlijk. Hij slaapt al sinds 11.45 uur en ik hem 100cc heb gegeven. Lekker op zijn eigen kamertje in het veel te grote ledikant, maar ja, het is daar veel koeler dan in zijn wiegje op onze slaapkamer (hij slaapt 's nachts nog bij ons). Op onze slaapkamer staat overdag de zon en dan wordt het daar zo 25 graden en da's toch echt te warm voor zo'n manneke. In ieder geval kan ik nu even lekker mijn gang gaan (lees: vriendin bellen, opruimen e.d.).

Oh en Lynn: ik ben afgelopen vrijdag ook losgegaan in de Prenatal. Ok, geen echte merkjes gekocht (oh ja, toch wat van Mexx), maar vooral heeeeeeeel veeeeeeeel maatjes 50. Want hij begint uit maatje 44 te groeien en da's maar goed ook, want zoveel keuze heb je daar niet in (behalve allerlei variaties op Nijntje :( ). Dus mama kreeg een waas voor haar ogen en kwam met iets van 10 shirtjes, 5 broekjes, 4 rompertjes, een jasje, mutsje, schoentjes, sokjes e.d. thuis en een lege portemonnee :oops: . En niets voor mezelf natuurlijk. Gelukkig pas ik alle kleding van voor de zwangerschap weer, dus dat scheelt. Kan ik al mijn geld aan mijn kereltje uitgeven :D .

18. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    eenwondertje :) groot gelijk...!!! lekker shoppen.....

19. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Euhm ik sla even niet zoveel op. Ik heb een terugval. Geestelijk en ook lichamelijk. Ik heb het gevoel alsof ik een te strakke helm op mijn hoofd heb en ben duizelig/eng in mijn hoofd. HB was de laatste keer goed.
    Ik huil zo maar.....en kan weinig hebben. Vind het allemaal wat overweldigend. Ik wil door mijn omgeving even met rust gelaten worden...
    Genieten van mijn mannen.
    Gelukkig vind ik steun hier en kon ik bij ImD mijn beklag doen thanx lieverd!

Euhm Ria Blommen.....(slapen-wakker worden-verschonen-voeden-knuffelen-spelen-slapen) ben ik helemaal voor. Werkt goed, maar kost even tijd. Danielle Senne heeft het avonds ook echt niet in zijn hoofd om boven te slapen hoor. Lees hier dat veel kindjes dit hebben, dus zie het nu maar als normaal?
    Enne Senne is ook 2wkn te vroeg maar zit volgens mij ook in een sprong. Kijkt meer om zich heen en gerichter ook! Hij is idd huilerig-hangerig-humeurig. En ook regeldagen. Hij vraagt om meer voeding. Bood hem altijd flessen aan van 120+4 (=135) en dan kreeg hij 5x 120 en 1x 135. Dat werd vorige week al 2x135. En nu giet ik het er al niet meer uit tot 120 maar bied hem 135 aan. De ene dag neemt hij 3x 120 en 3x alles, en soms 4x alles. Loopt nu denk ik richting de 5 kilo, dan mag hij 750. Als hij 6x 135 gaat drinken zit ik op 810...nou jammer dan hoor!

Is het trouwens waar dat als je HA voeding geeft dat je daar vanaf de eerste fles mee moet beginnen? Anders heeft het geen zin? Senne heeft namelijk een halve dag borst gehad, toen standaard, toen 5 dagen later HA ivm mijn allergien, wist ik veel wat voor voeding ik moest....
    HA schijnt licht verteerbaar te zijn, dus als het zo is zoals ik hier boven schrijf dan stap ik liever over naar forte....

Ik kijk ook steeds of hij nog wel leeft, gelukkig alweer iets wat dus niet abnormaal is haha.

Oe rach 2 uren....MMm is ze te moe om te drinken nachts misschien? Misschien idd een gekolfd flesje geven? Denk er om dat ze het ritme niet omdraait

Eenwondertje; ook in de regeldagen lees ik wel.....idd forte voeding of nutriton om het in te dikken, doen wij ook en dat werkt goed.

Amom welkom terug!

IMD; toch fijn dat miley lekker slaapt in de pacco doeken, heeft ff tijd nodig voordat je er 100% achter staat. Als dit zo goed blijft gaat en ze steeds zo rustig slaapt dan is dat heel veel waard!

Jeetje nu moet ik weer teruglezen.....

20. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Heb het al bij bevallingslijst gezet maar ook hier ff:

Synove smst net dat Vittoria op de IC afdeling ligt.

Als ik meer weet dan horen jullie het.

Deel Deze Pagina