Imd; wij gebruiken ook een Pacco. Trekken Ruben alleen een rompertje aan als hij erin ligt en dan een dun dekentje met een lakentje erover. Is volgens mij niet te warm voor hem. Vraagje: wanneer doen jullie je baby in badje? als ik het vlak voor de volgende voeding doe, heb ik het idee dat Ruben alleen maar kan denken aan zijn flesje. Hij begint dan al na een paar minuten te huilen en geniet er niet meer van. Na de voeding ook geen succes. Jammer, want badderen vindt hij zo niet heel leuk.
Zo, dat was me het dagje wel....... Ik had vanochtend met het ziekenhuis gebeld, omdat ik toch alweer een paar dagen verhoging/koorts had en omdat het daar beneden bij mij wel heel erg stinkt en ook erg rood is. Ik belde met de vraag of ik hiermee kon rondlopen tot mijn nacontrole volgende week. Nee dus, ik moest weer langskomen. Barriere; wat doe je dan met zoonlief? Meenemen naar het z'huis of oma (75 jaar) maar eens optrommelen? Dat laatste dus. Ik had zelf voor de voedingen gezorgd, zodat ze alleen maar bij hem hoefde te zijn en om de speen regelmatig terug te doen, want het was wel zijn slaaptijd. Dit oppassen ging overigens prima. Zo goed zelfs, dat ik direct na het z'huis uitgebreid boodschappen bij de Appie heb gedaan. Lekker even snel mijn eigen ding doen. Maar goed, over het z'huis. Ik heb dus een uitgebreide inwendige echo gehad en ze hebben een kweek gemaakt. Op de echo zagen ze wel weer "wat" zitten, dus hebben ze een gel ingespoten, zodat veel duidelijker te zien was, wat daar nou zat. Verrassend nieuws: een vleesboompje in mijn baarmoederwand. De placenta en stolsels waren allemaal weg (jihoe!), maar dus wel een boompje. Niets om me zorgen over te maken, komt vaak voor en het is ook niet kwaadaardig (is het in de baarmoederwand in principe nooit). Wat betreft de reuk, verhoging en roodheid: ze vermoeden een verstoring van mijn flora daar beneden, door de zware medicijnen en antibiotica die ik heb moeten slikken. Vandaar dus een kweek, zodat we precies weten hoe en wat. Die flora herstelt zich waarschijnlijk vanzelf, maar dat kan ook geholpen worden door tabletjes. Volgende week hoor ik meer. Het positieve is dus: geen operatie of iets dergelijks! Ik kan weer lekker verder en de ziekenhuisperiode kan ik gaan afsluiten. JIPPIE. @WWJC: wat is Wybe een leuk mannetje. Die foto onder de douche is ook mooi! En je hebt al heel veel adviezen gekregen, maar echt, slaap, tijd en tijd voor jezelf zijn echt belangrijk. En praten...... @Knuffeljespeen: te koop bij de Prenatal. Mijn manneke is er nog te klein voor, maar binnenkort....... (ik verlang nu al naar die dag, want echt, dat speen werpen van hem ). @Herstel na keizersnede: mij is verteld de eerste 6 weken rustig aan doen en niet te zwaar tillen (maximaal 5 kilo). Traplopen e.d. mag gewoon. Strijken en stofzuigen merk je vanzelf; geen goed idee (heb ik al ontdekt). Je baby tillen, geen probleem (tenzij het pijn doet). Sinds deze week (week 3/4) doe ik ook weer boodschappen, maar ik verspreid de boodschappen over meerdere tassen en til korte eindjes. Als je op Google kijkt bij herstel na keizersnede, kun je veel informatie(folders) vinden. Belangrijkste: luister naar je lichaam en denk eraan: je hebt een uitwendige wond (de snee) en een inwendige wond (je baarmoeder). Dus, herstel met mate! @Sex: Wat is dat? Kun je dat eten?
Tim gaat een half uur voor de fles in badje. En dan ook nog het liefst als hij uit zichzelf wakker is geworden. Of als hij zijn wakkere uurtjes heeft doe ik hem ook wel in badje! Net hoe het uitkomt eigenlijk!
Thalina verstandig dus dat je nog wat setjes hebt gehaald gaat hard he met de kleertjes ik denk soms ook wel eens jee wat is die kast leeg Een wondertje jeetje ook niet echt fijn zo,maar gelukkig is er voor zover je nu weet niks aan de hand waar je je zorgen over hoeft te maken en die kweek is vast ook goed en heerlijk zeg dat je even je ding hebt kunnen doen ook wel eens fijn ok bij de prenatal en vanaf welke leeftijd is dat dan ongeveer weet jij dat ?? want idd dat speen werpen hier is ook verschrikkelijk Wannbmum ik hoop voor je dat Ruben snel een nachtje maakt van 5/6 uurtjes of doorslaapt voor je het weet is het zover ik dacht ook bij Mitchell dat gebeurt nooit,maar hij moest terug van 8 naar 6 flessen en dat ging na 2 dagen ofzo al goed en in badje doen wij ook een half uur van tevoren en daarna zijn flesje o en dan slaapt ie goed wij doen hem altijd s avonds in bad nl Mitchell had vanmiddag zijn flesje niet leeggemaakt en sliep zo weer dus om 6.15 was hij aan het huilen dus weer een flesje (te vroeg dus)we dachten dat hij genoeg had aan 130,maar nee hoor dus we hebben hem om half 8 nog maar weer 60 bij gegeven en Mitchell slaapt weer heerlijk ben nu wel benieuwd hoe laat hij nu weer komt groetjes
Zo ben ik weer, Het gaat echt beter! Na voeding zijn we boodschappen gaan doen en nog de stad in (H&M weer leeggekocht hihi) en ze sliep de hel tijd in de maxi-cosi. Om half 6 weer gevoed en nu ligt ze in de box .in de wipstoel. En voor het eerst hebben we haar even laten huilen en ze slaapt nu!!! Het gaat de goeie kant op! Ze kijkt ook veel wijzer om zich heen nu toch dat sprongetje? @IMD : Voor jou ook een hele grote knuffel. Je hebt het zelf best moeilijk, maar el voor iedereen altijd hele goeie raad! Heel mooi vind ik dat! @Sushi : Sorry, geen idee. Misschien ben je wat actiever geworden? Hier is het bijna weg s nachts niks. Overdag bijna net zoveel als afscheiding @Thalina : Klinkt als een goed team jij en je man! @wwjc : Jij nog een extra knuffel! En wat een lief mannetje! Heeft hij nou van die donkere ogen? Mooi hoor! @Vruchtje : Hier nog niet echt echt, maar wel bijna hihi Het gaat niet meer lang duren denk ik maar wel met rubbertje hoor, wil echt niet zwanger raken! Maar ik heb dat wel nodig hoor, dat ik me weer begeerd en mooi wil voelen. Na de zwangerschap als tonnetje @Een wondertje : Jee , jou blijft ook niks bespaard he? Nou weer een boompje en verstoorde flora lijkt wel een natuurpark hihi. Maar gelukkig geen operatie! @In bad : Laatste tijd s avonds omdat ze dan lekker wakker is Ik ga weer voeden!
Ik geef ook geen borstvoeding ( 2 dagen geprobeerd maar het voelde helemaal niet goed... ) dus ik zou ook gewoon weer met de pil kunnen beginnen ? Mij is geadviseerd om te beginnen nadat je eerste menstruatie is geweest maar het liefst begin ik zo snel mogelijk omdat je dan snel weer alles op gang hebt...
Wat ik dan zou doen (deed ik ook wel bij dean en soms ook bij Miley) is een flesje van 60 geven dan heel even wachten en dan kan je in alle relax een badje doen (zonder honger) en als ie dan uit bad komt lekker tutten en dan weer 60 (of de rest als je minder geeft ongeveer) dat gaat prima Ja ik heb bij de pacco ook alleen maar een rompertje maar een dun dekentje ligt ze al helemaal bezweer in moet wel zeggen dat het een warme kamer is bij mijn zoon is het stukken koeler (de gaskachel pijp loopt door haar kamer en dat geeft warmte af) @COTO het is makkelijk om met andere mensen bezig te zijn als met mezelf, dat helpt mijn hoofd even verzetten en ik leef gewoon met iedereen mee wat dat betreft misschien juist wel omdat ik weet hoe moeilijk het soms kan zijn... fijn dat het weer wat beter gaat geeft meteen een hoop rust he? Ik lees trouwens dat er mensen al aan de pil zijn dat vind ik wel erg snel en het is ook gezonder voor je lijf om even 2 normale cyclussen af te wachten anders loop je het risico dat je maandenlang kan tobben met doorbraakbloedingen e.d. maar zoiezo gun je lijf een beetje rust ipv meteen weer in een keurslijf te proppen... ik snap dat nooit dat iedereen zo vreselijk snel weer alles wil.. word moe bij het idee
Ik denk dat wij het badje maar gaan skippen en gaan voor het vieste babietje......... Hij vindt het badje echt vreselijk en krijst als een mager speenvarken. Iedere keer weer. Terwijl bij de kraamzorg dat niet zo was. Of doen wij wat fout?! Misschien maar eens meenemen onder de douche (manlief dan, want voor mij nog te lang tillen en dan zo nat en glibberig; brrrrrr). Misschien dat we wat hebben aan de tip van IMD; het flesje splitsen. Want misschien heeft hij teveel honger? Wij badderen ook altijd een half uurtje voor de avondfles. Na de voeding wordt namelijk spugen; geen goed iee .
Zo, what's new, maar heb dus niet alles bijgelezen, hoor...tsjonge wat kunnen jullie kletsen..Waar halen jullie de tijd vandaan?Moet ook wel zeggen dat mijn prio anders ligt, misschien is dat het... @eenwondertje: beterschap en betreft het badje...kraamzorg zal zeker wel de tip hebben gegeven om de voetjes tegen de rand te doen?En wat bij ons mannetje helpt, die eerst ook alles bij elkaar schreeuwde, is een hydrofiele washand op zijn borstje leggen, dat samen met de voetjes geeft voor hem een vertrouwd, veilig en geborgen gevoel.
wwjc - even een hele dikke knuffel voor jou! je hebt al veel goede adviezen gehad, haal eruit wat voor jou werkt (helemaal met IMD eens dat je je lekker moet richten op de dingen die je leuk vindt en die goed gaan en niet op dingen die 'moeten'). Jouw tijd komt echt wel, daar ben ik van overtuigd! Hoop echt dat het snel beter met je gaat! imd - ondanks alle 'sores' bij jezelf, heb je het heel mooi weten te zeggen tegen wwjc, knap en lief van je! badje - wij doen het ook net even voor z'n volgende voeding en dat gaat best goed (behalve het luidkeels brullen als ie het badje wordt uitgetild...hihi) doorslapen - kan ik nu al naar uitkijken! afgelopen 2 nachten ging eigenlijk best goed, 11 uur laatste voeding en daarna kwam meneer om 4:15 pas weer, heerlijk! Ik dacht dus al een ritme te pakken te hebben, maar dat schopt meneer vandaag meteen weer in de war sex - eeehhh oh ja, dat bestaat ook nog Heb er tot nu toe nog niet echt behoefte aan gehad moet ik eerlijk zeggen....voel me nu ook niet echt miss sexy met al dat vet rondom mn heupen en lekkende tieten Gelukkig is het vloeien echt bijna weg en het beurse gevoel is ook zo goed als verdwenen er begint er eentje wakker te worden volgens mij (dit is dus echt een rottijd met het oog op komende nacht ) Slaap lekker iedereen!
@sushi: Ja was toen echt wel blij met de goede nazorg want die heb je vind ik toch echt wel nodig. Je zit met heel veel vragen toch, zeker als het niet gepland is. Ja de spuiten zijn tegen trombose. Ook moest ik steunkousen dragen tot een 10tal dagen na de ks (weet de juiste dagen niet meer) en ook een steunband voor de buik. Maar ook bij een gewone bevalling komt de gyn dagelijks even langs, maar dat is bij ons natuurlijk allemaal zo anders omdat hier bijna iedereen in het ziekenhuis bevalt. @thalina: Hihi leuk zo een luiers :- ) hij zorgt ervoor dat mama zich zeker niet verveeld ;- ) @wannaBmum: Jeetje jij hebt het ook zwaar gehad! Gelukkig kan je alles zo goed verwerken! Ik doe Laure savonds in bad. Ik maak haar dan meestal een uurtje ongeveer voor de voeding wakker want anders is het inderdaad brullen ipv lekker relax badderen. Op deze manier vind ze het heel fijn en geniet ze er echt van, na het bad en fles slaapt ze dan ook als een roosje. Hier werkt het echt niet om een beetje melk al te geven, dan zet ze het nog op een brullen :- ) @eenwondertje: Wat een goed nieuws dat je geen operatie moet hebben! Ivm beginnen met de pil, hier word aangeraden door de gyn om te starten 4 weken na de bevalling.
Eenwondertje: tjee, heb je dan ook nooit eens rust! Wel fijn dat de echo helemaal goed was en dat een operatie in ieder geval helemaal van de baan is! Badje: bedankt voor alle tips. Als Ruben uit zichzelf wakker wordt is hij meestal echt meteen toe aan de fles. Die klokt hij dan in 4 minuten leeg. Met Nutriton indikken en halverwege de speen uit zijn mond rukken, rekt het tot 10 minuten. Maar als je na 60 cc stopt, raakt hij echt helemaal in de stress, gaat hyperventileren, huilen en lucht happen. Dus halverwege stoppen is geen optie hier. Pil: de verloskundige raadde mij aan om tussen de 10de en 14de dag na de bevalling te beginnen, dan is de eerste strip ook al veilig. Anders moet je wachten tot je eerste menstruatie en dan kan soms weken of maanden duren (of bijvoorbeeld starten na 4 weken, maar dan is de eerste strip dus niet veilig). Het is dus meer voor het gemak dan omdat we nou perse al zo snel sex wilden hebben. Ik ga maar eens naar bed, dan doet mijn man de laatste voeding van 22:30 en ik weer de volgende van 2:30. Zo pak ik toch nog een paar uurtjes slaap. Maar niet heel gezellig, deze ploegendienst
Wow wat veel geschreven zeg! Wwjc wat heftig allemaal zeg! Denk goed om jezelf hoor! Probeer zoveel mogelijk te slapen, daar knap je van op en niet schuldig voelen als je man nu wat meer op zich moet nemen, dat hoort erbij, daar heeft hij voor getekend toen jullie trouwden Jij zou toch ook hetzelfde voor hem doen? Ik hoop dat je je snel beter voelt en meer kan gaan genieten! Dikke knuffel! Wybe is wel een super lekker ding hoor echt een knapperd! Eenwondertje In watvoor badje doe je eigenlijk? Gewone badje of tummy tub? Elize heeft voorkeur voor de tummy tub, vind ze heerlijk. En is de melk nu wel steeds warm genoeg? Heb je de weegschaal al binnen? 6 mensen tegelijk is toch niet zo heel veel? Kan toch wel? Zondag zat ons huisje vol met visite omdat Jason jarig was, ging prima. Badje hier gaat ze bijna elke dag wel in de tummy, want ze heeft een droge huid en gebruik balneum extra vettende badolie, dus dat helpt goed bij haar, dan is het gelijk minder droog. En het hoort bij ons avond-voor -het-slapen-gaan-ritueel. Het is gelukkig ook nooit huilen bij het badderen, ook niet als ik haar eruit haal. Sex ow wij willen heel graag, maar vloei helaas nog steeds wel heel weinig, steeds lijkt het over te zijn en juich ik, komt het ineens weer, zo irritant. Ik ga nooit meer aan de pil of iets anders met hormonen, dus dan blijven rubbers over, niet echt ideaal, dus manlief neemt de anti-conceptie voor rekening...if you know what i mean Amom wat lekker zeg, dat hij de nachten al goed doorslaapt. Can't wait Hoe bevalt jullie nieuwe huisje? Vond em er zo gaaf uitzien op de foto, is ie dat in het echt ook? Wel lekker zeker dat je niet meer in die rare buurt woont? Nog lekker gegeten bij de ikea? hihihi Kledingcombi's...ik leg de kleertjes altijd klaar als papa ze aankleedt Rach ow dat heb ik ook te moe om tijden bij te houden, ik vergeet ook heel vaak de tijden dat ik haar gevoedt heb is best wel vervelend want dan weet ik steeds niet of het nou al etenstijd is. hahaha sorry moet wel lachen om je verhaal over slingers ophangen en hoogtevrees, zag het ff voor me... Tup wat een lekker koppie heeft Mitchell Danielle leuk hè, dat ze kunnen lachen, hier is papa helemaal hot, zodra hij praat gaat ze lachen. Heeft eloof ik te maken met lage klanken ofzo? Jodie las dat je maandag een jankdag had, gaat dat alweer beter? Merk je al verschil sinds de osteopaat? Weet je inmiddels al meer van Vittoria? Sprongetjes ze gaat nu richting de 5 weken (vliegt de tijd) dus any time now...mag van mij wel wegblijven Leuke, mooie foto's weer gespot zeg, wat een scheetjes hebben we toch hè Ik ga ook ff spammen hoor Ons moppie lacht sinds een week, best wel snel geloof ik. Ze is alleen vrij kaal geworden Wat gaat het toch hard allemaal, vandaag voor het eerst CB geweest, ze is alweer een maand en een dag, al lijkt het alsof ze er altijd al is geweest, ze lacht en kletst. En kan zo wijs uit der (grote) ogen kijken. Geniet echt zoooooo ontzettend, gaat echt veel te hard...
Thalina, heerlijk even slapen als mannetje slaapt! Duimen, meisje heeft in het begin 3 x geduimd, daarna gelukkig niet meer. Danielle, erg fijn dat je huiltjes door hebt van kleine mannetje. Hier lukt het ook steeds beter. Moet zeggen dat ik het overdag nu niet zo erg vind als ze niet slaapt in haar kamertje. Heb haar dan lekker benenden bij me. Ben zo blij dat ze 's nachts goed slaapt, dat geeft idd veel energie. Ik vind trouwens nasleep ook erg pittig. Maar vond dat ook van mijn zwangerschap en bevalling. Allemaal niet zoals ik in mijn hoofd had. Maar ja, als ik dan kijk naar het wondertje naast me. Dat maakt alles goed Bianca, wat fijn dat Mitchell het zo goed doet. Zoals je het ook beschrijft echt een heerlijke dag! Sushi, idd schattig van je vriend dat hij zich ook op dat gedeelte heeft verdiept in de theorie Thalina, ja fijn is dat he als alles in de was zit en de kleine maakt net het laatste setje vies. Nou ja, dan maar een mindere combi, mannetje blijft toch altijd erg schattig Wannabmum, (ook naam eens laten veranderen, wens is gelukkig in vervulling gegaan Grapje hoor!) Wat vervelend dat je zo'n last hebt gehad van kraanmtranen maar kan het me helemaal voorstellen na wat je allemaal hebt mee gemaakt. Zeker als je het zo achter elkaar op schrijft. Hier half uur voor voeding in badje, dan zijn we op tijd voordat ze honger krijgt. Als we te dicht op voeding zitten dan vindt ze er ook helemaal niets aan. Heb je al eens geprobeerd om samen onder de douche te gaan. Kleine meisje hier vindt dat ook heerlijk! Eenwondertje, =D> =D> ziekenhuis afsluiten =D> =D> Erg fijn! Wordt dat vleesboompje nu wel in de gaten gehouden of kun je daar geen last van krijgen? Knuffeltjesspeen, wat is dat en hoe ziet die eruit? Wat jammer dat je mannetje badje niet leuk vindt. Misschien is de ruimte voor zijn gevoel te groot, heb je al geprobeerd om zijn voetjes tegen de zijkant te doen zodat hij een einde voelt zal ik maar zeggen. Dan kan beetje bescherming geven qua gevoel. Mieinime, geen probleem toch dat je niet bijleest. gezellig dat je reageert! Hoe gaat het met je en met je kleine mannetje? Coto, wat fijn dat het nu goed gaat! En H&M leeg shoppen altijd leuk! Indy, fijn dat mannetje toch wel een schema'tje heeft. Oh, inderdaad geen fijne tijd met oog op nacht. Misschien blijft hij toch nog even lekker slapen, hoop het! En slaap lekker! K*T, barcelona scoort, ben voetbal aan het kijken en ben voor chelsea. Pientje, wat een schatje! Ik vind de tijd ook zo vliegen. Hier, gaat alles echt zijn gangetje. Ben elke dag aan het genieten!
Nog een vraagje: Mag je eigenlijk tampons gebruiken na een keizersnede ? Aangezien ik nu ineens meer vloei of toch ongesteld ben geworden lijkt dat me wel prettig... Maar weet niet of dat mag... Iemand enig idee ? Leonie: Balen he ! Ik gunde het Guus ook meer, hahaha zat ook te kijken
joepie! Tim heeft vandaag officieel geen nachtfles gehad, kwam om 6.10 uur! Ga hem er vandaag dus 5 fessen met meer cc geven, ben supertrots op hem!!
haaha danielle....jaja...wat d8 je is ie toch eerder gekomen? Leonie,,,,kijk jij voetbal? ik had het ook wel willen kijken alleen was manlief op de ps3 aan het spelen.....en ik d8 hij kan ook wel wat ontspanning gebruiken! pientje wat een schatje met die grote mooie kijkers! hier weer alles goed...jullia was om half 5 wakker...hij moest veel scheetjes laten dus ik heb hem toch nog lekker de borst gegeven...een paar slokken...en toen kwam hij om 7 uur....en nu ligt hij weer te slapen dus ik doe ook mijn ogen zo nog even dicht olja hij lacht met geluid...zo schattig!!! en knuffel je speen kan je bij de prenatal kopen....!