April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Roxy zeker fijn dat je hier je vragen kwijt kan!
    Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben dat ik nu echt veel meer ontspannen ben dan de eerste keer en echt minder spanning voel van doe ik het wel goed ed. Had gedacht dat doordat elk kind anders is je toch weer zenuwachtig zou zijn. Dat is wel fijn want kan nu veel meer rusten dan na de bevalling van onze zoon, toen was ik zoooooo hyper. Nu kan ik echt lekker gaan slapen met het idee dat het allemaal wel loopt. En na een keizersnee is het ook de bedoeling dat je goed rust dat dat is wel fijn :) Ik ben normaal iemand ie gewoon lekker doorgaat, maar heb nu echt van alle kanten waarschuwingen gekregen om het rustig aan te doen. Gelukkig heb ik heel veel hulp en kan ik dus als een soort koningin op de bank of bed gaan zitten en me alleen met de baby bezig houden.

2. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0

Ze is nu een maand en 2 dagen, ze woog vorige week 3 kg 620.

Als je het gevoel hebt dat hij meer honger heeft, gewoon ff proberen Jodie.

Ik heb soms het gevoel dat Yasmine tussen de flessen dorst heeft, als ze smakt klinkt haar mondje zo droog?
    Zou ik haar een beetje water mogen geven?

3. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @sam: wat een mooie meid! :D
    @me2: wat fijn dat jullie naar huis mogen! Lekker genieten dan, en ook nog goed rusten!
    Goed dat de bv goed begint te gaan! Heeft wat tijd nodig bij een ks natuurlijk.
    @leonie: hier lijkt de bv beter te gaan en de pijn ook, soms alleen wat twijfel of ze wel voldoende heeft maar net kwam er ineens een hele gulp terug dus ik veronderstel van wel. Zo vaak de hik hebben ze mijn kraamverzorgster vorige keer dat heel normaal is, is een teken dat ze een boertje hebben gelaten.
    @msroxy: fijn dat je wat hebt aan de tips hier! Je zit inderdaad altijd met veel vragen bij een eerste kindje, nu ben ik ook met de tweede ook veel relaxer, probeer echt te genieten.
    @sam: geen idee eigenlijk of ze al water mogen, misschien een vraagje voor kind en gezin?

Hier is de paashaas geweest vannacht :D zoontje vond het helemaal super! De eitjes vond die zelfs leuker dan het speelgoed! Als je vraagt van wie hij het heeft gekregen zegt tem ‘haas’ :D

4. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    MSroxy, knuffel voor jou.
    Fijn dat je zoveel aan het forum hebt, we zijn er zo zeker wel voor elkaar.
    Ik ben ook erg blij ermee dat ik vragen etc. kan stellen of idd lees dat anderen ook hetzelfde probleem/ding hebben.

Sam ,ik zou niet durven zeggen. Met bv is me aangeraden om tussendoor geen water te geven maar extra aan te leggen, dat dat beter was. Maar hoe dat is met fv zou ik niet durven zeggen.

Sylvie, wat schattig van je zoontje! En heerlijk dat hij blijer is met de eitjes dan het speelgoed. Leuk!
    Hier komen oma en opa straks met paaseitjes voor ons meisje. Gaan ze samen met haar zoeken (voor het idee dan natuurlijk) en dan eet ik het eitje op en komt het via de bv toch bij haar. Goed idee, he!

5. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @leonie: :) goed idee om op die manier de eitjes bij je dochtertje te laten komen :) wij moeten dadelijk ook nog eitjes gaan rapen bij de schoonouders en daarna bij mijn ouders, lekker druk maar eerst is ons mannetje nog even zijn bedje in.

6. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Iedereen fijne paasdagen met jullie kersverse kindjes. Lijkt me echt superleuk om al echt paaseitjes te kunnen verstoppen en dan te kijken hoe die hummeltjes aan het zoeken zijn met zo'n schattig mandje...aaah...zwijmel..

Nou, ze heeft heel goed geslapen vannacht in haar wiegje! Toch altijd beter dan tussen ons in natuurlijk. Ik heb haar ingewikkeld in een hydrofiel en een dekentje, want haar beentjes vliegen anders ook steeds alle kanten op. We zijn nu met alle aanpassingen van een huilbaby naar een heel tevreden kindje gegaan. Echt fijn! Vannacht ben ik maar drie kwartier wakker geweest voor de voeding en het boertje + even knuffelen.

@jodie: Die puckababy, helpt die ook bij het spartelen met de beentjes? Of kan ik dan toch beter van die echte inbakerdoeken halen. Ze zit nu wel echt strak ingepakt, en als ik alleen de armpjes doe met de hydrofiel helpt het niet!

7. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    hmmm, ik bedoel natuurlijk niet écht strak ingepakt bij de beentjes, maar wel dat ze niet meer alle kanten opvliegen.

Ik denk dat ik dinsdag gewoon eerst de puckababy ga halen en dan kijk hoe het gaat. Toch altijd minder drastisch dan inbakeren natuurlijk. En als het niet helpt zet ik hem gewoon op mp!

8. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    zo hier weer voor het eerst gekolft naar lange tijd....au mijn tepels want dat zijn ze niet meer gewent.....grrr...ik heb er bijna 90 cc uitgehaald....maar hij hoeft er officieel maar 80cc en ik weet dat julian er zelf meer uit haald dan de kolf zelf......mijn tepels zijn nu helemaal paars.....ben blij dat ik nog een voorraad heb in de vriezer....
    zo maar eens gaan kijken of jul nog uit een fles wilt drinken........................

hebben jullie ook zo'n last van mensen die hem vast willen houden? ik heb het er niet zo op.....maar als er eentje hem vast wil houden dan willen ze allemaal....grrrrrrr....voortaan blijft jul maar lekker in zijn bedje......

9. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    msroxy, fijn dat jullie meisje nu goed in haar wiegje heeft geslapen en dat het inbakeren helpt. Is rust voor jullie en voor haar, lekker.
    Wat kunnen die kleintjes zwaaien met die armen en benen zeg!

10. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo,
    Vrolijk Pasen iedereen!
    Verder gaat het goed hier. Wel weer gisteravond krampjes en vaker aanleggen maar uiteindelijk viel ze om 1:15 in slaap naast mijn man en die heeft haar in de wieg gelegd. Ze heeft geslapen totdat ik haar om 06:00 maar wakker heb gemaakt voor een voeding (YES). Daarna weer doorgeslapen tot 9:30! Dus wij ook…
    Helaas had ik wel enorme hoofdpijn ineens vannacht dus ik was ook nog wakker tussen 3 en 4. Maar goed het gaat de goeie kant op met onze prinses!
    @Inbakenen : Wij wikkelen losjes de omslagdoek om haar heen en doen haar zo onder het dekentje in de wieg. Zo slaapt ze het best.
    @Borstvoeding : Ik doe nu echt 2 borsten geven en soms wil ze dan na 10 min toch nog even 10 min. Ik gebruik wel tepelhoedjes want het is soms nogal een strijd voordat ze echt goed hapt. Mevrouw wil direct resultaat en wordt heel ongeduldig als het toeschieten te lang duurt! Weinig boertjes zo, wel vaak de hik! Maar dat had ze in mijn buik ook al….En meerdere poepluiers per dag!
    Elke dag leren we weer wat meer….het is

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Hier was het vandaag andersom, mijn schoonmoeder wilde eigenlijk niet, ik heb haar gewoon in haar armen gelegd en gezegd "niet zeuren het is je kleindochter" ik vind het niet zo erg als andere mensen haar vasthouden maar natuurlijk is het geen doorgeefproduct en als ze huilt gaat ze weer terug naar mij (maar nog net gebeurd eigenlijk)

Het is nog een beetje zoeken naar het goede ritme met Miley maar gaat best goed, ze heeft erg veel last gehad van slijm en steeds "stikken" en kokhalzen dat was wel effe eng dan maar das nu redelijk voorbij soms alleen een beetje spugen nog.

Ik had tommee tipee flesjes maar die vind ik echt geen bal waard, difrax is te klein (mijn kids hebben blijkbaar alletwee grote mondjes haha) dus avent werkt hier super, sinds ik vandaag daarop over ben gegaan is ook meteen het hikken e.d. over dus toch lekker vertrouwd terug naar Avent..

Ik heb de geboortekaartjes pas gisteren besteld :oops: beetje laat maar pech hoor, als het goed is krijg ik ze nu woensdag binnen en dan kunnen ze weg.. was best lastig om meteen een superfoto te hebben (je wilt natuurlijk niet bij die kleintjes flitsen enzo) maar is goed gelukt :)

Verder met mij is het nog wat slapjes (als ik al sta word ik snel moe en buiten adem heel snel) maarja mijn HB was 5,2 voor de bevalling en ben bijna 1 liter kwijtgeraakt dus is logisch gevolg lijkt me zo, ik kan echter nog redelijk goed functioneren want ben een lage HB gewend van vroeger uit.

Ik bloed al amper, echt 2-3 uur met een verbandje en er zit een stipje in met al een beetje bruinig / oranje bloed en mijn baarmoeder is al helemaal verdwenen achter mijn schaambot (was wel lekker snel volgens de kraamzorg, ik had bij dean dat ook niet zo snel en heb 6 weken lang gebloed) dit bevalt dus 100 keer beter =D>

Dinsdag komen ze voor hielprik en gehoortest en meteen mijn hechtingen eruit halen (helemaal geen last van trouwens ze zitten precies op de goede plek) wel een flinke aambei OUCH!!! die vind ik wel irritant! maar goed als dat het ergste is mag ik niet klagen natuurlijk..

OJA IEDEREEN EEN FIJN PASEN GEWENST!!! (helemaal vergeten)

Wat hebben jullie trouwens de kraamzorg gegeven, of helemaal niets kan ook? vorige keer had ik geen leuk contact met kraamhulp maar heb nu twee supermeiden dus wil iets leuks doen, ze wilden graag een geboortekaartje hebben (die ene verzamelt ze van al "haar" kindjes die ze verzorgd heeft) en wilde graag een foto hebben, dus geef ze zoiezo een kaartje maar wilde een mooie collage maken met hun aan het werk met Miley enzo en dan iets lekker erbij.. is dat beetje leuk idee?

12. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    hey ben ik weer even!!!

coto...wat fijn dat het steeds beter gaat......!!! wij gebruiken in inflacol en en cinebaby voor krampenjes die laaste werkt hier te goed en stopt zijn darmen dus gebruiken voort inflacol helpt goed de lucht afvoeren!!!

hier heeft julian de fles KEI goed op!!! hij heeft 80 cc snel en super op....hij had wel honger erna...zo zie je maar dat je met kolve niet alles eruit krijgt....

ik ga iemand voeden die net iets te weinig op heeft......

13. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Msroxy: Hij kan in de puckababy de beentjes wel bewegen, maar doet het niet :D
    Vanmorgen dacht ik nu moet hij even in de was, dan kan hij vanmiddag weer aan....Dat hebben we geweten.....Had hem in zijn wiegje, hij heeft alleen maar lopen zwaaien met zijn armpjes, inbakeren in de omslagdoek wou hij ook niet. Sowieso een baggernacht gehad bleh, ze kunnen met deze vorm van rust en regelmaat toepassen tussen de 3e en 5e dag een terugval krijgen, nou IDD!
    Wat ik gister vertelde dat we waren wezen wandelen en even zijn blijven hangen bij vrienden? Nou hij was enorm van slag en dat heeft zich vanacht en vandaag doorgevoerd pfff, wat kan hij hartverscheurend huilen. Gaan nu de komende dagen ook nergens heen, niet wandelen enz. Dat wordt ook geadviseerd: eerst in je eigen vertrouwde omgeving dit toepassen en daarna rustig aan dingen wat oppakken...Wel heftig hoor, maar ik heb nu gezien hoe sterk hij op té veel prikkels kan reageren.
    Hebben jullie trouwens ook dat jullie het zo sneu vinden dat jullie beebje weer in zijn eigen bedje ligt, terwijl hij nog wat wakker is? Zal wel mijn moedergevoel zijn......Mijn verstand weet dat het goed is....maar vandaag zegt mijn hart wat anders....

Lynn goed dat je dat zegt van de cynababy, het helpt Senne goed, maar ineens poept hij niet meer #-o

En over vasthouden van Senne.....brrrrr ik heb er een hekel aan, soms voel ik me er goed bij en geef ik hem zelf even, dan is het goed.
    Ik heb het vooral als hij de opas en omas zit, stom he?
    Laatst lag ik op bed en schoonouders waren hier onverwacht (hadden lekke band). Mijn vriend maakte me om 1500 wakker, en toen vroeg ik waar is Senne. Ja bij mijn moeder. Ja toen was het mis....Het voelt niet goed als ik er niet bij ben.....en...nou....het is soms gewoon moeilijk!

14. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    hey imd lees nu pas je hele verhaal...had ik niet gezien...

zo zie je maar dat iedereen een ander flesje fijn vind....en over de kraamzorg en cadeau...wij hebben in het ziekenhuis de verpleging van jul 3 flessen cellebrestions gegeven....en een verpleegkundige in het speciaal nog een kneip pakket omdat ze julian zo graag in de tummy deed en ze jul de aller liefst vond hahahah en dat heeft ze goed gezegt met mijn hormomen toen

fijn dat het vloeien al bijna op gehouden is....bij mij was het ook snel een druppel maar ik heb dan ook een ks gehad waar ze alles schoon hebben gemaakt!!!! en ik maar weinig bloed had verloren met de ks zelf......

15. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen

hier ook vooral bij mijn schoonmoeder....ik kan het niet zo goed hebben....weet ook niet waarom:(

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het geboortekaartje van onze Miley even showen, niet heel spectaculair maar goed ben er wel tevree mee :)

Buitenkant geboortekaartje

Binnenkant geboortekaartje

Hij staat ook in mijn album als je hem groter wilt bekijken...

17. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Super mooi kaartje IMD!

Ik gebruik ook de avent flessen......zouden er ook spenen bestaan waarvoor hij wat meer
    werk moet doen om te drinken. Hij heeft de flesjes in no time leeg.....

18. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    imd super mooi kaartje...complimenten hoor!!!!

Jodie...welke speen heb je erop? speen 1? je hebt ook 123 speen van avent dan kun je een beetje kijken welke fijn is...maar de spenen van avent zijn vrij groot....kwa speen gaatjes....en wij hebben difrax maatje s....maar ik denk dat het heel erg zoeken is wat jij zelf zijn vind en senne.....

over kleertjes....wij zijn van het weekend weer los gegaan....leuke pakjes gekocht...met opschrift I love milk en aj jij kapitein....en nog een schatig polotje en zo....wel weer een vermogen kwijt...ik ben Niet merk gevoelig heb alleen een hele dure smaak.....hihi...

19. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    wauw imd, dat is echt een héél leuk kaartje met mooie foto's ook!

Jodie: Ik hoop echt voor je dat Senne snel weer een zoet slapend babytje wordt. Nienke is gelukkig totaal niet onder de indruk van prikkels. Ze heeft de hele dag nog niet gehuild, wel lekker af en toe wakker geweest, maar wie weet...misschien krijgen wij hier over een paar dagen ook wel een terugval. Ik vind het ook altijd een beetje zielig voor d'r als ze zo wakker in haar bedje naar niets moet liggen kijken. Nu valt ze gelukkig al snel lekker in slaap.

Die cinababy had hier de darmpjes ook goed stil gelegd. Wist nog niet dat het daardoor kwam, maar nu jullie het zeggen...Gelukkig hier al een paar dagen geen krampjes meer te bekennen!

Ooo dat grapje hadden ze bij mij ook niet moeten maken hoor! Zomaar mijn kindje pakken als ik lig te slapen! Dan was ik denk ik ook even goed boos geworden.. Het is denk ik ook maar heel normaal. Bij alle dieren werkt het hetzelfde.. Honden en katten laten hun nestje kittens en pups in het begin ook niet achter en vreemden mogen er ook niet aankomen!

20. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Jodie, zijn die flessen van dr brown niets voor jou? Volgens mij is dat nog het belangrijkste hulpmiddel bij ons in het tegengaan van de krampjes. Ze moeten er meer moeite voor doen en er komt bijna geen lucht meer bij, door het speciale ventielsysteem. Ze zijn te krijgen bij de etos en de prenatal. Onze kraamzorg en verloskundige waren er ook van onder de indruk en gingen het andere ouders aanraden.. Wij houden zowieso tussendoor een keertje een extra adempauze voor een boertje. Nu doen we ipv vijf minuten zo'n twintig minuten over het flesje.

hmm, t lijkt wel of onze kindjes precies hetzelfde zijn haha

Deel Deze Pagina