April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Plaats het even in beide topics:

Update van synove:

Ik heb haar succes gewenst namens alle april mamas en gevraagd hoe het ging en wat er met Vittoria aan de hand is:

Vittoria dronk steeds minder, gaf steeds over, werd steeds slapper en suffiger. Haar lever werkte niet goed, bloed was verdikt door teveel rode bloedlichaampjes.

Synove&man veel sterkte en ik hoop dat jullie Vittoria snel mee naar huis mogen nemen!

2. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ik ga straks bijlezen en reageren. Zal even aankleden en douchen, krijg mijn teamleiders op bezoek.
    Heel leuk hoor. Alleen ik heb zoveel stress bij de gedachte dat ik straks weer een keer moet werken (9 julie pas en maak me nu al druk).....

3. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Bedankt voor de tips over de voeten die de rand van het badje moeten raken! Dat was ons niet verteld. Maar gisteravond viel ons wel op dat hij zelf met 1 voet steeds tegen de rand duwde; we snapten al niet waarom en haalden dat voetje weg om lekker "te drijven" op papa's armen #-o . We gaan het dus vanavond/morgen opnieuw proberen met de voeten tegen de rand.

Ik had trouwens vanochtend meneertje even in het grote ledikant op de buik gelegd. Ik loop even naar de kast om sokjes te pakken, kom terug (actie van 10 sec.?); ligt hij op zijn rug :confused: (met zijn hoofdje tegen de spijlen aan :oops: ). We wisten al dat hij sterk was, maar zo sterk?! Kraamzorg was het de 1e week ook al opgevallen dat hij zo sterk in het nekje was...... Nu vast opgeven als sumo-worstelaar?

Lachen kan hij nog niet (ja, mislukte grimasjes trekken met de ogen dicht), maar omdraaien dus al wel!

De baby-weegschaal is nog niet binnen; verwacht hem vandaag. Meneertje heeft wel vannacht voor het eerst ruim 4 uur tussen de voedingen gelaten (jihoe) en in overleg met het CB afgesproken dat als hij (ruim) over de 3500 gram is, we de voedingen gaan ophogen naar 6 x 135, maar dan 15 cc per fles teruggieten (= 6 x 120 met 4 schepjes). Hij krijgt nu 7x100 met 3 schepjes. Dus naar 6 voedingen en langzaam de nachtvoeding eruit (kan niet wachten!).

Vandaag een leuke dag. Vanochtend kraamvisite en vanmiddag ook (in beide gevallen van leuke mensen). De kraamvisite komt overigens bij mij nu pas op gang en dat vind ik wel lekker. Ik kan er nu ook echt van genieten. Van het weekend dus 6 mensen en volgende week ook nog een paar keer wat mensen overdag. Gezellig.

4. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ja, begin de visite nu ook leuker te vinden! En om de 4 uur is erg fijn!
    Geef nu Tim de grote fles, ben erg benieuwd of hij alles opdrinkt!

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou op zich lekker geslapen, om 23 uur laatste fles ze kwam om half 5 en toen weer gaan slapen tot 10 uur....

Ik heb gisteren dus op kantoor moeten werken om de jaarcijfers compleet te maken voor onze evt bouwplannen en moet vandaag weer, daar baal ik echt stevig van want ben daar helemaal niet aan toe maar als ik het niet doe lopen we onze bouwgrond misschien mis (dus heb ik mezelf mee)

Zo we hebben alvast geregeld dat we met moederdag nergens verplicht langshoeven (das wel weer fijn) want onze auto is niet meer betrouwbaar (startte pas al een keer niet terwijl er niets aan was blijven staan) we willen een nieuwe auto maar moeten dat even uitstellen tot belasting terugkomt .. (en als de belasting geld van je krijgt moet het snel maar als ze moeten betalen nou dan berg je maar DUURT EEUWIGHEID!
    En ik ga met 2 kleine kindjes niet het risico lopen om ergens stil te komen staan...

Vandaag is Martin lekker thuis maar we hebben nog wel wat dingen te doen maar huishouden verslonst een beetje de rest van de dagen hihi dus had helemaal geen zin om vandaag op kantoor te gaan zitten maar goed het is niet anders..

6. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ik las net ergens dat babies precies 46 weken na conceptie gaan lachen. Dus dat het niet uitmaakt of de kleine vroeg of laat is geboren. Klopt dit bij jullie?

Ik heb vette obstipatie, kan dit komen door te weinig drinken? Wordt er gek van, en zeker in combi met aambeien :(

morgen komt het cb hier aan huis :D wat een luxe. Kreeg net nog een brief dat een ander van het cb mij gisteren wou komen bezoek om 14.00.... nou ik heb echt niemand gezien hoor :rolleyes:

De regeldagen zijn hier echt heel duidelijk voorbij....wat heerlijk die rust! Hij slaapt en slaapt en slaapt.

Wwjc hoe is het nu met je? Nog wat gehad aan al de tips? hopelijk voel je je gauw wat beter. En wat is Wybe idd een schatje zeg!!!

Pientje Huisje is super! Echt heerlijk, lekkr rustig ook :) tsja das misschien wel handig,de kleertjes al klaar leggen, maar vaak is het juist wanneer hij ff snel kleertjes voor mij moet halen wanneer de kleine flink gespuugd heeft ofzo...dan rent hij ff voor me. Wat een poppie is Elize!

Lynn wat leuk dat hij nu lacht met geluid, kan niet wachten!!!

Synove sterkte met jullie meid, hopelijk knapt ze gauw op en mag ze naar huis

Eenwondertje WOW das idd snel! kan me voorstellen dat je daar van schrikt zeg!

Jodie Lekker genieten van je bezoek :D heerlijk!(mits het leuk bezoek is natuurlijk :p )

7. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Amom: Kan inderdaad volgens mij te ook te maken hebben met te weinig drinken, ik heb altijd een flesje spa blauw waarvan ik er 3 moet opdrinken per dag. Zo kan ik het tenmiste bij houden anders drink ik ook te weinig...
    Synove: Heel veel sterkte !
    Jodie: Gezellig hoor ! Geniet er maar lekker van !
    Imd: Lekker hoor geen verplichtingen met moederdag, ik weet het nog niet wat wij gaan doen... het is wel ook mijn eerste moederdag natuurlijk :D

Heb weer een vraagje... wat zijn die regeldagen waar jullie het over hebben ? Net als sprongetje... Ben blijkbaar slecht voorbereid want ik weet niet wat dat allemaal is :oops:

De nachten gaan hier super, ze slaapt steeds tussen de 5 a 6 uur door nu. Heb wel het idee dat ze meer honger krijgt... Volgende week naar het CB dus dan hoor ik het wel, ze krijgt nu 6 x 120 cc.

8. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Zo eens lekker bijgelezen maar wordt een te grote klus om te reageren. Sorry daarvoor.

Hier gister een superdag gehad maar vannacht en vandaag is het weer zeuren. Heb ook het idee dat ze steeds meer honger krijgt en daarom steeds eerder begint te huilen om een flesje. Voorheen zat er wel 4 uur tussen maar dat redt ik nu niet meer. Ze krijgt ook 6 x 120 cc en dat gaat sinds deze week ook iedere keer helemaal leeg. Ze weegt nu rond de 4200 gram en begint wel echt van die hele dikke hamsterwangen te krijgen :)

Wat leuk en snel zeg dat er al baby's lachen. Lijkt me een erg mooi moment. Hier nog alleen lachen met de ogen dicht maar is ook al leuk. Eerste moederdag, helemaal niet bij nagedacht, wel bijzonder.

9. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Sushi enKip Kip: jullie geven dus 6 x 120 cc. Is dat 120 cc water + 4 schepjes = 135 cc? Want ik moet ook naar 6 x 120 cc en moet dat als volgt doen: 120 cc water + 4 schepjes = 135 cc en dan 15 cc er weer uitgieten. Jullie ook? Of geven jullie gewoon eigenlijk 135 cc? Daar moet ik trouwens wel naar toe, maar eerst dus via een tussenstap (15 cc eruit gieten), omdat hij nu 7 x 100 cc krijgt....... En Sushi, hoeveel weegt jouw baby? Dan kan ik een beetje vergelijken........

Ha, de babyweegschaal is net bezorgd. Ga hem even uitpakken en van dichtbij bekijken. Ben benieuwd wat zoonlief weegt ;) .

10. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik geef inderdaad 120 cc water en dan 4 schepjes en een schepje JHPM erbij om het iets dikker te maken. Ik schenk er niets uit en het flesje gaat helemaal leeg.... 1,5 week geleden is ze voor het laatst gewogen door de mevr. van het CB en toen woog ze 3700 maar ze is inmiddels lekker gegroeid. Ze heeft lekkere bolle wangen gekregen dus denk dat ze nu wel op de 4 kilo zit...

Heb inmiddels even gegoogled en ik weet wat regeldagen zijn :D

11. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Ja,mannetje is helemaal chealsea fan en daardoor zie ik ook veel voetbal van hen en dan ga je vanzelf mee leven en het mee kijken. En ben je helemaal voor die club.
    Verder volgt man ook vele andere sporten en als dat dan op tv is kijk ik vanzelf mee en ga het leuk vinden/volgen. Dus ben best op de hoogte van dingen in de sportwereld (vooral voetbal)

Wat schattig dat Julian met geluid lacht!
    Danielle: wat fijn dat Tim geen nachtfles nodig heeft gehad, lekker slapen dus voor jullie! En hem natuurlijk!
    Synove en man, veel sterkte en hoop dat Vittoria zo snel als mogelijk met jullie maa naar huis mag.
    Eenwondertje, sterk en snel! mannetje idd dat hij zich zo snel om kan draaien!
    Amom, dat is wel leker geregeld. Eerst vk an huis en nu cb! Volgende keer wel naar cb toe?
    Fijn dat dit huis super is!
    Sushi, heb even op internet precies opgezocht wat regeldag is:
    Regeldagen
    De meeste moeders van gezonde baby's merken dat hun kind op specifieke momenten vaker wil drinken. Namelijk:

rond 2 weken;
    bij 4 à 6 weken;
    bij 3 maanden;
    bij 6 maanden.
    Zulke periodes, die één of meer dagen duren, worden regeldagen genoemd. De baby heeft dan behoefte aan meer melk. Door vaker te voeden, passen de borsten zich aan aan de grotere vraag.

En die sprongetjes staan in het boek oei, ik groei!
    Wat betreft je voorbereiding, tuurlijk is die goed :D Ik wist wel van regeldagen af, niet van sprongetjes. Maar daar is dit forum weer zo handig voor! :D

12. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Op Sushi, zie dat je al gegoogled had. Nou ja, misschien voor iemand anders dan :)

13. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Eenwondertje; zo deed ik het ook 6x120cc 120 water + 4 schepjes dan heb je 135 en goot er dus 15 uit. Behalve de laatste fles, die liet ik 135.
    Nu giet ik er niks meer uit en neemt hij steeds vaker de 135 cc helemaal. (+ 2 schepjes johannesbroodpitmeel)

14. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Hier ook 120 cc water + 4 schepjes dus eigenlijk 135 cc ja.

15. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Pientje: De jankdag is weer zachtjes aan weggeebt, voel me nog niet 100 maar ja....Ik pieker gewoon over teveel dingen, ik wil het niet maar het gaat vanzelf.

Als klap op de vuurpijl werd ik woensdag, na precies 6 wkn ongesteld. Dus denk dat dat ook wel meespeelt in combi met verlaagde HB, vermoeidheid enz.

Volgende week moet Senne weer naar de osteopaat, ik merk dat hij nu wel meer ontspannen is. Het overstrekken lijkt ook beter te worden. Als hij bij mij op schoot ligt oefen ik wel met hem met geluidjes aan de li-kant zodat hij zijn hoofdje die kant op draait, dat gaat ook beter.

Eenwondertje: fijn dat je geen operatie hoeft, en hoe doen ze het nu met die vleesboom? kan die gewoon blijven zitten?

Danielle: heeft Tim de 150 opgedronken? Ben benieuwd hoe het met 5 flessen gaat!

IMD: Rustig aan met het werken he!

Leonie: hoe is het met jou vermoeidheid?

Ik ben ook benieuwd hoe het met Msroxy en Nienke gaat!

Badje": Soms om de dag, soms 2 dagen niet.....en ik doe het ook voor de voeding. Wel een beetje van te voren inschatten, als hij al jengelt omdat de flestijd er bijna aankomt (ook al duurt dat dan nog 3 kwartier) dan heeft het geen zin hem in bad te doen. Senne vind het badje ook niet zo'n succes, die zit liever in de tub.

16. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Jodie, vermoeidheid jammer genoeg nog volop aanwezig. Heb zelfs soms het idee dat het erger wordt.
    Vanochtend nog gebeld met ha, maar die had nog geen resultaten binnen helaas :(

17. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Met Nienke gaat het goed hoor! We zijn dus naar die andere osteopaat geweest en ze poept nu iedere dag. Eerst maar eens in de twee/drie dagen. Ze kreeg nog maar 80 cc, omdat ze meer niet binnen kon houden, maar de afgelopen dagen had ze steeds honger dus nu krijgt ze voortaan 90 cc. Nog steeds minder dan jullie kleintjes krijgen zie ik wel... Maar Nienke kreeg eerst ook 100/120 cc, maar dat houdt ze nu nog niet binnen.

De oefeningen van de osteopaat zijn vooral gericht op haar voorkeurshouding en gespannen lijfje. Ze slaapt nu in de zijslaper op de andere kant van haar hoofd en ze moet zo'n twee uur per dag op haar buik slapen, ook de "andere" kant op zodat die voorkeurshouding verdwijnt. Verder nog een soort fysio-oefeningen met haar beentjes en ze mag wat vaker in de maxi-cosi, omdat dat een goede ontspannen houding is.

Het gaat nu echt goed! Ze is veel meer ontspannen en wat vaker "gewoon wakker". Eerst waren we haar steeds aan het troosten voor vanalles en nu ligt ze heel wijs rond te kijken als ze geen honger heeft. Ik begin nu toch wel echt van haar te genieten hoor!

@jodie, jouw verhaal is ongeveer hetzelfde zie ik wel! Fijn dat Senne ook alweer wat meer ontspant. Minder fijn natuurlijk dat je ongesteld bent geworden, daar wordt ik ook altijd heel jankerig van.... Ik hoop dat je je snel beter voelt.

Leonie@ Ik hoop voor jou ook dat je snel weer de oude bent, want moe zijn is nu extra vervelend. Zo'n kleine spruit is al vermoeiend genoeg!

18. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    amom...je vroeg over te weinig drinken en niet naar de wc kunnen dat is zo ja....dan gaat je lichaam uit je ontlasting vocht ontrekken....je kunt het beste s morgens op een nuchtere maag 2 kiwi's eten....of je kunt ook lauw water drinken....succes!

en over dat lachje dat klopt niet want julian zou julian pas over 2 weken moeten gaan lachen!

en leonie waor je daar soms niet moe van? sport kijken..? ik word al moe als mijn man wil ps3 e....

19. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Leonie: dank je voor het opzoeken en je reactie !

20. Amom22

Amom22 Niet meer actief

IEEEH hier ook het eerste lachje *trots*...ik hield een speeltje voor zn neus! En tadaa...een lach! heb het nog net op tijd op de foto kunnen zetten
    Klopt hier dus ook niet...

Deel Deze Pagina