April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Het gaat steeds beter met onze beebje hé, met de nachtvoedingen!
    Tim kwam vanmorgen om 5.00, die fles reken ik als nacht, dus nu krijgt hij er weer 5 van 135 vandaag.
    Moeten het zo maar per dag bekijken.

2 vraagjes;
    Waarom mag je eigenlijk niet met warm water de flesjes klaarmaken? Is toch veel gemakkelijker?

En; kunnen jullie kindjes ook zo mooi rustig in het bedje liggen met de oogjes open?
    Tim kan ik gerust wakker in bed leggen (Als hij daarvoor 4 uur wakker is geweest tenminste, hij is altijd wakker van voeding tot voeding), hij kan dan heel tevreden heel stil rondkijken.
    Na een half uurtje valt hij dan in slaap.
    Was benieuwd of hij dat van mij heeft, of dat alle beebjes dit zo goed kunnen?
    Ik kan zelf namelijk heel erg goed alleen zijn, vind het heerlijk. En heb het idee dat Tim ook echt kan genieten van het even alleen zijn in bed?
    Of is dat gek dat ik dat zeg? )

2. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    @eefje: ooo poepen.. meneer poept bij bijna elke voeding dus 4/5/6 keer per dag.. en zoveel dat het soms alle kanten opspuit :)
    hier drinkt ie ook heel gulzig vooral de eerste 10 min daarna word het minder maar hij hangt toch minimaal 20 min aan mijn borst maar tussendoor meot ik hem wel oppakken om een boertje te laten.. en als ik hem te lang laat liggen dan valt ie vaak ook nog in slaap

@danielle1982.. nee hier wil ie niet wakker in zijn bedje liggen.. het is hooguit 2 min en dan gaan zijn stembanden overuren draaien :)

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je mag wel met warm water flesje klaarmaken hoor deed ik bij Dean ook alleen hier kan een meisje er slecht tegen dus gebruiken we barleduc..

@danielle hij krijgt dus 5 flesjes (welke tijden houd jij aan dan want dan zit je om de 4-5 uur ofzo) reken jij de nachtvoedingen niet of wel mee? ik tel ALLE voedingen gewoon mee in hoeveel flesjes ze krijgt zeg maar..

4. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Danielle zei jij niet dat je op dag 1 van de menstruatie bent begonnen met de pil? Dat kan de reden zijn dat je weinig bloed.....

Ik weet niet of dat met 4wkn kan Eenwondertjes, Ik werd het woensdag, met precies 6 wkn.

We zijn naar het CB geweest.
    Senne is 56.6 cm (4.6 gegroeid na de geboorte)
    En weegt 5150 gram!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 5050 hebben ze er van gemaakt omdat hij veel voeding had gehad...10 pond alweer, hij groeit dus nog steeds 250 gram per week...

Prikjes gehad, was even brullen en daarna stil, hij had vanmorgen nog niet geslapen dus hij viel in de kinderwagen al in slaap op weg naar huis (=2 minuten lopen haha) en heb hem al slapend in de puckababy gedaan en hij ligt nu lekker in zijn bedje. Neem het niet zo nauw vandaag met de voedingen en het slapen, als hij veel huilt zal hij wat last hebben en doe ik hem in de draagzak, morgen weer een dag.
    Verder kon ze zijn voorkeurshouding nog zien aan de hand van de oefeningen die ze met hem deed, dus dat kan nog steeds beter (wordt aan gewerkt). Ze deed zijn luier af, zat er poep in en toen ze zijn balletjes onderzocht pieste hij haha met een mooi boogje. Hij heeft 1 of andere vochtzak iets in zijn zakje op de balletjes, kwam wel vaker voor bij jongetjes e dit moet vanzelf weer weggaan.
    Verder denken ze toch aan (verborgen) reflux. Dus het johannesbroodpitmeel is dus dubbel goed voor hem, zowel voor het langzamer drinken en het verzadigde gevoel als voor de reflux.

Nou mammie is weer trots op haar goed gegroeide zoon en dat hij maar heel eventjes brulde van de prikjes!

5. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Danielle: In warm kraanwater kunnen bepaalde metalen zitten die niet zo erg gezond zijn..Wat en hoe precies weet ik ook niet..Dat was wat ze me vertelden en dat we daarom dat beter noet konden doen..Al heb ik het met Noa volgen mij wel gedaan een tijdje.

Sam kan ook wel eventjes wakker in zijn bedje liggen..Maar dan het liefst wel met een speen..meestal valt ie dan vanzelf in slaap.

Hij ligt ook graag in de schommel/hangmat..Ideaal dat ding..hangt gewoon in de woonkamer.

6. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    IMD, fijn dat je dat nog even zegt. Cb is hier nog niet geweest, maar zal het anders eens aan hen vragen. Ik hoop intussen dat die tabletten wat gaan werken en de scherpe kantjes eraf haalt, zodat ik gewoon zonder kan. Manlief heeft vannacht weer tot half 5 beneden op de bank doorgebracht, zodat ik weer kon slapen. Ik heb zo eerste 4,5u achter elkaar kunnen slapen en ik merk wel dat ik qua slaap nu me wat beter voel. De eerste 2 huilbuien heb ik alweer achter de rug, maar ben niet zo kapot als gister en eergister.

Lyn, hier idd ook na 2 dagen pleister eraf en volgens iedereen ziet de wond er goed uit. Heb alleen op het moment ontzettend veel last op het stuk wat ze tijdens de ks ook niet goed verdoofd kregen. Iemand (ha?) zei dat het kwam van het trekken aan het littekenweefsel van de bbz die ik gehad heb. Of althans, de operatie dan.
    Ik heb er trouwens idd moeite mee dat hij met ks gekomen is. Niet zozeer omdat hij uit mijn buik gekomen is, maar meer omdat ik het weer als falen van mijn eigen lichaam zag. (Zoals die mk, bbz, het in zh moeten bevallen, de ruggenprik, etc...)
    Wist trouwens niet dat verzekering dat niet dekt bij ongeluk binnen 6 wk....
    Wat lekker dat Julian zo goed geslapen heeft. Kan me voorstellen dat jullie dan wakker liggen te wachten dat hij elk moment kan komen. :)

Jodie, idd heb ik daar om die reden zoveel moeite mee. Maar ook gewoon omdat ik weet dat bv op zich het beste voor hem is.

Thalina, wat vervelend van zulke nachten. Snap dat je helemaal kapot bent. Zeker trouwens als je ook nog zo lang over een voeding doet. Ik was er eerst ook bijna uur mee bezig (incl verschonen tussendoor, want hier ook flink sch** tussendoor). De ha die hier was zei dat ik max 10 min moest voeden, om de kans op kloven ook te verkleinen. Dus 10 min. voeden, dan eraf halen en als ie echt nog honger heeft, de andere borst ook max 10 min aanbieden. Maar hij zei dat ze al snel in de gaten hebben dat ze maar 10 min hebben en daar dan ook genoeg aan hebben. (Of het werkt weet ik nog niet, heb het nog niet geprobeerd met kookwekker erbij) Ikzelf doe het net als jij, want ook Wybe valt tussendoor in slaap en moet tussendoor even boeren wil hij niet alles gelijk weer uitspugen!

Eenwondertje, ik heb ook alleen ruggenprik gehad, dus vreemd dan idd. Nou ja, ik zal gewoon die 4wk aanhouden en dan eens uitproberen. Zolang ik niet lang kan lopen heb ik er toch niets aan.

7. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Tim huil/jammert dan eerst ook wel, maar het is een heel ander huiltje.
    Ik weet dan dat ik hem kan laten liggen, en hou een kwartier aan.
    Als hij dan nog huilt,haal ik hem eruit.
    Maar 9 van de 10 keer wordt het huilen/jammeren steeds minder, en na 10 minuten is het stil.
    Als ik dan rustig om het hoekje kijk in zijn ledikantje, ligt hij heel lief stil rond te kijken, echt een smelt momentje..;)

8. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Als Tim de nacht doorslaapt, komt hij om 6.00 uur. Dat is het 1e flesje, dan om 10/14/20/22 uur.
    Als hij 's nachts om 5.00 uur komt (echt een rottijd voor het ritme van de fles dus!) laat ik er bij de 1e 3,5 uur tussen zitten, dus om 8.30 uur de 2e, dan om 11.30 uur de 3e, en daarna weer om de 4 uur, want dan loopt het weer aardig gelijk.
    Dat leek mij het gemakkelijkste om het zo te doen.
    Tim drinkt gelukkig telkens alles op, ondanks het uurtje wat er minder tussen zit 's morgens.

9. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    oooow wat verlang ik naar een nachtje doorslapen als ik jullie verhalen zo lees ;)
    Sinds gister gaat de wekker weer om 7 uur, want Jen moet naar school en het valt me zwaar haha.
    Dus ik dacht gister, ik ga vroeg naar bed, Elize helemaal klaar voor de nacht om 21.00 in bed gelegd, maar die dacht er anders over, die viel half 12 pas diep in slaap om vervolgens om 1 en 4 uur weer te komen en weer om kwart voor 7 vlak voor de wekker, gaaaaaap!

Wwjc heerlijk hè ff slapen, knap je van op.
    Over stoppen met BV, heel jammer, maar als je je beter gaat voelen is dat meer waard toch? Nou maar hopen dat het niet hoeft en dat deze pillen al genoeg zijn.

Mirjanne beterschap met Quinten, hoop dat ie snel beter is en thuis mag blijven.

Ow Elize roept ;) , reageer later verder.

10. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Zó zeg! Jeetje, die is lekker gegroeid! Tim had ook wat vocht in 1 balzakje.
    Hij moet 25 mei de prik..:(
    En idd, ik ben begonnen met de pil, dacht zelf idd ook al dat het daardoor kwam.
    Had miss beter nog even kunnen wachten met de pil...

11. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    @Jodie: =D> Super hey!! Wat groeit hij goed..En wat fijn dat je het CB zo dicht bij hebt..Hier toch zeker 3kwartier lopen..15 min fietsen..

@Pientje: Lekker he!! :( Hier net zo..Hoop ook zo dat hij snel doorslaapt..wat een verademing zal dat zijn..

O..Plicht roept...Tiet moet paraat staan!! :)

12. loeka12

loeka12 Actief lid

9 aug 2008
    253
    0
    16
    Utrecht
    Hi! Hier ben ik ook weer eens. Heb afgelopen dagen vanaf pag 50 zitten bijlezen en lees heel veel herkenbaars!!

Wat me wel opviel is dat er zo weinig borstvoeding geven... ik zelf geef wel borstvoeding en vind het heel dubbel. van de ene kant vind ik het super dat het lukt en vertederend om haar aan mijn borst te zien, maar aan de andere kant heb ik ook er wel een beetje stress om. Heb al een borstontsteking achter de rug (kreeg ineens koorts en veel pijn aan mijn linkerborst) en links doet vanaf het begin pijn. Nog steeds eigenlijk, echt zo'n scherpe steek bij aanleggen. Het trekt dan wel weg na een paar gulzige slokken maar ik moet me er elke keer weer toe zetten om haar aan te leggen....

Zit nu dus echt in dubio of ik door moet gaan met borstvoeding. Rechts gaat echt super en eigenlijk wil ik ook nog niet opgeven want ze drinkt zo goed. Links kolf ik nu soms af maar zie dat ook eenbeetje als ' falen' echt heel stom...

Zijn sommige van jullie ook gestopt met borstvoeding omdat het zo'n pijn deed? Aanleggen istrouwens niet het probleem, heb al eenlactatiekundige over de vloeg gehad en ze drinkt echt super. Het is meer een probleem met mijn linkerborst denk ik, hoop stiekem dat pijn nog weg gaat trekken als ik het maar volhou....

Sorry voor dit ego bericht, reageer straks nog op andere berichtjes!

13. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ja ik wacht zowieso deze cyclus af voordat ik met anti-conceptie begin. Ik wou een spiraaltje, maar daarvoor moet ik naar het ziekenhuis omdat mijn HA het niet doet...Eerst voor de controles en testen en dan nog eens terugkomen om hem te plaatsen. Ik wordt al naar als ik langs het ziekenhuis rij met de auto.Ben niet bang voor ziekenhuizen maar heb ze vanaf december genoeg van binnen gezien en kan dat even niet. Wil dat eerst even lekker achter me laten. Ik ga dus nu maar weer voor de nuvaring. Maar begin denk ik op de eerste dag van de volgende menstruatie, kan mijn cyclus eerst ff normaal op gang komen.

Ja joh hij groeit als kool, haha.

Pientje: hier ook nog geen doorslapen. Soms heeft hij nachten met 5 á 5,5 uur er tussen en dan denk ik yes! Maar vanacht kwam hij al na 3 uur....balen! Maar zo te lezen aan de rest zat het in het weer haha.
    Overdag (middagslaap) laat hij er ook regelmatig 5 uren tussen. Ga dus binnenkort de nachtfles eens 150+5 proberen eens kijken hoe dat gaat.

14. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    Coto500 – en heb je het avondeten kunnen doen? Lukt mij ook niet altijd hoor ivm voeden (geef ook BV) maar gelukkig vindt hubbie het totaal niet erg om nog te koken als hij thuiskomt.
    Hoe gaat het nu met de kleine meid? Wat een schatje trouwens op de foto zeg!

Eenwondertje – geruststellende gedachte dus met de weegschaal! Fijn! Was ‘ie duur trouwens?

Mirjanne – hoop dat het beter gaat met je ventje! Ziekenhuisopname zit je niet op te wachten :(

Wwjc - fijn dat je zoveel steun aan je man hebt. Hoop dat de tabletten snel helpen en je je ietsje beter voelt! Nogmaals een dikke knuf voor jou!

Thalina - ik geef nu 10 tot 15 min de ene borst en bekijk of ie daarna nog zin heeft in de andere borst, soms wel, soms niet. Eerder was ik veel langer bezig, maar dame van het CB gaf aan dat hij , gezien zijn gewicht en kracht, in 10 min wel z’n maagje vol moet kunnen drinken. Maar ook al geef ik nu korter de borst, toch ben ik wel een uur bezig hoor…..meneer vertikt het om een boertje te doen en als we hem dan uiteindelijk weer in zn wiegje leggen, gaat ie na 5 min ineens heel hard trappelen met zn beentjes en maaien met zn armpjes en halen we hem er maar weer uit voor toch alsnog een boertje…

Eefje28 – ik zit ook met smart te wachten op die week zonder poepluiers, maar die van ons kakt ook vrolijk door, bij voorkeur als ik net de luier afgedaan heb op de commode :confused: Oh en die pukkeltjes, het viel mij op dat ons kleine ventje sinds gister ook wat pukkeltjes krijgt….kan dus door de BV komen? Hij had zo’n mooi gaaf gezichtje :(

Loeka12 – leuk weer wat van je te horen! Ik geef ook nog BV hoor, maar viel mij ook op dat de meesten FV geven. Ik heb tepelkloven gehad (auw!!) en kraamhulp heeft me toen een proefmonster van ‘lansinoh’ gegeven en daar smeer ik nu na elke BV mn tepels mee in, hoef je er ook niet af te vegen voor de volgende voeding en ’t werkt als een tiet! ? Heb nu nergens meer last van, soms beetje pijn bij het aanleggen, maar dat is na een paar seconden alweer weg. Misschien iets voor jou?
    en ben jij al begonnen met een voorraadje aan te leggen voor in de vriezer? Ik wil dat zo langzamerhand gaan doen, maar weet jij hoe je dat het beste kunt aanpakken? Na elke voeding de borst leegkolven?

Hier ging het afgelopen nacht en vandaag (tot nu toe) super! Gister zat ik er even helemaal doorheen, meneer wilde niet slapen...wilde elke keer aan de borst drinken, dus heb gisteravond even zitten janken in de armen van hubbie. Blijkbaar heeft ons ventje dat gemerkt, want hij was afgelopen nacht super! Laatste voeding om 10:30 en daarna om 4:15!!
    hebben jullie dat trouwens ook dat ie na de laatste voeding zo slecht in slaap komt of wil komen?

denk dat ik nog even naar buiten ga met mn ventje!

15. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Loeka; ik was begonnen, totdat er een bloedblaar op mijn tepel verscheen.. :-S
    Toen 3 dagen afgekolft, om mijn borst rust te gunnen, maar toen ontdekte ik dat ik het erg prettig vond om te weten hoeveel Tim precies kreeg, dus wou blijven afkolven.
    Na 2 weken wou ik heel graag weer gewoon mijn eigen lichaam terug, en werd gek van de pijn in mijn tieten. (sorry dat ik het zo zeg hoor ;)
    Daarom ben ik gestop, wou eigenlijk (heel ego) mijn lichaam weer terug hebben.
    Had al genoeg aan mijzelf, zat ook niet zo lekker in mijn vel. Vond er veel te veel tijd in zitten.

16. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Hier hetzelfde hoor Danielle alleen heb ik het maar een halve dag gedaan. Ik stond er zowieso al niet zo om te springen maar wou het proberen. Al heel snel een kloof en bloedende tepels. Na de pittige zwangerschap en de bevalling had ik de energie er gewoonweg niet voor om door te zetten....en had idd genoeg aan mezelf. En er worden zat kinderen groot op flesvoeding, kijk eens hoe Senne groeit! In 6 weken tijd van 7 pond naar 10 pond!

17. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Jodie, wat super dat Senne zo gegroeid is! Fijne bevestiging.

Heb wel bijgelezen maar geen tijd om veel te reageren.
    Lastig dat er zoveel kindjes een onrustige nacht hebben gehad! Een energie-knuffel voor diegene die het kunnen gebruiken.

Ook weer fijn dat andere kindjes weer goed hebben geslapen. Hier ook, pas om 8 uur wakker nadat ze voor het laatst om 00.30 uur was gevoed.
    Dat we gewoon kunnen slapen scheelt echt heel veel, daardoor ervaar ik het nu niet zo als zwaar met de kleine. Als ik die nachtslaap niet had, zou ik me zeker anders voelen.

Wat betreft wakker in bedje liggen, dat gaat de ene keer beter dan de andere keer. Ligt echt aan de bui waarin kleine meid is.

Voeden, hier 20 minuten voeden, ze krijgt 1 borst per keer. Toetje heeft ze niet meer nodig, bied ik soms nog wel aan maar daar hapt ze niet eens naar.
    Daarna nog wel even bezig met boertje laten maar denk dat ik er rond een half uurtje over doe.

Wwjc, fijn dat je even wat meer hebt kunnen slapen. Ik hoop dat het je helpt en ook dat de pilletjes hun werkn doen. Knuffel!

Zo meteen naar cb. Ben echt benieuwd wat meisje weegt en hoe lang ze is.
    Laat het nog weten!

18. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    @Eenwondertje: Hier ook volgens mij begonnen met menstruatie ( dus ook 4 weken na keizersnede ) Verlies nu al 3 dagen best veel bloed ineens weer het lijkt me sterk dat ik nu ineens enorm ga vloeien namelijk... Grappig als het bij jou ook begonnen is, dan gaan we lekker gelijk op :D
    @Jodie: Wat super dat hij zo lekker groeit !
    @Keizersnede: Wat me opvalt is dat er behoorlijk wat verschillen zitten in de nazorg die iedereen geadviseerd krijgt, vind dat wel heel apart....
    @flesje: Hier gebruiken we ook barleduc, lekker makkelijk !

en de rest ben ik alweer vergeten... heb het idee nog steeds last te hebben van zwangerschapsdementie of heb ik nu last van after-bevalling-dementie :)

19. loeka12

loeka12 Actief lid

9 aug 2008
    253
    0
    16
    Utrecht
    hi, bedankt voor jullie reacties!! Begrijp het ook helemaal waarom jullie dan gestopt zijn, erg herkenbaar. Ik wil BV nog even een kans geven maar als het me teveel stress gaat opleveren ga ik er ook echt mee stoppen.... links blijft pijn doen heel irritant. Ik moet er niet een negatief gevoel aan over gaan houden.
    En zie dat jullie beebs supergoed groeien met flesvoeding. en idd. ik heb geen idee hoeveel ze nu binnenkrijgt via de borst. Maar aan haar poep en plasluiers te zien is dat wel genoeg. Wat poept ze veel zeg!! Altijd bij elke voeding verschonen we haar en is er een enorme poepluier ;)

Indy - tnx voor je tip, ga ik zeker proberen. Kun je dat spul bij de Etos kopen? Ik ga vanavond voor het eerst weg zonder de kleine (concertje hier in de buurt, ben ong. 3 uur van huis - vind het welspannend!!) dus heb al een afgekolfd flesje klaar staan. Ik wil links wat vaker gaan kolven en dat doe ik dan eenbeetje tussen de voedingen door. Dus als ik rechts heb gevoed dan kolf ik links nog wat af. Zo wil ik een klein voorraadje gaan opbouwen.
    Anne Fleur ligt trouwens ong. 10 minuten aan de borst, drinkt danheel gulzig. Daarna ga ik haar verschonen en bied dan nog of dezelfde of de andere borst aan - soms wil ze die nog voor 5 a 10 min, soms niet...

Wat ik soms wel moeilijk vind is als ze niet wilt slapen na voeding. Soms blijft ze wakker en wordt uiteindelijk ook wat huilerig. Ik heb haar dan al een paar keer weer aan de borst gelegd, maar dat is dan na 2 uur van de vorige voeding dus dat lijkt me een beetje veel. Maar goed, net heeft het wel geholpen want nu ligt ze alweer heerlijk sinds half 1 te slapen in de bugaboo.... Maar soms als ze huilt is dat echt het enige wat helpt...

Wwjc - veel sterkte jij. het is nogal wat ineens zo'n wezentje in je leven. Ik vond het ook best wennen (en vind) dus heel logisch dat je er soms doorheen zit. Hoop dat de plletjes helpen en idd slaap doet ook vaak wonderen!! Je hebt wel een supermooi ventje!

20. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ff ranzig, maar ik bloed echt als een rund hoor. Is dat normaal bij de eerste menstruatie? Een super tampon en maandverband en beide zijn helemaal vol bloed....

Deel Deze Pagina