jodie: hoe hebben ze dat opgemerkt dat hij verborgen reflux heeft? Lorena heeft ook een voorkeurshouding, tips zijn welkom!
Jodie: Hier ook erg veel bloedverlies ook met stolsels ( sorry voor het ranzige verhaal ) Geen idee of dat normaal is...
Bel even met de HA? Het lijkt me wel kunnen, omdat je lichaam zo lang heeft opgespaard? Of moet je dat niet zo zien?
@loeka: hier ook gestopt met de bv sinds twee weken vanwege de pijn. vanaf Laure 2 weken oud was begon het. heel felle pijn in de linker borst na het voeden, daarna ook tijdens het voeden en daarna ook in de andere borst. voor ik een arts had gevonden die me serieus nam en me verder kon helpen zaten we een week of twee verder. ondertss begon ik gewoon al bijna te huilen als mijn meisje wakker werd omdat ik wist dat ik ze dan moest aanleggen! uiteindelijk bleek het dus spruw te zijn. maar de medicatie sloeg niet goed aan en ik kreeg er nog een allergische reactie bij op de draadjes van mijn knip waardoor ik niet meer uit bed kon van de pijn. toen ik twee weken geleden dan plots weer een felle opstoot kreeg van de spruw heb ik besloten om te stoppen met bv want zat er compleet onderdoor. het is echt de beste beslissing die ik heb kunnen nemen. Laure huilde voordien heel veel, sliep heel slecht, had erge krampjes en nu het is gewoon het braafste kind dat je je kan voorstellen. zo tevreden en rustig. ik ben dus echt wel blij dat ik gestopt ben en als ik soms verhalen lees van jullie over de borstvoeding dan kan ik alleen maar denken, wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben !!!!
o spruw.. ja dat is kl**te..heb t bij Len gehad..wel doorgezet..maar duurde ook maar een dag of 4..we hebben daar een homeopatisch goedje voor gehaald..een thee soort..wat je op de tepels moet smeren..en met een wattenstokje in beeb zn mondje..hielp super... bv gaat hier nu wonderbaarlijk goed..probeer het zo lang mogelijk vol te houden.. maar begrijp heel goed hoor dat het niet altijd fijn en leuk is..was dan ook al gestopt.. je moet niet meer vragen van jezelf dan wat kan..en als je dan ook nog een heerlijk rustig kindje krijgt!!!wat wil je dan nog meer!!
ja wil bv ook helemaal niet 'afkeuren' ofzo want misschien als ik al die problemen niet had gehad dat ik nog steeds bv gaf. maar nu ben ik nog steeds niet helemaal van de spruw af na al een maand ongeveer! had het ook inwendig vandaar de medicatie. maar mijn meisje doet het inderdaad veel beter nu en voel me veel gelukkiger en kan echt genieten nu maar ben heel blij dat ik haar toch de eerste weken bv hebben kunnen geven, heeft ze dat toch gehad. op het einde kwam ze ook niet meer bij van mijn bv dus voor mij alleen maar een teken dat er echt wel wat aan de hand was.
Ik ben ook absoluut blij dat ik TIm de eerste 2 weken om het flesje BV aan heb kunnen bieden. Zit toch alles in wat de beeb nodig heeft, dus denk dat het als start heel erg goed is.
Hier trouwens een mooi liedje om heerlijk met de kleine te knuffelen en te genieten... Tip; zorg dat je alleen bent... http://www.hallowereld.nl/welkomstliedj ... wereld.php
Moest de huisarts ff bellen voor anti-conceptie...hoef niet langs te komen, wat ik wil gebruiken stond nog wel in de computer. Ga de 2e cyclus er mee beginnen. Dan kan ik op dag 1 starten en ben ik meteen beschermd. Alhoewel ik dan toch eerst nog voor dubbel safe ga haha. Meteen ff gevraagd van het bloedverlies, dit was normaal de eerste 2x. Daarna moet het minder worden. Weten we dat ook weer. Mannetje tot nu toe geen last van de prikjes denk ik. Heeft tot 3 uur geslapen (5 uur tussen de voeding) en ligt nu alweer....
Is dat zo ja? Ben ik nu ook al 100% beschermd? Oooh wil echt niet nu al weer in verwachting raken! Al zag ik vanmorgen wat dames zitten bij de gyn met dikke buik, en ik kreeg enorm de neiging om te vertellen dat ik ook zwanger was, en nu een mooi beebje heb.. hahaha Voelde me even "gewoon", en met dikke buik voel je je zo bijzonder, tenminste dat had ik altijd. En nu was ik zonder Tim, "zomaar" iemand, en dat beviel me helemaal niet.. Had echt de neiging om even te vertellen dat ik een baby heb gekregen...hahaha Gek hé!
@Loeka - Lansinoh kun je alleen bij de apotheek krijgen of via de website http://www.mamaeshop.nl (vandaag bestellen en betalen, voor 14:00, volgende dag in huis). Het werkt bij mij echt super, heb nu nergens meer last van! Spannend zeg dat je voor het eerst weggaat! Heeft Anne-Fleur al vaker de fles gehad of is dit ook meteen de eerste keer? 't is er bij mij nog niet van gekomen om alleen weg te gaan (ja net, 10 min om even een bos bloemen te regelen...hihi). Ik wil zo eigenlijk nog even de stad in om wat nieuwe kleertjes te kopen voor ons kereltje, maar manlief is druk bezig met zn vader om graszoden te leggen...dus ik wacht even tot de kleine in slaap valt (hopelijk!) en dan ga ik even. Hoeveel geef je Anne-Fleur dan eigenlijk in een flesje?
Loeka: vervelend dat je zo'n pijn hebt bij het aanleggen aan de linkerkant. Ik kan je alleen als advies geven dat je moet doen wat volgens je hart goed is. Oké is bv het beste wat je kunt geven aan je kindje maar tegenwoordig is de fv ook zo goed dat er waarschijnlijk geen super groot verschil meer in zit. Jij bent ook heel belangrijk en als jij pijn hebt is dat absoluut niet fijn voor je en dan is het geen falen, je kunt er niets aan doen. Zeker als aanleggen en zo goed gaat, gaat het buiten je om dat je pijn hebt. Maar nogmaals alles samen genomen: doe waar jij je goed bij voelt, wat je hart zegt dat goed is. Eefje en Indy, mij waren bij kleine meid pukkeltjes ook opgevallen. Goed om te weten dat dat van bv komt. (wat is dit forum toch handig!) Indy, vervelend dat je er even door heen zat gisteravond. Wel erg fijn en goed (!) dat je even je tranen de vrije loop hebt laten gaan. En lekke dat mannetje daarna goed heeft geslapen. Hier valt ze juist na de laatste voeding heel snel in slaap, vaak al net nadat boertje is geweest. Ik wacht dan altijd nog een minuut of 5 en dan kan ik of papa haar slapend in bedje leggen. Danielle, wat een ontzettend mooi liedje! Moest er echt door/van huilen Ik heb dat trouwens ook wel als ik zwangere zie, was idd bijzonder. En idd helemaal als je zonder beeb bent, klopt het dan gewoon niet Nou, vanmmiddag bij cb geweest. Meisje weegt nu 4072 gram en is 53 cm lang. Ze was ongeveer 300 gram aangekomen in kleine 3 weken. Was prima, zou iets meer mogen maar hoefde me geen zorgen te maken. BV was prima. Nu over week of 4 terug voor prikje. Tussendoor moet ik wel even bij inloopspreekuur meisje laten wegen om te kijken of ze nog steeds goed aankomt. Ik heb toen meteen gevraagd of ik haar beter wakker kon maken voor nachtvoeding omdat ze dan meer voeding binnen zou krijgen en dus meer aan zou komen. Maar dat was niet nodig, omdat ze zelf goed aangeeft wanneer ze honger heeft. En het ene kindje groeit nou eenmaal harder dan het andere. Wel fijn dat ze dat zo aangaf.
Ik was iets te voorbarig.... vannacht sliep ze niet door en kwam om de 3 uurtjes... en ze bleef maar jammeren... resultaat: vanmorgen zat ze helemaal onder dus denk dat ze daarom zo jammerde... maar goed meteen alles verschoont en nu ligt ze lekker in de box om zich heen te koekeloeren... ga flesje maken, fijne dag meiden !
zooo na gisternacht vannacht een heerlijk nachtje gekregen van m'n ventje heb hem om kwart voor 11 gegeven en op bed gelegd om 10 over 11 en hij viel gelijk in slaap en kwam pas om half 5 =D> =D> =D> na het voeden weer op bed gelegd en een kwartietje met mijn hand in de wieg gelegen zodat ie zijn speen er niet uitpurte en hij sliep =D> =D> =D> =D> om half 9 kwam ie pas weer... oooo heb echt heerlijk geslapen daarna ging ie nog eens een half uur a 3 kwartier slapen zodat ik de honden kon uitlaten en hij zijn pappa niet wakker maakte die 's nachts gewerkt had hij werd een beetje muiterig toen ik 10 min thuis was na de honden uitlaten nu ligt ie bij me zdat pappa nog lekkr door kan slapen
Zo even terug gelezen vanaf pagina 65. Hoop herkenbare verhalen qua drinken en slapen. Daan drinkt nu 6x 120, gisteren 5x 150 maar na de laatste voeding om 23.00 uur kwam hij weer om 4.15 uur, terwijl hij al die dagen daarvoor om 6.15 uur pas kwam. Dus maar weer terug naar 6x 120cc. WWJC heel veel sterkte. Wat vervelend dat je je zo rot voelt. Praat er goed over. Woensdagavond en gisteravond ben ik weer voor het eerst gaan sporten. Ik was mijn lichaam helemaal zat. Ik hoop dat de kilo's er snel afvliegen. Na de bevalling was er 10 kilo af, maar daar bleef het maar op steken. Mijn man wil het liefst gelijk weer proberen voor een volgende kindje, maar ik niet. Wil er wel iets van anderhalf a 2 jaar tussen hebben.
@leonie - fijn dat je lekker gerustgesteld bent bij CB en haar toch niet 's nachts wakker hoeft te maken! en idd erg handig dit forum @mo - weer lekker gaan sporten? goed zeg! zit ik ook over na te denken, maar zat te twijfelen of je nu alles al weer mag gaan doen qua sporten...weet iemand dat? hier na een rotavond gisteravond een heerlijke nacht gehad! laatste voeding om 23:00 en vanochtend kwam ie pas om 6:15 weer! daarna weer te slapen gelegd, uurtje later al slapend in de maxi-cosi gelegd om naar opa en oma te gaan en daar heb ik em uiteindelijk om 11:30 (!!) maar wakker gemaakt. Heeft toen maar 10 min gedronken (tussentijds maar koud washand gebruikt...hihi...arm kind) en nu ligt meneer weer te slapen! mama zit nu aan de melkmachine, want we hebben feestje vanavond, vriendin komt oppassen en ik zet voor de zekerheid maar afgekolfd flesje klaar. Heb nu al meer dan 100 cc gekolfd! (helemaal trots..hihi). manlief is intussen boodschappen aan t doen wen daarna ga ik lekker even alleen de stad in! fijne dag iedereen!
m'n prins z'n eerste lachje mn mannetjes Danielle: Kan me helemaal voorstellen dat je dat had hoor! Als ik zwanger vrouwen zie denk ik ook meteen: Ik ben ook zwanger geweest hoor Mo1977: Knap hoor nu al sporten! Ik kom echt niet verder dan een paar oefeningen en dan hou ik er weer mee op Lastig zeg dat je man nu al wel weer zou willen en jij later pas..maar ja, hij hoeft het kind niet te dragen dus hij heeft makkelijk praten Indy: poeh...nu al oppas? Vind je het eng? Lekker dat het kolven zo goed is gegaan!
He bah! had verwacht door de bv heel lang nog niet ongesteld te worden maar helaas vanochtend weer is het weer begonnen. Het is nog niet helemaal doorgezet maar dat duurt vast niet lang meer Baal er wel van! Heb meteen even gegoogled of het kwaad kan voor mijn melkproductie maar dat is in principe niet het geval. Misschien even wat vaker aanleggen omdat het wel iets terug kan lopen. Amom, wat een schatjes! MO, actief hoor alweer gesport! Maar dat "mag" toch eigenlijk pas vanaf 6 weken na bevalling? Nou ja, daar zit je dichtbij! En een tweede,hier is die wens er ook zeker maar dat ook over een tijdje. Eerst lekker genieten van ons kleine meisje! Indy, leuk feestje vanavond! En wat doet hij het toch goed zeg! Heeft al keertje eerder afgekolfde melk uit flesje op? Ik zal binnenkort ook eens een keertje af gaan kolven kan mannetje ook een keertje flesje geven. In een van die cadeaupakketten zat een flesje van avensis, kan ik die gewoon gebruiken om het kleine meisje te geven? Thalina, heerlijk dat mannetje ook zo goed heeft geslapen!
Oh ja, Jessie smste nog dat zij en Rosan sinds woensdag weer thuis zijn. Rosan doet het heel goed, is een vrolijk en tevreden meisje. Met Jessie ging het nog wat minder, ze is nog heel snel moe. Ze zou proberen zo snel als mogelijk hier weer mee te komen kletsen.
nou vannacht ging redelijk, we hadden haar flesje om 7 uur gegeven en dachten ze komt wel dus om 11 uur nog steeds diep in slaap ik dacht ach laat maar liggen en ze kwam toen om 2 uur natuurlijk (logisch ze had die dag maar 4 flesjes gehad) en toen kwam ze weer om 6 uur (beetje normale tijd dus) maar we hadden haar denk ik beter om 11 uur even wakker kunnen maken.. We hebben nu in de laatste paar dagen 1 schepje omneo minder erin gedaan en ze poept nu beter! (minder krampjes wel wat hardere poep) (met omneo is ie vrij dun namelijk en wij dachten dat misschien krampjes JUIST daarvan konden komen, het lijkt iets rustiger...) Die kan echt trouwens NIET tegen iets in haar luier haar broer was echt een viezerik (nog steeds beetje haha want hij geeft niets op een poepluier) en zij krijst de boel bijelkaar als er ook maar iets in zit (ja wij vrouwen zijn toch schoner haha) Miley heeft trouwens ook wat pukkeltjes (ze zeiden tegen mij dat meiden dat zoiezo door hormonen e.d. konden hebben) ik zit ook lekker onder (normaal nooit last van) We hebben een extra tent gehaald voor volgende week zondag (ons kraamfeest) heel veel mensen hebben nog niet laten weten of ze nu komen ja of nee (IRRRRRRRITANT!! GRRRR) Er komen nu 30 mensen, 20 hebben afgezegd en 20 nog niets laten weten.. @Amom ; wat een schatjes zeg!! Over ongesteld zijn ik voel alsof ik het moet worden de hele tijd maar zet niet door vanmorgen bij het afvegen weer en toen 1 druppel bloed in mijn onderbroek en toen weer helemaal niets (erg vreemd!) maar goed net bevallen vrouwen zijn hormonale vraagtekens..