Jeeeetje Senne sliep gister na de prikjes de hele dag als een roosje. Nergens last van, alleen dus slaperigheid (vind ik niet zo'n hele erge bijwerking haha). Ik denk nou dan zal hij vandaag meer wakker zijn, maar nee hoor, ook nu veel slapen. Is dit normaal of herkenbaar voor iemand? Vanacht ook een lekkere nacht. 23.00 laatste fles en toen 3.45 en 7.45. Danielle je moet ff de bijsluiter van je pil lezen, maar volgens mij ben je daarmee ook meteen beschermd als je start de 1e dag van je menstruatie. IMD wat irri dat er 20 mensen niks hebben laten weten grrrrr. En ik maak Senne ook weleens wakker om 23.00 als hij zich dan nog niet gemeld heeft. Nadeel is dat hij dan niet altijd even goed drinkt....Die ongesteldheid kun je zo tegenaan hikken he, bah! Senne heeft ook soms pukkeltjes en ik ook (^&%^Q*R&$*Q) helemaal nu met die ongesteldheid. Amom wat een schatjes. Sylvie wat heerlijk dat alles nu veel relaxter gaat me Laure, grappig trouwens want Senne en Laure zijn op dezelfde dag geboren maar mijn banner geeft aan dat Senne 1 dag ouder is.... Over borstvoeding, vind het fijn dat er ook eens positieve flesvoeders zijn, want dat wordt altijd zo benadeeld terwijl de babys er ook goed op groeien. Ik ben van mening dat borstvoeding leuk is mits het goed gaat en je er niet gestressed van raakt. Eenwondertje: hoe gaat het nu met ophogen van de flesjes? Leonie: Ja die avent fles kun je gewoon gebruiken, wel even goed uitkoken. Zit speen 1 op, maar met avent mag je met 1 maand al naar speen 2 dus dat moet je even bekijken hoe het gaat. Indy: Knap hoor dat je een avondje weggaat, ik ben er nog niet aan toe. Mo: Sporten.............ik wordt al moe bij de gedachte hahaha.
Sporten, ja...lijkt me heerlijk. Maar ik had gelezen dat je minimaal 6 weken moet wachten (ivm baarmoederverzakking?). Wil ook weer graag en dan ook nog even onder de zonnebank en in de sauna (maar wordt lastig, ik vloei nog heel veel) ! Misschien kan ik al weer een beetje op de crosstrainer ofzo of op de loopband.
ja je moet uitkijken met je BM (en je buikspieren) als je te snel gaat trainen heb je kan sop BM verzakking (en bestaande verzakking kan verergeren bij verkeerde sporten e.d.) maar ook kan je een diastase krijgen je buikspieren hebben ook die 6 weken rust nodig als je te snel weer begint houden ze op met naar elkaar toe trekken en houd je een ruimte over tussen je buikspieren (de rechte) omdat ik met dean een diastase (lichte) heb overgehouden weet ik dit (alhoewel ik niet heb gesport maar goed) nu moet ik er extre rekening mee houden want hij is nog wat erger geworden.. @jodie ze kunnen we de dag erna ook nog heel slaperig zijn hoor van de prikjes (ik geloof dat mij verteld werd iets van 48 uur is heel normaal)
hi allemaal. Bedankt nog voor de tips over borstvoeding. andaag ging het een stuk beter, heb zelfs in het 'openbaar' geborstvoed!! Zijn namelijk ruim drie uur gaan wandelen in het bos en heb toen halverwege op een bankje haar borstvoeding gegeven - helemaal trots!! Gisteren voor het eerst ' uit' geweest zonder de kleine. Mijn moeder paste op en ik kon weer eens drinken... klein concertje geweest, was echt heel leuk. En leuk om daarna onze kleine meid weer te zien, heerlijk!! Indy - over afkolven. Ik ben dat gaan doen omdat ik een borstontsteking had links. De lactatiekundige zei dat dit geen kwaad kon. Nu kan ze ook goed aan het flesje drinken dus geven we ong. 1 x per dag een flesje zodat ze dat ook niet verleerd... Gaat echt goed zo en ideaal als je een avondje weg wilt... en manlief kan zo ook eens voeden, is ook leuk! Ik heb de kolf van Avaent, handkolf. Die bevalt goed en handig dat meteen flesjes gevuld worden ook... Veel plezier trouwens vanavond!! Leonie - ik gebruik ook die avent fles speen 1, gaat echt heel goed...
Iedereen een gezellige moederdag gewenst!! Ik heb twee kadootjes gehad, 1 was een nacht rust (laatste flesje om 23 uur) en ze kwam vanmorgen om half 9 (alleen was ze van half 1 tot half 2 wakker en moest wat huilen maar niets ergs) was n hele nacht en vanochtend legt mijn man haar op bed bij ons en lacht ze naar me (okay het was nog wat een ongelukje, ze trok namelijk diverse gezichten, je zag ze echt proberen haar mond zo te krijgen, maar het lukte meerdere keren..) altijd erg leuk! Vandaag lekker buiten doorbrengen denk ik zo.. iedereen in elk geval een prettige dag! laat je in de watjes leggen!
Iedereen een fijne moederdag gewenst! Ik heb ontbijtje op bed gekregen, een lekker geurtje, en een poepbroek van zoonlief.. @Loeka; lekker hé even fijn weg! En nog leuker inderdaad om lekker thuis te komen hé!
iedereen een fijne moederdag! Hier ook ontbijt op bed en cadeautje moet ik nog krijgen, ben benieuwd. Nog een vraagje, welke borstkolf gebruiken jullie? Ik wil volgende week beginnen met kolven, maar heb geen idee welke ik moet kopen en hoeveel ik moet kolven voor ee voeding etc.
hoi hoi Amom wat een mooi lachend mannetje zeg en je hebt 2 prachtige mannetjes extra genieten dus Loeka je hebt dus goed genoten van je avondje weg en nu is het zo leuk om thuis te komen dan is dara je dochtertje weer heerlijk toch Imd wat naar zeg dat je van 20 mensen niet weet wat ze doen het word vast wel een mooi kraamfeest met of zonder die 20 mensen dus geniet er lekker van en wat heeft jou meisje goed geslapen zeg van 23 tot half 9 heerlijk zeg Jodie lekker hoor als ze zo goed slapen,maar snap wel dat je gaat denken is dit wel goed,maar ik heb ook wel gehoord van die 48 uur allemaal een fijne moederdag het is prachtig weer dus extra genieten vandaag ik heb een ontbijtje gekregen en een fotoalbum,maar dat is niet helemaal goed gegaan mijn vriend wilde me eigenlijk een babyboek geven (want die wil ik zo graag),maar hij kon er daar niet in kijken en volgens die meiden was dit een babyboek,maar het is een gewoon fotoboek dus morgen even omruilen voor een babyboek,maar ben er wel heel blij mee Mitchell zit nu ook onder de pukkeltjes ,maar ik had ook gehoord dat dat normaal is dat is nog van de hormonen van de moeder en het trekt vanzelf weer weg ik hoop het gisteren weer naar het zkh geweest had alweer last van dezelfde pijn dus bijna de halve dag op de eerste hulp gezeten ,maar mocht gelukkig weer mee naar huis het is wel weer beginnend zeg maar nog geen nieuwe ontsteking,maar wel weer een irriterende lever en galblaas moest maandag al komen voor een controle dus de arts vond het goed als ik naar huis ging heb gelukkig nu ook medicijnen gekregen en moet maandag dus weer komen en dan wil de chirurg zo snel mogelijk opereren,omdat het nu dus al wel weer terug begint te komen dus ik hoop ook idd zo snel mogelijk Gr,Bianca
Fijne moederdag allemaal ! Hier ook een heerlijke nacht gehad, 01.00 laatste flesje en om 06.30 kwam ze weer. En daarna nog even lekker kunnen slapen tot 09.30 omdat manlief eruit ging ! En een heerlijk ontbijtje op bed gehad met gekookt ei en bloemen uit de tuin. Super lief ! Ben nu al 5 dagen ( of 6 ben even de tel kwijt hahaha ) flink ongesteld, ben benieuwd hoe lang het gaat duren de eerste keer.... Heerlijk weer dus ga lekker de tuin in met de kleine meid ! Fijne dag allemaal !
Fijne moederdag! Ik heb van dochter een mooi knutselwerkje gekregen..ZO LEUK!! Een 3D theepot van papier die ze zelf heeft geverfd..Met een paar thee zakjes erin.. Zelf ingepakt, dus moeder bewaard ook het pakpapier.. Was helemaal ontroerd.. Vanacht was Sam er wel vooreen voeding maar na 3 kwartier sliep hij weer en was het vanmorgen kwart voor 6. Ik geef hem s avonds nu een extra borst. Heb hem er even wakker voor gemaakt, blijkbaar heeft het geholpen. AMOM:Wat een kanjers zeg!! @Voeding: Tuurlijk is flesvoeding ook goed!! Ik heb Noa en Len na 2 maanden ook de les gegeven want trok het toen niet meer. Nu ben ik meer ontspannen en denk het ook langer vol te houden mits er geen kloven oid bij komen te kijken. BV is mooi als het goed gaat, als dat niet het geval was bij mij nam ik ook de fles.
Fijne moederdag iedereen! Ik heb mijn kado gister al gekregen, was eigenlijk niet de bedoeling maar het lag in de auto en we gingen boodschappen doen. Het grappige is donderdag ruimde ik de tafel op en vond ik een bonnetje, ik zei wat is dit, iets met brown bla bla bla. Oo zegt mijn vriend, dat heeft mijn vader in de auto laten liggen....Normaal ben ik dus heel scherp maar nu geloofde ik het haha. Achteraf was het dus het bonnetje van de heerlijke houten tuin ligstoel! Enne hier ook een poepbroek van mijn zoon gekregen haha. Iemand vroeg mij hoe ze op het buro de reflux/verborgen reflux ontdekten. Het is een vermoeden van de huisarts, buroarts en buro-verpleegkundige....Namelijk na het flesje geeft hij niet over maar er lijkt wel steeds wat omhoog te komen, ook ruikt hij dan zuur uit zijn mondje en begint dan te huilen. In combi met weinig boeren is dit het vermoeden. Hij heeft nu een handdoek onder zijn hoofeinde zodat hij niet zo plat ligt en het johannesbroodpitmeel wat we gebruikten om de voeding in te dikken ivm te snel drinken helpt ook hier voor. Dus konden het zo laten, mits hij er meer last van krijgt. Ik heb het idee dat de behandeling bij de osteopaat wel helpt, Senne is namelijk wat rustiger. Alleen de voorkeurshouding zou nog wel beter kunnen. Net wezen wandelen en toen heb ik hem op de zij gelegd in de kinderwagen met een handdoek achter zijn ruggetje, en nu net in zijn bedje heb ik hem ook met het hoofdje naar links gelegd, dit gaat soms heel moeilijk en dan kan ik moeilijk door gaan drukken haha. Maar tot nu toe ligt hij nog steeds naar links met zijn hoofdje. Hier wordt het bloeden iets minder gelukkig. De eerste menstruatiedagen echt flinke zeeën gebloed haaha de rode oceaan! DIt is nu dag 5. IMD wat een heerlijke nacht!!!
nou, ik ben jaloers op jullie hoor! Allemaal een fijne moederdag! Hier effe een baggerdag... Mannetje heeft al vanaf donderdag Nienke nog maar amper aangeraakt. Hij is druk met andere dingen. Dingen die volgens mij toch echt wel effe een paar weekjes kunnen wachten. Vrijdag had ik dus maar 2 uur geslapen en meneer kwam pas om kwart voor tien thuis. Ik had al gebeld of ie alsjeblieft op wou schieten omdat ik het niet meer trok. Gaat ie thuis ook nog luidkeels staan bellen met een vriend (nienke wéér wakker) Dus ik stuur hem naar buiten. Een half uur later staat ie nog steeds buiten te bellen met een andere vriend en toen ben ik naar buiten gelopen en heb Nienke in zijn armen geduwd (niet echt geduwd natuurlijk..) En ben de was gaan doen. Gisteren is hij de hele dag weggeweest omdat hij een vrijgezellefeest had met overnachting, komt hij net thuis en vliegt meteen naar boven naar bed. Ik had nog niet eens iets gegeten en had al drie keer gezegd dat ik honger had en moe was, maar néé hoor, meneer is ook moe en gaat nú slapen. Wil k Nienke in bed leggen, want die is óók moe van de hele ochtend wakker zijn, begint hij te zeuren dat hij zo niet kan slapen, omdat ze eventjes moest huilen. Wat een eikel.... pfff ben er echt effe klaar mee hoor! Terwijl het vantevoren zo goed ging! Moederdag my ass....
Hoi allemaal! Een hele fijne moederdag allemaal! Wat een weertje hebben we! Ik heb een heerlijk ontbijtje op bed gekregen, ook met bloemetjes uit de tuin! Hihi En een fotolijstje met foto van dochtertje erin. Zo schattig! Bianca, vervelend dat het nu alweer terug komt. Gelukkig maandag al naar arts en dan kunnen jullie de stappen echt gaan plannen. Heb je er nu door de medicijnen ook last van of valt het mee?
@Msroxy: Jeej wat een knurft zeg!! Ook nog eens je eerste echte moederdag!! Speciaal voor jou!! Straks als de kindjes ouder zijn krijg je leuk zelfgemaakte dingen... Nog veeeeeel leuker dan gekochte cadeaus door papa.. Maar ja daar heb je nu niks aan..Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent!! Moet wel zeggen dat mijn hubbie er ook niks aan gedaan heeft hoor!! Noa had haar dingetje op de PSZ gemaakt!! En mnbroodje mochtik zelf smeren vanmorgen.. Maar dat zelfgemaakte cadeuatje was meer dan genoeg!!
haha, dankjewel hoor eefje! Ik hoeft ook helemaal geen cadeautje ofzo hoor, maar om nou net vandaag zo'n eikel te zijn vind ik ook niet leuk. Nou ligt ie zo hard te snurken dat Nienke er steeds wakker van wordt. En dan loop ik steeds naar boven om d'r tutje opnieuw te geven en dan kijk ik toch boos naar m! Maar ja... hij ziet dat dus niet met z'n ogen dicht haha!
Bianca, lees ik bijna ook nog helemaal over jouw bericht heen. (ik geef mijn mannetje de schuld) Wat een gedoe allemaal zeg! Ik hoop dat je snel geholpen wordt en dat je dan fijn kunt gaan genieten. Is het nu een beetje vol te houden met die medicijnen?
Allemaal een hele fijne moederdag Ik heb een leuk cadeau gekregen! Een heerlijke nachtrust van 22.30 tot 5 uur en van 6 tot 9. Gr een uitgerust vruchtje
hoi hoi msRoxy jeetje dat is geen leuke dag zo ik kan me wel indenken dat je goed kwaad bent en ik liet hem niet lekker even slapen ik trok hem aan zijn oren het bed uit ik niet rusten jij dan ook niet samen ben je ouders en niet alleen wanneer het je uitkomt dikke knuffel voor jou en met de medicijne en rustig aan doen gaat het wel goed morgen weten we gelukkig meer Jodie fijn dat de osteopaat helpt en Senne er dus baat bij heeft leuk kado heb je gehad zeg en vandaag ehb je er ook nog eens mooi weer bij heelijk zeg Leonie wat leuk zeg een fotolijstje met een foto van je dochter erin leuk dat je man dat ook zelf heeft gedaan hij heeft er dus moeite voor gedaan en dat is natuurlijk ook superleuk nee het gaat nu wel redelijk goed ik moet het nu nog rustiger aan gaan doen ,maar morgen weten we idd meer Eefje ik geloof ook dat ik de zelfgemaakt kado s mooier vind ik kreeg altijd veel tekeningen van mijn nichtjes nou ik vind het prachtig dus van je eigen kindje lijkt het me helemaal geweldig dus je hebt een leuk kado gehad van je dochter net even een stukje gewandeld met dit mooie weer en vanavond nog even naar mijn ouders en dan hebben we het weer gehad voor vandaag Gr Bianca
nou dit klinkt mij al als muziek in de oren hoor hier komt dochter nog steeds vaker! vannacht om 11 uur (ik lag al te slapen) om 1 uur, om 3 uur, om 5 uur en om 6 uur en toen was ze wakker en wilde niet meer slapen gelukkig heb ik mijn wallen geaccepteerd en dat 'ik wel eens een zonnetje kan gebruiken' weet ik onderhand ook wel . hoort er gewoon bij. Ik geniet ontzettend van de borstvoeding. heerlijk hoe ze zo lekker tegen me aanligt en die smakgeluidjes maakt. ik heb geluk, want ik heb geen last van spruw, ontstekingen en kloofjes, het is vanaf dag 1 gelijk goed gegaan (mag ook wel met ald ie folders, blaadjes en cursussen haha).