Super tip van de handdoek onder het matrasje, heb ik vannnacht ook gedaan en mevrouw werd wakker met een keurig schoon mondje ! Sinds de laatste voeding van 23.30 uur drinkt ze alleen ineens minder.... Flesje van 06.00 en 09.00 uur ook ongeveer 40 cc in laten zitten... Normaal drinkt ze het hele flesje helemaal leeg... Kan dat ineens veranderen of zo ??? Ga vanmiddag bij een vriendin koffie drinken met Esmee, vind het nu al spannend om met haar echt op bezoek te gaan...
Gisteravond sliep hij toch ineens en zijn wij ook bed gegaan....dat duurde 2 tellen en daar was meneer alweer...............Shit shit shit en ik was al zo moe.....Uiteindelijk heeft manlief zichzelf maar weer aangekleed en is met hem naar beneden gegaan, zodat ik kon blijven liggen, was echt even op zeg poe....Maar helaas daar ook ontroostbaar, af en toe stil en dan weer krijsen. Komt manlief de kamer binnen en legt hem in de wieg naast me, ik zei jij hebt humor want hij ging zelf weer naar beneden...Nou ja heb met mijn ogen dicht liggend de wieg heen en weer gewiebeld en toen viel hij in slaap. Half 12 werd hij wakker voor de laatste fles en toen 4.45 pas weer en 7.45. Net sliep hij lekker en nu brult hij alles bij elkaar..en ik wou zo graag nog even rusten....Zucht. Ga bezoek van vanmiddag af bellen, ff geen zin in ik heb niet zo'n best humeur...
Sushi zou ze misschien hiermee aangeven dat ze nachts niet meer hoeft? Dat je naar 5 flessen kan met meer voeding er in?
Ik weet het niet, ze kwam wel uit haar zelf om 06.00 en 09.00 uur vanmorgen... Moet donderdag naar het CB dus dan kan ik het vragen.... Zou dat nu al kunnen dan ? Dat zou wel prettig zijn zeg
Esmee slaapt vaak al door toch? Ja het is toch iets wat je moet testen. Zo heb ik vanmorgen 150+5 gemaakt ipv 120+4 maar Senne kan het nog niet op,(drinkt gewoon 135/120 hij zou dan 5x 150 moeten hebben 750cc per dag. Zit nu al op 780 gemiddeld, maakt niet uit..... Ik probeer de laatste fles nog een keertje 150+5 en dan zie ik wel hoe ver hij komt. Vind het ook lastig. Hoeveel drinkt Esmee nu?
@Sushi; ik kreeg 2 weken terug het advies dat ik dan als hij doorsliep, dus 5 x 160/170 mocht geven. (geven anders 6x135). Dus ik bekijk het per nacht. Ene keer komt Tim om 5.00, dat beschouw ik als een nachtfles, dus krijgt hij er 6 per 24 uur. Komt hij om 6.00, dan krijgt hij 5 flessen per 24 uur. En .... Ja hoor; Vanmorgen was hij pas om kwart voor 7 wakker!!!!!!!!!! JOEPIE!
Pfff allemensen, denk dat jouw wallen dikker zijn van zaterdag op zondag heeft ze van 23.15 tot 04.15 ongeveer geslapen en daarna steeds 3 uur ertussen, man daar knap je van op oke ze heeft die avond wel iets van 1000 keer aan de boob gehangen haha. Dan hoop je stiekem dat elke nacht zo is, maar helaas vannacht was dat niet zo, wel netjes om de 3 uur, dat dan weer wel. Voordeel voor jou is wel dat je overdag ook lekker mee kan slapen met haar (doe je dat dan ook wel?!?!? hihihi wel doen hè) Hier gaat dat helaas niet meer, aangezien er nog meerdere kids rondlopen. Kolven ja dat dacht ik, ik ga de laatste voeding kolven en in een flesje geven, zodat ze misschien meer op kan omdat het dan niet zo snel in der mondje spuit en minder snel vol zit. Ik braaf gekolfd, eerst maar beetje om te oefenen, 40 cc, opgewarmd, aventflesje, maar madam wou absoluut niet eruit drinken Daarna aan de boob en meteen lurken hoor Dus toen heeft Jason het maar gedronken hmm lekker zei die nog Maarja ander flesje proberen, of niet, was wel een beetje jaloers op de fles haha. Msroxy leuke moederdag heb je gehad heb je het nog met hem over gehad? Heeft hij het nog dubbeldik goedgemaakt? Tup
grr hebben jullie dat ook? Dat als je een bericht typed en dat in dat witte vlak waar je tekst staat vanzelf steeds omhoog scrolled? Dan kan ik niet meer verder typen, zo irritant! Tup wat vervelend zeg zo steeds met die ontstekingen, hoop dat je er snel vanaf bent! Mirjanne ach arme Quinten, beterschap! Geef em maar extra veel knuffeltjes Zijn je schoonouders al bijgedraaid kwa het vernoemen? Amom wat een heerlijke nachten heb jij *jaloers* 8) Hoe gaat het eigenlijk met thuis lesgeven voor de oudste, wanneer begin je daarmee of ben je al begonnen? Danielle ook al zo lekker doorgeslapen
Klopt, ze slaapt vaak 5 tot 6,5 uur door 's nachts. Ze krijgt nu 120+4 schepjes met 2 schepjes JBPM erbij. Is zeker lastig, maar ik ga het gewoon dan proberen vannavond met de laatste voeding. Hoeveel uur zit er bij jou overdag tussen de voeding dan ? Bedankt voor de tips in ieder geval ( jij ook Danielle ! )
Ja hier bied ik precies hetzelfde aan Sushi, 120+4 + 2schepjes johannesbroodpitmeel... Grappig dat we nu op precies hetzelfde punt zitten zeg! Alleen ik probeer het voor de nacht om te kijken wat hij doet, omdat hij nog max.5 a 5,5 uur er tussen laat dus kan nog niet volledig op de 5 flessen denk ik.....Zo moet je toch wat proberen steeds he. En ja hier scrolt het scherm ook steeds omhoog grrrrrrrrrrr
O ja overdag zit hier 4 uur tussen de voeding. Maar soms laat hij er ochtends weleens 3 tussen en avonds soms ook iets korter. Maar dat maakt niet uit. Heb weleens dat hij middags 5 uren er tussen laat, maar maak hem dan liever wakker voordat hij het dag en nachtritme omdraait. Dus laat er max. 4 uur tussen. En ook hier rust en regelmaat. Soms saai, maar wel beter. Herken de slaapsignalen nu ook beter. Zodra je blijft spelen als je kindje moe is dan heb je een probleem (hier wel in elk geval) hij raakt dan tijdelijk over de vermoeidheid heen en is dan later zo moe dat hij juist niet kan slapen. Trouwens het is gelukt, niet uit bedje gehaald alleen ff de speen gegeven even een kusje, muziekje aan. En na een paar keer is hij dus toch in slaap gevallen. Fijn!!!
ja van dat scrollen heb ik ook (en aangezien ik vaak van die lange verhalen heb hihi is dat ZEEEEEEr irritant) Miley drinkt nu 5 flessen van 135 cc (120 met 4 scheppen en 2 scheppen JBPM) soms nog 6 flessen (ligt er een beetje aan hoe laat ze sochtends komt en of ze veel wakker is overdag.. Mijn bijdehandjes; (de een denkt dat de babyfoon een telefoon is) en zijn zus denkt; wat doet ie nu weer, mallerd!
ik weet niet meer hoe dat met Dean toen ging, ik kreeg met Dean een fijn overzichtje van het CB waarin stond wanneer wat normaal was en dat was superhandig, ik heb NU niets gekregen...is lastig want ik zorgde vaak voor het volgende bezoekje dat ik daar ongeveer aan toe was qua hoeveelheden en flesjes enzo (zo'n leidraad is toch best handig)
@IMD: wat een geweldige foto van jouw 2 kids zeg. Echt, die blik van Miley; geweldig! En wat betreft die handdoek, mijn mannetje is nog steeds erg klein (maatjes 50 zijn qua broeken nog te groot ). Ik hou dus echt ruimte over in de wieg en zeker in het ledikant. Ik pruts straks wel wat in elkaar...... @Hoeveelheden flesvoeding: ik kijk ook een beetje op de achterkant van de verpakking (die gaat trouwens uit van meer dan 150/175 per kilogram). En verder heeft zowel de kraamzorg als het CB aangegeven dat bij flesvoeding het tegenwoordig ook meer "op aanvraag" gaat. Maar ja, ik vind zo'n richtlijn/leidraad ook wel prettig hoor. Overigens, het gaat niet om hoe oud de baby is, maar om hoeveel hij weegt. Dat bepaalt de hoeveelheden en wanneer je langzaam de nachtvoeding eruit zou kunnen laten. Ach, en bij twijfel bel je het CB of post je hier wat op het forum (ook echt altijd handig.....). Zo heb ik net geen 120 cc gegeven, maar slechts 110. Hij laat soms nog iets teveel tijd tussen de voedingen zitten (als ik hem uit zichzelf laat komen) en dan moet ik hem wakker maken of ik voed eigenlijk pas na 4,5 uur. Dus, ik heb nu even iets minder gegeven en hoop dat hij rond 15.00 uur uit zichzelf komt. Dat hij soms minder goed uit zichzelf komt, is ook omdat hij zo lang wakker blijft na de ochtendvoeding. Hij is nu direct in slaap gevallen na de laatste voeding......... Mama even lekker tijd voor haarzelf (wasje draaien, opruimen, internetten, flesjes uitkoken, telefoontjes plegen, katten aandacht geven enz.....).
Hoi, ben ik weer even. Wilde laten weten dat ik even niet op het forum ga zijn. Ik heb het op dit moment te moeilijk met mijn gevoel (depressief) en hoewel het fijn is dat ik hier mijn vragen kwijt kan, kan ik het even niet aan om te lezen over problemen met de beebs. Sorry! Ik hoop dat ik me snel genoeg wel beter voel en kan gaan genieten van de kleine en ook weer gezellig met jullie mee kan kletsen. Maar op het moment moet ik het even doen met een flinke dosis afleiding, hulp en misschien toch maar medicijnen. Nog even een update over Wybe: met hem gaat het goed. Hij drinkt nog steeds goed bv om de 3 uur (ook 's nachts ) geeft wel wat op, maar nu met boeren tussen het voeden door gaat het wel. Bad vind hij nog steeds heerlijk en bij papa liggen ook. Morgen komt de kraamverpleegkundige (cb?) en zal hij wel gewogen worden, maar ik denk dat dat ook wel goed zit. Hopelijk tot snel! Knuf, Wendy
Vraagje: wat doen jullie met de flesjes na gebruik? Ik spoel ze uit met koud water en zet ze dan in de koelkast met een dop erop. De spenen spoel ik ook uit met koud water en leg ik in een afgesloten bakje in de koelkast. 1x Per dag kook ik alles uit, soms 2x. Ik deed hiervoor alles gewoon op een speciaal droogrekje op het aanrecht (kraamzorg ook), maar ik begreep van het CB dat de koelkast beter is (ivm bacterien)? En ook niet uitspoelen met warm water ivm bepaalde materialen en kans op legionella in het warme water? Ik vind het namelijk wat overdreven, maar goed, ik check het graag bij jullie.........
goendenmiddag (alweer) dames zo leuke moederdag gehad?? ik las de 1 wat leuker dan de ander ik zelf heb niets gekregen... maar ik ben bijna jarig en dan krijg ik een bedeltje voor mijn armbandje in de vorm van een kinderhoofdje =D> de afgelopen nachten gaan hier super trouwens 1 nacht drama gehad en daarna 22.30/23.00 dan 4.30 en dan 8.30 dat is wel lekker hij slaapt nu ook gelijk.. nou ja gelijk.. zijn wiegje staat naast m'n bed en ik heb mijn hand erin zodat zijn speen niet uit zijn mond valt vanochtend naar het cb geweest nog 5 gram en hij woog 4kilo dus hij woog 3995 gram hij is in anderhalve/2 weken 500 gram gegroeid =D> hij was bij de geboorte 49cm en nu 54 cm!! toen ze hem ging controleren en hem op zijn buik legde draaide hij zich tot 2 keer toe om dus die kun je niet meer even op zijn buik op de bank of op bed neerleggen!!! ze zei dat het een pittig mannetje was en zijn nekje was heel sterk hij was ook helemaal in orde en had een lekkere poepluier voor die vrouw klaar liggen toen ze zijn luier afdeed hier even een foto van mijn wijze mannetje