April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik spoel ze uit met heeeeeel arm water (verbrand mijn eigen handen soms als ik niet oppas en bewaar hem in de koelkast wel alle spullen open dus niet op elkaar gedraaid en heb 2 flessen die om en om de ene nacht in de vaatwasser gaan (ipv uitkoken doe ik dit zeg maar)

WOEZEL EN PIP zijn we hier gek van; dean heeft een woezel en pip piraten kamer (heb zelf de muurschildering gemaakt en niemand die langskomt en hem ziet gelooft het haha) het huisje van dean wordt ook woezel en pip thema :)

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    aaaah wat een lekker eigenwijs manneke zeg!!! echt heeeeel sterk in zijn nekje al! dat zie ik Miley nog niet doen hoor (dean had hetzelfde ook zo vroeg draaien enzo) heb je je handen aan vol straks als ie hetzelfde pad neemt als Dean (dan kan jij achter je beebje aan terwijl ze allemaal nog niet kunnen kruipen en braaf blijven liggen haha) ik vond het altijd net een beetje alsof ik steeds deed opscheppen maar dean deed alles als eerste dus nu ben ik een keer blij dat ie langzaam met iets is (praten) zijn andere mensen een keer eerst.. miley is niet zo'n snelle jelle denk ik qua motoriek (kan me vergissen natuurlijk maar als ik hun vergelijk zeg maar) denk wel weer snel qua brabbelen (ze heeft nu al zulke grappige kreetjes, dat had dean nooit!) apart he 2 kids en zo anders..

3. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Heb wel bijgelezen maar baal even zo dus alleen ego-bericht

Vanochtend naar ha geweest voor uitslagen bloedonderzoek en zo. Nou ze hebben niet echt iets afwijkends kunnen vinden. Sommige bloedwaarden waren tijdens zwangerschap al vrij hoog (wat blijkbaar vreemd was) en dat was nu nog steeds zo. Dus kan bij mij horen maar kan ook niet goed zijn. HB was weer gezakt naar 4,8 vandaar dat ik weer erger moe was en bloeddruk was vanochtend ook weer te hoog (135/100) dus dat is ook nog steeds niet goed.
    Nu heb ik toch bloeddrukverlagers mee gekregen die mogen met bv. (tijdens zw.schap werkte ze niet, hoop nu wel). Voor de rest moet ik veel rusten en donderdag weer bloed laten prikken. Als dan hb en bloedwaarden niet wat gestegen zijn of bloedwaarde juist gedaald volgende week elke dag 2 x (5 dagen) naar ziekenhuis om bloed te laten prikken. Ze willen dan zien hoe stabiel bloedwaarden zijn en of ze door een totaler beeld te creƫeren wel er iets uit op kunnen halen. Ze kunnen nu namelijk niet ontdekken hoe het kan dat hb niet stijgt, zelfs weer aan het dalen is.
    Ik had niet veel verwacht van uitslag bloedonderzoek maar baal er toch behoorlijk stevig van. Wordt erg fijn met kleine meisje als ik volgende week steeds op en neer moet naar ziekenhuis! Hoe ga ik dat dan ook regelen met auto, hebben er namelijk maar 1?
    Eerst donderdag maar even afwachten, maar heb daar nu helemaal geen vertrouwen meer in.
    Sorry van lange ego-bericht.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    he jemig wat shit allemaal, ja inderdaad een heel geregeld en raar dat het weer daalt, op zich wel fijn dat ze je zo goed checken hoor ik heb hier als kind zijnde dus heel veel mee gelopen en werd nooit serieus genomen (ja okay ik heb bloedtransfusies gehad maar als het dan niet beter werd snapte ze er niets van) op den duur ben ik met homeopathie wat gaan doen en voila binnen een jaar was het over! toen ging mijn homeopaat weg (van de een of de andere dag) en nooit meer kunnen vinden hij maakte dat zelf die druppels was echt balen..!)

Ik hoop echt voor je dat het snel beter zal worden...!

5. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Wendy: Heel veel succes in ieder geval ! Hoop echt dat je je snel beter gaat voelen !
    Leonie: Wat een gedoe toch allemaal, hoop voor jou ook echt dat het snel allemaal beter gaat worden !

Flesjes: Hier elke ochtend uitkoken ( heb zo'n ding van Avent voor de magnetron, idaal ! ) en na de voeding spoel ik ze ook uit met heet water en laat ze op hun kop uitlekken op een schone keukenrol op het aanrecht... advies kraamzorg...

Woezel en Pip: Helemaal geweldig ! Ons geboortekaartje was met Pip ( is een meisje namelijk) en we hebben boven de box de mobiel ook super leuk ! En zo'n lief muziekje komt eruit !

6. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Ook hier woezel en pip fan!
    Sushi, wij hebben die mobiel ook boven de box hangen. Idd zo'n schattig muziekje!

7. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @msroxy: inderdaad niet fijn van je vriend ! zou het toch even vermelden hoor
    @sushi: laure drinkt soms ook haar fles helemaal leeg en dan lijkt het net of ze heeft nog honger en de andere keer drinkt ze het helemaal niet leeg en laat ze wel 60ml ofzo staan! Ach ja ik maak me er niet druk in, heb zelf ook niet altijd evenveel honger!
    @jodie: wat erg dat Senne zo slecht slaapt! Je hebt gelijk zou ook het bezoek afbellen dan hoor, anders krijg je nog meer stress als hij zo brult en er is volk.
    @pientje: ik zou gewoon een aantal dagen na elkaar blijven proberen met dezelfde fles
    @wendy: veel sterkte, hoop dat je je snel weer beter voelt!
    @eenwondertje: hier worden de flessen na gebruik uitgespoeld met heet water, dan 1x per dag afgewassen en gesteriliseerd, daarna maak ik ze klaar voor gebruik (vul ze met water) en zet ik ze op de kast klaar. ik gebruik ook elke voeding een nieuwe fles
    @leonie: wat vervelend dat je nog niet meer weet! Inderdaad niet leuk zoveel naar het ziekenhuis moeten, hoop dat het snel beter gaat met je

Zag ook nog een paar mooie fotoĀ’s voorbij komen!!

Zo hier enkele drukke/leuke dagen, zaterdag waren ik en mijn man 5 jaar samen, gisteren was het Moederdag (lekkere parfum gekregen) en familiefeest, morgen zijn we alweer 3 jaar getrouwd!
    Hier gaat alles nog steeds heel goed, Laure is nog steeds heel braaf maar wij zitten echt nog wel aan 6-7 flessen, krijg ze moeilijk uit het bvritme. Door de dag zit er dikwijls wel 3uur en half tss, soms 4 maar sĀ’nachts meestal echt om de 3uur. Als ik dan lees dat er sommige met kleinere babyĀ’s al op 5 flessen zitten! Hoe doen jullie dat?! Zou ik haar misschien meer moeten aanbieden? 150 ipv 120? Want volgens de verpakking zou ze dat inderdaad moeten drinken maar omdat ze dikwijls nog wat in haar fles laat denk ik dat ze het niet nodig heeft. Soms lijkt het dan weer dat ze niet voldoende heeft want dan komt ze na anderhalf uur al terug voor eten?! En dan drinkt ze haar hele fles ineens uit.

8. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    hier ook woesel en pip fan....ik zing de hele dag....ow ik voel me fijn.....en dan moet julian erom lachen.....hij ligt hier trouwens weer eens op mijn buik....dus typ met 1 hand...

uitkoken doen wij altijd 1x per dag....maar julian gebruikt alles maar 1x...heb heel veel tepelhoedjes en ik wil geen spruw....

ik reageer straks wel lukt bijna niet zo

9. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Heb vandaag ook 150+5 geprobeerd Sylvie, maar Senne krijgt het niet op. Dus ik zie wel....
    Op zich nachts gaat het slapen goed, maar gisteravond en vanmorgen......pfff net op de momenten dat ik de rust even nodig had. Dus heb geen klagen wat betreft de nachten....
    Het is me uiteindelijk wel gelukt om hem in zijn bedje te laten vanmorgen, en hij ging van de hazeslaapjes+huilen toch nog even over na een uurtje slapen.

Ik heb de woezel&pip mobiel besteld via MP, komt morgen binnen (nieuw in doos 15 euro). Ik heb 2 boekjes, die ga ik sparen (heb deel1 en 4), een boxring, speendinges, bal, speelkleed, allemaal gekregen van visite LEUK! Wil eigenlijk nog zo'n knuffeldoekje, en dan hopen dat dat zijn favo knuf wordt hihihi.
    IMD je muurschildering is mooi!!! Welke krijgt Miley???

Leonie; wat enorm balen, bah bah bah! Ik hoop zo dat ze snel een oorzaak kunnen vinden. Doe je wel voorzichtig? Kan me voorstellen dat je je ook licht in je hoofd voelt enzo. En misschien kun je je laten rijden volgende week?

Flesjes: Elke morgen afwassen in heet sopje, heel goed afspoelen en dan in de magnetronsterrilisator (idd ideaal!). De rest van de dag heet afspoelen, afdrogen en in elkaar in de koelkast (mogen ze eigenlijk wel in elkaar? deed de kraam ook maar lees dat sommigen het hier uit elkaar doen)

10. :) whahahaha.

ik slaap heel soms overdag mee. heb verder nog genoeg te doen hier dus ook niet echt rust om te slapen. maarja ik leef nog :)

ik heb dat trouwens ook als ik en te lange tekst tik hij uit zichzelf naar bovenscrolt :(

er gaat iemand krijsen hier.. ;)

11. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Hebben jullie ook x-factor gevolgd en de finale gekeken....

Wat kan die Lisa geweldig zingen!!!! Ook heel mooi nummer, alleen vond hem niet zo commercieel waardoor ik dacht dat veel jongeren (want denk dat die het meeste stemmen) toch voor Rachel zouden gaan (die ook heel mooi zingt!)

12. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Jodie; ook hier "geleerd" om ze compleet in de koelkast te zetten.
    Ook hier worden ze af en toe uitgekookt, en 's avonds afgewassen met een heet sopje en nagespoeld met water.
    Voor elke voeding hebben we een ander flesje.

@Leonie; jeetje, wat rot voor je.... Weet even niet zo goed wat ik moet zeggen/adviseren.

@All; hoe weten jullie dat hij bij jullie kleine om een huiluurtje gaat? En wat doen jullie dan?
    Ik laat Tim dan in zijn bed liggen alleen, Ik denk dat het om een huiluurtje gaat, omdat het huilen telkens weer stopt, en dan jengelig weer begint.
    Hoe doen jullie dat?

13. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Ja, Lisa zingt zo ongelooflijk mooi! Vond haar ook een terechte winnares.
    Maar als Rachel had gewonnen had ik het ook prima gevonden, die kan ook erg mooi zingen.
    Is nog eens wat anders dan toen Jim en Jamai mee deden, die konden destijds echt niet zo goed zingen.
    Maar dat hebben ze volgens mij in de tussentijd wel geleerd:)

14. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Danielle, tot nu toe hier nog geen huiluurtje. Ons meisje huilt ook eigenlijk bijna niet dus heeft meer dan een wakkeruurtje(s) dan huiluurtje.
    Kan je dus niet helpen met uitleg

15. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Tim is er eigenlijk ook pas deze week mee begonnen heb ik het idee.
    Hij heeft idd ook wel zijn (soms half) wakkere uurtjes, waarbij hij gewoon lekker bij je wil liggen, en dan gaan we lekker op de bank zitten.
    Maar nu is het huiltje heel anders, en als ik hem bij me neem wordt hij er niet echt vrolijker van zeg maar...;)
    Heb het idee dat hij het wel fijn vind alleen zo in zijn bedje.. maar heb ik het goed?..:rolleyes:

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    over X factor (don't get me started, OJEE toch gedaan :) ) ik baalde als een stekker, ik vind Lisa super zingen daar gaat het niet om maar het ontbreekt echt vet aan persoonlijkheid, risico's nemen HO maar en drive ontbreekt... ik gunde het Rachel veel meer, die werkt al jaren superhard, neemt alle risico's, en vond ik ook een leuk nummer (die had ik al op de pc staan van Cascada) stom nummer die Halleluja... zoooo dat heb ik weer gezegd :p (het is weer van mijn hart) wel lekker die hormonen was gewoon aan het janken zaterdagavond om alles, ik had het Rachel zo graag gegund maar helaas was haar nummer erg toepasselijk, what's hurts the most, is being so close... (ik hoop maar dat ze wat met dat talent gaan doen)

17. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Als ik het zo lees vindt hij het inderdaad wel lekker in bedje op dat moment.

Meisje heeft hier wel dat ze idd beetje aan het jammeren is als ze in bedje ligt. Wij noemen dat dan dat ze zichzelf maar in slaap aan het kletsen is of tegen zichzelf aan het kletsen is als haar oogjes wijd open zijn.
    Ze vind het dan lekker in haar bedje en vindt het ook niet altijd fijn als ik haar er dan uit haal, dus laat haar er voortaan maar inliggen.
    's Ochtends als ze net wakker is doet ze dat trouwens ook.
    Lijkt het daarop of is het totaal iets anders?
    Maar als hij er niet blijer van wordt als je hem eruit haalt, zou ik hem laten liggen.

18. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    IMD, wat betreft risico's nemen heb je helemaal gelijk dat Rachel dat het meeste deed.
    Ik denk zeker dat zij zich weer in de picture heeft gezongen en dat zij ook snel met een nummer komt. Dan zou ik haar ook echt gunnen, zeker met alles wat ze al heeft meegemaakt en dan toch weer mee doet aan zo'n talentenjacht.

19. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Hier ook de Avent magnetron sterilisator. Echt, ideaal. Na uitkoken op keukenrol op het aanrecht en daarna dus de koelkast in. Ik vraag mij wel net als Jodie af of ze met speen en al in de koelkast mogen of dat het apart moet (zoals ik nu doe). Ik dek de flesjes dan wel af (dop).

Wij hebben trouwens 3 flessen met 3 spenen. Ik gebruik dezelfde fles/speen twee keer op 1 dag (na gebruik ga ik nu toch eerst met heet water uitspoelen en daarna met koud water naspoelen en dan in de koelkast) en dan dus aan het einde van de dag alles uitkoken (6 voedingen = 3 flessen x 2 maal gebruiken). Apart he, dat iedere kraamzorg e.d. weer anders hiermee omgaat.

Wij hebben trouwens ook de Woezel en Pip mobiel. Zo lief *smelt*. Ik heb hem alleen nog niet gebruikt. Ons manneke is nog veel te druk met naar zijn eigen handen kijken ;) . Wel heb ik een Nijntje-gordel boven de kinderwagen hangen. Heel langzaamaan gaat hij hier naar kijken......

@Leonie: meid, wat balen zeg. Doe idd maar rustig aan en ik hoop dat ze heel snel vinden wat eraan de hand is *dikke knuffel voor jou!*. Trouwens, wat IMD schrijft over homeopathie; daar heb ik ook goede ervaringen mee (en met bepaalde voedingssupplementen). Ik had in het verleden heel vervelende hoestklachten (ik was 9 maanden per jaar verkouden met heel veel hoesten), en ik kwam er maar niet vanaf, ook niet via de huisarts en zo (tot aan longfoto's toe). Toen dus naar een homeopaat en binnen een half jaar was ik van mijn verkoudheden en hoesten af en het is ook niet meer teruggekomen. Ik ben nu net als ieder ander mens gewoon af en toe verkouden, meer ook niet.......

@WWJC: neem de tijd voor jezelf en ik hoop dat je je snel weer lekker in je vel voelt. Ook voor jou een dikke knuffel!

20. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Danielle, ik heb begrepen dat vanaf ongeveer 6 weken baby's echt een huiluurtje gaan krijgen. Dus, dat kan kloppen. Het wordt wat voorspelbaar, maar ook deze info heb ik van de site van het online consultatiebureau. Hier staat heel overzichtelijk en heel handig relevante info op vermeld.........

Deel Deze Pagina