April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Ik had zo gehoopt dat mijn kereltje zich rond 15.00 uur uit zichzelf zou melden, maar tot nu toe, helaas....... Nou heb ik hem om 11.45 uur gevoed met 110 ipv 120 cc, dus ik geef hem nog een kwartiertje, anders moet ik hem toch weer ruw uit zijn slaap wekken. Jammerrrrr. Hij moet nog even wennen aan het nieuwe voedingsschema. Maar als ik hem niet wek, zit er rustig 4,5/5 uur tussen en da's te weinig, want hij kan niet meer op dan 120 cc. En geef ik hem beduidend minder (onder de 100cc), dan komt hij iedere 2,5/3 uur en daar heeft mama geen zin in. Dus, dan maar bruut wakker maken.........

@X-factor: Rachel had voor mij een hogere gun-factor. Precies wat IMD schrijft. Maar, Lisa heeft een aparter en ruwer stemgeluid. Ik had het Rachel meer gegund, maar ik denk dat zij er nu wel komt. Dat hoop ik echt!

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja he dat vond ik zo'n ballen hebben actie, het gaat idd meer om gunnen hoor want kwalitatief was Lisa heel erg goed alhoewel ik van haar niet zoveel diversiteit heb gehoord dus minder goed kan oordelen..

Ik dacht vanmorgen de ronde van Miley gewonnen te hebben maar ze gaat gewoon door met huilen pfzff gelukkig is het overdag (dan kan ik echt 1000 keer meer hebben als snachts) als je iemand wil martelen laat je gewoon snachts een paar uur je baby huilen (die zit dan zo in het gesticht :) ) echt waar snachts word ik zo onrustig daarvan terwijl overdag ik zoiets heb van ach laat maar even huilen ik ga zo effe checken..

3. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    En ik ga de flessen nu dus ook in elkaar in de koelkast zetten, met een deksel/dop over de speen heen.

Andere vraag: hebben jullie een handig systeem voor het meenemen van melkpoeder als je een dagje op pad gaat? Ik heb een bakje van Difrax (soort van 3 kokertjes aan elkaar vast), maar daar word ik niet blij van. Het systeem sluit nl. niet goed. En het liefst zou ik iets hebben dat je bijvoorbeeld ook voor 1 keer kunt meenemen en de andere keer voor 5 keer enz.... Hebben jullie tips? Zo handig dit forum :D .

4. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    HIJ IS WAKKER! Jihoe. Ok, het kan zijn dat ik wat lawaai op zijn kamertje heb gemaakt 8) , maar normaal slaapt hij daar dwars doorheen. Ik ga dus voeden......

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik vond die bakjes ook al niet handig met poeder meenemen, ik deed vroeger altijd in flesje gewoon meenemen en dan een thermoskan water mee, (2 voedingen waren gewoon dat ik 2 flesjes meenam) haha wat ik deed toen dean eenmaal wat ouder was (en minder gevoelig qua buik) was kant en klaar spul , is ook lekker makkelijk MAAR dan moeten ze wel de standaard voeding drinken (je kan wel evt indikken met JBPM geloof ik)

Je hebt van die allerkleinste bakjes bij zo'n hele set krijg je die meestal (van die houdbaarheidsbakjes) zitten altijd van die kleintjes bij waar je geen bal mee doet (tenminste ik niet haha) misschien zijn die handig, dan kan je meenemen hoeveel je wilt..

6. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @eenwondertje: ik heb hier van die verdeeldoosjes van avent. daar kan je voor 3flesjes poeder appart indoen. vind ze heel makkelijk want gebruik ze dagelijks zodat ik niet telkens moet in de doos gaan. die andere die jij zegt vond ik ook maar niets maar deze vind ik echt wel goed.

oei hier ook eentje wakker... vandaag doet ze het heel goed met 4 uur tss tot nu toe!

7. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Hij heeft het wel weer goedgemaakt gisteren gelukkig hoor! Hij snapte zelf ook wel dat hij een hork was geweest.. Nu wil hij de hele tijd álles doen haha! Bedankt voor jullie medeleven i.i.g

@leonie: ik hoop dat ze snel het probleem hebben opgespoord, óf dat het gewoon vanzelf overgaat natuurlijk, want op zo'n nasleep zit niemand te wachten.

De bakjes: Ik heb van die torentjes, kun je zoveel op elkaar stapelen als je maar wilt, én ik heb zo'n verdeelbakje, maar daar moet je er goed op letten dat je het dekseltje doordraait tot hij precies op zo'n randje "klikt", want anders sluit hij inderdaad niet goed aan en strooi je er teveel poeder in. Ik vind het verdeelbakje iets handiger dan die torentjes.

Met Nienke gaat het echt súper. Ze is veel meer ontspannen en minder snel geprikkeld. Ze huilt niet meer tijdens het verschonen en het badje en is vaker gewoon lekker wakker zonder huilen. Ze krijgt nu weer 100cc x 7 ipv 80cc en ze geeft niet meer over! Het slapen gaat ook héél goed, maar soms wordt ze wakker door haar snotneusje, alleen dan jengelt ze meer ipv dat krijsen dat ze altijd deed. Nu huilt ze alleen nog echt als ze té moe is of als ze honger heeft. Ik merk nu pas echt goed het verschil met hoe het eerst ging. Die osteopaat is echt een held! (ik ben in staat om hem een cruise cadeau te doen bij wijze van hihi)

8. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    op het kdv hebben wij bakjes die je inelkaar kan draaien...dan krijg je een soort stapeltorenen kun je de boventste het topje eraf halen en in de fles gieten...het is bij de hema te koop...

9. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    oja en ik heb gelezen dat ze een soort seneo aan het ontwikkelen zijn alleen dan voor fles voeding.....dus dat de poeder en de temperatuur al helemaal kloppen aan de wensen van je kind....hahah...hoe vinden jullie die?

leonie balen zeg dat je nog niets wijzer bent en dat je zoveel naar het ziekenhuis moet....bha...

wccj...neem je tijd en denk goed aan jezelf!

idols heb ik niet gevolgt....

de flessen en afkolf matriaal leg ik ook in de koolkast voor de kattenharen en zo....

hier alles verder goed heb alleen wat tepelkloven en slaapgebrek...julian slaapt verder wel goed....alleen had een beetje last van niet kunnen poepen...

10. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Imd ha wat een leuke foto, wat een koppie heeft Miley zeg, echt leuk!

Wwjc
    doe lekker rustig aan, let goed opjezelf, neem idd zoveel mogelijk hulp aan en probeer toch ook te genieten. Dikke knuffel! Hoop dat je hier snel kan melden dat het super met je gaat!

Thalina wow das wel een heel erg sterke bink hoor ;) echt knap al zo hoog z'n hoofdje omhoog houden. Zo wijs, lijkt gelijk een stuk ouder.

Leonie
    tjonge wat balen dat je nog niet veel wijzer bent , lekker handig idd 5 dagen 2x bloed prikken. Wat een gedoe. Hopelijk is het donderdag gewoon goed, zodat dat niet hoeft.

Rach hmm ken dat wel, heel soms gelegenheid om ff te kunnen tukken, maar ga dan toch andere dingen doen en achteraf denk ik dan "had ik maar geslapen"
    Hoe gaat het verder met je meiske? Is ze verder "makkelijk of een handenbindertje"?

Msroxy wat heerlijk dat het zo goed gaat met Nienke, kan je eindelijk genieten ipv overleven.

Eenwondertje zoals al werd gezegd, bij de hema heb je van die stapeltorentjes voor €1,50 je kan er meerdere aan vast draaien en de toren zo groot maken als je zou willen ;)

Zo ik ga koken...als het van Elize mag :)

11. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Iets te ambitieuze voeding...... Ik had hem 130 cc gegeven (omdat de vorige voeding 110 was), maar mama heeft fijn minimaal 20 cc over de kleertjes teruggekregen. STINKEN........
    Hij ligt nu weer schoon en fris ruikend in de kinderwagen; vrolijk om zich heen kijkend en brabbelend. En hij valt langzaamaan weer in slaap (kan ik gaan koken).

Die torentjes voor de voeding had ik ook van mijn nichtje gekregen, maar per ongeluk weggegooid (ik wist niet waar het voor was :oops: ; ik dacht een speeltorentje en het zag er zo vies uit, dat ik het heb weggegooid). Maar goed, te koop dus bij de Hema (thanks Lynn en Pientje) en die verdeeldoosjes van Avent zijn zeker te koop bij de Prenatal?

Heb ik weer een goed excuus om van het weekend lekker te gaan shoppen voor de kleine. Kan manlief even oppassen. Nieuwe kleding-uitdaging voor ons manneke: de rompertjes maat 50 (draagt hij sinds een week), worden tekort voor zijn bovenlichaam (weggegooid geld dus die rompertjes). Dus, nu draagt hij: rompertjes maat 50/56, broekjes maat 44 en shirtjes maat 44 en soms al 50. Lekkere verhouding; zucht.....

12. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0

13. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    ja pientje die bedoel ik!!! :)

eenwondertje...julian heeft nu maatje 56.....en 50 past vaak ook nog....44 zat al snel te strak om zijn middel...maar goed hij is dan ook ruim 55cm volgens het cb....dus jij kan lekker winkelen en ik ben nooit opgehouden met winkelen....ahaha

heb me toch hoofdpijn....grr...had ik toen straks ook nog jul zijn pamper niet goed omgedaan ik voelde allemaal nat toen ik aan het voeden was...moest ik hem verschonen spuugt hij natuurlijk alles erweer uit....grrrr....

14. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    hahah x factor dan.....krijgen jullie ook nog steeds die boekjes binnen van wij jonge ouders?

en is er al iemand bij jullie geweest van de blije doos van de etos????
    hier allang stomme mensen rare dingen....ik heb niet gekocht alleen de bon van cp nam ik heel vriendelijk aan!!!

15. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Lynn: het is hier ook raak. Meneer had dus melk na de voeding teruggegeven, ik hem verschonen. Tijdens het verschonen nog een keer melk teruggegeven (net schoon t-shirtje aan). Daarna schoon in de kinderwagen gelegd en nu zie ik dat hij weer wat heeft teruggegeven. GROM. Ik verschoon niet tot de volgende voeding. Blijf niet bezig.......

Oh en nog een tip: doe de kleine niet een te kleine luier om #-o ; levert ook een boel natte kleertjes op. Wij hadden nog prematuur-luiers liggen (cadeau gekregen) en ik dacht dat die nog wel zouden passen (maatje 44....), maar ja, geen goed idee dus.

16. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    hahah julian heeft al maatje 2 aan...die prematuur luiers hadden ze ook in het ziekenhuis en die paste al snel niet....hij heeft een dikke buik en dikke billen
    Die heren houden ons wel aan de was!!! Normaal geeft julian niet terug...maar goed als mama je zo openneer aan het schudden is dan kan het niet anders

oja als ik het over de leipe doos had over die bonnen.....ze belde net!!! dus heb een vakantie geboekt....lekker een vip huisje!!!! mmmmmheb er nu al zin an...

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja qua verhoudingen klopt het eigenlijk nooit hoor, shirtjes zijn vaak wat groter als de broeken dus je zal zien dat je bv 62 hebt qua broek en dan 62 en 68 (of zelfs zoals mij omdat dean korte beentjes heeft) dat 74 qua shirt ook gaat (met armpjes omslaan maar qua lengte lichaam wel nodig..

18. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Heb de 3 laagse melkcontainer van de Hema, bevalt tot nu toe prima?

19. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Die heb ik ook, werkt prima en dat voor 1.50 euro !

Kleertje: Hier beginnen de rompertjes maar 50 beetje krap te worden... kan nog wel even maar ga snel over op 56 denk ik.... Maten kloppen soms ook niets van, heb een setje van de hema gekregen maar 50/56 maar die is echt veel te groot. Ander shirtje maar 62 past ze al wel... Zit echt verschil in waar het vandaan komt...

Ben van de week wel gebeld door WIJ jonge ouders met een paar vragen en nu krijg ik dat nog een jaar gratis, vind ik wel leuk !

Ga Esmee even verschonen, haha zit naast de box en ik ruik haar hier :)

20. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    heeft er hier al iemand die doos opgehaald bij de Plus? Dan moet je je geboortekaartje inleveren, maar wat doen ze er dan mee? Word je heel vaak gebeld of valt het wel mee. En zaten er leuke dingen in?

Net stond mijn schoonmoeder aan de deur. Die belt iedere dag bijna aan (ze wonen langs ons), maar ALTIJD als Nienke ligt te slapen, en dan zegt ze dat ze iets komt halen of ze komt koffiedrinken, maar ja, Nienke ligt dan dus in bed. Begint ze nogal boos te klagen dat ze haar zo weinig zien. Dus ik was nogal gepikeert, omdat we het nu niet bepaald rustig met d'r hebben gehad de laatste tijd en we krijgen ook nog andere kraamvisite. Nu heb ik dus gezegd dat ik ze deze week wel roep als ze wakker is, want ik ga d'r niet mee naar hun, omdat ze de hele dag zitten te roken daar. (dat heb ik niet gezegd hoor, want dat weten ze al wel) Maar ik vind het zóó irritant! Vooral ook omdat ze dus echt op visite komen en de vorige keer bleven ze vééls te lang. K heb er dus ook echt géén zin in.... Hoevaak komen jullie schoonouders nu op bezoek?

Deel Deze Pagina