April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    TROUWENS effe showen hoor ben best trots op mijn buikkie , voor mijn doen echt al heel dun! (rekening houdende met mijn normale gewicht, tweede kindje, en al heel snel een grote buik hebbende he, niet met een of ander dun model vergeleken haha)

dit was zaterdag (dus 3 dagen ne de bevalling)

2. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    goed hoor imd...die van mij hangt nog een beetje...kan mijn broeken alweer aan....maar wil er nog wel wat kilo's af alleen mag je niet lijnen met de borst........dus eet heel gezond....

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    En hoe is de nacht gegaan dames?

Hier best goed, ze kwam steeds netjes om de 3-4 uur, terwijl ze maar 5-10 minuutjes drinkt, dus het geeft dus niks dat ze kort drinkt.

Alleen gister had ze heel een voeding eruit gekotst, zo zielig, waarschijnlijk door de vit K & D die we ervoor hadden gegeven, dus dat doen we maar niet meer zo in 1 keer.
    Hoe gaat dat bij jullie?

Boeren lijkt al beter te gaan, ze hikt nog wel veel, vind dat zo zielig, haha die moedergevoelens hè ;)

Gister voor het eerst weer eigen spijkerbroek aan...zit toch wel heel erg lekker hoor :) ipv die zwangerschapsbroeken.

Wat is het toch genieten hè, zo'n ukkie erbij!

4. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Oja Imd(m) :p mooi kaartje hoor! Leuke foto's :D

Ik hoop vanaf morgen ook te kunnen spammen en eindelijk foto's op de laptop te zetten :( baal zo dat het niet lukt.

5. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Pientje: wij geven vitamine voor de voeding, alletwee achter elkaar. Zoals jullie dus ook hadden gedaan. Gaat hier gewoon goed, zolang ze maar een paar boertjes laat na het drinken.
    Ik vind het ook zo zielig eruit zien als ze steeds de hik heeft, maar ja helpt haar om de lucht eruit te krijgen denk ik dan maar steeds.
    Ze kan dan ook zo kijken van ik weet het ook niet. ;)

Hier komt ze tussen 4-5 uur en dan rond 7-8 uur. Maar doordat ze per se boertje moet laten omdat ze alles anders terug geeft ben ik dan wel 30-45 minuten kwijt met voeden, boertje etc. Gelukkig kan ik daarna gewoon weer doorslapen en op deze manier hoeven we eigenlijk maar 1 keertje op te staan 's nachts. Dat is ook heerlijk!

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Even tromgeroffel want hier komt Dean met zijn kleine zusje Miley!!!!

hey wasdah?

Je kan het aaien...

Een kusje geven...

Wat kan je je nog meer wensen?

iedereen zegt trouwens dat ze elke dag meer op mij gaat lijken en minder op Martin dat schijnt de natuur ook zo geregeld te hebben dat ze de eerste paar dagen vaak op hun vader lijken (voor de binding) en dan langzaamaan naar wie ze uiteindelijk gaan qua uiterlijk (wat natuurlijk ook de papa kan zijn) maar ze krijgt steeds rondere oogjes en die zijn toch echt van moi :p

7. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @lynn: vreselijk he al die mensen die constant je kleintje willen vastnemen! Ok als ze wakker is maar er zijn er ook zo bij die ze er gewoon voor zouden wakker maken, sorry maar dat laat ik echt niet gebeuren. Laure wil ook nog even aan de borst als ze afgekolvde melk heeft gehad. Zo onweerstaanbaar al die mooie kleren voor die kleintjes he :D ik kan ook niet in een winkel komen of ik heb iets voor haar en Rhune bij.
    @msroxy: het is inderdaad geweldig om hem met zijn mandje te zien zoeken achter de eitjes :D hij is echt op een mooie leeftijd nu vind ik. Wat fijn dat jullie meisje het nu zo goed doet!
    @jodie: ik vind het ook heel erg zielig om haar wakker in haar bedje te leggen, gelukkig is ons meisje maar zelden nog wakker na de voeding! Vind het ook verschrikkelijk als ze zo hartverscheurend aan het huilen is, kan ik echt niet tegen.
    @imd: heel mooi geboortekaartje !! hier ook heel blij met mijn buik, is ook al redelijk plat voor mij :)

Hier gebruik ik ook avent en heb speen nummer 1, denk dat dat echt het kleinste is. De 123 vind ik echt te snel gaan.

Hier gisterenavond ook even moeilijk, niets is goed, alleen aan de borst. Ze wil dan echt constant drinken waardoor ik dan weer ga twijfelen of ze wel voldoende binnen krijgt. Gelukkig is ze dan uiteindelijk in slaap gevallen en heeft vannacht flink geslapen, wel 2x eruit, duurd wel telkens een uur eer ze haar buikje vol heeft en een ander pampertje. Ons meisje vind het ook heel leuk om zich s”nachts tijdens het verversen helemaal vol te plassen! Dus lekker fijn midden in de nacht helemaal omkleden!
    Morgen moeten we gaan voor de gehoortest, hopelijk is alles goed, ga toch ook even bespreken ivm de borstvoeding.

8. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    imd wat een mooie foto's !!!!!

9. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    hey dames,..

over de vitamines...julian vind ze super lekker en staat dan ook al met zijn mondje te happen...hihi...
    ik voed ongv 20 min snachts..en nog een boertje....dus ben een half uurtje bezig....en dat om half3 en half 7....

imd wat een schetige foto's......

Sylvie...succes met de gehoortest morgen...moet je daar naar toe....hier kwamen ze langs...en als je het niet zeker weet met de borst altijd vragen daar.....oja julian clustert s avonds...dan komt hij iets vaker achter elkaar en kan dan snachts langer door slapen...misschien doet zij dat ook???

ik ben vandaag voor de 3 x tante geworden van een flinke tante 4070gram...dus julian is nog een kleintje vergeleken haar...ze was ook 54 cm en julian 53,5cm dus dat scheelt niet veel maar wel in vet op de wangen hahaha...maar ik ben weer super trots...
    ik ga even een slaapje doen!!!! doegjes...

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja wij hebben morgen ook de gehoortest, hielprik, laatste controle van de VK enzo word druk dagje morgen ben ik bang..

11. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Idd Sylvie, ik bel morgen eens naar kind en gezin.

Ik heb vandaag een babybjorn draagzak aangeschaft, had al een draagdoek maar ik vind dat allesbehalve handig?
    Heb het gevoel dat ze eruit gaat vallen.
    die babybjorns bestaan nu in felle kleurtjes, echt cool!
    Heb m in het felroze gekocht :-D
    Nu nog wachten op de zon!

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    die baby bjorn zijn erg fijn idd maar ze moeten wel zo oud zijn dus kan hier helaas nog niet (geloof dat ze 6 weken moeten zijn) ik heb hem nog liggen van dean de zomeruitvoering die ademt enzo is superfijn (ik had hem in curacao)

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ze moeten 3,5 kilo minimaal wegen en hij is tot 10 kilo staat wel vanaf geboorte maar hoe zit dat dan met het nekje?

14. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Het nekje is ondersteund door dat stukje die je omplooit wanneer ze naar voor gaan kijken (vanaf 5 kilo dacht ik...)
    Ze mogen er al vanaf geboorte in hoor?
    Nuja ik zou sowieso ff wachten natuurlijk, maar ze weegt nu toch al over de 3 kg 500 ...

15. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @lynn:tot nu toe gaat het vandaag heel goed, ze begint wel wat meer wakker te zijn soms, dan kijkt ze met die grote ogen rond, zo schattig :D en dan heeft ze inderdaad sneller honger! ik heb vanmiddag 100ml afgekolft gekregen! dus vannacht mag ik lekker een keertje blijven liggen :D
    ja ze wilde ook wel naar hier komen voor die test maar het is vlakbij dus gaan we gewoon even langs moeten toch ook langs de winkel dus geen probleem.
    @imd: jullie ook veel succes morgen met de test! de hielprik word hier gedaan als ze 4 dagen oud zijn, de laatste dag in het ziekenhuis normaal.

hier ook een babybjorndraagzak, vind hem ook super. heb hem nu nog niet gebruikt maar ben het snel van plan. mogen er inderdaad vanaf de geboorte in maar dan wel met hun gezichtje naar je toe, dan vanaf een bepaalde leeftijd pas met gezichtje naar voor.

16. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    oeps die vitamine D heb ik haar nog niet gegeven :oops: !!! dadelijk klaarzetten. wanneer geven jullie dat? s"ochtends of s"avonds?

17. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    sylvie nou veel plezier met door slapen....ik heb net lekker geslapen hihi....

julian is natuurlijk wat ouder en ligt voort op ons bed op een speelkleed en kijkt naar de felle kleurtjes ook kan er afentoe een vette lach van af...en dan met die groote ogen!!!!helemaal verliefd....nu ligt hij heerlijk bij zijn vader opschoot te slapen......en ik ga even heerlijk uitgebreid douche en omhalf 10 laatste voeding en dan slapen!!!!!!

fijne avond dames!!!

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ooh okay wist niet dat het vanaf de geboorte al mocht (gaat draagzak opzoeken hihi) oja en dat doe je dat nekdingetje natuurlijk omhoog... (isabel snapt hem weer hihi)

Ik heb steeds pijn onderin mijn buik, gisteren was het zeurderig maar vandaag wat vervelender, ik had de kraamzorg lekker naar huis gestuurd om 12 uur zodat ze ook wat aan hun Pasen hadden maar morgen ga ik even mijn urine inleveren om te checken of ik geen blaasontsteking heb en anders vraag ik het morgen even aan de VK..

19. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    imd ik had vlak na de bevalling ook last van mijn buik, bij mij was het een combinatie van naweeen, vroedvrouw die mee had geduwd tijdens de bevalling en de spieren van het persen. hoop voor je dat het geen blaasontsteking is!

20. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Hier ook veel buikpijn IMD, heel naar gevoel. Idd voor de zekerheid urine even in leveren.

CB komt zo om te kijken hoe het nu gaat. Senne is sinds gister weer aan het spoken....slapeloze nacht...

Deel Deze Pagina