April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha teveel???!! nee ik heb mazzel die van mij komt niet al te vaak gelukkig maar ik ga ook niemand wakker maken of houden omdat ze langs zou komen hoor, pech gehad, dat doe ik geeneens voor mijn eigen moeder, gelukkig begrijpt ze dat wel, mijn schoonmoeder heeft een hekel aan huilen (kan ze niet tegen word ze onrustig van zegt ze, ze loopt letterlijk naar buiten om een siggie te roken als het gebeurd) dus als ze slaapt vind ze het allang prima (aangezien miley toch wel veel (heeft ge)huild hihi (hmmm misschien eens een band in huilen en af laten spelen als ik van haar af wil HAHAHAHAH)

2. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Mijn schoonouders wonen ook praktisch om de hoek.
    In het begin kwamen ze wel 3 á 4 keer in de week.
    Nu begint het allemaal fijn wat af te nemen. Ach, het is natuurlijk allemaal nieuw, en het is hun 1e kleinzoon, dus snapte het wel.

Pff soms weet ik gewoon echt niet wat onze zoon heeft. Je wilt hem zo graag helpen als hij huilt.
    Maar verpest ik nou zijn huiluurtje als ik hem uit bed haal, of vind hij het juist fijn?
    Wil hij bij me zijn of liever alleen?
    Is hij "gewoon" wakker, of is hij zijn prikkels aan het weghuilen?

Moeilijk soms...zucht.
    Ga maar even lekker met hem wandelen denk ik!

3. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Danielle: Dat is ook lastig, ik ga meestal wel even kijken of er wat is en als ze me dan aankijkt en ophoudt met huilen dan weet ik dat het gewoon jammeren is en dan laat ik haar even lekker jammeren... Maar het is gewoon even aankijken en langer dan een kwartiertje laat ik haar ook meestal niet huilen hoor...

Schoonouders: Die heb ik niet helaas... en mijn eigen ouders wonen op de Veluwe dus geen last van spontaan langs komen...

Ga vanavond proberen om haar om 23.00 uur 150 cc te geven en kijken of ze alles opdrinkt en hoe lang ze doorslaapt... ben erg benieuwd ! Kijken of we een vast schema erin kunnen krijgen...

Slaap lekker voor straks allemaal !

4. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ja moelijk soms he die babytaal?

Sam huilt eigenlijk niet dus ik weet t niet..Alleen na het drinken heeft ie het even moeilijk met boertjes en poepen/scheetjes...en als hij moe wordt..Heb hem net ingepakt en hij slaapt net..

LEONIE: Jeej meid, wat ellendig..Sterkte!!
    IMD:wat een mooie foto.. :D
    WWJC: Jammer meid, maar neem lekker je tijd..Sterkte en hopelijk tot gauw ik hoop dat je je snel weer wat lekkerder voelt..;) KNUFF

Pff sorry heb net 4/5 pagina''s gelezen ....ben het alweer kwijt.. :oops:

Sam is vandaag weer gewogen en weegt nu :3815 gram =D> 2 weken geleden nog 3340 ..dus mooi gegroeid!!

Ik moet maar naar bed...Al heb ik dat ook hoor dat ik juist als de kids slapen van alles wil gaan doen..Waar ik achteraf weer spijt van krijg!
    Dus schop onder mn kont, kopje thee mee en naar bed..

5. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    hallo,
    Kan even niet bijlezen. Het is nog steeds niet goed met Djemi vind ik. Ze heeft gelukkig dan wel geslapen van 01:00 tot 07:00. Maar dan was mijn man dus wel zeker een uur bezig met troosten en toen ze eindelijk in slaap gevallen was in zijn armen snel in het wiegje gelegd...Eigenlijk is ze nu alleen maar stil tijdens het voeden en maximaal een half uurtje daarna. Daarna begint het slikken, moeilijk kijken, huilen tot krijsen! Ik vermoed toch "verborgen reflux" en dat ze gewoon heel veel last heeft van maagzuur....Ik heb het CB bureau gebeld, ik ga morgen naar het inloopspreekuur en hopelijk kan ik bij een arts langs voor medicijnen...
    jullie horen het morgen wel....
    Ik ben zelf ook erg emotioneel eronder en huil steeds meer mee!

6. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Coto, wat vervelend dat het nog steeds niet goed gaat met Djemi en daardoor ook niet met jou!
    Fijn dat je morgen al langs kunt komen bij cb en ik hoop dat jullie dan ook meteen goed geholpen worden.'
    Duim voor jullie en hoop dat je een goede nacht hebt, dan kun je ook een beetje bijkomen.

Schoonouders/ouders, komen hier beide zo'n 2x per week. Soms moet ik eerlijk zeggen vind ik het wel wat veel. Ook omdat er ook steeds veel kraambezoek komt en je wilt ook wel eens gewoon met zijn 3tjes zijn, zonder iemand om je heen.
    Maar ja, als ze er zijn is het wel gezellig gelukkig!

Sushi, ben ook benieuwd hoe ze het nu gaat doen. Hoop dat je een lekkere, lange nacht hebt!

Danielle, heeft het wandelen nog geholpen?

7. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Tjonge jonge jonge, en ik vanmiddag schrijven dat ons mannetje zo weinig huilt. Pfffff, dat heb ik geweten. Vanaf 17.30 uur een brulconcert, niet normaal meer. Ik heb hem om 18.30 uur maar gevoed (eerder dan gepland), daarna even rust en toen begon het circus weer van voren af aan. Uiteindelijk maar bij manlief in de armen geparkeerd en daar is 'ie in slaap gevallen rond 21.00 uur. Maar wel heel onrustig. Hikkerig, geluidjes maken, schrikbewegingen enz. Ik hoop niet dat dit vannacht zo blijft [-o< . Ben benieuwd hoe de voeding zo gaat.....

@Coto: wat naar dat het minder gaat met Djemi en dus ook met jou. Ik kan me zo voorstellen dat je er zelf ook verdrietig van wordt. Ik hoop dat je morgen verder geholpen wordt!

8. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @jodie: hier ook 150 geprobeerd in de late namiddag maar er kwam een hele gulp nadien terug uit dus het was volgens mij teveel want dat heeft ze normaal nooit

Waarom zette jullie de flesjes in de koelkast?
    Vind het heel raar dat jullie een flesje 2 x gebruiken zonder het echt af te wassen en te steriliseren! Wij mogen zelfs niet als we een beetje voeding willen bijmaken dat in hetzelfde flesje doen maar moeten hiervoor een nieuw gesteriliseerd flesje nemen!

Hier word 1x per week naar de schoonouders gegaan, op zondag, meestal een uurtje of twee, hier thuis komen ze eigenlijk maar zelden.
    Mijn ouders meestal wel wat meer, vooral mijn moeder die springt regelmatig door de dag in de week een keer binnen of we gaan samen wat leuks doen.

@coto: hoop dat het snel beter met jullie gaat!!
    @eenwondertje: wat zielig, hoop dat jullie vannacht wat kunnen slapen!

Mijn meisje heeft honger, dan kunnen wij daarna ook lekker ons bedje in want ben echt moe!

9. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Sylvie: onze kraamzorg vertelde mij dat je maar 1 x per 24 uur hoeft te steriliseren/uitkoken. En dat je voldoende hebt aan twee flessen, die je dan dus 3x kunt gebruiken (wel iedere keer na gebruik grondig uitspoelen met water natuurlijk). En dat van de koelkast vertelde het CB mij (na uitkoken of gebruik, in de koelkast bewaren, omdat (achter)in de koelkast je minder kans hebt op bacterien, zeker in de warme zomermaanden). In de boekjes staat ook dat je maar 1x per dag hoeft uit te koken...... Maar, ik schreef zo straks al dat ik het soms echt opvallend/vreemd vind, hoe vaak er verschillende adviezen worden gegeven. Van herstel na een keizersnede tot aan flesjes uitkoken :(. Zeker tussen Belgie en Nederland valt het mij op hoe verschillend met diverse zaken wordt omgegaan (maar ook binnen Nederland valt mij dit op).

Vandaag net besloten (na te hebben gelezen op het forum hoe een ieder het verschillend doet), dat ik mijn 3 flesjes vanaf nu 2x daags ga uitkoken en na het uitkoken bewaar ik ze met dop en afschermende deksel in de koelkast. Gewoon, het zekere voor het onzekere.

Trouwens, hoe lang kun je (fop- en drink)spenen eigenlijk gebruiken? Moet je die niet vervangen om de zoveel tijd?

Heerlijk, manlief is aan het voeden. Ook wel eens fijn ;) .

10. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Een wondertje; een speen kun je zo'n 6 weken gebruiken is mij verteld.
    De fopspeen heb ik laatst vervangen, door die mooie van de Prenatal. Ging 1 euro naar het Kika fonds.
    En wat je gisteravond had met jullie kleine, heeft Tim ook wel hoor.
    Dan is hij van voeding tot voeding halfwakker, onrustig, wil dan de speen etc.
    Ik hoef hem dan niet in bed te leggen, want dan word je vreselijk druk met heen en weer lopen...;)
    Zoals gister ben ik gewoon met hem gaan wandelen, en daar werd hij lekker rustig van. (en ik dus ook...;))
    Uitkoken hoefde hier ook niet elke keer van de kraamzorg, grondig uitspoelen met heet water en af en toe een sopje was voldoende!
    Daarna bewaren in de koelkast.

@Coto; ach, wat naar. Zeker omdat je de kleine zo graag wilt helpen, maar niet kan helpen. Erg frustrerend is dat.
    Ik hoop aan de ene kant dat het bezoekje wat oplevert, dat je weet wat Djemi heeft!

Hier lijkt het of Tim de dag/nachtritme nu goed te pakken heeft.
    Overdag is hij vaak gezellig (en niet gezellig ;)) wakker, en 's nachts slaapt hij van half 11 tot half 7!
    Vanmorgen en gister heb ik hem zelfs nog wakker gemaakt voor de voeding, anders wordt het 's avonds weer zo laat.
    Ben dus erg trots op mijn mooie man.
    En bleeeeeeeeeeeeeeeeh, ik moet naar de tandarts zo, getsie.

11. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Eenwondertje: Volgens mij moet je spenen en fobspenen om de 3 maanden vervangen, dat vertelde onze kraamzorg...
    Sylvie: Ons is ook verteld dat 1 keer per dag uitkoken genoeg is, maar zoals eenwondertje ook al zegt er zit inderdaad een hoop verschil in de adviezen die je krijgt en leest...
    Coto: Wat ontzettend vervelend joh dat het niet goed gaat met Djemi, heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou !

Hier een super trotse mama ! Om 23.00 uur flesje gegeven ( 150 cc ) niet helemaal opgedronken en ze kwam weer om bijna 06.30 !!! Ben helemaal blij en trots ! Weer 150 cc gegeven, weer niet helemaal leeg en nu maar kijken of ze het gaat redden tot 11.00... Heb het ook zonder JBPM gedaan, kijken of dat nu goed gaat... Gisterenavond in ieder geval wel !

12. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Sushi;goed zeg! Heerlijk hé!

13. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Goeiemorgen meiden,

Ik ben weinig online geweest, kom er gewoon niet toe. Lukas is vrij onrustig, veel krampjes waarschijnlijk door mijn 'teveel aan melk'. Hij krijgt ineens een stoot melk binnen wat ie letterlijk niet kan behappen met krampjes,spugen,etc als gevolg. En hij wil daardoor erg vaak drinken. Als hij er 2 uur tussen laat is dat al heel wat.
    We hebben ook nogeens spruw.....
    En dan een loslopende peuter in huis )die overigens erg dol op zijn broertje is) en kraamvisite, dan blijft er weinig tijd over.
    Maargoed, met mij gaat het verder erg goed en het lukt verder allemaal best!!
    Lukas groeit erg hard. Woog bij geboorte 4080 en afgelopen vrijdag is hij gewogen door de wijkverpleegkundige en zat al op ruim 4500 gr. Mijn eerste zoontje groeide ook al zo hard, dus het is wel herkenbaar....

Ik lees af en toe wel mee, maar het reageren komt straks wel weer!

Ik las dat Wendy even afstand neemt, sterkte meis!
    Coto, sterkte met Djemi!! Vervelend zeg!
    En Rach, ik las dat jouw meiske ook zo´n lurkerd is! Ook wel weer gezellig....

Ik hoor een luier vollopen, dus ik mag weer aan de bak.....Tot snel meiden.

14. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Gelukkig, de beide voedingen van 23.00 en 03.00 uur gingen prima. Ruim 120 cc gegeven, niet teruggegeven en om 03.00 uur kwam hij uit zichzelf! Hij heeft ook beide keren toen rustig geslapen. Alleen was hij na de voeding van 03.00 klaarwakker (en erg leuk.....). Hij viel uiteindelijk rond 04.30 weer in slaap, zonder te huilen of wat dan ook. Dat was het positieve.....

Het negatieve: de ochtendvoeding van 07.00 was een RAMP. Hij kwam uit zichzelf rond 06.45 (prima). Alleen toen heb ik hem eerst een speen gegeven (mama kon niet wakker worden) en een kwartiertje later sliep hij weer en moest ik hem dus wakker maken, met een rampvoeding als resultaat. Hij heeft een paar keer wat teruggegeven en bleef erg onrustig. Hij slaapt nu eindelijk (heeeeeerlijk).

@Danielle: Ik denk dat ik vanavond ook maar met hem ga wandelen. Hij wordt daar idd erg rustig van. En, succes en sterkte bij de tandarts!

Wat betreft (fop)spenen vervangen: ik had begrepen om de 2 maanden. Tja, de een zegt om de 6 weken, de ander om de 3 maanden; nou, dan is 2 maanden een mooi gemiddelde. Toch? Fijn, al die verschillende adviezen...........

15. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @ een wondertje; ja idd, je kunt beter maar wat creatief zijn dan, en wat gaan doen met hem.
    Vanavond hebben we nagym, erg leuk, voor de 1e keer.
    Tim mag leuk mee, maar ik hoop maar dat meneer vanavond dan wel goede zin heeft ..;)

Heb lekker het huis boven alweer heerlijk fris en fruitig. Ideale tijden zo moet ik zeggen.
    Als Tim de fles heeft gehad 's morgens ga ik er ook al lekker uit.
    Hij slaapt dan meestal tot half 11 weer, dus ik kan in de tussentijd lekker ontbijten, schoonmaken, koffie drinken, en forummen.
    Heerlijk!

Ja, vandaag is het weer een goede dag! :-D

16. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Wat een lekker doorslapertjes zeg!
    Hier heeft meisje van 00.30 tot 7.00 uur geslapen dus ik mag ook echt niet klagen! =D>

Wat betreft fopspenen, ik dacht ook rond 1 1/2 maand/ 2 maanden. Stond dacht ik zo ook op verpakking (bibi). Wij hebben hem afgelopen zondag verwisseld, die andere werd ook beetje geel/smoezelig door het gebruik. En aangezien ze hem in haar mondje heeft (uiteraard!) vind ik het wel zo fris om hem dan te verwisselen. Ik kijk er dus ook na hoe fopspeen eruit ziet.

Danielle. leuk om daar ook je mannetje te showen. Wij mogen alleen foto meenemen van ons kleintje :(
    Lekker dat huis boven alweer schoon is, ik blijf na de ochtend voeding altijd in bed liggen. Dut nog even in en rond kwart over 9 kijk ik atwt. En dan ga ik eruit, rustig begin van de dag :D

17. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Hier ook van die ontzettend leuke avonden tussen de voedingen door....Fijn om te lezen dat er meer zijn! Ik heb hem gister in de baby bjorn gedaan, Woezel en pip cd aan en hij sliep binnen een paar minuten. Daarna heb ik even tv gekeken en in de reclame van Greys anatomy hebben we hem naar bed gebracht, want hij sliep zo lekker.....SLIEP....grrr.
    Vanavond laat ik hem in de kinderwagen en ga die wel heen en weer wiebelen of even wandelen..zucht, vermoeiend is dat want s avonds ben ik ook moe en wil ik ook wel tegelijk met hem naar bed. Tijdens huiluur/uren maak ik hem niet blij met alleen slapen in zijn kamertje.
    Wel een goede nacht gehad, 23.15 laatste fles, toen 5.15 en 8.45. Nu moet ik dus stoeien met de voedingtijden. Aangezien hij avonds toch zo onrustig is kan ik er dan wel uren tussen laten.
    Geen 150 geprobeerd gisteravond, denk dat ik dat 1 dezer dagen wel doe, als hij nog langer doorslaapt en al zijn flesjes van 135 leegdrinkt.

Leonie: hoe voel je je?

Mirjanne: hoe is het met Quinten?

Coto: wat naar zeg. Misschien kun je vandaag nog bij de HA terecht?

IMD: x-factor ja ik was ook voor Rachel, puur omdat ze toen in Starmaker ook mijn favoriet was en ik haar een doorzetter en harde werker vind met een geweldige stem. Ik vind dat zij beter kan entertainen dan Lisa, die danst amper enzo maar heeft wel een dijk van een stem.
    Ik vond Roan wel appetijtelijk....jammie!!!!

18. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Jodie, voelde me begin van de ochtend goed maar zie nu heel de tijd sterretjes en duizelig in hoofd dus heb net mijn moeder gebeld. Die komt even langs, dit voelt niet goed en vind het dan eng om met kleine meid alleen thuis te zijn.
    Hoop dat het zo weer weg trekt.

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gisteren om half 11 de fles (we waren moe hier haha dus dachten schuiven het wat naar voren) zeker omdat mijn man er om 4 uur weer uitmoest.. ons meiske werd wakker om 04.15 dus (is ook lastig als je man zo vroeg moet werken en koffie moet zetten en naar de wc moet das allemaal langs haar kamertje..) das af en toe echt irritant en vind dat heel vervelend maar kan er niets van zeggen (balen is dat altijd als je ergens iets niet van mag zeggen haha) maar goed flesje (door papa nog even lekker) en toen kwam ze pas weer om half 10 dus nog geen ramp, nu slaapt ze weer.. alleen word ze steeds een beetje wakker van onze dean die gewoon kind aan het wezen is (en dus herrie maakt) DAS OOK WEER BALEN want kan ik ook weer niets van zeggen, alleen als ie echt op haar deur klopt (wat dus ook gebeurd) en dan huilt ze en dan doet ie zijn vinger voor zijn mond en zegt sstttttt (ja duh TE LAAT :p ) maar wel schattig gezicht natuurlijk.

Vanmiddag voor het eerst naar het CB met haar moet op een andere lokatie als normaal dus moet er 20 kilometer voor rijden (helemaal geen zin in!!) normaal is het hier in het dorp maar die zijn deze maand blijkbaar gesloten..

Manlief is pas weer om half 9 ofzo thuis (zelfde dag als gisteren dus die is dan ook kapot en heeft dan nog niet gegeten dus als ik net kan zitten omdat iedereen slapend op bed ligt komt dat weer.. gisteren ook zit ie me aan te kijken met van die puppyogen waar zijn eten bleef en was daar gisteren niet aan toegekomen (heb zelf snel 2 boterhammen achterover gewerkt toen dean net lag) dus even snel wat in de magne gedaan.. miley had gisteren overdag echt steeds huilbuien en kan me dan zo slecht concentreren op iets en krijgt dan weinig gedaan..

Weet je wat trouwens ook irri is dat hij niet snapt hoe die Pacco goed om moet.. resultaat te los of zo strak dat ze zowat blauw aanloopt (die kent zijn eigen krachten niet) dus moet ik alsnog erbij zijn of wakker blijven om dat ding aan te doen das echt balen! ik ga het ook snel aan mijn moeder leren dan heb ik altijd nog een reservepersoon (die het hopelijk wel snapt!)

Ik moet ook nog leuke (en beetje afslankende haha) kleding halen voor zondag (kraamfeest) heb al wel leuke versierspullen besteld en vrijdag gaan we naar de sligro of makro (groothandel) om allerlei spullen nog te halen, tenten staan al op (dus ik wil geen stormbuien of heftige regenbuien zien tot en met zondag!! haha) ik krijgt het nog druk ben ik bang!!

20. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Gelukkig, deze voeding was een stuk succesvoller. Hij kwam al om 10.30 uur (dus na 3,5 uur, omdat hij van de vorige voeding zoveel had teruggegeven). Ik heb hem direct verschoond en gevoed (geleerd van vanochtend; meneer niet laten wachten). Ik heb hem 130 cc gegeven en dat ging prima! Geen boertje, maar ook geen teruggeven :D . En hij ligt nu in coma in zijn ledikantje. Alweer te slapen. Zeker voorslapen voor vanavond; papa en mama pesten 8) .

@Ritme: hier ook zo mijn ritme. 's Ochtends langzaam op gang komen, zeker omdat ik de nachtvoedingen doe en dus gemiddeld van 03.00-05.00 wakker ben en dus slaap van 00.00-07.00 min 2 uur nachtvoeding/wakkere baby (= dus maar 5 uur slaap = te weinig!!!). Ik probeer net als Jodie ook 's avonds een uurtje te pitten, maar ja, als de kleine zo jengelig is, wordt dat hem ook niet. Wij hadden hem gisteren ook in de pauze van Grey's Antomy geprobeerd terug te leggen in de wieg; dat was geen goed idee #-o . Dus, weer terug in de armen van papa en toen ging het beter. Waar ik wel van op aan kan is dat meneertje altijd 's middags slaapt, dus dan doe ik het huishouden, forummen e.d. Hij slaapt dan zo 3 a 4 uur; lekker. 's Ochtends slaapt hij ook vaak vanaf 09.30 tot aan de voeding, dus dan ga ik douchen e.d. En in het weekend doet manlief de nachtvoedingen, dus dat scheelt.

En oh wat ben ik blij dat ik over 5 weken alweer niet aan het werk hoef! Ik moet er niet aan denken. Ik ben zo blij dat mijn vakantie nog aan het verlof vast zit. Ik zit in het onderwijs, dus ik heb 7 weken vakantie erachteraan. Eigenlijk moet ik eind juni 1 week werken, maar ja, einde schooljaar, heeft geen zin. Ik neem dan onbetaald verlof. Ik hoef dus pas half augustus weer aan het werk. 3 Dagen ipv 5 dagen. Maar, wat ben ik blij dat ik dus nog 3 maanden heb :D . Super!

Deel Deze Pagina