Zit nu echt huilend achter computer, ben blij met lieve reacties. Heb het nu pas echt door denk ik. Ben ook heel heftig ongesteld geworden dus misschien dat dat ook met lage hb te maken heeft. Verlies nu meer bloed dan dat ik ooit ben verloren. Hebben het wel over inwendige bloeding gehad maar denken ze niet als eerste aan. Even afwachten hoe het nu gaat. Wat betreft die pukkeltjes, die heeft mijn meisje ook sinds zondag veel in haar gezichtje. Inderdaad voor de rest op het lichaam niet, zijn dus hormoontjes.
eenwondertje, nienke had dat ook. Komt door hormonen ja. Ze mogen het ook nog boven op hun borst hebben. Dat is normaal. leonie, k snap dat je nu nog even aan het "nashaken" bent. Die ongesteldheid zal er vast niet bij hebben geholpen in ieder geval!
Ach jeetje Leonie!!! Wat ontzettend goed dat je naar je gevoel geluisterd hebt, en je moeder hebt gebeld. Heel erg veel sterkte, en rustig aan doen! Ik hoop dat het extra bloed doet wat het moet doen, en dat je je gauw goed voelt. Knuf voor jou!!
Leonie jeetje zeg wat een middag ik hoop ook voor je dat het die bloedtransfusie helpt en je snel weer wat sterker voelt en weer optimaal kan gaan genieten van je meisje hele dikke knuffel voor jou Eenwondertje Mitchell heeft dat ook zijn hele gezichtje en zijn hoodje zitten eronder zijn idd bultjes van de hormonen hier een foto van mijn lachende ventje
Hey, is het miss niet wat om even af te kolven? dat je kan kijken hoeveel ze nu daadwerkelijk binnen krijgt? Of mag dat eigenlijk niet in verband met speen/tepel verwarring?
Heeft Tim ook heel vaak hoor! Of hij doet hazeslaapjes in zijn bedje, en soms leg ik hem lekker bij me. Hij slaapt dan toch niet echt, en bij mij rust hij toch lekker uit. Anders moet ik steeds naar boven, en het helpt toch niet echt Nu was hij van de half 3 tot half 7 wakker. Dat is echt voorspelbaar aan hem, als hij eenmaal wakker is, blijft hij dat 9 van de 10 keer van voeding tot voeding. En dan ook echt klaarwakker hé, echt rondkijken enzo.
Denk dat Tim ondertussen ruim 4,5 kilo weegt. Hij krijgt 5x160/170 cc, of 6x135 cc, en krijgt dit gemakkelijk op. Denk niet dat je dat kunt vergelijken, je hebt bij volwassenen ook grote en kleine eters toch? Of denk ik nu te nuchter?
@Spekkie; je praat steeds over baby 1 en baby 2, is baby 1 dan als eerste geboren of is deze baby dan wat duidelijker aanwezig? Ben erg benieuwd! @WanneBMum; ja fijne wetenschap hé, dat er samen met jou nog meer wanhopige moeders met een krijsende baby's op de arm lopen? Vond ik ook erg prettig om te weten...
zooo leonie wat heftig!!!! en wat goed dat je naar je gevoel geluisterd hebt en je moeder hebt gebeld!!!! lijkt me nog enger als je dat niet gedaan zou hebben!! en pukkeltjes die heeft mijn mannetje ook er zit er nu 1 onder zijn neus en heel rood! net een echt puist oooo en meneer slaapt nu!!! om 5 uur gevoed kwart voor 6 neergelegd en ik ben toen in de douch gegaan (vanochtend geen tijd voor gekregen..) heb hem niet meer gehoord! rond 7 uur werd ie wakker heb hem toen zijn speentje gegeven en hij slaapt nu nog steeds =D> effe rust ik krijg 's avonds nu slaap genoeg maar ben helemaal kapot omdat ik ook nog eens strond verkouden ben #-o
Tot nu toe : Ik heb ineens een ander kind! Na die eerste voeding dus tot 14:30 geslapen. Daarna weer lang gevoed en boodschappen gaan doen, ze heeft meeste tijd geslapen of gekeken. Om 17:30 weer gevoed, tot 18:45. Ik geef zo lang mogelijk 1 borst zodat ze de vette achtermelk binnen krijgt. Telkens tussen door los en laten boeren (inderdaad boert ze dan) en dat spul geven (wel een plakkerige bedoening). Nu ligt ze al een dik half uur in de wipstoel in de box Ik wil nog niet te vroeg juichen maar dit lijkt heel goed te gaan.. Tja dat gewicht, weet je wat zo raar is? Ze heeft wel telkens plas en bijna elke keer een poepluier, dus er lijkt wel genoeg binnen te komen . @Lynn : Tja ik wil ook heel graag van dat tepelhoedje af. Inderdaad af en toe van die smek geluiden, ik heb wel het idee dat ze niet efficiënt drinkt dan! @Spekkie : Thanx, jij hebt je draai aardig gevonden zie ik! Gelukkig maar! @Een wondertje : Ja dat is wel een idee ik wacht vrijdag nog even af @ebgimi : Jee wat een verhaal, goed hoor Fijn dat het zo goed gaat met Mitchell! Enik hoop echt voor je dat je operatie doorgaat (weet je nog bij mijn man die al in dat stomme operatiehemd lag en toen ging het niet door?) @WannaBmum : Hier ook alleen nog een twijfelachtige, is het nou wel of niet lachje. Maar ja ze is ook niet helemaal lekker Ps ze is nu al een uur wakker en tevreden!!! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> O en even een applausje voor mijn mannetje : Hij heeft alle uienstukjes uit de gemengde groenten gevist (kan krampjes veroorzaken) en toen eten gemaakt! Lief he?
wwjc Neem lekker de tijd, eerst aan jezelf denken nu. Ik hoop voor je dat je je gauw wat beter voelt meid! Rustig aan, probeer van je prachtige Wybe te genieten en laat lekker de boel de boel, jij nu eerst!! Leonie Wow wat een verhaal... nou goed dat je je moeder had gevraagd zeg! Fijn dat je naar huis kon en je zus nu voor je zorgt. Hopelijk voel je je gauw wat beter! Knuffel voor jullie beide!!! Ik reageer ff niet op de rest, we doen de jochies naar bed (ehm op mijn schoot dus ) en gaan lekker kleine huis op de prairie kijken. M'n man heeft als verrassing allemaal lekkers gehaald, dus vreeeeetuuuuuh! Fijne nacht gewenst voor iedereen, slaap lekker (en zo niet, geniet dan maar van de kleintjes, ze zijn zo groot)
Leonie jeetje wat heftig! Ik heb met je te doen hoor. En huil maar lekker en rust goed uit, je hebt je lang genoeg flink gehouden ondanks dat je zo moe bent. Hier ook dikke tranen, manlief en ik hebben woorden. Tijdens het wandelen na het eten net er over gehad dat ik absoluut niet lekker in mijn vel zit. Moe, net een dweil en zo labiel als wat. Nu is er van het weekend een feestje op de buurt en ik zie dat niet zitten, geen zin om tussen tig dronken zuipende mensen te staan. Nu vroeg ik hem of hij dat begreep, nee dus....kon daar best even heen en als het zijn vrienden waren was hij wel gegaan....blablabla. Ja het grote verschil is wel dat ik nog vol hormomen zit en bij hem niet. Ik ben 's avonds wel afgemat bah. Ik begrijp hem aan 1 kant ook wel, maar ik voel me momenteel zo machteloos en soms zo teneergeslagen dat ik zo graag een beetje begrip wou hebben.... Hij is naar boven gegaan met Senne, ga er zo maar even heen denk ik... Ik wil best dingen ondernemen, doe ik ook. Maar dan naar mensen waar ik nu nog even niet mijn feestmuts op hoef te zetten, mezelf kan zijn zeg maar en niet iemand zijn die ik nu nog even niet ben...
Jemig Leonie! Wat ontzettend schrikken zeg... gelukkig dat je mams zo direct gehandeld heeft en hopelijk kom je er nu eens goed bovenop. Beterschap meis. Wendy, ik las dat jij ook depressieklachten hebt (hier ook, maar in lichtere mate). Sterkte meis, en hopelijk tot gauw. Eenwondertje, je kunt gerust wat meer liggend voeden met die Dr Brown's flessen hoor. Ik moet baby 1 ook liggend voeden ivm fysio oefeningen en dat gaat perfect. Dat advies is er meer om er voor te zorgen dat je baby zo min mogelijk lucht binnen krijgt, en liggend is dat het minste. Als je een baby met bv reflux hebt zul je dat advies namelijk ook krijgen, evenals bij een babietje met heel veel darmkrampjes. Danielle, ik noem ze zo omdat ik het niet zo prettig vind om telkens de namen te gebruiken. Een goeie zoeker linkt de namen van hen toch wel aan mijn gebruikersnaam, maar daarom noem ik ze baby 1 en baby 2 Baby 1 is idd de 'oudste'. Klinkt misschien onzinnig, maar toch, gevoelskwestie. Jodie meid, of het nu je vrienden zijn of niet, als jij er niet aan toe bent zou ik dus niet gaan. Maar dat is misschien makkelijk praten voor mij, ik zit niet in jou situatie. Maar ik snap maar al te goed dat je nog geen fut hebt om zo al die feestjes af te hollen met mensen die momenteel iets anders in het leven staan dan jij. Ik heb dat ook, en echt, op den duur kun je dat vast wel weer aan enzo, maar er is niks mis mee dat je nu even een stapje terug doet. Ik heb vorige week ook een verjaardag afgezegd om deze reden. Maar net had ik wat tijd energie over en ben ik even een bloemetje gaan brengen. Wees zuinig op jezelf hoor! Over babypukkeltjes (wie vroeg het nou ook alweer), hier ook gehad en momenteel nog. Eerst de een, die had het vrij snel te pakken. Ook vrij lang last van gehad. Nu heeft de ander het, maar dan iets minder en het lijkt ook sneller weg te trekken. Puur hormoontjes, sommige mensen filosoferen nog wel eens dat de moeder dan 'vette melk' zou hebben maar dat is pure kwatsch Het trekt vanzelf weer weg, en als dat velletje tegelijkertijd ook droog is (zoals hier het geval is) dan kun je cetamacrogol zalf halen bij de apotheek, dat helpt super tegen de velletjes en is niet zo takkesvet. Zo, ik ga er hier twee de fles geven en ze in bed leggen. Hier liggen ze het merendeel nog beneden omdat het praktischer is. Ze slapen overdag erg licht en anders ben ik echt elke 2 minuten aan het hollen voor de een of de ander. Normaal zouden ze om een uur of 8 in bed liggen, maar het wilde vandaag niet zo. Hopelijk zometeen wel *doet schietgebedje* Trusten meiden! Hopelijk met een beetje goeie nachtrust voor jullie allemaal.
Leonie, wat heftig zeg meid! Kan me voorstellen dat je moeder zich helemaal gek is geschrokken. Ben erg benieuwd waardoor het nu precies kwam.... Hier ligt de kleine sinds een dik uur lekker met buikje vol te slapen, hopelijk pakken we zo nog even een paar uur slaap voordat ze zich meld voor de laatste voeding. Ws wel, ze is een erg tevreden kindje met af en toe een paar huiluurtjes tussen de voeding, maar tot nu toe niet vaker dan 1 maal per dag....... Ze heeft wel heel vaak de hik na de voeding, we gebruiken de Difrax S fles met de Kers S speen. Volgens mij kan het dus haast niet door de speen of fles komen. Iemand ervaring/tips?
Ik neem aan dat je bedoelt dat ze zittend de minste lucht binnenkrijgen? Anders ikke het niet meer snappen. En bedankt voor je uitleg! @Jodie: Meid, doe waar je jezelf lekker bij voelt. Ik heb ook moeite met grote mensenmassa's en drukte. Gewoon de tijd nemen, dan komt het allemaal vanzelf weer. En manlief moet dat maar begrijpen. Blijf trouw aan jezelf, maar praat er wel goed over!
grrrrrr hier iemand met maar 5 uur slaap////en een huilend kind....ik denk dat hij nu zijn 5 weken sprongetje heeft...hij is by precies 9 weken,,,en 4 te vroeg dus,,,,,, ik schrijf voor geen meter want hij is alleen stil bij mij op mijn borst...dus ik kan nog niet bij slapen....... leonie das schrikken meis... oja en ik ga van het weekend denk ik maar voort alle voedingen afkolve....mijn tepels doen echt te zeer bij het aanleggen......eens kijken hoe ik dat ga aapakken
Leonie, rustig aan, ik hoop dat het snel beter gaat. Jessie, gefeliciteerd met jullie meisje. Lekker genieten van elkaar.