April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    zow...hij ligt naast me alweer 3,5 uur te slapen.....ik weet ook niet wat het is...dat krijg je als je kind nooit huilt...en als ie eenmaal huilt word je onzeker....maar goed...bij mams in de buurt is het goed dus dan zal het wel meevallen!

iemand een idee hoe ik het beste kan gaan kolve? gewoon na elke fles die hij dan krijgt....of maar een aantal keer ipv 5x fles 4x kolven ofzo? ik ga dadelijk maar eerst eens een lacatiekundige opbellen....kijken wat die zegt...

2. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    correctie hij heeft natuurlijk nog maar 2 uur geslapen maar was al wakker vanaf 5 uur....

3. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Goede morgen allemaal.
    Bedankt voor jullie lieve reacties.
    Hier gister nog erg emotionele avond gehad, mijn moeder was echt bang geweest dat ze me kwijt zou raken. Gelukkig is dat helemaal niet het geval!
    Vanacht best goed geslapen, moest alleen ieder uur wakker gemaakt worden om bloeddruk te laten checken.
    Mijn nicht is zo'n lieverd, ben echt heel blij met haar. Is ook zo vertrouwd met haar.
    Vandaag komt ha nog en komen ze bloed prikken om te kijken hoe het nu gaat.

Jodie, doe rustig aan en luister naar jezelf. Lastig he dat onze mannen niet kunnen voelen wat wij voelen en het daardoor dus niet altijd snappen. Maar blijf praten met elkaar, dan krijgt hij het vanzelf beter door. (denk ik)
    Lynn, ik zou ook even lk bellen. Je wilt dan voortaan bv geven in flesjes of wil je uiteindelijk ook overstappen naar fv?
    Coto, fijn dat het goed gaat met Djemi. Maar gaan jouw tepels niet ontzettend pijn doen als je haar zo lang laat drinken? Hier doen ze na 20 minuten al pijn en ben ik blij dat ze naar de andere borst mag :D
    Mamafiona, hoe gaat het eigenlijk met Quinten?

Voor de rest weet ik het even niet meer.

4. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Leonie: Jeetje wat een heftig verhaal joh ! Dat is zeker goed schrikken. Ik hoop dat het vandaag een stuk beter met je gaat !
    Jodie: Inderdaad lekker doen waar JIJ je goed bij voelt ! Hoop dat je er nog even over hebt kunnen praten gister...
    Coto: Wat fijn dat het beter gaat !

Wij hebben echt heel veel geluk als ik al die verhalen zo lees... Esmee slaapt 's avonds meteen in en slaapt dan redelijk door. Gister 23.00 uur flesje en 04.30 kwam ze weer en daarna tot 09.00 uur...

Morgen CB ben erg benieuwd en eindelijk mijn eerste soll.gesprek, hoop dat het goed gaat !

5. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    shusi lekker he....maar geloof me als ze dat een keer niet doen dat je dan raar staat te kijken..ik geef eerlijk toe dat wij verwendt zijn....hij huilt nooit....maar als ie dan een keer huilt ben ik meteen zo onzeker en moe!!!!.dat is nu bij mij het geval.....!

leonie...doet juo nicht je bloeddruk elk uur? en hoe is je man eronder?

ik wil afgekolvde melk blijven geven dan tot een half jaar...

6. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Coto
    wat fijn dat het goed lijkt te gaan
    ik hoop ook voor je dat het zo blijft
    en idd ja jou man heeft dat toen ook gehad nou het lijkt me niks hoor
    ik heb alweer gebeld of ze geen vaste datum hebben nou ja nu gaat ze het in d egaten houden en moet ik volgende week weer bellen om te zien of r nog een plekje is ik hoop het

Jodie
    als je te moe bent en geen zin hebt dan ga je toch niet
    je moet wel aan jezelf denken en idd wat spekkie zegt als je er nog niet aan toe bent moet je het echt niet doen
    en dan kan je man toch even alleen gaan zonder jou
    doe wat je hart je ingeeft

Spekkie
    is het goed gegaan gister avond
    ik hoop voor je van wel,maar heb je ook als de 1 gaat huilen de ander ook huilt of valt dat wel mee???

Jessie en partner
    VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER
    geniet er van samen

Lynn

wat naar dat Julian niet zo goed wilde slapen
    ja zou best kunnen dat hij in zijn sprongetje zit (met 7 tot 9 weken krijgen ze er weer 1 )dus misschien die
    en dan willen ze idd alleen maar bij mama zijn en veel huilen
    en ik kan me wel indenken dat je dan een beetje onzeker word dat zou ik ook hebben
    maar hier kan je niks aan doen ja hem troosten en dat doe je al dus :D

Leonie
    ik geloof best wel dat je moeder zo geschrokken is
    het is ook niet niks als je zo vaak flauw valt
    fijn dat je vannacht goed geslapen hebt en ook heel fijn dat er een vertrouwd iemand bij je is en die je goed kent
    ik hoop dat het bloed beter is vandaag
    sterkte

Sushi
    fijn is dat he dat als ze zo goedslaapt
    succes vandaag bij het buro en met je sollicitatie
    ik hoop dat het wat word

ik ga ,want Mitchell is wakker

Gr,Bianca

7. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Lynn, ja ieder uur moet bloeddruk gemeten worden en hartslag (aan pols).
    Dit om een zo totaal mogelijk beeld te krijgen.

Sushi, spannend sollicitatiegesprek! Iets wat je echt leuk vindt? En wanneer zou je dan eventueel beginnen? Hoelaat, dan ga ik voor je duimen?
    (lig toch maar in bed dus niets anders te doen, hihi!)

8. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    goedenmorgen dames

hier een meer tevreden mannetje dan gister... al is de dag pas net begonnen
    gister heeft ie om 5 uur gehad uur of 6 neergelegd en om 7 uur/half 8 werd ie wel even wakker maar had hem zijn speentje gegeven en hij bleef in eens door slapen tot 9 uur :confused: heb hem om kwart voor 9 naar beneden gehaald en hij bleef maar slapen.. dus stiekum wakker gemaakt.. anders werd het een drama met zijn laatste voeding.

daarna heeft ie bij zijn pappa geslapen tot kwart voor 12
    gevoed en neergelegd en meneer kwam om kwart over 5
    hij was klaar wakker en wilde niet echt slapen dus heb hem tussen ons ingenomen en is daarna wel in slaap gevallen en kwam om kwart voor 9 weer
    gevoed en lekker in badje geweest hij heeft nog een uurtje geslapen daarna en is nu wel weer wakker..
    maar hij doet het al beter als gister :D :D
    en ik voel me gelukkig ook heel wat beter dan gister.. mijn neus zit niet zo dicht meer en hoesten begint los te komen.

9. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Fijn Thalina, dat jij je al weer wat beter voelt.
    Hoop dat stijgende lijn voor je doorzet!

Heb nog vraagje:
    meisje valt nu al 2 avonden tijdens de laatste voeding in slaap. Ze drinkt dan minuut of 7/8 uit borst maar valt dan in slaap. Ik krijg haar dan niet meer wakker om nog wat te drinken. Heb washandje ook al geprobeerd maar dan beweegt ze even maar slaapt daarna gewoon weer door.
    Maar doordat ze dan niet genoeg drinkt komt ze na uurtje weer omdat ze nog dorst/honger heeft. Dit zou niet zijn als ze wat meer minuutjes zou drinken.
    Iemand tips?

10. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Morgen om 16.30 uur, lijkt me heel leuk is bij een bedrijf die scootmobielen verkoopt voor oudere mensen en daar zou ik dan voor ondersteuning moeten gaan zorgen aan de directeur voor alle afspraken etc. Ik "moet" per 1 juli weer aan de slag dus zou mooi zijn als ik nu al een baan kan vinden ! Bedankt dat je voor me duimt !

Gaat het al wat beter met je ?

11. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Zo, ons mannetje heeft ons gisteren een enerverende avond bezorgd. Hij was weer lekker wakker; varierend van leuk om zich heen kijkend tot jengelen en een beetje huilen. Maar goed, na de laatste voeding van 22.30 uur ontspande hij zich en hij viel vervolgens om 00.00 heerlijk in slaap. Om 03.30 gewekt (!) en weer gevoed. En om 06.30 kwam hij uit zichzelf. Papa heeft hem gevoed en hij is weer lekker in slaap gevallen tot 10.00 uur; dus mama ook :D . Fijn. En die dr. Brown fles gaat idd beter. Het lijkt wel of hij rustiger drinkt en minder onrustig is na die tijd. Helaas geeft hij soms nog wel wat terug, maar wel minder dan hiervoor. Dus, wie weet......

@Leonie:
    fijn dat je een goede nacht hebt gehad. Laat je maar goed verwennen en laat maar goed voor je zorgen!
    @Sushi: succes met solliciteren! Ik zal ook voor je duimen!

Ik heb weer eens een vraagje: laten jullie de kraamvisite eerst de handen wassen voordat ze de baby mogen aanraken? Wij laten de baby niet bij hen op schoot (alleen bij hele naasten), maar soms gaan ze met hun handen naar de handjes van de baby (even aanraken) of aaien over zijn wangetje heen. En niet altijd zijn de handen dan gewassen. Of is dat erg overdreven? Ik kreeg het nl. als tip uit het z'huis, maar ja......

Mirjanne, hoe is het nu met Quinten? Hopelijk gaat alles goed!

En klopt het dat ik bepaalde mama's een beetje mis op het forum? Zoals Lien78, Sam, Me2 en zo? Ik hoop dat het goed met jullie en de kleintjes gaat!

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb weer heel wat geklep gemist zie ik (ons internet deed gisteren een beetje raar en het was druk hier en toen ik eenmaal KON zitten deed internet het vaak megalangzaam of niet echt vreselijk irritant!

Maar goed even EGO;

Met Miley was alles super op het CB (was wel lang weg van 15.45 uur tot 17.30 uur!! omdat ik ook nog een eindje moest rijden en lang moest wachten) maar heb er zelf ook geen haast bij gezet toen ik er eenmaal zat ik was de laatste dus we (nou ja WE Miley en ik haha) hebben ook gezellig geklept met de arts :)
    Ze woog 4470 gram en was 56,5 cm en haar hoofdje 37 cm, ze is vanaf haar laagste gewicht dus bijna een kilo aangekomen (laagste gewicht was ergens rond 1 week oud 3500 gram) ondanks het vele spugen in het begin.
    Ze vond de voeding perfect gaan (5*150 cc voeding, dus 150cc water met 5 scheppen en dan weggooien tot 150 cc) en dan 3 scheppen JBPM erin... verder was ze erg alert en pienter en ze zei dat ik me handen er aan vol kreeg want ze weet precies al wat ze wel en niet wil en maakt dat ook heel duidelijk, ze zou vast haar oorbeschermers klaarleggen bij de enting :p
    WEL had ze een heel klein fontanelletje (net een vinger breed, terwijl Dean bijna 4 vingers breed had) das op zich niet erg maar houden ze wel in de gaten dat het goed open blijft (het mag niet te snel dichtgaan zeg maar) ze voelde ook aan haar gehemelt en schrok van de zuigkracht van haar, ze vond het wel heftig haha

Nu mogen we 2 juni (geloof ik haha) weer das over 3 weekjes al voor de eerste enting..

Haar Grafiekje (je kan deze aanmaken op beebiesite en dan hetzelfde plaatse als een plaatje..)

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @eenwondertje ja ik laat ze niet perse hun handen wassen het enige wat ze niet "mogen" is laten zuigen op hun vinger maar verder ben ik niet zo daarmee bezig (word je paranoia van als je daar bij na gaat denken haha ik zit hier ook met een anderhalf jarige die zijn snottebel makkelijk in haar mond zou kunnen stoppen dus dan valt een normale vinger wel mee HAHAHAHAH)

@Leonie god meid toch das schrikken, niet eigenwijs zijn he laat je goed verzorgen en rust goed beter nu effe pas op de plaats als maandenlang blijven tobben.. heel raar allemaal het kan met je heftige menstruatie wel wat zakken (daarom hebben vrouwen ook altijd een andere HB na de normale menstruatie al) maar zo erg? gaat het nog wel BV geven enzo ik bedoel dat vergt toch ook veel energie (qua moeheid maar ook letterlijk qua kcal e.d.) ik neem aan dat dat extra zwaar moet zijn..? Pakt ook alle extra voedingstoffen af die je nu eigenlijk voor jezelf nodig hebt kan ik me zoiets bij voorstellen..

@Jodie, nou ik heb ook nog echt geen zin in echte uitjes, feestjes ofzo hoor (ik kijk al op tegen een vrijgezellendag op 18 JULI! haha en nog niet te spreken over ons kraamfeestje zondag word vast wel leuk als het er eenmaal is maar hoeft niet echt (maar goed als ik denk aan 1 middag vind ik minder erg als al die weekenden dus wat dat betreft mag ik niet zeuren, dat vind ik ook een voordeel van een tweede; er is in het algemeen minder interesse in je kindje (beetje lullig maar heeft ook zo zijn voordelen)

ik ga effe verder lezen want heb veel gemist!

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik denk dat veel mama's hier zouden tekenen voor "maar" 5 uur slaap inmiddels gaat het hier keigoed maar hiervoor had ik daar echt mee kunnen leven :p

Jij kunt overdag nog lekker bijkomen en rusten (maak daar gebruik van en doe het elk momentje wat je kunt pakken) en ja hij begint nou ook wel een beetje door te krijgen hoe het werkt hoor ; huilen = bij mama mogen liggen en daarmee kan je hem juist oververmoeid maken waardoor die nog meer gaat huilen.
    Probeer hem niet teveel prikkels te geven (als ie bij je ligt hoort ie toch meer als in zijn eigen bedje en kan hem juist overprikkelen en niet het gewenste effect geven terwijl je het goed bedoeld)

15. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    okeej...imd super dat ze zo goed is gegroeid...en fijn dat je even hebt kunnen kletsen met de arts!

julian ligt nog steeds bij ons op de kamer...dus of hij nu naast me ligt op bed of 30 cm verder in zijn wieg....en ik ben er al achter wat er is....mijn schatje kan niet poepen en hoor zijn darmen flink te keer gaan ( ik heb gisteren de buikloop gehad dus misschien dat hij daar iets van mee pakt) en ik snap dat julian niet de hele dag bij me kan liggen maar goed heb net de boven verdieping gedaan terwijl hij lekker verder sliep....! nou maar hopen dat hij snel kan poepen...want hij loopt de heletijd rood aan!

16. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Even ego berichtje; zojuist even naar het weeguurtje geweest, Tim weegt ruim 9 pond!!! Joepie!

17. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo,
    We hebben een ander kind!
    Ok gister dan nog wel aan de borst in slaap gevallen om 01:15
    Wakker 06:30
    Weer slapen 07:30
    Papa en mama ook lekker quality time gehad hihi
    Om 08:30 begint de buurman met een kettingzaag! Elk half uur, maar ze slaapt door
    10:00 Huilen voor voeding. Tot 11:15 gevoed en dat spul meegegeven niet leuk maar goed.
    Ik douchen, zij in haar eigen bed gelegd….even gejengeld/gehuild maar daarna wakker en stil en om zich heen kijken.
    Mee naar beneden en in wipstoel, ik gegeten…zij broek vol gepoept.
    12:00 Ik denk om luier huilen. Ik heb haar in badje gedaan en lekker gesmeerd, ze was tevreden…
    12:30-13:15 weer gevoed met spul.
    Nu ligt ze in haar wiegje. Heeft eventjes gejengeld en ligt nu geluidjes te maken eh eh eh lijkt op huilen bijna…nog even afwachten dus…Ik hoop dat ze gaat slapen, anders ga ik wandelen met haar…
    Nou ja nu huilt ze toch. Ik laat haar 10 min huilen en ga dan kijken…

@Leonie : Op 1 of andere manier jou verhaal gemist gister. Jee sterkte ermee meid, en wat goed dat je goeie hulp hebt!
    O en nee tepels doen geen zeer meer (misschien eelt erop gekregen na zoveel BV gegeven)
    Daar zit ik ook ernstig aan te denken. Ik zit nu 5 kwartier te voeden dus ze drinkt gewoon erg langzaam…Misschien wel heel handig dan…Of misschien toch bij gaan voeden met flesvoeding…Vrijdag op CB vragen.

@egbimi : wat een schatje zeg! Ik hoop voor je dat ze gewoon een plekje hebben voor je!
    @Jodie : Lekker he die hormonen? Ik heb dan wel geen ruzie maar huil wel snel! En vorige week wel gezegd dat hij meer moet knuffelen want we mogen niet vergeten dat we ook man en vrouw zijn. Maar wel heel emotioneel was ik daaronder…maar goed het heeft wel geholpen en daar gaat het om…
    @Spekkie : Hier ook pukkeltjes in het gezicht! Kan je hier wat opsmeren? Ik heb nu Bepanthen gesmeerd!
    @Lynn : O jee, niemand ontkomt eraan geloof ik! Sterkte meid! Veel geduld heb je nodig, heb ik gemerkt! Ben benieuwd hoe het gaat met kolven…zit er ook aan te denken….
    @Sushi : Succes bij sollicitatiegesprek, of ben je al geweest?
    @Imd : Zo, Miley is lekker gegroeid zeg! Fijn!

Nou ze huilt nu toch wel erg….ik ga wandelen!

18. Hier ook vannochtend naar het CB. dochter is vandaag precies is maand en is al 7 cm gegroeid en 1 kilo aangekomen (vanaf geboortegewicht). en dat allemaal op moedermelk: ik ben trots :D

Sprongetjes/regeldagen: pfff ik weet het niet hoor. ze wil sinds gisteren opeens bijna om het uur drinken.. en snachts gaat het door. ik heb vannacht maar 2 (2!!) uur geslapen omdat ze opeens moest huilen (heeft ze snachts nog nooit gedaan) en ze was klaarwakker.
    ik ben moeeee *gaap gaap*

19. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    dames ik lees mog trouw mee hoor.

Leonie wat schrikken zeg , ben benieuwd wat deoorzaak is geweest.

Coto hoop dat t goed blijft gaan.

Lynn ik demk dat mijn mannetje ook in zijn sprongetje zit en hij heeft ook darmkrampjes. Al 2 slechte nachten gehad dat hij maar 1,5 uur slaapt en dan ineens heel hard begint te huilen. Ik troost hemdan ook gelijk en hij ligt bij ons ook op de kamer. Vannacht ook heel de nacht naast mij in bed gelegen...dan slaapt him en hoefik niet elke xop te staan om zijn speentje in te doen.

Trouwens mss rare vraag maar gister probeerde mijn vent en ik echt sex te hebben, maar ik vond het nog best eng aangezien ik echt een flinke knip heb gehad. Toch geprobeerf maar t voelt van binnen nog erg rauw en pijnlijl...wanneer zal dit weer goed voelen?

20. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    coto...fijn dat het beter gaat...lekker wandelen dat probeer ik ook elke dag even allleen vandaag skip ik even....en over het kolven...daar ben ik nog niet mee begonnen maar zit erook ernstig over te denken...

rach 2uur?!!!! hoe hou je het vol??? en heb je gevraagd bij het cb waarom ze zo vaak kan komen? en goed he die moeder melk ik sta er ook elke keer versteld van hoe julian daar zo goed op groeit......!!

brendagill....is niet leuk he als ze huilen...en dat hij bij mij in bed ligt is die rede van het speentje ook!!!

Deel Deze Pagina