April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hallo meiden'!

Ik had al laten weten dat ik hier niet zoveel zou zijn, maar wilde toch even laten weten dat alles goed gaat met ons nieuwe gezin! Dochter Femke drinkt goed aan de borst en is ook al goed aangekomen. We hebben sinds twee dagen wel veel last van krampjes, maar dat hoort er natuurlijk ook een beetje bij...

Siem is heel voorzichtig met zijn zusje. Hij is er echter nog niet echt weg van, of zo. Af en toe aait hij haar een beetje, maar een kusje kan er nog niet van af. De eerste week was hij heel erg druk, maar nu wordt hij langzaam weer zijn oude zelf.

Met mij gaat het ook prima. Ik geniet van de nieuwe situatie en ben alle zwangerschapsdepressie volledig kwijt! Krijg nog wel paar keer vitamine B12 toegediend, maar dat is vooral om de kuur echt goed af te maken.

Ik lees dat bij jullie o.h.a. ook alles goed gaat. Natuurlijk hebben onze kindjes last van de eerste weken-perikelen. Gelukkig weet ik inmiddels dat dat - ook al lijkt er soms geen einde aan te komen - echt beter wordt met de tijd. Veel succes!

@BrendaGill: oei, ik had na de eerste ook een flinke knip en kon pas na ruim 3 maanden weer een beetje pijnloos genieten.... Succes!

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    serieus??!! het is nog geen 4 weken geleden en zeker met een flinke knip kan dat nog wel even duren hoor (soms wel 3-4 maanden is niet bijzonder lang ofzo) ik heb een bijna totaalruptuur gehad en ging pas weer aan seks denken met 3-4 maanden ofzo (zoiezo wilde ik eerst een goedwerkende pil hebben en was met hele andere dingen bezig als met seks maar daarnaast veeeeeel te pijnlijk!)

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jemig heftig zeg, dat je nog rondloopt (en je niet struikelt over je wallen :D ) echt heel erg pittig en heel knap dat je dat volhoud, ze is wel toppie gegroeid!! wees maar heel trots op jezelf want met al dat werk eraan vind ik het in elk geval heel erg knap =D>

4. Amom22

Amom22 Niet meer actief

het is blijkbaar internatonale cb-dag ofzo...

HIer zijn ze ook langsgeweest. Hij woog precies 5 kilo, zonder kleren. bij geboorte 3880 MET kleren....lekker groeispurtje dus. Al dat spugen heeft dus heen invloed gehad. De wasmachine maakt hier nog steeds overuren :rolleyes:

Vannacht heeft de kleine van 9 tot 7 gslapen, vond het wel heel lang en vroeg of het nou kwaad kon, maar hij wa zo goed gegroeid dat het niet uitmaakte. Wel moest ik opletten dat hij niet TE diep sliep, dat hij kan stoppen met ademen...maar dat doet ie niet, ik hoor hem 's nachts vaak geluidjes maken gelukkig.

Rach.... :confused:dat is pittig!! klinkt idd echt als regelen. Hopelijk is ze gauw uitgeregeld ;) Neem aan dat ze nu dan nog ff niet naar haar eigen kamertje gaat of wel?

Suhi spannend een sollicitatiegesprek. Succes morgen!

IMD Miley is ook lekker gegroeid!!

Brendgill Zo dat jeat nu al durft met knip. Ik heb met de knip 3 maanden gewacht...kan ff duren.

Juud wat fijn dat het goed gaat met jullie en dat jij je weer wat beter voelt :D

Pientje We zijn nog niet echt begonnen met thuisscholing. Hij wordt in juli 2 dus hoeft ook nog niet echt hihi Wel leert hij nu het abc, vind hij erg leuk. Maar dat gaat gewoon tussen de bedrijven door. we hebben koelkastmagnetenletters. Hij komt dan steeds met een letter naar me toe als ik bijv. aan t koken ben en noemt de letter of als hij het niet weet zeg ik het, dan herhaalt hij het en hobbelt weer weg voor de volgende. dus op dit moment is het niet lastig hoor

hbben jullie ook zo'n belachelijk veel honger? ik eet echt alle kasten hier leeg :) maar heb vooral zin in groenten... :(

5. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    even snel......hij is weer zichzelf en 1 poepbroek kwijt heel zijn rug en zij zat onder en ik kreeg meteen weer een lach!!!! nu ga ik lekker genieten van zijn lachjes

6. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ik ook ff snel:

Ik ben Bassie zijn zus helluppppp! Kapper is geweest en de kleur pakt anders...ze komt straks weer......ik schaam me dood hihihi.

O enne de woorden zijn weer bijgelegd....kom straks reageren als ik weer mezelf ben en niet Bassie zijn zus (bedankt HORROR-monen)

*vraagt zich af waarom babys graag in een schone luier poepen*

7. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Pffff, hebben jullie ook wel eens zo'n piekerdagje? Ik ben zo ontzettend happy de laatste weken met mijn kleine mannetje, dat ik het soms niet kan geloven. Met mezelf gaat het steeds beter en hij doet het ook zo goed, dat ik mezelf soms even moet knijpen dat het echt zo goed gaat. Na de zware zwangerschap en de rotbevalling, nu dat kleine wondertje. Zo mooi. En dan ga ik me allerlei zorgen maken die nergens nodig voor zijn. Ga ik Googelen op wiegendood en zo :oops: ipv dat ik lekker geniet van hem (doe ik ook wel hoor). Ik ga mezelf maar weer even een schop onder de kont geven en de vaatwasser uitpakken.

@Jodie:
    hi hi, fotoooooooo?!
    @Sex: Hier geen knip, maar ik moet echt nog niet denken aan sex. Ik vind knuffelen en aandacht heerlijk, maar het lijkt wel of mijn erogene zones in slaapstand staan. Ik hoop wel dat dat gevoel terugkomt, maar ik ben nu veel te veel aan het genieten van mijn nieuwe leventje. Komt vanzelf wel weer......

*vraagt zich af waarom mijn baby vandaag een heel ander ritme heeft; jengeluurtje vanmiddag gehad en dus vanavond niet [-o< *.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hey Bassie! (slingert aan lamp en speelt Adriaantje) okay nu weer serieus.. das nogal shit jodie ik hoop dat ze je kunnen helpen en weer er toonbaar uit kunnen laten zien... duimt met je mee..

enneh schone luiers zijn veeeeeel lekkerder joh!

9. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ah bah Jodie, dat is kl#te voor je.... Succes!!

@Rach; jee meid, om de 2 uur! dat is niet mis! Voed je haar gelijk of laat je haar even liggen?
    Want Tim jengelt ook wel eens tussendoor bij het slapen, maar het lijkt of hij het in zijn slaap doet, hij heeft zijn ogen namelijk half dicht.
    En na 5 minuten slaapt hij weer.
    Bedoel; het zou zonde zijn als je miss wel gewoon snel weer kan slapen toch? Of drinkt je meisje dan wel gewoon veel?

@all; super dat de kindjes zo goed groeien hé!
    En wat gaat de tijd vreselijk snel... Over 5 weken moet ik alweer werken...:( Net nu het echt leuk begint te worden!
    Voel mezelf nog steeds erg moe, dus ga maar eens bloed laten prikken bij de HA.

Over sex; Ik weet niet, wil wel, maar angst staat in de weg denk ik.
    Vind nu idd knuffelen heel erg fijn, en lekker tegen elkaar aanliggen.
    Moet denk ik weer groeien. Daarbij ben ik ook nog steeds half ongesteld, ook lekker irritant.
    Denk dat dit de hele maand zo door blijft gaan. Ben op de 1e dag begonnen met de pil, had beter nog even mijn lichaam een maandje met rust kunnen laten.
    Dom, dom dom!

10. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    *slingert adriaan van de lamp* hhiihi.
    Ze komt straks weer om het te herstellen, als dat lukt hahaha!

*verstopt zich weer in de kast*

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb denk ik nog wel een pruik liggen van de carnaval *zoekt hem in de kast op en stuurt hem alvast naar Jodie*

12. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    dames bedankt voor de reacties, ik dacht ook al wachten hoor, maar proberen kon geen kwaad, zodra ik voelde dat t niet lekker was eruit haha. Dan maar op andere manieren en moet man lief ff wachten, maar dat begrijpt hij volkomen.

Tycho heeft nog steeds erg last van krampjes en slaapt ook niet echt lekker door. Wordt hij ineens wakker en huilt onwijs. Zozielig.

13. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Helaas,,
    Nadat ik weer van 2-3 heb gevoed en om 3:15 weer een krijsend kind die duidelijk honger had, hebben we een flesje flesvoeding gegeven.....ze heeft 100 ml gedronken!!!!! En slaapt nu al sinds 4 uur....
    Ik ga morgen een kolf halen....
    doei

14. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Zo zeg! Dat is veel! Goed dat je een kolf haalt denk ik!

15. hey bedankt voor de lieve berichten,kon ik ook eigenlijk wel gebruiken want ik zie best op tegen vannacht :| . ze slaapt ook nog eens voor het eerst op dr eigen kamertje, eng allemaal.
    danielle, ze sabbelt heel luidruchtig ophaar vuistjes en als ik dat laat gaat ze huilen. ze heeft echt dorst! ze drinkt ook erg goed dan, en geeft (bijna) niks terug.
    ik was vandaag te onrustig om te slapen. vanavond komt er kraamvisite en morgenochtend ook weer (heb er geen zin in, maarja...). morgen overdag moet ik naar het gemeentehuis want mijn paspoort is verlopen en zo gaat de week door. ik hoop idd dat het geregel snel over is!

ontzettend leuk om te lezen hoeveel jullie kindjes al zijn aangekomen en gegroeid.

Imd, leuk he, om die curve bij te houden. heb m vandaag ook in het boekje ingevuld.

p.s. iemand anders nog een dubbele espresso? :)

16. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    hmm ja lekker Rach! ;) Heb er ook nog geen normale nacht opzitten...Vet zwarte kringen onder mn ogen.. :( :( maar voel me best goed verder..

maken jullie kindjes ook biggetjes geluiden? (honger) zo van: oje oje oje oi oi..nah ja zoiets :)

pukkels:Sam heeft er ook een stuk of 200..en droge plekjes..moontjes idd.. :(

Leonie: :confused: wat een mazzel dat je je moeder gevraagd hebt te komen zeg!! jeej, tuurlijk is ze geschrokken..tjee, hopelijk knap je snel weer op meid!!!

Jodie: :) is het alweer goed? je haar? enne niets doen waar je nog niet aan toe bent!! eerst jij , dan de rest!!

Ik moet zeggen dat ik nu een lekker ritme heb met de 3 kids! gaat me vrij goed af..loop regelmatig met sam aan de tit heen en weer.. :)
    het valt me meer mee dan tegen..alleen weer wat doorslapen lijkt me heerlijk! ;)

DUSSS weer een ander forum straks!!! ben benieuwd..

ik stop..typ met links (ben rechts) en gaat redelijk $#%@$@$@%^^&& ;) sam ligt te drinken..

o er huilt een boven..

17. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    hihihihih eefje moet zoooooooooo lachen....hier ook oie oie oie oie oie oieeeeeeeee
    De o niet als lange ooooooooooooooooooooo maar als o, als ik tok hihihih

18. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    JODIE: :) Precies zo ja!! Geweldig..haha

Ik voelde me vandaag even op en top vrouw toen we waren wandelen..Ik had een truitje aan met een beetje decollete..(zo?) En mn boobies hupsten een beetje..

Ja dat had ik nooit met een A-cupje ;) :)

19. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Hoi allemaal,

vandaag toch weer in ziekenhuis geweest.
    Bloedingen van ongesteldheid werden steeds erger en bloedwaarden + hb waren nog niet goed.
    Heb echo etc, gehad daar waren beschadigingen van baarmoederwand op te zien. Vandaar dus erge bloedingen. Die zouden zelf moeten stoppen.
    Als dat niet het geval is dan moet ik morgen met spoed terug en word ik meteen geopereerd.
    Ze zijn nu al wel minder, dus hopen dat dat nog steeds minder gaat worden.
    Vrijdag nog wel sowieso bloed bij.
    Ben doodmoe en steeds aan het huilen dus dat was het even voor vandaag. Probeer morgen weer op iedereen te reageren.

20. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @eenwondertje: inderdaad die verschillen tss Belgie en Nederland zijn echt groot! Vandaag nog even nagevraagd hoe het zit met een flesje 2 of zelfs 3 maal per dag te gebruiken en dat mocht dus absoluut niet!!
    Geloof inderdaad dat je na een week of 6 de spenen en tutjes moet vervangen. Maar dat doe ik eigenlijk zelf ook niet. Pas als ze een maatje groter nodig heeft van speen en de tutjes als ze er vies uit zien of ook een maatje groter nodig heeft.
    Ohja ivm dat wakker zijn van voeding tot voeding, mijn vroedvrouw vertelde me vandaag dat dat normaal is op deze leeftijd, dat houd enkele weken aan en dan zou het weer overgaan. Belangrijk om ze een vast bedritueel aan te leren nu al zei ze dat zou het beste helpen.

Kan iemand mij misschien nog helpen want ben het vergeten te vragen daarstraks aan de vroedvrouw. Klopt het nu dat die HA melk minder verzadigend is dan de gewone? Kan je het meer verzadigend maken met jbpm? Of mag je ook overschakelen naar de gewone melk nu ze al enkele weken geen borstvoeding meer krijgt? Ook heeft ze moeite met poepen, geloof dat jbpm daar ook aan helpt niet?

@minius: die krampjes kunnen ook komen door de spruw! Was hier ook het geval! Hoop voor je dat je het minder fel hebt dan ik had en dat jullie er snel vanaf zijn!
    @spekkie: wat zielig van de prikjes!!
    @egbimi: ik doe het nu inderdaad ook zo, als ze haar fles helemaal leegdrinkt (wat zelden gebeurt) dan maak ik 30 bij. Wat vervelend van die operatie! Hopelijk word je die dag nog geholpen. Wat een mooi mannetje !!
    @wannaBmum: ik heb bij mijn zoontje een cursus babymassage gedaan, vond het wel fijn maar heb het thuis eigenlijk nooit echt gedaan.
    @leonie: goh wat erg allemaal! Hoop dat het nu al wat beter met je gaat en je snel weer van je meisje kan gaan genieten, veel beterschap!
    Heb je al een keer geprobeerd om haar dan te verversen als ze in slaap valt? Hier hielp dat altijd zodat ze nadien toch nog verder dronk.
    Lees net je laatste bericht, heel veel sterkte meid en hoop echt voor je dat het bloeden minder wordt! Knff !!
    @jodie: begrijp het wel hoor meid dat je het moeilijk hebt! Hopelijk kan je man je toch begrijpen dat je nu echt geen zin hebt om te feesten. Goed blijven praten met elkaar dan komt alles vast wel goed. En zeker niets doen waar je niet klaar voor bent.
    @jessie: om de hik te doen stoppen kan je ze best nog even proberen te laten drinken, hier ook eentje die heel fel kan hikken en op die manier stopt het meestal wel anders kan ze heel boos worden! :- )
    @lynn: ik denk dat je best zoveel mogelijk kan kolven want kolven stimuleert niet zo fel als aanleggen dus als je echt wil blijven de borst geven denk ik dat je best zoveel mogelijk kolft.
    @sushi: ik ga ook voor je duimen!! Veel succes morgen

Hier nog steeds een tevreden meisje, al is ze de laatste dagen wel veel wakker geweest. Gelukkig slaapt ze s”nachts goed, de voorbije nacht had ze haar laatste fles rond 21u45 gekregen en om 5u kwam ze pas terug dus dat was heel flink!
    Ze was ook weer goed bijgekomen en zit nu op 4kg660 (+230g op een week)
    Gisteren leuke huwelijksverjaardag gehad, mannetje had heel lekker voor me gekookt :- ) en mooie bloemen gekregen.

Oeps wat een lang bericht!

Deel Deze Pagina