MSRoxy, idd. hij haalt overdag de 4 uur niet altijd. Soms trouwens wel. Maar de nacht slaapt hij makkelijk door als ik hem niet zou wakker maken. Vandaar ook mijn idee om de tijd overdag ertussen korter te maken en de nacht dus langer. Zeker omdat hij nu bijna 4 kilo weegt, goed aankomt en ik hem 's nachts moet wakker maken. En ik denk dat we dat maar eens dit weekend gaan proberen, dan is papa er ook; dan hoeft hij niet te werken als onze ukkepuk toch besluit op lastige tijden te komen 's nachts. Aan de andere kant, als hij nu zijn regeldagen heeft, kan ik misschien beter even wachten tot we maandag bij het CB zijn geweest. Hmmm, ik ga wel op mijn gevoel af wat wijsheid is .
Medisch advies: ons mannetje had nogal een laag geboortegewicht (2700 gram de eerste dagen dalend naar 2500 gram) en hij moest dus een inhaalslag maken. En dat is aardig gelukt, aangezien hij nu 3800 gram weegt en dus ruim 300 gram per week aankomt........
En inderdaad, ik ben de nachtelijke uitstapjes een beetje beu. Ik doe nl. de nachtvoedingen, omdat manlief moet werken. En als ik overdag een uurtje ga liggen, krijg ik dus barstende koppijn, dus dat schiet ook niet op. Dus, ik niet blij, baby niet blij dat ik hem wakker maak en papa niet blij (want die hoort ons spoken ).
Nou, ik ben geweest. Djemi weegt nu 4115 gram. Dan zou ze vanaf dinsdag dus 245 gram zijn aangekomen...JAJA? Ik heb zo'n vermoeden dat dinsdag er niet goed gewogen is? Maar goed, als je het van 2 weken geleden rekent is ze 250 gram aangekomen....dat is dan weer niet echt veel... Maar goed. Ik "mag" gaan bijvoeden met fles (ja duh dat maak ik toch uit). Ik ga de komende dagen nog proberen om de 2 uur te kolven en zo de productie weer op gang te krijgen. Lukt dit niet, dan probeer ik bv 2 of 3 keer BV en de rest FV. Daar kan je lichaam zich ook op instellen.... Ik hoop dat het zo lukt, anders ga ik toch naar FV. Dat gaat ook best goed. Hoewel ze meer spuugt daarvan en nog niet zo goed kan drinken, omdat er steeds een straaltje langs haar mond loopt....Ik ga maar verschillende flesjes proberen. Ik heb een difrax maar die trekt ook vaccuum? en een avent maar die gaat te hard lijkt het wel... Nou ik ga nu even kolven en daarna voeden, als mevrouw het goed vind. O ja, ze mag 5 voedingen van 110-150 ml (fles). Ben wel weer een beetje gerustgesteld...
Coto: het kan best hoor dat Djemi ineens zoveel is aangekomen sinds dinsdag, al is het idd wel heel erg veel. Maar, ze komt in ieder geval aan en dat is goed nieuws! Wat betreft de flessen: wij hadden ook Difrax, met als gevolg veel gesijpel, vacuum trekken een beetje spugen. Avent was sowieso geen succes. We hebben nu Dr. Brown flessen (advies via dit forum) en dat gaat echt beter. Minder gulzig drinken en dus minder sijpelen, minder spugen en geen gedoe met vacuum zuigen. En beter boeren en minder krampjes (al heeft mijn kereltje amper krampjes). Al met al is het rustiger tijdens en na het voeden.
#-o rotcomputer..schiet steeds op offline.... IMD: Nogal balen zeg!! Dat mensen dat ook niet snappen zeg!! Je nodigt ze per slot ook ruim van te voren uit toch!! Maak het idd maar gezellig met de mensen die wel komen en die het wel waarderen. Sommigen denken idd dat ze zelf mogen uitmaken wanneer ze komen..Hier ook een familie-lid die me in de eerste week belde en even vermelde dat ze wel even kwam..Sorry?? Geen overleg?? Ik maar even gezegd, nu nog even niet..Ze heeft nog steeds niet weer gebeld.....Zal wel pissed geweest zijn omdat ze niet direct mocht komen..Wij wouden eerst de directe familie (ouders en broers en oma) En dan pas de rest.. En idd een eerste kindje is interessanter dan een volgende..Voor de meeste dan Noa kreeg veel meer visite en kaarten..Ook op haar eerste verjaardag kreeg ze veel kaarten ..Len nog geen 10!! ..Vond het zo sneu..voor hem.. Nu is het ook allemaal een stuk minder..Weet je meteen van wie je het hebben moet he!! COTO: Heb niet alles terug gelezen...Hoe was je sollicitatie gister???? Overdag slapen: Lukt mij ook niet!! Ik heb het wel geprobeerd..maar een uurtje slapen of iets meer/minder eindigd hier ook in hoofdpijn of ben dan nog duffer.. 8) En als het dan wel even echt fijn is.....ja hoor telefoon of de deurbel... #-o OF huilende wakker wordende kindjes.. Dinsdag komt hier een vrouw van felicitas..Ze belde gisteren...Ben ook zonder te na te denken maar akkoord gegaan..Had het druk en wou er van af... Nu heb ik dus een afspraak staan.. Maar ze vroeg ook niet echt..ze kondigde meer haar komst aan..Hmm.Nou ja ik kan haar wel weer weg sturen als ik het gehad heb toch!! Bij wie zijn ze al geweest???? LYNN: bij jou weet ik...Hoe ging het precies??? Willen ze je echt dingen laten kopen??? Hou ik helemaal niet van, dat opdringerige... Ook van die deurverkopers..en telefonisch verkopers...Kan er slecht tegen en wordt vrij snel geirriteerd ervan...Helemaal als ze ook nog vragen :Waarom niet??? GRRRRR 8) Oja:PRISCILLA..WAAR BEN JE???EN HOE GAAT HET MET JULLIE????????
Eefje: ik had toevallig vanmorgen een mevr van felicitas over de vloer. Was een heel leuk vrouwtje en ze was na een half uur alweer weg. Ook gewoon lekker vrijbijvend. Heb wel een abbonement genomen van Ook kleinkinderen, verlaat moederdagkado voor mij moeder en van sesamstraat baby allerlei boekjes. Verder niets en kreeg allemaal kortingsbonnen, altijd leuk meegenomen ! Imd: Lekker asociaal zeg ! Kan me vooorstellen dat je daar goed van baalt ! Coto: Fijn dat je een beetje gerustgesteld bent ! Voeding: Esmee weegt ook 4500 gram en krijgt nu afwisselend 120 of 150 cc, als ze nog honger heeft mocht ik haar gewoon wat extra geven van het CB. En zij komt meestal om de 4 uur, soms 3,5... Ze krijgt 23.00/23.30 uur laatste flesje en dan komt ze tussen 5.30 en 6.30 weer. Sollicitatie: Nog nooit zo'n gesprek gehad hahaha duurde 10 minuten en ik mag 1 juli beginnen =D> Gaat om 20 uur dus moet even kijken of we financieel goed uit gaan komen, maar verder wel super natuurlijk ! Ga over een paar weekjes 2x een middag vast om me in te werken en kijken of ik het leuk vind.
Maar jij bedoeld dan zonder nachtvoeding neem ik aan? Ik zal morgen misschien eens kijken of ze dat gaat redden...
Kan ik deze bij de Etos kopen? Inderdaad heb ik nu ineens tijd over???? Heb net zelfs gewoon een half uurtje op de bank gezeten? Jee heerlijk hoor [quote="Eefje28 COTO: Heb niet alles terug gelezen...Hoe was je sollicitatie gister???? [/quote] Nou dat was ik echt niet??? Hihi Was dus sushi, en die is gelijk aangenomen? Super meid, dan heb je echt een hele goede indruk gemaakt!
[quote="Eefje28] COTO: Heb niet alles terug gelezen...Hoe was je sollicitatie gister???? [/quote] Nou dat was ik echt niet??? Hihi Was dus sushi, en die is gelijk aangenomen? Super meid, dan heb je echt een hele goede indruk gemaakt![/quote] ` Ja hihi..sorry!!! Geweldig SUSHI!! Gefeliciteerd meid!!! =D>
Ja, te koop bij de Etos (heb ik de flessen ook gekocht). Oh en nog een tip: gesijpel komt bij mijn kereltje vooral door gulzig drinken en dat doet 'ie vooral als er teveel tijd tussen de voedingen heeft gezeten; dan is hij echt zo wild aan het drinken, dat de melk er langs loopt. En als de melk te lauw/koud is, wil hij het ook wel eens terug laten lopen (ja, hij weet nu al wat 'ie wil en wat niet ). Succes! En idd; ik heb ook de indruk dat je met flesvoeding meer tijd "over" hebt. Geniet ervan! @Sushi: gefeliciteerd meid, super gedaan!
@WannaBMum: Onze boys hebben een beetje dezelfde historie (laag geboortegewicht, inhaalslag e.d.) en ik zag dat jij ook op 6 voedingen van 120/130 cc zit (hier idem dito) en onze jongens wegens nu ook ongeveer evenveel (rond de 4 kilo). Grappig. Maar euh, hoe ga jij met de nachtvoeding om? Hoe laat geef jij 's avonds de laatste fles en wanneer dan weer? En wat betreft het alternatieve circuit: een osteopaat lijkt me geen kwaad kunnen als je erachter staat, maar dat andere heb ik ook zo mijn twijfels over. Vooral doen wat goed voelt!
Sushi: proficiat met je nieuwe baan! Eenwondertje: Ruben begon ook met een laag gewicht (2380 toen hij mee naar huis mocht) We zijn tot twee weken geleden op 7 flessen gebleven, toen begon hij er zelf meer tijd tussen te laten. Sinds afgelopen weekend kijken we gewoon hoe laat hij zichzelf meldt 's nachts en in praktijk laat hij er wisselend 4 tot 6 uur tussen. Een beginnetje met doorslapen hebben we in ieder geval gemaakt. Als hij er 6 uur tussen laat, moet ik wel overdag echt elke 3,5 uur voeden, anders halen we de 6 flessen niet, maar vind het nog te vroeg voor 5 flessen. Gister op het CB woog hij 4 kilo. Is dus 600 gram aangekomen in iets meer dan twee weken tijd. De verpleegkundige vond dat eigenlijk iets teveel, maar ons ventje maakt volgens mij gewoon een inhaalslag. Hij krijgt nu zo'n 700-720 cc per dag en eigenlijk mogen we niet verder ophogen. Maar hij geeft het zelf heel aardig aan. Voor de nacht geven we een flesje van 130-135cc en hopen dat hij daar dan wat langer mee kan. Overigens krijgt hij ook steeds twee schepjes JBPM, omdat hij zo'n enorme gulzige drinker is. (Haha, misschien moet ik toch ook eens kijken naar die Dr Brown flessen)