julian was ook 2550 gram alleen kregen wij het advies om er snachts meer tussen te laten...dus kreeg hij zijn laatste voeding in het ziekenhuis om 23:00 uur en s morgens om 6 uur kwam hij weer....ze hadden liever dat julian meer energie snacht een 1 ruk kreeg...en overdag wat meer kwam....! alleen dit heeft hij maar 1 nacht gedaan hoor...hahaha...maar hij komt overdag ook steeds later bijna om de 5 uur....maar goed julian weeg inmiddels wel wat zwaarder
Wij geven de laatste fles tussen 23:00 en 0:00 en wachten dan af. In praktijk wisselt het, hij meldt zich de afgelopen week meestal rond 5:00-5:30 (! wij errug blij!) maar soms ook al rond 4 uur,
@WannaBMum: Bedankt voor je reactie. Jij geeft 2 schepjes JBPM? Iedere voeding? Doe je dan 120 cc water + 4 schepjes voeding + 2 schepjes JBPM of doe je 120 cc water + 2 schepjes voeding + 2 schepjes JBPM?
@WannaBMum: ons manneke komt ook ca. 300 gram per week aan. Ik ben benieuwd wat ze maandag daarover zeggen op het CB....... Sinds wanneer doen jullie dit zo met de nachtvoeding? Edit: ik lees net dat jullie dit sinds afgelopen weekend doen. Toen woog Ruben denk ik rond de 3700/3800 gram. Net zoveel als ons manneke nu. Ik denk toch dat wij dit weekend maar eens wat gaan proberen. Op naar een echte nachtrust [-o< .
120 water met 4 schepjes nutrilon en 2 schepjes JBPM (JBPM heeft namelijk geen voedingswaarde, maakt het alleen iets dikker) Sinds eind vorige week kijken we wanneer hij zich 's nachts meldt. Was voor mij wel een omschakeling. Voordien zetten ik de wekker op uiterlijk 4-4,5 uur na de laatste fles. Nu zien we wel.
Wij geven Friso en daar heb je speciale voeding in voor hongerige baby's (dat is dus niet met JBPM, maar met rijstenogwat). En die speciale hongerige voeding moet je combineren met de standaard voeding. Maar, het CB heeft aangegeven dat we hier nog even mee moeten wachten. Ik zie trouwens wel dat Ruben twee weekjes ouder is dan mijn manneke, maar het gaat bij voeding geloof ik vooral om het gewicht. We gaan gewoon eens wat proberen dit weekend en anders maandag even overleggen met het CB.
Haha, berichtjes weer gekruist, Inderdaad wel maf he, al die verschillende adviezen!? Heb trouwens schijt aan als ze op het CB zeggen dat hij misschien iets teveel is aangekomen. Ik ga ook niet in discussie, maar geef het "politiek correcte" antwoord dat hij 6 x 120 cc krijgt (dan laat ik weg dat het af en toe wel wat meer is, hij heeft gewoon honger! Als ik BV zou geven zouden we daar ook niet over in discussie gaan en dan dronk hij waarschijnlijk ook meer!) Ach, als hij nou een dikkertje was, maar alles is in verhouding, hij ziet er zelfs ten opzichte van andere babies nog best dun uit.
Nutrilon heeft ook speciale voeding voor hongerige babies (Forte) maar daar moesten wij ook mee wachten van het CB. Denk dat je inderdaad van het gewicht uit moet gaan. En wij zijn een ruime week geleden omgeschakeld, dus dat moet bij jullie ook het proberen waard zijn. Succes!
Dat JBPM, kun je dat ook los kopen of hoort dat echt bij het merk flesvoeding? Ik weet dat Friso het ook heeft, maar ik vraag me af of het ook los te koop is? En JBPM is toch vooral tegen spugen en krampjes? Daar heeft mijn kereltje niet echt last van......
Helemaal mee eens. Overigens, ons CB heeft al aangegeven dat ze zo'n gewichtstoename niet erg vinden. Dat ze met flesvoeding net als bij borstvoeding, meer "op aanvraag" overgaan. Overigens, ik geef mijn kereltje soms ook wat extra's hoor. Honger = honger. En zo dik is 'ie inderdaad niet! 'T is gewoon een lekker ding .
Hmm, hij wordt weer wakker. VOEDINGSTIJD, weer na 3 uur. Hij heeft vandaag echt een regeldag. Doeiiiiiii
Hoi! heb niet bijgelezen, kan me niet genoeg concentreren om lezen en te onthouden. Heb ik nog iets gemist? Bloeden is nog niet gestopt wel heel veel minder geworden en dat is goed. (heb dus geen operatie gehad!!Fijn!) Vandaag bij gyn geweest en hij vond het er goed uitzien. Heb weer 2 zakken bloed bij gekregen, vanaf nu moet ik het weer zelf gaan doen. Hb is vandaag ook niet nagekeken, omdat misschien ook niet motiverend zou zijn en ze konden zo ook aan me zien dat ik doodmoe ben. (en hb dus nog laag is) Over 2 weken hb weer laten testen. Moet nu week in bed blijven, daarna rustig aan weer gaan bewegen. Bloeddruk was wel wat lager: 135/95, dus dat is fijn. Moet nog wel verder naar beneden maar bloeddrukverlagers lijken nu wel hun werk te doen. Ben er weer weg van, morgen probeer ik weer helemaal bij te lezen! Dikke, dikke knuffel voor iedereen!
Leonie; wat fijn dat je in ieder geval niet geopereerd hoeft te worden! is je moeder de schrik al een beetje te boven? Sterkte komende week! hele dikke knuffel terug! [-( je kunt rustig Nutriton (dat is JBPM van Nutricia) door de Friso kwakken hoor, dat is niet "merkgebonden" Wij geven het vooral omdat ons kereltje zonder JBPM in 4 minuten 120 cc wegklokt en daarna niet helemaal verzadigd is. Met JBPM dikt het vooral wat in, in de maag, maar toch ook al in de fles, zodat het wat langzamer gaat (nu kunnen we het met pauzeren rekken tot 12 minuten ) Omdat Ruben meteen gaat huilen als je hem neerlegt na de voeding, dacht de kinderarts nog aan mogelijke reflux, dus die vond dat we voorlopig maar eve door moesten met JBPM, zei zelfs dat het wel 3-4 scheppen per fles mocht, maar het laxeert nogal, dus we houden het bij twee. (Bovendien moet het ook weer niet een hele dikke lijmige drab worden)
leonie, wat een gedoe allemaal! Maar wel fijn dat het bloeden minder is en dat het de goede kant op lijkt te gaan. Heb je nu nog wel hulp thuis? anders wordt dat in bed blijven wel erg moeilijk lijkt me. @all, worden jullie kindjes ook zo vaak wakker overdag? Nienke valt vaak wel in slaap, maar wordt dan tussendoor vaak wakker en zet het op een krijsen. Mij lijkt het dan dat ze gewoon honger heeft, maar ben nog steeds aan het puzzelen met de voedingen, omdat ze bij teveel voeding weer misselijk wordt. Wat doen die van jullie? Slapen die wel gewoon tot de volgende voeding als ze eenmaal slapen?
hi dames wilde net zeggen dat mijn mannetje al hele dag aan t slapen is, en hij zet t nu op een krijsen haha. Papa is m aan t troosten. Maar hij is de afgelopen dagen ook super onrustig geweest, dus denk ik eeninhaalslag wat betreft slaap. Gisteren wilde we voor t eerst flesje geven wat ik had gekolfd. Wilde t rond 23.30 geven althans papa,want normaal lomt hij dan. Ik flesje verward heleaal klaar ervoor bleef meneer gewoon doorslapen, luier nog verschoond, maar werkte niet. Hij sliep door tot 2.30 dus ruim 5 uur achter elkaar doorgeslapen daarna om 5.30 dus een lekkere nacht gehad. Vandaag poging 2 voor t flesje...alleen vraag ik e af hoe laatik t moet geven, want wil toch echt rond 23.00 'laatste' fles geven.