CB is geweest: Moet nu 120cc flessen maken (met schepjes is dat zo'n 130/135cc) en kijken wat hij drinkt. We gaan zo naar de winkel om een andere fles, daar hij nu veel te snel drinkt. Verder moeten we naar de arts ivm gespannenheid en onrust, dit kan nog komen van de vaccuumverlossing. Moesten eigenlijk meteen nu om 12.00, maar dat werd net afgebeld, nu morgen om 12.00. Ben nu echt wat van slag....
Jodie misschien is een osteopaat wel wat voor jullie? Jason heeft superveel gehuild, onrustig, overprikkeld, veel spugen en niet kunnen poepen, hij kon ook geen fopspeentje in zijn mondje houden, want hij kon niet goed zuigen. moest em altijd inbakenen. Bleek dat hij het kiss-syndroom had. na een paar behandelingen hadden we een heel ander kind. Wil niet zeggen dat Senne dat ook heeft, maar een osteopaat kan veel betekenen voor een onrustig kindje. Komt geloof ik ook wel vaker voor bij een vacuumverlossing. Anders moet je ff googlen. Trouwens...wat vinden jullie van mijn avatar?
Leuke avatar hoor! @IMD.. geweldig, dat kaartje.. en die foto's .. *smelt*.. @Jodie.. inderdaad, ik zou ook wellicht even een osteopaat consulteren, die mensen schijnen wonderen te verrichten. En verder het boek van Ria Blom; regelmaat en inbakeren.. Dat was bij Isabelle dé gebruiksaanwijzing Ik merk hier dat Quinten behoorlijk schrikachtig is, en ook slecht tegen prikkels kan.. Hier gaan we dus al volop proberen die rust en regelmaat te krijgen, dat had zo'n geweldig effect bij Isabelle. En ik heb inmiddels ook een mini-paccodoekje besteld (inbakerdoek).. Ben niet van plan die altijd te gebruiken, tenzij het nodig is, maar het arme ventje heeft 's avonds toch aardig wat krampjes, dus dan kan ik hem 's avonds even iets meer gevoel van veiligheid proberen te geven. Verder gaat het goed hier. Brak nachtje achter de rug.. Eerst gisteravond druk met het troosten van een krampende baby.. toen anderhalf uur geslapen, toen om half 2 opgestaan want ik moest de traktaties voor het KDV van dochterlief nog maken (JIPPIE, ik heb weer echt nachtgebraakt) .. En vervolgens moest ik een heel zielig mannetje elke 2 uur troosten omdat ie snot- en snotverkouden is, net als zijn zus. Zielig hoor, bij zo'n kleintje.. Dr kwam een snottebel uit zo groot als zn hoofd zowat (oké, lichtelijk overdreven). De borstvoeding loopt hier verder prima. Heb net na de ochtendvoeding nog even afgekolfd, voor het eerst, om gewoon weer ff te proberen.. was 8 minuten aan het kolven en had 40CC. Heb bewust niet té lang gekolfd, er moet nog wat overblijven voor zoonlief natuurlijk, ben het nu dus aan het opbouwen. Ikke helemaal trots (en blij) want dat betekent dat ik deze of volgende week mijn zingen iig kan oppakken. Verder hoef ik niet zo nodig de deur uit, maar zingen is gewoon een ontlading voor me. Oh ja.. een tipje voor de borstvoedende mamma's met krampkinderen: Kijk uit dat je niet gaat overvoeden.. Goed opletten of het krampjes zijn (dan happen ze ook), of dat het echt honger is.. Dat is moeilijk, maar goed, ik waak er heel erg voor, omdat ik op een gegeven moment destijds bij Isabelle ook dacht dat ze niet genoeg kreeg, dus was haar continu aan het aanleggen, waardoor die darmpjes helemááál geen rust kregen.. Het is alleen 'savonds wat moeilijk onderscheiden; clustert de beeb (mamahonger), heeft ie écht honger, of zijn het krampjes.. Ik wilde dit gewoon even laten weten, omdat ik daar met Isabelle zo de fout mee in ben gegaan
Ze hebben net weer gebeld, moet een afspraak maken bij de HA en dan vragen naar een verwijzing voor de kinderarts, ze heeft het ook over een osteopaat gehad, maar wil liever dat eerst 1 en ander goed nagekeken wordt. Net een andere fles gehaald, zelfde idee als de dr.brown......en inflacol.....Lynn moet je echt dat hele pipetje in 1xgeven? Om mezelf te troosten maar even wat leuke kleertjes voor Senne gekocht Ik ga eens googelen op kiss syndroom...
Goh mirjanne, om half 2 's nachts nog traktaties maken.... moet ik er nog iets over zeggen.. Voor flesvoeding geld trouwens hetzelfde bij krampjes. Wij hebben ook een paar nachten niet geslapen, achteraf ook héél verkeerd teveel eten gegeven, omdat ze steeds wilde zuigen leek het écht honger, maar dat hoort dus bij de krampjes! Anders waren de krampjes vast een stuk eerder over geweest. Hoeveel huilen jullie kinderen zoal? En kunnen jullie de kindjes gewoon wakker in bed leggen? Hier begint ze dan zo hysterisch te krijsen dat ik het niet meer durf... Ze lijkt er dan wel in te stikken en haalt bijna geen adem meer..
Dat heeft Senne ook hoor msroxy, hij kan dan geen adem meer halen lijkt het. dat vind ik dan niet in slaap huilen..... We maken nu flessen met 120 water, 4 schepjes en dan kom je uit op 130/135, maar ga er dan uitgieten tot 120 cc, want van 100 naar 135 vind ik wel heel veel, terwijl ze eerst vermoedden dat hij teveel kreeg..... Oja ik volg ook de methode van Ria Blom, had vorige week van het buro al een beknopte info gekregen van het boek Regelmaat brengt rust......ik sta daar helemaal achter! Ik denk dat ik die van het inbakeren ook ga bestellen...
Jodie, wat vervelend dat het niet lukt om Senne in een rustig schema te krijgen waarbij jullie je allemaal lekker voelen. Ik leef echt met jullie mee als ik je berichten lees. Hoop dat je snel bij de huisarts terecht kunt en ook snel een afspraak bij de kinderarts kunt maken zodat duidelijk wordt wat jullie het beste kunnen doen. Jullie doen zo goed je best! En kleertjes kopen is altijd leuk! Pientje, leuke avatar zeg! Msroxy, ik vind dat ook zo moeilijk met slapen en dan eerst huilen. Kraamhulp had gezegd dat sommige kinderen het nodig hebben om zichzelf in slaap te huilen. Maar soms krijst ze dan idd zo hard, ook lijkt zonder adem te halen, dat dat volgens mij geen in slaap huilen kan zijn. Wij zijn er gister achter gekomen dat het haar even helpt als we bij het bedje blijven zitten. Ze begint dan hard te huilen, probeer ik de fopspeen en daarna ga ik zitten. Ik doe dan niks, zit gewoon in schommelstoel, maar wacht dan even tot haar oogjes dicht vallen. Ze ziet/hoort mij of mijn man dan nog en dan stelt haar toch beetje gerust. Hierna kan ik dan zachtjes de kamer uitgaan en tot nu toe (2x) slaapt ze dan goed in/door. Hoop dat het blijft werken!
Pientje superschattige avator! Het in slaap huilen bij Senne gaat met tussenpozen, zoals Ria Blom dan omschrijft: hij is dan niet zo in paniek als je dus denkt...... Hij stopt dan even en dan komt ie weer, daarna nog een lange haal en stil is het.... Hij had dus net ook zoals jullie ook al zeggen dat hij krijst en dan amper adem krijgt.....ik denk dan maar dat dat kramp ofzo is? Verder probeer ik ook dan de speen en leg ik zwijgend mijn hand op zijn hoofdje, soms gaat het dan over. Anders pak ik hem bij me, praat of neurie heel zachtjes (hij moet er niet klaarwakker van worden) en als hij dan kalm is leg ik hem in zijn bedje, werkt ook wel, maar niet altijd. Msroxy ik leg hem wel wakker in zijn bedje, gaat de ene keer goed, de andere keer minder.....van dat huilen gaan je tenen krommen he...moedergevoelens!!!! Mirjanne wat zielig dat je kindjes zo verkouden zijn...en dan nog krampjes.....niet leuk! Dat schrikken enzo wat je omschrijft bij Quinten dat herken ik ook! Pientje heb al wat gelezen over kiss, overstrekte Jason zich zoals ze daar omschrijven en op de fotos laten zien? Senne kan er soms wat van. Heb net 16 min. over de 120cc fles gedaan, met pauzes ha ha anders heeft hij hem nog zo leeg....
@Jodie.. methode van Ria Blom was hier destijds een uitkomst. Ik had inderdaad het boek 'Regelmaat en inbakeren', geweldig, en zo herkenbaar!! Over wakker in bed leggen.. hier lukt dat prima.. meestal hoor ik een paar huiltjes, en dan valt hij in slaap. Gaat ie daarentegen aan één stuk door, laat ik hem ook echt niet liggen hoor, dan is er gewoon wat aan de hand. 't Schijnt overigens ook vaak goed te helpen dat je nog wat blijft 'rommelen' op de overloop.. dan is het niet in één keer heel erg stil, maar horen ze nog aanwezigheid inderdaad.. Wat slapen betreft hier dus geen probleem, ik moet ook zeggen dat ik me heel relaxed voel en het allemaal wel red.. Dit in tegenstelling tot bij Isabelle, daar hing ik continu tegen paniekaanvallen en een PPD aan.. Wat een rust hier.. Je merkt absoluut dat je met een tweede veel minder onzeker bent.. Ik kan nu echt genieten, en dat kon ik bij Isabelle echt niet. @Verkoudheid.. omdat Quinten een paar keer echt heel erg naar lucht lag te happen heb ik toch de huisarts even gebeld.. Mocht meteen langskomen. Hij is even goed nagekeken, het lijkt vooralsnog een onschuldig (maar vervelend) verkoudheidje, maar zodra hij minder begint te eten moet ik meteen weer aan de bel trekken.. @Traktaties 's nachts.. Tsja... toen had ik even de tijd
Mirjanne, goed dat je toch even na hebt laten kijken en het waarschijnlijk om een onschuldige verkoudheid gaat. Ik hoop dat hij en je dochtertje ook er snel van af zijn!
Mirjanne fijn dat de HA hem even nagekeken heeft zeg, dat geeft altijd weer een wat geruster gevoel.... Mijn moedergevoel zegt het volgende: Morgen naar de HA en overleggen over osteopatie ipv de kinderarts. De HA kan hem dan wel nakijken.....maar mijn gevoel zegt dat dit zeker wat voor Senne is! Als ik het zo bekijk: overstrekken, hoofd/nek overstrekken (hoe omschrijf ik dat, euh dat hij liggend naar achter kijkt....), krampjes, drama met aan/uitkleden.....dit in combi met een vrij snelle bevalling en vaccuumverlossing.... Is toch niet stom dat ik tegen het advies van het buro in ga? Ik heb zoiets van de HA en de osteopaat kijken hem beide na en als ze wat vinden dan kan ik altijd nog doorverwezen worden.... Jemig wat ben ik een zeur haha. We genieten wel van hem hoor, ook al komt dat misschien nu niet zo over. Ben een zeer trotse mama!
@Jodie.. gewoon je gevoel volgen hoor! Kinderarts is dan toch ook niet meteen uitgesloten, als je eerst naar een osteopaat gaat? En zeur.. nee.. alle begin is moeilijk, alle onzekerheden zijn slopend.. dus zeuren doen verse mamma's niet, we willen allemaal hetzelfde: genieten van een kindje dat zelf ook geniet, en niet met vervelende pijntjes/kwaaltjes kampt.
Jodie, ben het helemaal met Mirjanne eens. Zeuren doe je absoluut niet, je wilt het beste voor je kindje en daar moet je idd je gevoel bij volgen. Hoor ook dat steeds meer ouders met kindje naar osteopaat gaan en dat dat echt goede resultaten oplevert. Nou, dat zou toch super zijn als dat bij jullie ook het geval is. En naar kinderarts kan altijd nog! Knuffel voor jou en volg je hart/moedergevoel!
nou ik heb het kledingprobleem opgelost : jurkjes daar heb je geen taillemaat in en past al sneller, ze heeft vandaag haar eerste jurk aan (nou wat een pop is het dan) Ze zijn net voor de gehoortest geweest allebei supersnel geslaagd, hielprikje gaf ze geen kik bij, VK geweest ze weegt nu alleen nog steeds 3610 gram (geboren met 3900 gram) dus moet de voedingen zoiezo verhogen... Ze is alleen wel superverkouden en heb geen zoutoplossing in huis dus moet morgen even laten halen en moet nog mijn HB laten prikken en langs de huisarts voor een gesprek omdat ik een verhoogde kans heb op een postnatale depressie (geen idee wat ik moet zeggen maar goed ze hebben liever dat ik dat doe, zolang iedereen gewoon mijn ding me laat doen is er niets aan de hand) Alleen tillen van Dean valt me erg zwaar ik heb nog best buikpijn (blijk dat ik een verzakking heb maar geen idee of je daarvan die pijn krijgt??) je komt er niet onderuit (verschonen, in de box zetten) ik heb morgen nog kraamhulp en daarna gaan ze weg, zie er wel een beetje tegenop in de zin van HOE ga ik alles in mijn eentje doen (Martin is ook alweer aan het werk en komt vanavond ergens na 8-en thuis en van de week is weer heel druk... dus voel me wel een beetje alleen, aan de ene kant lekker rustig maar wel ook erg druk met alle taken e.d., ach we kijken het gewoon dag voro dag aan, en als er wat blijft liggen qua huishouden enzo is dat pech hoor er zijn belangrijkere dingen... @Pientje VERY CUTE AVATAR wat een lekker koppie!
hey dames, Wat een gesprekken hierzo zeg...moest ff goed bij lezen... Jodie...het cb geeft alleen advies...je hoefd ze niet te volgens en je moederinstinct is 100x beter!!!! Mirjanne....is toch lekker weer heerlijk gaan zingen...en dat is jou tijd dan toch voor jezelf...en dat heb je toch wel nodig...daar haal je denk ik je energie uit die je weer nodig hebt om voor de kids te zorgen....en heel knap dat kolve....mij borsten zijn er weer van bij gekomen van het wilde avontuur....haha pientje...wat een leuke foto;...ik krijg het niet voor elkaar om een avator te maken...ik heb elke keer te veel mb's en andere is hij zo klein dat je niets meer op het beeld scherm ziet.... imd wat vervelend die buikpijn....ik had het heel erg als ik mijn grote boodschap moest doen...dan moest ik het haast weg puffen zo'n pijn had ik dan.... over het huilen....ik heb denk ik heel veel mazzel...julian huilt alleen als hij eten wilt.....zelfs als wij hem uit en aankleden niet en ook niet als we hem uit badje halen....ik leg hem meestal klaar wakker in bed met zijn speentje en dan valt hij in slaap....hij heeft wel een poppetje waar hij naar kijkt...met krampjes kreunt hij meer....maar ja das snachts even erg als huilen jody dat pipetje gaat niet vol het is bij julian 2x uitknijpen....maar het is niet erg veel.... hier alles goed...julian gaat zo lekker in badje....
@Lynn; oke, er staat op de verpakking 2xknijpen dan zuigt het dingetje vol, dan heb je 0,5 ml. en dat geef je hem dan.....eerste keer trok hij een heel vies gezichtje, echt te schattig hihi, de 2e keer vond hij het wel lekker geloof ik. Ik moest zo lachen, papa kan niet goed tegen zijn poepluiers.....ik moet zeggen het stinkt idd, maar ja het moet toch gebeuren haha. Mirjanne is lekker toch tijd voor jezelf? IMD fijn dat de gehoortest goed was! Hoe gaat het nu met je buikpijn?
@pientje: hele mooie avatar @jodie: inderdaad gewoon je moedergevoel volgen ! en je hoord inderdaad héél veel goede ervaringen over osteopaten @imd: hoop dat je je snel beter voelt! Zal zeker zwaar zijn om er heel alleen voor te staan met zo twee kleintjes in huis! Mijn man is nu voor het eerst sinds de bevalling terug werken en vind het nu nog spannend om er plots alleen voor te staan. Leuk he die jurkjes Hier was de gehoortest ook inorde! Toch weer een geruststelling vind ik. Ze hebben haar niet gewogen, vond ik wel wat vreemd maar daarvoor komen ze volgende week aan huis blijkbaar. Ook heb ik vermeld van de pijn in mijn borst want het was vandaag weer veel erger. Ze adviseerde mij om contact op te nemen met een vroedvrouw want ze dacht zelf aan inwendige spruw. Na meer dan 2uur rondbellen vond ik dan eindelijk iemand die me kon helpen maar ze kon vandaag niet meer langskomen. Maar aan de hand van de dingen die ze me vroeg en ik haar vertelde was ze er wel zeker van dat het inderdaad om spruw gaat maar dan enkel inwendig. Nu moet ik een crème smeren op mijn tepels en in haar mondjes en dan nog een medicament bijnemen. Probleem is nu dat ik dat niet gewoon meekrijg en nog langs de huisarts moet voor een voorschrift!! Pf word er zo kwaad van! Ik loop nu al meer dan een week met zo een pijn rond en niemand die me goed kan verder helpen! Wat klinken flesjes dan toch verleidelijk :-s
Jodie Jason had dat een beetje dat overstrekken, niet heel erg, wel begon hij steeds vreselijk te krijsen met aan en uitkleden, als ik zijn hoofdje optilde. Ik wist dat er iets niet klopte bij Jason, maar wist niet wat (kende kiss nog niet) en het CB wimpelde het weg. Dus uiteindelijk was Jason al een aantal maanden voordat ik bij de osteopaat kwam. Zo'n spijt dat ik niet eerder gegaan was! Dus ik zou echt eens contact opnemen met zo'n persoon. Want heb zo'n ander kind gekregen. Lynn heb ook giga staan emmeren met die avatar, was ook steeds net te groot, heb het nu opgeslagen als gif bestand, dan is het aantal kb kleiner, maar toch scherp plaatje. Imd oeh klinkt niet best zo'n verzakking, krijg je dan geen extra kraamhulp? Vind jij Dean ook ineens zo groot? Vond Jason altijd maar een kleintje, maar vergeleken met Elize is het nu echt een beer! Hier vandaag ook eerste jurkje aan ubercute! Ow Elize huilt, stomme krampjes, ga morgen ook infacol halen! Hebben jullie het idee dat dat echt helpt?
hey het is me gelukt!!!! joepie...is wel even de foto van het ziekenhuis en de lamp maar ach hij was daar ook schattig..hihi.. inflacol...ja hier helpt het wel..hij blijft afentoe wel krampjes houden maar heb het idee dat hij beter zijn scheetjes weg kan krijgen.... sylvie dat is niet zo mooi....en dan snap ik dat je pijn hebt....hopelijk heb je de medicijnen snel en slaat het snel aan!!!! pientje thanx...hahaa
@Pientje; ja Dean is echt een beer dan hoor, hij is ook zo lief heel de dag kusjes geven en knuffels (nu is Miley ook verkouden helaas maar dat houd je toch niet tegen) dus een en al snotter en slijm hier, hij wil ook steeds haar aanraken en flesje geven en zo vind dat soms wel lastig want maakt het soms wat moeilijk en wil hem niet wegduwen snappie? Hij vind het zo leuk allemaal.. Het is gelukkig geen erge verzakking komt vaker voor moet gewoon goed mijn oefeningen doen en mag in principe niet tillen 6 weken lang (altijd zo grappig die adviezen die in het dagelijks leven niet werken) maar goed laat dean zoveel mogelijk zelf doen en klimmen en verschoon hem op de bank bv gaat redelijk goed. Buikijn zal dus voorlopig wel even blijven het enige wat helpt daarvoor is als ik lig dus na de nacht en middag voelt het wel wat beter. @Jodie; NU AL niet tegen poepluiers ze stinken nu nog amper wacht maar af tot ze echt gaan eten of tanden krijgen, kokhalzende toeren soms hahahahahaa