Vandaag even lekker de stad in geweest (zonder man en kind) en o.a. JBPM gekocht (Nutriton). Dat mag ook bij Friso flesvoeding in. Van Friso zelf heb je ook wel zoiets, maar dat moest op medische indicatie en was een stuk ingewikkelder. Jodie, gelukkig had ik speen nr. 2 al (anders had ik nu goed gebaald ) en ook een papspeen hebben we. Vandaag blijft de voeding overigens een rommeltje. Hij komt echt iedere 3 uur en spuugt ook meer. Vanavond dus een schepje JBPM toevoegen, kijken wat er gebeurt. En hij slaapt verdacht weinig. Papa heeft vandaag opgepast en werd soms knettergek van hem, zo wakker was 'ie. En nu is 'ie zo moe, maar slapen, ho maar. Is over zijn slaap heen. Ik ga hem zo in de wieg leggen. Hij moet echt even slapen! En ik heb leuke kleertjes van Lief! gekocht. Veel te duur, maar leuk . Ik heb niets voor mezelf gekocht, maar alles voor de kleine man. Tja.......
even een ego-berichtje van mij: Aaaaarrrrgh Ik mocht dus op zaterdag 9 mei naar huis met Vittoria. Zondag 10 mei was het moederdag. Belt mijn schoonmoeder op met de mededeling "dat het wel ERG stil is bij haar" Jaaaa??? Dus?!! Ik ben er verder niet op ingegaan. Misschien ook maar het beste want het is een ongeloofelijke zeur wat dat betreft. Mijn man was met onze zoon naar een speeltuintje gegaan en dat heb ik haar verteld (om er even uit te zijn). Toen hij terugkwam belde ze weer met de mededeling dat hij ook wel een uurtje naar haar toe had gekund. Mijn man zei dat hij daar echt niet aan had gedacht. Achteraf denk ik: Wat een egoistisch mens is die schoonmoeder van mij toch. Stom wijf Ben je net krap thuis vanuit het ziekenhuis en mij man die van alles moet doen en regelen, verwacht dat mens dat HAAR moederdag nog even ingevuld wordt door ons!! Het is ook MIJN moederdag!! Denk dat ik dat maar af ga schaffen in de toekomst (dat heen en weer rijden naar schoonouders en ouders....). Krijg er steeds meer de pest in zo.... Sorry meiden, moest het even kwijt!
Nou zeg!! dan komt ze toch even bij jullie langs als het haar te stil is! Moest er nog bij komen zeg! Inderdaad, het is ook en JUIST jouw moederdag!
@synove : Ja hier ook te weinig borstvoeding. Ik kolf nu alles om te kijken hoeveel ik heb. Wat trouwens wel raar is dat het nu al meer lijkt te worden! Ik kolfde gister om deze tijd 80 ml en nu 140 ml (YES) En inderdaad een rot situatie met die schoonmoeder van jou. Gewoon egoistisch en denkt echt niet aan jou! Sommige mensen leren het nooit, hou daar rekening mee... sterkte ermee, ik hoop dat jullie eruit komen...
@leonie, ik heb ook een handkolf en dat gaat erg goed. Ik doe eerst een aantal x snel achter elkaar zodat t op gang komt en dat je t ziet spuiten zeg maar. Dan is t ook goed vacuum gezogen en hoef ik maar klein beetje in te drukken en spuit t uit alle gaatjes. Ik heb de handkolf va avent. Welke heb jij? Nu onderweg naar huis vanuit haarlm. Tycho heeft heel de timd geslapen, alleen ff wakker geweest voor flesje van 130 cc. Borsten staa nu op springen dus zo ff kolven thuis. @coto jeeej 140 cc lekker hoor. Waar vries jij t inin? Ik doe t nu in die speciale bekers van avent, maar dat zijn san grote hoeveelheden. Wat raden jullie aan om t in te vriezen, zodatik ook wat kleinere hoeveelhedenin kan vriezen?? Trouwens schattige foto, ik ga binnekort ook ff spammen.
Wordt trouwens morgen echt slecht weer voor de kraamborrel. Helaas... maar goed, dan vieren we het wel binnen. IMD en er was nog iemand die morgen een kraamfeest gaf. Ik hoop voor jullie dat het evengoed een leuk feest wordt.
Wat een verschil zit er toch in de babytjes hé! En ik "vroeger" maar denken dat alle baby's op elkaar lijken! @Leonie; fijn dat het vandaag wat beter gaat. En laat je maar lekker verwennen, dat heb je ook wel verdiend. Lief dat je zegt dat je me steeds zekerder vind klinken. Zo voel ik het zelf namelijk ook. Niemand maakt mij meer wat wijs over Tim, ik ken hem nu 7 weken, waarin ik hem bijna 24 uur per dag (bij wijze van dan ) verzorg, dus ik ken hem beter dan wie dan ook. Dat geeft idd zelfvertrouwen. @IMD; veel plezier morgen, hoop dat de mensen wie wel komen gezelligheid voor 10 meenemen!
Tim huilt wel eens bij me als ik hem lekker te knuffen bij me heb. Dan heb ik het idee dat hij zich verveeld, en graag wil dat ik met hem rondloop. Want als ik dat doe, en als hij dan rond kan kijken, kijkt hij vol verbazing rond in de kamer, echt superlief. Heb dus idd ook echt het idee dat de kleintjes kunnen huilen omdat ze zich vervelen. Maar ik kan het wel heel duidelijk aan Tim merken als hij zich verveeld, want hij zet zich dan steeds aan me af, en probeert duidelijk rechtop te komen als hij op mijn schoot ligt.
Joepie, iedereen bevallen! Brenda, ik heb ook die handpomp van avent maar toen straks weer geprobeerd en ik krijg er echt niets uit. Zal vast wel iets fout doen maar weet niet wat. Dadelijk handleiding nog maar eens goed lezen. Kipkip, ja volgens mij mag je in bad als het vloeien is gestopt. Er wordt ook wel 6 weken aangehouden.Ik ben in bad gegaan toen vloeien was gestopt (na ongeveer 4 weken) en heb nergens last van gehad of zo. Vond het heerlijk, weer lekker ouderwets in bad en de ruimte hebben! Eerst nam buik alle ruimte in, hihi
zo ff 2 scheremen geopend.....ik ga nu wel van achter na voren schrijven dus ik kan laat van begrip zijn op jullie! Danielle: Julian is ook vaak van voeding tot voeding wakker of van voeding tot voeding slaapt hij! soms is hij heel vrolijk maar soms ook jengelig....vandaag heeft hij van 6:00 uur tot 19:00 uur niet tot bijna niet geslapen...ja elke keer ff 10 min....maar dit komt echt door ons...wij wilde vandaag gewoon te veel! en dan moet hij de auto uit auto in winkel in winkel uit op visite....nu ligt hi jin zijn bedje te slapen! mirjanne: super dat quinten al bijna door gaat slapen....officeel slaapt julian niet door...maar ja hij gaat ook om half 9 eigenlijk zijn laatste voeding en komt pas weer om half 4/5 dus wij hebben niet te klagen maar liggen er vaak niet om half 9 in.....hij begint het wel door te trekken! dus ik heb goede hoop! Het kolven gaat hier ook wel goed...ik haal niet altijd 130 eruit meestal 110 cc...maar dat komt ook omdat ik niet echt geduldig ben met dat ding....dus kolf ik een andere voeding nog 20 cc eruit......! en van dat wegen heb je gelijk je weet nooit wanneer ze wat drinken....bij ons iin het zkh mochten we hem niet wegen voor af dat vonden ze niet accuraat genoeg....dus wogen ze hem 1x per dag kipkip ook al zo'n doorslaper! lekker he? over de pil weet ik niets met bv ....wij doen het maar met een kapotje..... onder tussen is het alweer kwart over 8 en heeft hij de fles gehad en ligt lekker op mijn borst uit te buiken over de prikkels...julian vind het heerlijk om naar buiten te kijken...dat hou ie best lang vol! en hij doet ons voor na!!!! hij steekt zijn tong uit als wij hem uit steken na hem!!!! hahaha!!! weer een mijlpaal...! eefje dat is balen!!!! succes met bestrijden en hoop dat het beetje pijn niet erger wordt!!! Julian heeft voor het handje om als hij nog krampjes heeft heeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard aan mijn tepel te gaan lopen zuigen dus heb voort ook af en toe pijn aan mijn tepel...dan zit er een bloed blaar op.....hij begint echt sterk te worden!!! synove: je moet doen wat je moet doen....maar er moet niets onderlijden....ik zit hier nog wel eens met krommen tenen als ik julian aaleg....omdat hij dan zo hard zuigt!!!! maar zoals je aangeeft moet je gewoon een keer een lactatiekundige laten komen! misschien heeft zijn tips!!! succes!!! vannacht maar eens zonder bh slapen! heb toch van die lilipie dingen! succes met je schoonmoeder kleinwondertje: lekker even naar de stad ook nog iets voor je eigen gekocht? hier trouwens een rekening voor julain zijn ziekenhuis opnamen 8000 euro...haha..zijn ze bij vgz hem vergeten erbij te schrijven gvd....dus dat hebben we ook nog moeten regelen...!!! coto wat een schatje ze heeft een beetje dezeflde kleur ogen als julian...zou dat nog veranderen of blijven ze zo mooi donkerblauw? Leonie...lekker en goed dat je verwend word dat heb je wel nodig!!! ik heb een electrische....ivm met de ziekenhuisopnamen van julian....heb een dubbele madela...maar gebruik hem enkel...... Kipkip wat een mooie fotoe!!!! veel plezier op je kraamfeest laat je weten hoe het was ben erg benieuwd! de laatste april mama bevallen?? zo die was even overtijd of niet? kipkip ja je mag in bad als je niet meer vloeit! jeetje moet je de tijd eens zien!!! ja dat krijg je als je iemand op je buik hebt!!! Verder gaat het hier goed! wij gaan nu slapen zijn moe..... een genante vraag: ik heb veel last van diaree aanvallen sinds ik bevallen ben iemand anders hier ook last van? kan het komen door de ks?
@eenwondertje: hier is het kraamfeest volgend weekend pas hoor, zondag hebben wij haar doopfeest en babyborrel, lekker druk :- ) @synove: ik heb ook zo gezeten dat ik eigenlijk fv wilde geven maar mijn hart zei toch van bv is veel beter voor haar, uiteindelijk toch gekozen voor fv omdat het echt niet meer ging (zat er echt bijna onderdoor door de pijn enz..) ik ben nog steeds heel blij met die keuze want ik voel me veel beter en mijn meisje doet het nu ook veel beter! Wil je keuze niet beïnvloeden maar wil wel dat je niet denkt dat fv slechter is, hier een heel ander kind sindsdien in de positieve zin. En tja schoonmoeders hihi meer woorden moet ik niet gebruiken denk ik :- )) @coto en kipkip: wat een lief en mooi meisje! @kipkip: veel plezier morgen, hoop dat het weer wat meezit! Verder niet veel nieuws hier, Laure slaapt meestal altijd wel iets tss de voedingen in, meestal toch enkele uren. Behalve savonds rond een uur of zes dan blijft ze meestal wakker tot na haar bad (ze gaat nu altijd met grote broer in het grote bad en dat vind ze helemaal geweldig, het babybad vind ze maar niets) en fles (20u). ze vind haar mobiel ook geweldig en die armpjes en benen vliegen dan in de lucht :- ) ook reageerd ze echt al op rammelaars, dan begint ze zo schattig te lachen! Ze probeert ook echt al te brabbelen, zo lief!
Ik geloof dat mijn kind echt een hongerlijer is...vanmiddag flesje van 130 cc, eenmaal thuis weer aan de borst, andere borst gekolfd, kwam 80 cc uit ongeveer...was toen iig gestopt voor het geval hij nog meer wilde drinken! Dit was dus het geval. En nu die 80 cc maar gegeven, want bleef huilen...wilde echt weer eten, maar mijn borsten hebben ook tijd nodig om weer te produceren, dat is niet in een half uur gebeurd. Ik vraag me af hoe ik in hemelsnaam reserves kan gaan kolfen...Het lijkt mij niet dat ik te weinig produceer als ik in 20 min 150 cc kan kolven... Vandaag heeft hij ook alleen in de auto geslapen en op de verjaardag dan, verder eigenlijk alleen maar wakker geweest. Vind het wel lastig... Ikke ook ff spammen....
Hier gewoon bevallen en ook dunne poep, maar daar ben ik heel blij mee, want ik heb me toch joekels van aambeien zelfs nu nog veel pijn en bloed! Maar na een bevalling kan je alles hebben!
Effe voor de dames die met kolven willen kijken hoeveel de productie is: dat wil helemaal niks zeggen! Soms kun je kolven wat je wil, maar als de melk niet zo goed toeschiet kolf je minder, terwijl je kleintje er veeeel meer uit haalt. Dat was het eerste wat ik leerde toen ik moest kolven in de ziekenhuisperiode. Soms dronken ze na een flinke kolfbeurt alsnog 60 cc per baby (ze waren toen een paar dagen oud) terwijl ik al 2x 100 had gekolfd en dacht dat ik leef was. Als je een voorraadje aan wil gaan leggen kun je het beste een moment pakken wanneer je productie hoog is en tussen twee voedingen in, dan stimuleer je je eigen productie en na een paar dagen kun je die extra 'voedingsbeurt' mooi gebruiken om je voorraad aan te leggen! Hier verder alles kits. Wel last van spugen bij 1 baby, maar ik denk dat we nu de goeie combinatie gevonden hebben. Speentje 2, een Dr Brown's fles en 2 schepjes JBPM en ik heb opeens een heel rustig drinkende baby die beschaafd boert en niet alles onder kotst. De ander doet het prima zonder de JBPM, dus laat maar lekker. Ze zitten trouwens allebei al in maatje 62. Oke, nog niet van alle winkels maar wel van Prenatal, Hema en H&M. Esprit ook, maar die valt zowiezo al klein. En Villa Happ is dan weer veeeeel te groot, maar goed. Lekker, al die verschillende maatvoeringen Verder weinig nieuws te melden eigenlijk, het gaat gewoon zoals het moet gaan en afgezien va zo nu en dan een huilmoment is het allemaal best volgens schema. Ik heb ze nog steeds beneden in de box overdag, wat ook wel voordelen met zich mee brengt want ze slapen werkelijk door alles heen Zo, ik ga een boekje mee naar boven slepen en lekker nog wat lezen voor de nacht begint. Trusten dames!
Nou, vannacht een behoorlijke goede nacht gehad..Hij sliep rond 10 en..half 11 misschien..Werd om half 3 wakker..liggend en ingebakerd gevoed..Hij had geen bah gedaan dus luier niet gedaan..Hij drinken met ogen dicht en sliep 3 uur voldaan weer verder.. Dus dat was heerlijk..vanmorgen wel weer half 6..maar slaapt nu alweer een tijdje. oke, ik ben wel weer op met de andere twee. Yes eindelijk allemaal bevallen..Wie was de laatste? Zal zo even kijken..heb het niet meer zo bijgehouden Moeders/schoonmoeders: Gelukkig heb ik geen opdringerige ..Mijn moeder neigt er wel een beetje toe..maar begreep het wel dat ik niet kwam op moederdag..schoonmoeder komt juist TE weinig ..woont hier vlakbij..maar te druk met eigen dingen.. Lastig lijkt me dat als ze zich zo opdringen..En wat moet je dan he! Blijf bij jezelf.. O beeb huilt
Het ziet ernaar uit dat regeldag(en) voorbij zijn. Pffffff. Gisteren was weer een rommeltje, ondanks ons goede voornemen. Hij kwam onregelmatig, gaf vaak wat terug, meer spugen enz. Hij heeft ook heel weinig geslapen gisteren. En uiteindelijk kwamen we ook nog eens op 7 voedingen uit (ipv 6), dus de laatste twee voedingen hebben we maar wat minder gedaan (beide keren 90 cc). Maar we hebben toch geprobeerd wat met de nachtvoeding te doen. En dat is best aardig gegaan. Laatste fles om 00.45 en hij kwam weer om 05.00 uur. Dat hebben we kunnen rekken tot 05.45. Daarna is hij weer als een blok in slaap gevallen en nu dus de volgende fles (09.30 door papa). Wat betreft JBPM: nog even niet gedaan, omdat we gisteren al op een voeding extra uitkwamen. En vanochtend ging het drinken goed, dus wie weet..... Verder word ik geloof ik snipverkouden, bah. En wat betreft diarree: hier geen last van, maar als ik moet poepen, dan moet ik poepen (ik kan het niet meer even ophouden, zeg maar ).