April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Project nachtvoeding overslaan lukt dus echt niet. Ik had hem gisteren keurig 5x120 cc en 1x135 cc gegeven (bij de laatste voeding om 23.30 uur). Wij hoopvol gaan slapen en wat denken jullie?! Juist om 02.30 kwam hij alweer! Afgelopen week moest ik hem steeds wakker maken voor de nachtvoeding en sinds de regeldagen komt hij dus weer iedere nacht uit zichzelf. Gerekt tot 03.15 en toen maar 90 cc gegeven (was dus extra fles in 5 minuten tijd leeg gedronken en hij had nog steeds honger). Om 06.30 weer 125 cc gegeven en hij zou zo nog een fles lusten. Ik ben blij dat we straks naar het CB gaan, want hier is meer voeding nodig (met JBPM?). Hij heeft sinds zijn regeldagen echt meer honger en zit dus nu al twee dagen op 7 voedingen (ipv 6) en ik kom dus nu op gemiddeld 800 cc per dag uit (hij weegt amper 4000 gram!). De veelvraat, de schrokop, het schatje......

@IMD: oh meid, wat jammer dat jullie kraamfeest geen succes was. Ik hoop toch dat je er later met een warm gevoel kunt terugdenken, iig aan de mooie momenten dan.
    @Danielle: oh jee, weer op zoek naar de gebruiksaanwijzing........ Hier had mijn kereltje van de week een extreem wakkere dag, niet normaal meer. Maar, dat viel samen met zijn regeldag(en). Veel wakker, veel willen eten enz. Misschien ook bij jou een paar regeldagen?
    @MSRoxy: het klinkt alsof Nienke haar sprongetje heeft gehad uit Oei ik groei? Fijn iig dat het nu weer beter gaat. Lekker is dat dan he?
    @Leonie: gewoon rustig aan blijven doen en je lekker laten verwennen!

2. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @een wondertje; toen Tim ook nog maar amper 4000 gram woog, lustte hij ook met gemak 800 cc per dag hoor! En nu weegt hij 4500 gram, en heb ik het idee dat de fles van 165 cc soms nog te weinig is...:rolleyes: ;)

3. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Imd: Wat ontzettend balen meid, een hele dikke knuffel van mij in ieder geval !
    Mirjanne: Lekker he even er tussen uit, fijn dat het allemaal goed is gegaan !
    Leonie: Fijn dat het bloeden minder wordt ! Nog even volhouden en lekker rustig aan doen.

Zag nog een paar super schattige foto's voorbij komen ! En verxder weet ik het niet meer....

Hier weer een top nacht ! Om 23.30 uur laatste flesje en ze kwam pas om 7.15 weer :D Gewoon de hele nacht door geslapen, ben zelf ook een stuk wakkerder ( hahaha is dat normaal Nederlands ??? ) vanmorgen. Zit lekker aan de koffie ( nog steeds genieten dat dat weer kan zonder maagzuur ! ) en Esmee ligt lekker wakker in de box naast me te pruttelen. Eens kijken of ik naar 5 voedingen kan vandaag... ben benieuwd.

Heb as vrijdag een vrijzellenfeest en dan komen mijn ouders voor de eerste keer een hele dag oppassen.... Vind het nu al spannend ! Benieuwd hoe vaak ik ze ga bellen :)

4. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @IMD; knuffel voor jou.. Vind het erg k#t voor jullie...

5. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Heb trouwens het boek over lichaamstaal bij baby's besteld, van Frank van Marwijk.
    Ben erg benieuwd!

6. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Oh ja vraagje; zijn jullie ook nog steeds zoooooooooooo moe
    Baal echt enorm van de nasleep, wil zo graag weer "normaal" zijn. Al weet ik dat mijn lijf een topprestatie heeft geleverd, en dat ik het de tijd moet geven.
    Vind dat best moeilijk te accepteren.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Nou effe het verhaal dan en dan verder want ik ga het gewoon zo snel mogelijk vergeten verders...

Ik had 75 mensen uitgenodigd, met de reacties terug bleven er 45-50 over nou goed ik kreeg de laatste week steeds meer afzeggingen binnen en toen bleven er dik 30 over ofzo (wat ik al vrij weinig vind als je 75 mensen uitnodig, en de meeste heb ik 2 maanden van te voren al doorgegeven dat het 17 of 24 mei zou worden of ze die datum beetje vrij zouden houden zeg maar maar 5 weken van te voren wisten ze het allemaal echt wat de datum zou worden, ik heb het zelfs verschoven naar de 17e omdat dat voor sommige beter uitkwam (en DIE MENSEN KWAMEN NU NIET!)

UITEINDELIJK hebben we 18!! mensen over de vloer gehad, dus mensen die gewoon helemaal niet zijn op komen dagen, heeeeeeel de familie van mijn vader is gewoon niet gekomen, deels had de week ervoor afgezegd en deels heeft gewoon niets laten weten meer.

Nou ben ik waarschijnlijk uit mijn tipi gevallen maar als je een feestje geeft van 11 tot 16 uur dan zorg je toch dat je ongeveer tussen 11-12 er bent en dan zie je tot hoe laat het loopt maar tussen 15-17 uur weg ofzo?? mensen kwamen gewoon hiervan nog gewoon om half 2 pas en gingen dan om half 4 al weer weg, zit je met al je eten in je maag!

Ik vond het gewoon aso en keizielig voor onze miley (niet dat ie het doorheeft die heeft een topmiddag gehad want mocht zowat heel de middag bij papa liggen (en degene die zijn geweest hebben ze ook verwend met knuffeltjes!)

Zelfs mijn beste vriendin kwam pas heel laat juist de mensen met wie ik wat minder had waren er netjes om 11 uur en gingen pas om 16 uur (wel heel leuk want die hadden hun dochtertje meegenomen en heeft lekker met dean zitten spelen is een jaartje ouder maar die gaan perfect samen, ze zijn ook even groot :p )

Kortom ik heb nog 50 broodjes over ofzo, 5 liter soep, en een flink stuk taart (alhoewel ik iedereen die wilde een mega stuk taart heb gegeven en soms als ze wilde gewoon lekker een tweede stuk haha (dus dat was wel weer lekker!) was echt een supermooie taart (zal zo een foto online zetten)

KORTOM met de mensen die er waren (op 4 na die vroeg weg moesten omdat ze naar een verjaardag moesten die gepland was nadat ik onze datum al had doorgegeven en zelfs nog voor had verschoven! die hebben gewoon hun eigen verjaardag op die dag gepland terwijl ze wisten dat wij dus al ons kraamfeest zouden houden en hun zelfs gezegd hadden te komen!) was het wel gezellig..

Nee ben echt te pissed voor woorden ik heb er van gemaakt wat er van te maken was omdat ik de mensen die WEL waren gekomen ook niet als ondankbaar wilde overkomen maar het liefst had ik naar huis gegaan (hebben bij mijn ouders gehouden) en daar een flink potje staan janken...

Dus echt niet leuk en flink asociaal als je het mij vraagt nu zouden mijn ouders "familiedag" organiseren dit jaar (6 sept) maar ze kunnen lekker het rambam krijgen ik ga niet (heb ik al gezegd tegen mijn ouders en vonden ze niet leuk maar snappen het wel)
    Ik ben altijd degene die ALTIJD ga, hoogzwanger, op een zieke dag met veel pijn slik ik gewoon extra PCM's en ga toch, ik ben zelfs een kleine week na onze vruchtwaterpunctie gegaan!! alleen toen ze gingen bowlen enzo ben ik gegaan want ik had teveel pijn in mijn buik en was toch nog te bang dat er iets mis zou gaan.
    Kraamvisite vraag maar aan Isabel ik haal altijd de leukste en origineelste kadootjes (best pittig vaak qua prijs ook maar vind ik niet belangrijk op zo'n moment) en ga zelfs samen met mijn man als mijn ouders niet kunnen (normaal gaan we dan met zijn allen omdat we toch naar rotterdam moeten rijden met een klein kindje) zelfs bij mensen die bij onze dean geeneens een kaartje hadden gestuurd (nu bij Miley trouwens WEER niet ondanks wat ik dus de vorige keer heb gedaan voor hun kindje) en nu is ze weer zwanger maar deze keer kan ze echt aan het gas het is echt over met dat gesol met me, ik doe altijd zo mijn best om ergens te zijn en een leuk iets te doen of te geven maar het moet wel EEN KEERTJE terugkomen hoor.

Maar 1 nichtje heeft me gebeld persoonlijk om te zeggen dat ze niet kwam, ze durft namelijk niet op de snelweg en haar ouders gingen niet en haar man had nachtdienst nou dat kan ik dan nog begrijpen en ze belt nog netjes ook. Ik had al niet op haar gerekend omdat ik wist dat ze niet zo goed is met rijden en haar ouders kwamen niet dus 1+1=2 dacht ik zo..

HEEEEEL lang verhaal maar ben het weer kwijt (denk ik) ik ga het gewoon vergeten (op de leuke mensen en momenten na) maar ze kunnen dus het dak op als ze nu nog langs willen komen (als kraamvisite) sorry kraamfeest is geweest... zeg ik dan.,..

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja hoor en das ook heel normaal kan zelfs nog makkelijk tot 9 maanden duren (dan merk je natuurlijk wel verschil al eerder) ik had pas echt na een dik half jaar met dean dat ik dacht van he begint weer een beetje normaal te worden en zelfs na die beruchte 9 maanden dat ik dacht JA dat gaat weer lekker..

Je moet daar gewoon aan toegeven want hoe harder je ertegen vecht des te meer energie DAAR in gaat en dus niet over heb voor andere (leukere) dingen... dat heb ik wel geleerd met chronisch ziek zijn, ik was eerst altijd aan het vechten / verbeteren en was altijd kapot (letterlijk voelde ik me alsof ik gevochten had soms) en sinds ik eraan toegeef en de dingen doe ik WEl kan ipv aan dingen denken die ik NIET kan en optijd rust en beter plan voel ik me 100 keer beter (en achteraf gezien doe ik zelfs vaak meer als vroeger!) dus aan toegeven is een leerproces maar is wel een van de wijzere lessen die je in je leven kan leren en veel aan kan hebben (optijd even pauze nemen is het beste wat je kan doen en daardoor weer sneller verder kan)

enneh normaal is overrated haha (wie wil er nu normaal zijn :) ) ik zou ook wel niet ziek willen zijn altijd maar dan was ik niet de persoon die ik nu ben (kortom zulke dingen vormen je karakter enzo) dus screw " normaal" en doe de dingen die je wel kan en geniet daar extra van dan zal je zien dat je leert kleinere dingen meer te waarderen niet voor lief te nemen (zoals je normaal dus wel zou doen)

9. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Isabel, jemig meid dat is mooi klote, zo'n hoop gasten die het af laten weten op jullie kraamfeestje :( Ik zou er dus ook flink van balen en het helemaal gehad hebben met familie enzo. *knuff*

Ik zit hier effe helemaal knettergek te worden. Twee krijsende babies die ik niet stil krijg, een peuter die vind dat ik er even gezellig bij moet komen zitten en ik heb niet eens m'n lenzen in kunnen doen of m'n hoofd kunnen fatsoeneren! En het vooruitzicht is helemaal spetterend, manlief die de komende anderhalve week zowat elke avond weg is, weekenden met bezoek en als klapper een paar dagen Duitsland voor man ivm werk. Pfffffff. Ik kan effe geen gebler of gemama of gezanik en gezever en ge*&&*(^%$#$@#!@!@ meer horen. :evil:

En het enige wat ik dan af en toe wil is een van mijn stomme chickseries kijken, een uurtje maar. Zelfs dat is onderhand onmogelijk. Sjongejongejonge!

Zo, treffen jullie me ook eens op een mindere dag (die heb ik wel meer hoor, maar meestal vergeet ik dan glad online te komen, veels te druk. Moest het effe kwijt nu).

10. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    IMD, balen van je kraamfeest zeg, inderdaad maar snel vergeten. Maar het is zo ondankbaar als jij wel altijd energie in andere mensen steekt en het niet terugkrijgt.

Leonie, rustig aan nog even. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat.

Moe, ben ik denk ik niet meer echt door de bevalling, maar wel soms van de gebroken nachten. Moet wel zeggen dat het nu beter gaat, ga nu om 5 uur een flesje geven ipv van om 2:30 uur ofzo. En dan heb je net wat meer uren achter elkaar geslapen.

Werken... ja graag. Ik "mag" ook over 5 weken weer beginnen en ik moet zeggen dat het mij wel lekker lijkt om weer met wat anders bezig te zijn.

Kraamfeest was hier een groot succes, juist meer mensen dan verwacht en gelukkig het grootste gedeelte van de tijd droog. Ons meisje vond het ook erg gezellig, heeft de hele tijd geslapen, haha. Wat nou, niet teveel prikkels geven...ik heb het idee des te meer prikkels des te beter zij slaapt. En ook nog vannacht goed geslapen, zelf ingeslapen na 5 min. jengelen. Ben trots op haar!

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    herkenbaar Spekkie ik zit vaak ook nog halverwege de dag met ongekamd haar hoor (blijkt normaal te zijn wat ik zo om me heen hoor dat mama's zichzelf vergeten) en ja een dreumes die zijn mama even voor zichzelf wil haha (dean pakt mij ook regelmatig bij mijn hand dat ik mee moet lopen terwijl ik al aan het " jongleren" ben met andere taken :p

Dus je bent niet alleen meid.. even een uurtje zonder gezeik (of iets anders wat er weer tussendoor komt) is vaak zeer welkom hier, het lijkt elkaar ook wel af te wisselen soms! (alsof ze samen onder ene hoedje spelen hihi)

Als je eens gezellig wilt kleppen (geloof me ik weet wel hoe het is als je hele dagen thuis zit met alleen maar kids en geen volwassen praatmateriaal haha) dan spreken we gewoon eens samen af (heb je een geluidsdichte kelder?? HAHAHAHAH)

@kipkip geweldig dat jullie dag een hit is geweest, en wat netjes van jullie meisje zeg ! nog leuke kadootjes gehad?

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik moet er trouwens niet aan denken om te gaan werken (ja soms mis ik wel wat " volwassen" praat) maar daar heb ik forum en vriendinnen voor maar echt werken heb ik geen behoefte aan en dan mag ik gewoon mijn kindjes bij me houden maar dan nog niet :p
    Ze zijn maar zo kort klein als je gaat werken gaat de echte wereld weer beginnen, gaat alles weer megasnel en voor je het weet zijn ze een jaar.. nope ik ga wat langzamer aan doen.. (nou ja proberen dan haha)

13. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ja, we hebben van een groepje vrienden een Stokke kinderstoel gekregen. En ook een mobiel voor in de box (in het kader van de snelle verveling in de box) en nog heel veel andere kadootjes. Zijn erg verwend :oops:

14. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Haha, nee geen geluidsdichte kelder helaas. En een houten huis is sowieso best gehorig dus veel nut heeft dat toch niet, ben ik bang. Ik heb wel een moestuin? :) En ja, lijkt me gezellie! :D

Oh, nu wil meneer weer gaan wandelen, of bij oma spelen, of voetballen. Ik ga de oma-optie maar eens proberen denk ik :p

15. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ooooh sorry Spekkie; moest wel een klein beetje lachen, hi hi..
    Knuffel voor jou!!
    Heb veel respect voor je; én een peuter, een tweeling, en ook nog eens BV! Petje af voor jou!!!!

@IMD; Wat ontzettend onbeschoft allemaal....Heb er geen woorden voor.
    Kan me heel erg goed voorstellen dat je verdrietig bent...*knuf!*

Zo heerlijk dit forum; normaal als je vraagt aan kersverse moeders; hoe gaat het? dan is het antwoord altijd dat het heeeeeeeel goed gaat.
    Terwijl ik me dan afvraag of die moeders geen moeite hebben om een ritme te vinden, of ik de enige ben die de 1e week zo moeilijk vond, etc. etc.
    Het is fijn om te lezen dat het niet altijd goed hoeft te gaan, en dat een offday mag.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    succes spekkie!

Nou hier de foto van de taart!!

17. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Och Danielle, lachen moet kunnen hoor! Dat doe ik zelf ook zo vaak. Achteraf dan weliswaar :) Maar BV geef ik niet meer, dan was ik helemaal niet aanspreekbaar nu. Ze doen het nu best aardig met 6 flesjes per dag, alleen weer dat ritme inderdaad... Vandaag is dat hier ver te zoeken.

Alhoewel, ik werd net een tikje pissig van al het gebler om me heen en heb ze boven in bed gelegd. Ik wil de goden niet verzoeken, maar tot nu toe is het al een kwartier stil [-o< :confused: Ik denk dat ik nu dan eindelijk naar rust & regelmaat toe kan gaan werken...

Isabel, wat een schitterende taart! Echt, prachtig!! :D

18. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Spekkie: Even knuffeltje voor jou !
    Imd: Vind het echt heel sneu voor je meid, wat heb je toch een asociale mensen op deze aarde rond wandelen... Laat ze inderdaad maar lekker in hun sop gaar koken ( makkelijker gezegt dan gedaan ik weet het ;) )
    Danielle: Ben ik helemaal met je eens ! Die rose wolk valt soms reuze tegen en de meeste moeders zeggen inderdaad altijd dat het zo fantastisch gaat en super is bla bla bla je mag best een baaldag hebben en soms is het ook best heftig allemaal !
    Kipkip: Leuk dat je zo verwend bent ! Heerlijk toch, en fijn dat je een gezellig kraamfeestje hebt gehad !

Ben lekker aan de schoonmaak vandaag, heerlijk ! Esmee haar kamertje is weer lekker fris, nu zij zelf nog hahaha en dan lekker haar schone bedje in !

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    en een kleine Miley SPAM;

Ze doet echt zoveel brabbelen, naar dingen pakken/slaan maar vooral veel verschillende klanken maken (ken ik van Dean echt helemaal niet zo vroeg) nog meer babies die zoveel brabbelen?? En ze lacht echt heel veel (doet ze haar naam eer aan : Smiley Miley)

En zo ligt ze in bed (hij word aan aan de krappe kant :p (nouja word in elk geval geen maandenwerk haha)

20. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Wauw wat een super mooie taart zeg ! Echt te gek ! hmm ziet er ook errug lekker uit jammie jammie !

Deel Deze Pagina