Pfff moe, moe, moe. En dat terwijl we zulke goede nachten hebbenm moet me rot schamen... Maar voel me gewoon niet zo heel erg goed ff, weet niet waarom. Terwijl het met Tim supergaat, het weer is goed, en heb nog lekker vrij. Maar voel me soms zo nutteloos geloof ik? Miss is het juist wel weer goed dat ik weer aan het werk moet zo? Zucht, weet niet wat er aan de hand is. Weet wel dat ik enorm veel zin heb in onze vakantie met zijn drietjes. Vriend is ook erg druk de laatste tijd, en verlang ernaar om net zijn drieën te zijn. Jee, wat een klaagstuk. Sorry Is vanmiddag vast weer een stuk beter. Ga maar lekker wandelen na de ochtendfles, wellicht gaat het dan een stuk beter.
Zo, wij hebben weer een tevreden kereltje. Hij kwam wel twee keer vannacht , maar goed hij heeft gewoon meer voeding nodig (en meer dan ons fijne CB voorschrijft) en we moesten gewoon weer in een goed ritme uitkomen. Hij spuugt nu trouwens wel een stuk minder en is veel blijer nu ik hem rond de 820 cc per dag geef 8) . Ik doe het vanaf vandaag alsvolgt: ik geef per etmaal ongeveer 820 cc. Of 6x135 (=810) of 6x120 + 1x100 nachtvoeding (=820). Ik zie wel hoeveel tijd er bij hem tussenzit en bepaal dan het schema. @Danielle: het kunnen gewoon nog je hormonen zijn dat je je even wat minder voelt. Geef je er maar lekker aan over, dat lijkt me het beste. Opkroppen heeft zeker geen zin!
Jeetje, heb echt problemen omop zw.pagina te komen. Gister lukte het helemaal niet. Brenda, kolven lukt nu beetje. Zo'n 30 cc per keer. In eerste instantie lukte het me gister weer niet, toen kwam mannetje even kijken wat ik aan het doen was en heeft geholpen. Hebben eerst dat massage gedeelte eraf gehaald en toen kwam het redelijk op gang, daarna dat ding er weer op want dat deed auwie zonder! Moest wel lachen dat mannetje kwam helpen, nu hebben we echt wel heel veel samen gedaan. Vind het zo fijn dat hij bij alles zo betrokken is en wil snappen hoe iets gaat en wat hij kan doen om te helpen. Het is echt een lieverd! Hoeveel moet ik kolven voor ons meisje voor een volledige voeding? Ze weegt nu ongeveer 4200 gram denk ik. Ik heb nu zo'n 60 cc, straks na voeding maar weer afkolven. Maar is 30 cc per keer niet weinig? en hoe lang kolven jullie? Ik vind het wel moeilijk om te zien of er nog melk uitloopt. Weer allemaal andere vragen nu het kolfhoofdstuk is aangebroken Vandaag komt vriendinnetje gezellig op bezoek met haar zoontje. Hij is nu 1 jaar dus leuk om beetje te kijken wat onze kleine meid volgend jaar misschien wel allemaal kan. En vanavond komt de kapper, even puntje knippen en haartjes verven. Laat me lekker verwennen! Moet er in bed liggend toch ook leuk uitzien
Gewoon lekker doen wat je zelf denkt en wilt! Tim kreeg ook telkens meer dan dat hij "zou mogen", maar als hij gewoon niet tevreden is met minder, waarom dan niet iets meer geven? Niet overdrijven natuurlijk, maar jullie kereltje is toch ook 4500 gram? Dan mag hij toch zeker wel die 820 per etmaal hebben? : En idd, zullen wel de hormonen zijn miss.. Ben ook nog steeds ongesteld. Moet zondag de laatste pil innemen, dus daar ben ik wel blij om. Kan het even "echt" bloeden, want nu stopt de pil de bloeding natuurlijk een beetje. Ben ook niet echt superongesteld, maar telkens een beetje, en heb nu al de hele tijd pijn in mijn buik en onderrug. Oh ja; had ik nog helemaal niet verteld. Voelde mijzelf vorige week heel erg zielig.. Want was van de een na hoogste tree van de trap gevallen met de wasmand. Zo het hele stuk op mijn kont... Net een beetje hersteld van de bevalling qua bekken enzo, krijg je dat weer. Moest echt huilen... hihihi
@Leonie; fijn dat je zo veel steun hebt van je partner! Hier idd ook dat vriend erg veel wil weten en wil helpen. Maar hij begrijpt alleen niet dat Tim ook wel eens huilt om het huilen, en dat hij dan niet perse iets hoeft te hebben. Daar kan hij niet zo goed tegen, wil het dan graag oplossen. Maar dat kan helaas niet altijd..
Lekker Leonie laat je maar lekker verwennen! Wel gek zeker om weer in bed te liggen, voelt het dan niet net als je kraamweek? En heb je zelf het idee dat je je wat beter gaat voelen? Ik vind het zo sneu voor je.... Daniellle hier precies hetzelfde, ik voel me een labiele dweil. Er komt me weinig uit handen en zit het liefst lekker op de bank veilig thuis. Heel apart.....Vind het ook heel verwarrend, ik mocht altijd al graag thuis zijn maar was ook erg ondernemend. Ben nu gewoon nog te moe. Mijn beste periode was van week 3 tot 5,5 en ik ben bang dat mijn overenthousiasme van toen mij nu nekt, volgens de VK komt dit vaak voor. Ook een 6 weken dip. Ik wandelde toen veel verder dan dat ik nu kan,. Heb ik no-time enorme steken in mijn zij waardoor ik niet verder kan. En die stemmingswisselingen.....maak me er soms best zorgen om..... IMD Senne begint ook wat met geluidjes, echt enorm grappig en lief! Sushi had ik je al gefeliciteerd met je nieuwe baan? Nou ja bij deze dus nog!!!! Super hoor. Lynn ik weet niet of 10 uren te lang is, maar ik doe momenteel een moord voor 1 zo'n nachtje hihihi. Volgens mij is het wel normaal als babys op een gegeven moment de late avondvoeding overslaan, maar wanneer weet ik niet. Al lijkt het me wel prettiger als hij bv om 22.00 nog een voeding krijgt en dan tot later in de ochtend slaapt ipv tot 5uur. Lastig dat je hem dan niet wakker krijgt! Eergisteravond huilde hij zo, heb hem toen een uur eerder voeding gegeven (2215 ipv2315) daarna nog onrustig tot tegen 12-en en hij kwam pas 5 uur weer, had ik niet verwacht want ik baalde al ik dacht gadver 2215 al voeding dan komt hij vast 2 a 3 uur. Maar nee, gewoon 7 uur er tussen. Dus goede hoop voor vanacht, 23.15 laatste fles en toen kwam hij weer om 4 uur....jammer is dat he haha.
@Danielle: ons kereltje weegt nu 4000 gram, maar krijgt al sinds zijn geboorte meer dan de gemiddelde baby, omdat hij een inhaalslag moest maken door zijn lage geboortegewicht (2700 gram). Hij kreeg altijd al ca. 100 cc extra per dag. Het maximum wat de CB-arts voorschreef vanaf nu was 7x110 = 770 (terwijl de verpleegster daar juist zei dat hij meer moest hebben!). Ik heb daar dus ca. 820 van gemaakt. Hij is nu beter verspreid over de dag verzadigd, waardoor hij veel minder gulzig de fles leegdrinkt. Hierdoor minder spugen en een blijer kind . Ik heb ondertussen eens nagevraagd in mijn omgeving en het CB hier heeft echt een slechte naam. Ik had blijkbaar te maken met een vervangende arts, want er hier op dit moment niemand (de vorige is met pensioen). En deze vervangende arts spreekt en verstaat ook nog eens gebrekkig Nederlands (was ook handig gisteren). Heel vreemd..... Enneuh Danielle: traplopen en jongleren is ook moeilijk tegelijkertijd . @Leonie: groot gelijk dat je je haren laat doen. Voel je je vaak ook direct wat beter. En ik heb ook steeds problemen met ZP. Traag en moeilijk te bereiken. Zal wel te maken hebben met de nieuwe vormgeving/besturing waar ze mee bezig zijn. Zometeen komt een vriendin van me, moeder van 3 kinderen, jongste in 6 maanden. Ga eens even bij haar tips en trucs opvragen.
Ooooooooooooooo zo herkenbaar, vriend wil hier ook altijd oplossingen bedenken en ik raak daar dan geïrriteerd van haha.
Hi hi, en hier is het andersom. Ik ben meer van de oplossingen. Maar, zo zit onze relatie ook in elkaar. Ik ben vaak meer de man en hij de vrouw. Hij is over het algemener ook zorgzamer en geduldiger dan ik . Grappig he? Ach, op ieder potje pas een dekseltje he? Jodie en Danielle: dikke knuffel vanuit hier!
Eenwondertje goed dat je je eigen gevoel volgt hoor! Als hij niet overmatig huilt of spuugt dan kan hij die voeding heus wel hebben! Senne nam in het begin veel te veel, dat kwam door de enorme zuigbehoefte, hij kreeg toen krampjes en heel veel huilen, dus zolang hij dat niet heeft dan is het prima toch? Je hebt nu een tevreden mannetje en dat is heel wat waard!!! Danielle stuntel!!! ......hahaha zou ook echt een actie voor mij zijn, en ook ik moet huilen als ik me pijn doe haha. Ik ben een mietje geworden! En hier lijkt de ongesteldheid gestopt. Dacht ik vorige week ook en na 2 dgn kwam het weer, ben het ook 2 weken geweest pfffff.
@lynn ik heb nu een beetje hetzelfde "probleem" onze Miley krijg ik natuurlijk (OP DEN DUUR!) wel wakker maar duurt een half uur en drinken gaat dan traag, de speen zit steeds vol (omdat ze niet goed genoeg zuigt zeg maar) dus ben ik een dik uur bezig en als ik die laatste voeding skip dan geef ik rond half 8 / 8 uur en dan slaapt ze tot 4-5 uur (8-9 uur lang dus) ze mogen maximaal 10 uur slapen dan krijgen ze last van hun suikers die gaan dalen (is mij verteld) maar beter is (bij pasgeborene weet niet tot wanneer dat telt hihi) om 8 uur aan te houden. Maar ik houd ook geen timer eigenlijk erbij, ik heb zoiets ik word vanzelf wakker ze geeft dat zelf eigenlijk wel goed aan.. Wat je KAN doen is evt die voeding van half 7 dan opschuiven naar bv 8 uur (badje, knuffelen om te rekken) en dan hopen dat ie tot 6-7 uur doorslaapt dan heb je een volledige nacht en geen nachtvoeding zeg maar..
Zo werd hier trouwens naar de bekerfinale gekeken sc-heerenveen-Twente Ennn nu niet door dat potje bier en dat kale hoofd denken dat we enorme tokkies zijn hahahhaha!
Jodie wat een mooie foto's! Haha en denk echt niet dat jullie tokkies zijn hoor! Zijn beiden goodlooking met die kale koppies Zojuist intake gehad met verpleegkundige van CB. Ze was best aardig, alleen gaf uit zichzelf weinig info. Ik gaf aan dat Rosan af en toe na 2 of 2en een half uur alweer voor de voeding komt. Dan is ze wakker en begint op de vuistjes te sabbelen en wil niet meer slapen alleen maar drinken. De vk vroeg hoeveel ze kreeg, nou 6 x 100cc. Dat was volgens haar al veeeeeeel te veeeeeeeeel nav gewicht. Nou dat kreeg Rosan de 1e week al aan het einde van de week! Ze is nu 2 en een halve week. Ze heeft het blijkbaar gewoon nodig! Gelukkig begon Rosan vanmorgen na 2 en een half uur ook te mekkeren en haalde haar eruit. Ze liet de vk even zien dat ze erge honger had, flink huilen en sabbelen aan vuistjes, de vk bevestigde het ook. Maar geen advies geven wat te doen.......En toen ik begon over voeding voor hongerige baby's (omdat ze er steeds minder tijd tussen de voedingen laat zitten) leek het wel alsof ik vloekte haha. Maar ze gaf wel toe dat het misschien te proberen was half om half aan te bieden. Dus half normale en half hongerige babyvoeding. Ik heb haar maar lekker bij me gehouden, lekker knuffelen en nu ligt ze te slapen in de box (eerste keer! normaal slaapt ze altijd keurig in bedje.....) Als het zo lekker zonnig blijft ga ik vanmiddag lekker even naar een vriendin toe wandelen. Ze woont op een paar honderd meter afstand, dus moet te doen zijn
ZP doet echt raar, mijn link geeft steeds ERROR, maar via home lukt het wel??? Hier een goede nacht gehad. Gisteravond alleen wat moeite Djemi in slaap te krijgen. Flesje wilde ze niet leegdrinken, maar ik merkte dat ze iets ander wilde .Ik heb haar bij me genomen en op mijn zij aangelegd. Ik had me een uur daarvoor wel leeggekolfd, dus er was niet veel, maar ze werd gelijk rustig en viel na 15 min in slaap kon ik haar zo in haar wiegje leggen ..de schat . Vanmorgen kwam ze om 0600 en ik heb de borst gegeven. Na 50 min was ze klaar (ik leeg?) maar nog niet voldaan. Heb nog 40 ml flesvoeding moeten geven. Daarna kwam ze om 10:30. Ik heb 100 ml gekolfde melk gegeven, dat dronk ze heel snel op .ook weer niet voldaan. Heeft ze nog 100 ml flesvoeding gedronken!!! Zal mijn melk geen voedingswaarde meer hebben? Het gaat nu goed, maar ik weet niet of dat zo blijft ik heb een beetje het idee dat BV toch terugloopt, of minder voedzaam is Ik probeer het nog een paar dagen zo.. @Danielle : Ik zie het helemaal voor me, je zoon die je gewoon keihard uitlacht! Vervelend dat je zo moe bent meid! Inderdaad maar dingen gaan doen, helpt misschien! O ik ben vorige week ook van de trap gevallen met wasmand! Hele blauwe arm! Auwie! @Jessie : Ja die krampjes, zielig he? Maar helaas moeten ze erdoorheen. Probeer zoveel mogelijk tijdens het voeden tussendoor te laten boeren schijnt vooral van de lucht te zijn Kraamvisite eerste 4 weken volop, nu opgedroogd .en wandelen gewoon hele kleine stukjes opbouwen! @Lynn : Lekker laten slapen en genieten ervan! Als hij tevreden is en goed groeit is er toch niks aan de hand? Je hebt gewoon goeie melk! Ja wij moeten Djemi ook naar haar eigen kamertje doen nog .hoe gaan we dat doen? Pffff moeilijk hoor! @Sushi : He hetzelfde schema! Alleen hier wel gelijk krijsen als ze wakker wordt! @Leonie : Fijn dat kolven nu beter gaat. Volgens mij moet je zeker wel 120-150 ml hoor! Ik kolf ipv voeding dus heb dan wel meer. Ik kolf trouwens niet langer dan 10 min per borst, of er moet echt nog veel uitkomen shit had nu moeten kolven trouwens @jodie : jij ook een knuffel als huismus! Maakt toch niet uit! En wat een schatjes die mannetjes van jou zo samen! @eenwondertje : a een invaller, dat verklaard een hoop dus! Ik ben benieuwd naar de tips/trucks van je vriendinnetje!
SMELT *zoonlief heeft voor het eerst gelachen naar me*; zoooooooooo mooooooooooi. En hij volgde met zijn oogjes Woezel aan de mobiel, zo lief @Jodie: geweldige foto; heel warm en mooi. @Coto: belangijkste tip vriendin: luister naar je eigen gevoel en intuitie (tja, dat wisten we al); want dat is het echt het beste. En het CB is er voor advies, meer niet. Laat je er niet onzeker door maken. Was ik ook niet van plan. En nu ik zelf de voeding weer regel, gaat het echt beter met ons mannetje. Heerlijk om te zien. Hij slaapt ook weer meer en dieper/rustiger. Hij heeft wel wat (meer) krampjes en poept wat minder (wel weer geel, dus da's goed), maar het spugen is echt voorbij . Erg fijn. Hij is gewoon weer lekker ontspannen. Nu de puistjes en kleine bultjes nog uit zijn gezicht en hij ziet er weer prima uit! Oh ja, ik heb een zo goed als nieuwe Baby Bjorn buikdrager gescoord via MP voor 30 euro. Kan hem van de week ophalen (hier vlakbij, 10 km. rijden). Me happy .
Verhuizen naar eigen slaapkamer: 's nachts slaapt hij nog bij ons in de wieg naast het bed, maar overdag slaapt hij op zijn eigen kamertje in het ledikant. Op deze manier went hij vast aan zijn eigen kamertje en bed en kan mama ook vast wennen aan de nieuwe situatie 8).
Hier slaapt ze al vanaf het moment dat we uit het ziekenhuis kwamen op haar eigen kamertje en dat gaat vanaf het begin prima. Verder verveel ik me een beetje vandaag... zou bij vriendin op visite die 2 juni is uitgerekend maar ze belde af... Toen dacht ik dan ga ik lekker wandelen zo na haar flesje maar het trekt hier helemaal dicht Esmee slaapt nog lekker, huisje is schoon, hondje net geborsteld en geknipt, was is bij... Hmm dan maar even het nieuws lezen...
Zo ff kijken of het lukt om te reageren, de oudste 2 zijn een beetje ziek, liggen nu op bed en Elize slaapt ook. Imd heel erg jammer van dat kraamfeest zeg! Wel een supergave taart. Krijg ook spontaan trek! Spekkie ahhh cute pics, zie je ook echt 2 verschillende karaktertjes? Ben je nog aan je series toegekomen? Balen is dat hè als je wederhelft veel weg is, die extra handen kan ik altijd goed gebruiken, man jij zeker met een tweeling! Eefje hahaha herkenbaar die stuiterende boob walk, had ik voorheen ook niet...maar nu...bomchicawahwah Heerlijk hè dat ze gaan lachen als je gek doet. Bij Jason ook altijd op z'n neusje en maar lachen. Indy is eloof ik normaal dat 's avonds boobs wat leger aanvoelen en de beebs wat vaker komen, clusteren heet dat. Vind het nooit zo erg, hoop dan elke keer dat ze goed verzadigd is en 's nachts niet meer komt. Hier ook pukkeltjes, ook in het nekje/halsje en op de borst. Jodie niet zo gek dat je je soms zo voelt hoor, met Jason toen hij veel huilde kon je me vaak ook echt opvegen. Als je kindje veel huilt, dat breekt je bijna op, alleen moet je wel steeds doorgaan omdat je kindje je nodig heeft, wel heel belangrijk om ook oed aan jezelf te denken. Maar hij huilt al een stuk minder toch? Het is wel echt een heerlijk en mooi ventje zeg! Echt een lekkere bolle toet, hoop dat Elize die ook snel gaat kweken hihi En die foto van je 2 mannen is ook geweldig! Ze hebben dezelfde coupe Ziet er helemaal niet tokkie uit hoor! Coto Misschien loopt je BV terug omdat je FV erbij geeft? Rach hoe gaan de nachten nu? Al wat beter of komt ze nog zo vaak? Hier gaat het al beter gelukkig, ze komt 1-2 keer nu. Amom knap hoor dat thuis les geven, ik zou er het geduld niet voor hebben denk ik. En op het moment het puf ook niet heb het al druk genoeg met 3 kids en het huishouden. Hoe gaat het verder met je binkies? Lynn Wat is er met de opvang? Was dat niet al geregeld? wow 10 uur achter elkaar...what's your secret? Hier is de schommel ook een succes! Welke heb je gekocht? Danielle irritant hè van die blehdagen, lekker hoor met z'n drietjes op vakantie, dat zal je echt goed doen! Lekker van genieten, waarheen en wanneer gaan jullie? Auw helemaal van boven naar beneden gevallen? Wel uitkijken hoor! Gelukkig was het een wasmand en niet Tim. Door de pil kan je je ook meer bleh voelen hè, ik merkte wel een verschil toen ik daarmee stopte. Eenwondertje lekker doen wat jij denkt dat goed is voor jullie knul. Dat weet jezelf toch wel het beste aangezien jij hem de hele dag ziet en beter kent. Dan een arts die van een standaard gemiddeld advies uitgaat. Weet je nog dat we het voor de bevalling hadden over halfbloedjes en getinte huidskleur. Hoe is dat uiteindelijk geworden? Jouw man was deels thais toch? Leonie 30 cc na het voeden is volgens mij niet zo heel weinig toch? Ik krijg er na een voeding ook niet heel veel uit. Als het kolven voor het voeden niet echt wilt lukken, kan je bij de ha een neusspray krijgen om de TSR te stimuleren. Gebrabbel hier ook zo'n gezellige babelaar zo lief dat ze echt terug gaat praten of lachen met een geluidje, moet me elke keer bedwingen om niet te gaan huilen...hormonen hè Wii-fit is dat wat? We hebben een wii, dus als dat wat is, misschien ook maar aanschaffen. Vraagje hebben jullie kindjes ook steeds van die grote harde pulken in het neusje? Zo zielig want ze heeft er wel last van, haal ze er altijd heel voorzichtig uit met een lange splinterpincet, maar vannacht zaten ze nog te diep, dus ze had wat moeite om in slaap te vallen.