April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Pientje; haal ze er hier met mijn vingernagel uit. Durf dat niet met een pincet, veel te bang ik uitschiet.
    We gaan in de bouwvak lekker een midweekje naar;...jawel: Helemaal naar Emmen!;)

@All; bedankt voor de lieve reactie's; doen me goed!!
    Ik denk dat ik in de eerste paar weken ook veel te veel gedaan heb, voelde me al een hele piet. :)
    Moet het nu ff bezuren denk ik, geef er maar gewoon aan toe, lijkt me het beste...

2. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Pientje: mijn man is echt oer-Hollands...... Alleen op de laatste echo leek het net of zoonlief een grote mopsneus had en van die Negeriaanse lippen. Gelukkig zijn die lippen beschaafde lipjes gebleken. En die grote brede (mops)neus lijkt sprekend op de neus van de broer van mijn man (die neus komt dus duidelijk uit mijn man zijn familie). En verder lijkt zoonlief echt sprekend op papa (tot aan het kuiltje op zijn kin toe), maar heeft hij mijn oogopslag (dus niet mijn ogen, maar wel mijn blik). Hij kan goed alleen zijn en is ook erg nieuwsgierig (net als mama) en kan ook zo kijken. En wat zo leuk is: hij slaapt vaak met de armpjes heel ontspannen boven zijn hoofd en van de week kwam ik de slaapkamer in (na de nachtvoeding), toen lag papa ook diep te slapen met de armen boven zijn hoofd. Dat heb ik om 04.00 uur even op de foto gezet. Zo leuk!

3. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Whahahah nee niet helemaal dezelfde coupe, Senne heeft meer haar dan zijn papa hahha! Papa werd kaal en besloot het er maar helemaal af te scheren, daarvoor een hele bos blonde krullen, maar zo heb ik hem niet meer gekend. Ook ik had vroeger een bos blonde krullen, dus ben erg benieuwd wat Senne gaat krijgen!
    Als hij ook krulletjes krijgt dan laat ik het wat langer groeien, dat vind ik zo cute!

Pientje ja hij huilt niet meer zoveel gelukkig! 's Avonds wel zijn huilmomenten maar ja dat hoort erbij. Het is gewoon dat ik gewoon zelf niet goed in mijn vel zit bah! Ik ga weer beginnen met de nuvaring, van de pil krijg ik enorme stemmingswisselingen....hoop dat dit goed gaat en anders toch maar een spiraal...Klotehormonen!

4. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Neusstukjes: je hebt hier speciale wattenstokjes voor (wel duur, iets van 4,00 per zakje en volgens mij van het merk Difrax). Ik heb ze nog niet gekocht, maar zal dat wel doen als het nodig is. Overigens, ik heb begrepen dat baby's ze er zelf wel uit niezen als ze er last van hebben?

5. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Anticonceptie: hier gewoon geen hormonen meer. Dus geen pil of wat dan ook. Ook voor de zwangerschap was ik al 3 jaar pilvrij. Ik was al die hormonen zo zat en voelde me zoveel beter zonder. Hier dus gewoon weer ouderwetse rubbertjes...... 'T is even wennen, maar echt, zonder pil voel ik mij echt stukken beter (en minder hoofdpijn). Tja, je bent wat erger ongesteld, maar verder emotioneel een stuk stabieler. En da's wel zo fijn!

6. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Senne lijkt ook echt precies op zijn vader, incl. volle lippen en grote blauwe kijkers! En bepaalde manier van kijken....Echt een mini-versie

7. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Esmee lijkt ook enorm op haar papa, horen we van iedereen !

Ik maak haar neusje met een nat zigzagwatplukje die ik oprol schoon. Met een soort draaibeweging kan ik die snotjes eruit halen, anders is het net een varkentje als ze haar flesje drinkt hahaha... maakt ze van die knorgeluidjes...

8. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hier een redelijke nacht gehad. Om 23:00 laatste fles en daarna om 4:45 weer en om 8:00, ben niet ontevreden. (heb daarna nog wel tot 11:00 in mijn nest gelegen :) )

Danielle: auw, helemaal van boven van de trap gestuiterd!? Nog een beurse kont? :) Gelukkig dat je zo naar beneden bent gegleden ipv head first!

Jodie: hier ook pa met zoonlief de wedstrijd gekeken. Ruben was ontroostbaar na de gemiste penalty van FC Twente :)

Pientje: hier ook flinke harde snotjes. Ik laat ze zitten tot ze een beetje vooraan zitten, dan help ik soms wat mee, maar ik ga zeker niet in de diepte pulken. Volgens mij hebben ze er niet zoveel last van hoor!

Weet niet wie er hier de Dr Brown flesjes noemde bij de etos. was er speciaal voor naar toe gegaan, maar ze zeiden dat ze die uit het assortiment hadden verwijderd omdat het niet verkocht. Ook kruidvat, trekpleister, DA en babyspeciaalzaak hadden ze niet, GRRR. uitendelijk maar via internet besteld, want heb het idee dat Ruben nog steeds teveel lucht binnenkrijgt. Als het goed is komen ze vandaag. Maar we zijn gister ook begonnen met Zantac van de kinderarts (ivm reflux) Tjee wat vind hij dat goor!! Hij trok een gezicht dat ik echt op de foto had moeten zetten. Als ik het niet zo zielig vond had ik er erg om kunnen lachen. Vervolgens alles over mij heen gespuugd (weet ik ook weer dat zantac nogal plakkerig is en lastig uit je kleren gaat :)) Vanochtend dus maar steeds een beetje in zijn mondje gespoten en meteen de fles erachteraan geduwd zodat hij het toch doorslikte :)

Gewicht: nog altijd 7 kilo teveel. Blijft ook precies hetzelfde. Behalve wandelen doe ik nu ook niet zoveel :) Wil wel binnekort weer gaan hardlopen en dan zal het wel minder worden.
    (En hopelijk ook die blubberbuik!)

Over een paar weekjes alweer aan de slag. Heel dubbel. Aan de ene kant best zin in, aan de andere kant zie ik er wel tegen op om Ruben naar het KDV te brengen. Straks eerst maar eens een kennismakingsmiddagje.

9. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Zit je even te surfen over het net, kom je erachter dan Jan en Yolanthe uit elkaar zijn :confused: . Zij zou het nu doen met Wesley Sneijder....... Arme Jan. Ik ga even doorsurfen 8) . Je moet toch wat als de kleine ligt te slapen ;) .

10. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Echt???!! Jolanthe en Jan uit elkaar? Jee, wie had dat gedacht!
    Dat vind ik nou echt een lekker ding!

11. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    :) Jemig Eenwondertje, je leest zo nog eens wat als je kiddo ligt te pitten ;)

WannaB, ik heb ze bij de Etos vandaan! Toegeven, ze hebben er niet veel, maar ik heb nu al twee keer het rek daar leeggekocht. Speentjes hebben ze dan weer niet allemaal, het was de papspeen of de Level 3, en ik moet 2 hebben :( Dus nu probeer ik manlief te pakken te krijgen zodat die straks naar de Prenatal rijdt, maar die heeft z'n telefoon uit staan :x
    En jemig, het eind van je verlof al in zicht!

Pientje, hier ook hard snot! Vreselijk! :) Ik haal het er met de punt van een zakdoekje uit, maar alleen als ik ze zie zitten. Soms niezen ze ze idd uit, ook lekker als de korsten je om de oren vliegen :( :)

Jodie, smaakvol kaal is juist leuk! Wat een schattige foto's trouwens :D

Ik ga even traphollen, ik hoor er een mopperen dus die zal zijn speen wel kwijt zijn.

12. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Spekkie: Prenatal verkoopt geen spenen van Dr. Brown! In ieder geval hier niet! Hoef je manlief dus niet heen te sturen (en anders eerst even voor de zekerheid bellen met de Prenatal). Alleen de Etos verkoopt deze spenen, zover ik weet. De nr.1 spenen zijn trouwens niet los te koop (alleen met fles) en de spenen nr. 2, 3 en de papspenen zijn dus, zover ik weet, alleen bij de Etos te krijgen.

@Danielle: ik denk niet dat vrouwelijk Nederland het echt jammer vindt dat Jan weer single is. Eerst vinden ze het allemaal sneu voor hem (en dat is het ook) en daarna gaan ze stilletjes hopen.....

* Wondertje vraagt zich af: zou hij ook op vrouwen vallen die eind 30 zijn ;) (klinkt beter dan bijna 40 :oops: ) *

13. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Jee, weer een vol poepkind net! Alles weer in de was….

Tja, hier om 1330 een flesje gegeven en die hoefde ze maar half….nu is het 1500 en nu heeft ze honger! Wat doe je dan? Toch maar de rest geven?

@pullekies : Ja als ik er bij kan, maar ze niezen ze eruit…

14. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Jodie, wat een schattige foto van je mannen!

15. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Waaaah! Helemaal niet aan gedacht, thanks wondertje! Ik ga effe bellen, gelijk checken of ze daar Swaddleme doeken verkopen. De mannen doen het goed als ze ingebakerd slapen, alleen doe ik het nu met doeken en da's zo'n gehannes :(

16. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Net even lekker een rondje wezen wandelen met de kinderwagen en voor het eerst hondje ook mee... hahaha het is zo'n schijtbak vind ie de kinderwagen weer eng :) heb me rot gelachen maar uit eindelijk is het gegaan... was net op tijd binnen want het begon te spetteren...

Jan Smit is inderdaad een lekker ding ! Hmm ik lees dat Yolante met Wesley gespot is in het Hilversumse uitgaansleven... ga aanstaande vrijdag stappen met het vrijgezellenfeestje in Hilversum... eens even goed opletten ! :D Ben benieuwd hoe lang ik het volhoud trouwens, ben al bijna een jaar niet wezen stappen....

17. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik doe het ook heel voorzichtig hoor met pincet, neem der ook alle tijd voor en Elize moet superrustig zijn.
    Maar met een zakdoekje of watje lukt het echt niet, die rakkers zitten daar veel te vast voor.
    Sta soms verbaasd watvoor grote joekels er uit dat kleine neusje komen :)
    Als ze te diep zitten dan ga ik er niet in, zoals vannacht, maar ze had er echt last van dus maat beetje zoutoplossing gesprayed en vanochtend lag er een groen hard vriendje naast haar hoofdje :)
    Af en toe niest ze er idd 1tje uit of ze slurpt em op en kotst hem vervolgens uit jammie hahaha

Eenwondertje hmm oerhollands...dan vergis ik me zeker met iemand anders haha.
    Owja Elize was 1e x bij CB ook maar 50,5 cm en heb helemaal niks gehoord over te klein ofzo.

Jodie staat wel goed hoor die kale kop bij je man, vind dat meestal wel leuk staan bij mannen. Al moet je er ook wel een hoofd voor hebben, bij sommigen staat het echt niet!
    Leuk hè krullen, zou leuk zijn als Senne ze ook krijgt, kans is wel groot als ik het zo lees, Jason heeft ook krullen en laat het idd ook groeien.

Bij de prenatal hier verkopen ze trouwens wel spenen voor de brown fles.

18. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    www.schatteboutjes.nl kun je alles bestellen voor de dr.brown fles en de born free (die hebben wij).

19. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    hoi hoi

Een wondertje
    nou idd wat een gezeur op het cb zeg
    en gewoon je moedergevoel volgend en idd van iets te klein zijn ga je echt niet dood aan
    lief dat je naar Mitchell vraagt het gaat redelijk nog steeds aan de diarree en geen koorts

Spekkie
    wat een mooie knulletjes zeg
    en fijn dat ze nu goed slapen geniet er van

Imd
    ja ik ga ook wi fit doen
    ik was er voor de zwangerschap mee begonnen en toen gestopt en nu moet ik het rustig aan doen,maar na de operatie ga ik ook weer beginnen
    goed dat je al een kilo kwijt bent zeg gaat goed dus

Indy
    ik hoop dat je je vandaag iets beter voelt

Danielle
    fijn dat je alweer op je oude gewicht zit en je buik komt vast wel goed
    leuk ,word je uitgelachen door je eigen zoon :D
    en van de trap vallen lijkt mij ook auwie
    ik zou ook wel even huilen hoor

Jessie
    wat naar zeg dat ze zo n last van krampjes heeft
    en bij ons kwam de kraamvisite ook pas later de 1e week ook dichtbijstaande mensen en de 2e week bijna niemand ik dacht al goh niemand komt,maar daarna elke week druk

Lynn
    zo Julian slaapt goed zo te lezen
    ik weet niet of 10 uur te lang is,maar zo te lezen drinkt hij wel goed
    en leuk he die schommel wij hebben er ook 1 en Mitchell vind het ook geweldig

Sushi
    wat fijn zeg dat de kleine meid zo goed slaapt
    en lekker zeg even rustig aan doen s morgens Mitchell word wakker en beseft dat hij honger heeft nou de hele buurt mag dat van hem weten :D heel ongeduldig dus

Leonie
    fijn dat je zo n lieve man hebt die overal bij betrokken wil zijn heerlijk hoor
    en je klinkt alweer een stuk vrolijker fijn hoor
    gaat het nu wel goed met je bloeddruk??

Jodie
    hier gaat dat ook zo met de laatste voeding
    als ik hem later geef dan komt hij toch om 4 uur,maar als ik eerder geef ook
    dus ik zie wel wanneer hij doorslaapt
    en wat een mooie foto van jou mannetjes en gaaf zo n shirtje

Pientje
    Mitchell heeft dat ook wel en ik doe het ook met mijn vingernagel
    heel voorzichtig

20. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    nou ik probeer het nu even zo
    want als ik een verhaal typ dan gaat het scherm mee scrollen heel vervelend

met Mitchell gaat het redelijk
    gisteren zijn we toch naar de ha geweest en die vond dat Mitchell er nog goed uitzag
    en hij plast nog en heeft geen koorts en hij drinkt goed
    dus ik moest zijn flesjes nu met iets meer water doen zodat hij genoeg vocht binnen krijgt
    hij is nu nog steeds aan de diarree en als het morgen nog zo is moet hij terug
    nou ging het met slapen in zijn bedje overdag ook goed
    is het nu weer helemaal weg hij krijst dan alles aan elkaar
    en leg ik hem hier in de box op zijn buik dan slaapt hij goed
    dus we laten het maar even zo en hij heeft nu zo vaak een poepbroek en daar word hij dus weer wakker van
    maar goed we houden hem goed in de gaten
    en maar hopen dat het snel weer over is

Gr, Bianca

Deel Deze Pagina