April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Eenwondertje, jemig wat balen! Hopelijk kan je het met de oma's regelen inderdaad... En wat goed dat hij nu wel genoeg aan die flessen heeft! Oei ik groei heb ik trouwens bij de eerste heel hard het raam uitgeknikkerd :oops: Ik werd zo moe van dat ge-emmer over schema's en sprongetjes, en nou klopt er weer geen fluit van volgens het boek. Laat maar zitten, denk ik dan :)

Thalina, wat een mooie foto's! En dat koppie, echt een wtf? uitdrukking :) Mooi ventje hoor :D

Eefje, jemig wat een pittige nacht! Zacht uitgedrukt eigenlijk... Bikkel ze vandaag, zeker als je geen kans hebt om even bij te slapen. Misschien vanavond, als je man er weer is? Ik ging dan na het avondeten nog even liggen, scheelde al iets.

Sylvie, ik zou me ook de pleures schrikken bij zoiets! Kan me voorstellen dat je haar dan lekker bij je wil hebben. Ik heb dat dus ook na een heftige spuugbeurt, heel veel moeite om hem af te geven of alleen te laten liggen. Ik wil ze dan het liefste allebei tegen me aan plakken... En veel plezier voor zondag alvast! Hopelijk wat beter weer dan afgelopen week.

Coto, jemig :) Zit je dan met je goei fatsoen! Ik laat dat sexy zijn voorlopig effe achterwege, wordt toch door een van de twee ondergekotst en ander smeert de derde er z'n snotneus wel aan af :)

Lynn, lekker toch dat Julian zo lekker slaapt! Van genieten, kun je tenminste bijtanken. En het geeft hoop voor de dames die met die gebroken nachten zitten, het kan dus toch allemaal goed komen :D

Afgelopen nacht ging hier ook best redelijk. Om half twaalf de laatste flesjes gegeven en om iets voor 5 meldde de een zich weer (en de ander is dan automatisch ook de klos). Daarna nog geslapen, en ik had verwacht dat ik wel wakker zou worden rond een uur of zeven, van een van de mannen. Maar het was al bijna half negen toen ik wakker schrok! De oudste moest om 9 uur op school zijn dus ik heb me kapot gehaast :) Verder heb ik het idee dat ze allebei niet echt lekker in hun vel zitten, dus ik ga zo even spieken boven en maar weer wat wasjes draaien, hoera!

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Nou onze meid heeft geslapen (misschien heeft mijn man tocg valium in die laatste fles gedaan) half 9 tot half 7!! vanmorgen! en toen weer tot half 11! nu ligt ze beetje wakker te wezen en half in te doezelen..

Zal je zien is zo haar broer op pad dat ze dan haar keel openzet (as usual) maar goed dan doe ik gewoon mijn ding, ik ben vrij makkelijk geworden nu, hoofdtelefoon op, stofzuigen en beetje poetsen alvast eten klaarmaken / voorbereiden.

En natuurlijk wii fitten :p (gisteren een uur! gedaan) kan normaal niet sporten omdat ik te snel pijn heb en houd (normale spierpijn gaat te langzaam weg zeg maar) maar dit is goed te doen echt een aanrader voor chronisch zieke mensen want je kan het allemaal op je eigen tempo doen alhoewel ik een kwartier heb gebokst en dat ging best heavy.. en gejogged en steps gedaan (ik pak vooral de aerobic dingen) balans dingen zijn vooral voor de fun en kijken hoeveel punten je kan halen en moet minimaal 5 oefeningen qua spieren doen, is best grappig echt een beetje "vechten" tegen jezelf het motiveert enorm!

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @Thalina; schetige foto's meid je hebt zo'n guitig manneke!

Enneh volg je eigen hartje! niet raar als jij je er goed bij voelt!

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik had nog wel even wat foto's vanmorgen genomen, in maatje 62!! alweer (ik denk dat het een beetje klein valt van de C&A??) want ze past ook nog 56 ook hoor :)

Zo ik zit hier ja

Miley the "meanmachine"

Beetje dromen...

Gaat nooit heel lang meer passen ben ik bang..

Onze nieuwe oppas :p

5. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Ik heb bij http://www.bellyfashion.nl/ echt wel een mooie voedingsBH (cup G!) gekocht!
    Over dat slapen weet ik eigenlijk niet…

@sylvie : Ik ben vandaag op bezoek geweest op mijn werk, echt raar! Hele andere wereld! Maar wel leuk hoor al die complimentjes (toch ook dat ik er goed uitzag, en natuurlijk dat het zo’n mooi kindje is). En Djemi heeft gewoon de hele tijd heel lief liggen slapen!
    Is inderdaad schrikken, als ze van die rare geluiden maken!
    @Eefje: Tja 3 lijkt me ook erg zwaar…ik hoop dat je nog ergens je rust gaat vinden?
    @Een wondertje : klinkt inderdaad dan als het sprongetje! Ik vind het wel heel lullig van je nieuwe baas!
    @kipkip : ja de lieve batterijen moeten er in dan! Ik hoop dat ze zich gedragen heeft!
    @thalina : is niet raar hoor! Maar ja bij mij gaat het niet anders dan combineren en ik moet zeggen op FV doet ze het ook heel goed! Wat een schatje! Mooi haar hoor. Djemi is kaal aan de bovenkant!
    @Spekkie : zielig he? Maar als het niet steeds is, en hij valt niet af kunnen ze niet zoveel doen dacht ik….slaapt hij al rechterop?
    @lynn : jij gaat echt goed! Maar ik mag ook niet klagen, hier van 11 uur tot 6 uur! Helaas daarna niet meer geslapen…wel heerlijk tegen haar aan gelegen tot 7:50. Toen nog even mijn man geplaagd…hihi.
    @imd : zo ook lekker geslapen daar! Is ze dan zo hard gegroeid? Hier nog maatje 50/56!

6. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Vraagje aan de moeders hiero .......
    Rosan heeft gister de hele dag bijna liggen huilen in bedje tussen de voedingen door. Als ik haar bij me nam was ze wel stil...maar zodra ik haar weer slapend in bedje legde was t weer mis. Smiddags om 4 uur was ze zo uitgeput dat we haar de hele avond niet weer hebben gehoord uitgezonderd als ze voeding wilde. Ze lag na 4uur trouwens te slapen in de wandelwagenbak omdat we naar vrienden toe waren gewandeld en daar hadden gegeten. Vannacht heeft ze ook goed geslapen (+/- 4uur per keer). Na de ochtendvoeding rond 8:15 weer terug in bed. Ben vandaag begonnen met Cinebaby van VSM omdat ik het idee heb dat ze huilt door krampjes. Tot 10uur gekrijst.......rond 10:45 weer gevoed, weer druppels cinebaby en terug in bed gelegd. Ze sliep een 20min en zette het daarna weer op een krijsen om dit tot 12:45 vol te houden. Manlief tipte me om eens te proberen haar weer in de wandelwagenbak te leggen.....en warempel....ze is stil .......
    Iemand enig idee waarom ze in haar bedje dan wel constant jammert, krijst en huilt?

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ze groeit enorm!! ze was 1 kilo in 3 weken gegroeid, ben benieuwd hoeveel ze volgende keer weegt want volgens mij is ze weer een paar cm gegroeid alles is opeens te kort...

Enneh voedingsbeha's heb ik keimooie gezien idd bij bellyfashion maar ook bij de betere lingerzaken, echt hele sjieke :)

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Omdat het leuker is bij mama? :) Echt krampjes dan huilen ze vaak ook als je ze beetpakt en zie je echt aan het gezichtje en beentjes enzo..

Je moet zoiezo proberen om ze niet slapend in bed te leggen dan beginnen ze vaker te huilen als ze wakker worden als dat je ze wakker (maar moe) in bed legt, dan is het vaak wel 15-30 minuten huilen om in slaap te komen...

9. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Ik weet wel dat ze soms ook huilen om in slaap te vallen. Maar als ze anderhalf uur lang achter elkaar huilt vind ik het wel een beetje lang...... Het is ook geen jammer wat ze doen als ze in slaap proberen te komen maar echt krijsen en ze heeft dan ook echt van die rooie oogjes aaaah echt zo zielig.
    Maar goed, ze zal haar ritme wel weer moeten hervinden? De eerst anderhalve week had ze zon lekker ritme, om de 4uur overdag en snachts na 6 uur en tussendoor lekker rustig en goed slapen :)

10. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Zo alle3 de kids slapen weer ff (al zal Elize zo wakker worden, voedertiet) en de was is wegestreken, dus weer tijd om te reageren.

Eefje ow wat zal jij brak zijn zeg! Ben blij dat Elize 's nachts gewoon slaapt, want als je meerdere kids hebt, moet je idd weer paraat staan. Hoop dat je toch ff een tukkie kan pakken vandaag.

Coto :) poep op je shirt, doe je zo je best, heb dat ook vaak, maar dan met kots.
    Ze heeft zelfs al een paar keer zo in mijn decoleté gespuugd, iew voel me dan echt goor!

Lynn nouja weer zo'n goede nacht, niet eerlijk hoor! :p Al heeft Elize het voor haar doen ook netjes gedaan.

Spekkie vervelend als ze zo spugen hè, vooral als je ze dan weer om moet kleden. Als het vaker gebeurd zou ik wel naar de ha gaan. Of als je merkt dat hij er veel last van heeft.

Imd geweldige foto's, die met die hond :)
    Die bak gaat volgens mij niet lang meer passen nee, is die bak zo klein dan?

Thalina lekker koppie heeft ie toch!

Zo irritant, maar ik kan steeds geen foto's uploaden in mijn album, wil ook spammen ;)
    Dan maar ff via zo'n site!

Och is ze niet zo ontzettend mooi en cute dan!!! :D Kan der wel opvreten :D

11. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    spekkie, is het dat kindje dat ook een voorkeurshouding heeft? Bij Nienke was dat namelijk het probleem. Het hoeft niet eens een hele erge voorkeur te zijn, want in het ziekenhuis enzo zeiden ze dat het niet erg was, omdat ze geen pijn had als ze haar hoofdje de andere kant opdraaiden. Hier is het spugen nu echt wel goed over, behalve als ik haar echt teveel geef. Nu krijgt ze gewoon 6x 120 cc en dat gaat goed! We moeten haar wel echt nog iedere dag op haar buikje leggen, met haar nekje de "minder fijne" kant opgedraaid, want anders merk ik meteen dat ze minder gaat poepen en weer last krijgt van de voedingen. Ook ligt ze dus in de zijslaper op haar minder fijne kant en houden we haar voor iedere voeding op een manier vast, zodat ze haar hoofdje helemaal naar voren heeft (kin op de borst), waardoor haar nekspieren oprekken, uit zichzelf gooit ze haar hoofdje namelijk liever in haar nek...

Mits ze het niet te koud heeft (haha) is ze nu ook meteen lekker ontspannen en hoeft niet meer te huilen bij het omkleden en het neerleggen bijvoorbeeld.. duss, misschien heb je er wat aan?

12. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    @IMD wat lijkt miley groot zeg :confused: als je MJ in de wagen ziet liggen is het echt nog meer wagen dan kind :) hoe groot is ze??

en ik kijk het nog even aan tot ik weer naar het CB moet.. dan is ie bijna 8 weken.. als ik dan nog zo denk heb ik nog 2 weken af te bouwen voordat ik weer ga werken..
    probeerde vanmorgen te kolven...
    ging wel lekker totdat hij er in eens mee kapte :evil:
    dus ik proberen nog wat met mijn hand eruit te krijgen... ging trouwens sneller dan met de kolf :)
    en heb nu 40 cc liggen
    Komt mijn man thuis die kijkt er even naar.. doet er batterijen in en toen deed ie het in eens weer.. daarna met de stekker en toen deed ie het ook weer :( raar ding.

vanavond heeft mijn mannetje een toernooi van zijn werk (tegen andere bedrijven) en ik ga ook even kijken.. dus mijn moeder komt oppassen..
    en vanmiddag ga ik even met mijn moeder naar het dorp even wat leuke kleertjes kopen =D>

13. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    MsRoxy, lekker dan! Ik wist dat veel kinderartsen/ziekenhuizen alles wat alternatief is gelijk veroordelen, maar dit is wel heel crux :( En thanks voor je berichtje! Ik heb er zeker wat aan, alleen heeft hij geen voorkeurshouding. Althans, nu je het zegt... wel iets maar een stuk minder dan zijn broertje (die met de fysio). Ik zal toch eens even kijken of hij misschien onbewust met bijv voeden dezelfde houding op zoekt.

Pientje, wat een lekker snoetje! Mooi meisje hoor :D Ik heb vandaag ook de kinderarts gesproken en die zei eigenlijk hetzelfde. In de gaten houden en als hij er echt teveel last van heeft terug bellen. Ik hoefde niet eens eerst naar de huisarts (heeft het toch nog voordelen, die paar weken ziekenhuis na de geboorte), want die was toch niet helemaal bekend met hun voorgeschiedenis en zou waarschijnlijk doorverwijzen.

Jessie, hier zitten er ook ooit van die dagen tussen (zoals vandaag, pf!) dat ze niet lekker relaxed slapen tussen de voedingen door. Ik denk dat je meisje de geborgenheid mist in het bedje, en daarom wel lekker slaapt in de wagen of in je armen. Soms doen ze het in de box dan ook nog wel eens beter dan in bed, omdat de geluiden vertrouwd zijn. Hier hadden we daar dus ook heel veel last van en met die reden heb ik ze de eerste weken ook beneden in de box laten slapen. Uiteindelijk gaven ze aan dat niet meer prettig te vinden en heb ik ze ingebakerd in bed gelegd. En zeker nu er 4 uur tussen de voedingen zitten, slapen ze nu opeens een paar uur achter elkaar. Ik zou je zo niet echt kunnen adviseren wat je zou moeten doen, want veel mama's vinden in de box laten slapen not done. Maar goed, ik ging voor de rust bij mijn kinderen en uiteindelijk is het toch nog wel goed komen. Maar misschien heeft een bakerdoek of zakje wel effect, het geeft net wat meer geborgenheid in zo'n groot bedje.

Ik ben net lekker even een stukje wezen wandelen met de twee. Zoonlief was weer met opa mee en de mannen waren zo onrsutig... Een n de buikdrager en de ander in de Bugaboo, kon ik tenminste tussen de rekken door bij het Kruidvat. Maar ik kreeg wel bekijks hoor, veel mensen meenden dat ik voor de lol met een lege kinderwagen liep te sjouwen en reageerden zelfs geschokt toen ze baby 2 zagen liggen :) Ik heb gelijk maar weer een pamperaanbieding meegepikt en nog wat kleine boodschappen gedaan. Dadelijk weer even een flesje doen en dan hopelijk weer een paar uur in bed.

14. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    @spekkie

haha ik had gister zelfs bekijks met 1 baby
    ik moest de honden uitlaten en had meneer in de draagzak.. die is dus zo meegegaan met honden uitlaten..
    paar keer werd er gevraagd wat verstop je daar onder je jas :)
    en veel auto's die echt langzamer gingen rijden en kijen :)

15. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    haha spekkie humor.....ik zou ook ff staan te kijken hoor! hihi

imd...jij ook al zo'n slaper....

Julian ligt nu alweer te slapen vanaf half 2...dus meeneertje begnit een aardig kdv ritme te krijgen....
    zodadelijk even naar een gastouder gezin....eens kijken hoe ik dat vind....maar zoveel heb ik niet te willen...denk je alles goed geregelt te hebben...:( maar ik ga julian niet ergens brengen waar ik me niet goed bij voel......duimen jullie aub mee dat dit wel wat is....anders moet ik gaan stoppen......niet dat ik dat heel erg vind maar dan gaan we er financieel natuurlijk wel achteruit....

16. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    ik duim voor je [-o<

pff wat een uitvindingen op de buik slapen 8)
    meneer slaapt al vanaf 12 uur/half 1
    11 uur heeft ie gekregen!
    en had tegen mijn moeder gezegd kom maar om 3 uur...
    nou ja dan zit ze erbij als hij gevoed word :)

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @thalina; ze was vorige week dinsdag 56 cm maar sindsdien zijn broekjes alweer korter geworden dus wel weer wat bij... bakje is niet extreem groot maar ook niet echt klein, dean heeft erin gelegen tot 3-4 maanden toen werd ie te klein (ook al vroeg maar ik denk dat Miley hem gaat overtroeven haha) wel grappig als jij zegt MJ (kan ook Miley Joy zijn :p zo noemen wij haar ook weleens voor de gein) ik snap dat je Maarten-Jacob bedoeld...

@Pientje was een lief meiske zeg ze heeft echt een superlief toetje!!

18. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Zooo, ff snel wat bijgelezen, maar het is lastig reageren met een baby op je arm ;)

Thalina, ik laat Lukas soms ook op zijn buik slapen, dan slaapt ie tenminste wel een tijd. Verder vaak korte slaapjes hier, dus ben jaloers op de goede slapers hier!
    En qua BV: idd doen waar jij je goed bij voelt. Maar laat je niet afschrikken door verhalen van kids die nog lang de nachtvoeding willen.Er zijn ook zat kids die wel snel doorslapen (mijn eerste zoon ook op BV met een week of 3, heeeerlijk. Dat gaan we nu al niet meer redden...)

Eefje, kan je al op je wallen lopen??? Wel herkenbaar hoor....lastig zo'n nachtbraker en dan de andere kids die weer gewoon vroeg wakker zijn. Tim is er ook altijd al vroeg bij en zegt dan heeel blij: 'tim is waaaaaaakker!!'. Ja, en ik zou willen dat dat niet zo was ;)

Pientje, wat een blij hoofdje van Elize!

Imd, Miley lijkt idd al groot. Lang! Hier heb ik ook al de eerste kleertjes mt 56 al weg moeten leggen, gaat hard!

Ik ga even proberen Lukas in zijn bed te leggen en zien of ik wat strijkwerk kan verrichten.
    Vanavond een etentje, ben benieuwd... Lukas gaat mee, hij drinkt te vaak om thuis te blijven bij de oppas, maar in t openbaar voeden zie ik ook niet zitten, dus we zullen zien. Anders ben ik zo weer weg.

19. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Wauw, ik heb zomaar 's middags 2 uur geslapen en ik ben zonder koppijn wakker geworden :D . Ik was zo moe vanmiddag, dat ik voor de verandering maar eens lekker ben gaan liggen toen zoonlief ook eindelijk sliep. Eerst vanochtend het huis lekker opgeruimd en schoongemaakt en daarna was ik echt gesloopt. De nachtvoedingen met gemiddeld 5 uur slaap per nacht, braken me even op. En dan is een paar uurtjes extra erg fijn =D> . Vandaag trouwens ineens weer meer voeding nodig. Ik ben er al wel achter dat het ook te maken heeft met hoe laat hij 's ochtends de eerste voeding krijgt, hoe snel hij de rest van de dag komt. Ach, ik pas me wel aan hem aan en let alleen wel op dat er niet teveel tijd tussen de voedingen komt, want dat werkt niet bij hem. Als hij dan te drinken krijgt is hij zo gulzig, dat hij direct weer teruggeeft en de keer erop alweer na 2 uur komt. Geen succes. Overdag maximaal 4,5 uur ertussen, dat is het beste.

@IMD: Miley is echt groot :confused: . Is niet geschikt als vriendinnetje voor mijn zoon; ze zou een kop groter zijn ;) !
    @Jessie: ik denk echt dat Rosan het liefst in de kinderwagen slaapt, omdat ze daar vertrouwde geluiden hoort en het is een veilige "bak". Je zou kunnen proberen om haar boven neer te leggen en dat je er de eerste paar keren bij blijft zitten, beetje aanrommelen, zodat ze jouw geluiden hoort en veilig in slaap valt. Deed ik hier ook wel eens; werkt goed!

Nou, ik ben bang dat meneer weer wakker is. Werk aan de winkel.......

20. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik laat Tim meestal een kwartier huilen/jammeren in bed. Daarna haal ik hem eruit.
    9 van de 10 keer is hij stil als hij bij me ligt, of hij wil beneden lekker rondkijken, dan vind hij het gewoon saai boven en was hij nog niet moe.
    Ik pas Tim gewoon wanneer ik denk dat hij daar behoefte aan heeft.
    Nu moet ik zeggen dat ik dit nu wel prettiger vind om te doen, omdat ik weet dat hij 's nachts zijn uren slaap en rust zeker wel pakt. Overdag leg ik hem als hij moe begint te worden (=jengelig) in bed.
    Vaak vind hij het al fijn om een uurtje stil en wakker in bedje te liggen, vaak slaapt hij nog niet eens.
    Denk dat hij dan even teveel prikkels heeft gehad, en daarom even rust wil?

Als ik jou was zou ik jouw kleintje uit bedje pakken.
    Het klinkt of ze idd graag bij je wil zijn...
    Miss kun je de kinderwagen bak in het ledikantje boven neerzetten?
    Kan ze wennen aan de omgeving van haar slaapkamertje, maar blijft ze toch vertrouwd in de bak.
    En idd, de bak is kleiner, en dus veiliger gevoel voor de beebjes.
    Denk ook dat de omgevingsgeluiden prettig zijn voor de baby's.

Deel Deze Pagina