@Pientje en IMD.. hier ook zo'n 'gigantisch' kind.. en dan hebben we het over een tenger meisje van 2.5 jaar oud.. Maar wat is zij groot vergeleken met Quinten zeg.. Ik kan me ook echt niet meer voorstellen dat zij ooit zo'n ukkie was.. @IMD, over de eventuele PPD.. ik ben daar ook een heel gevoelig type voor, vanwege de CVS/ME en waarschijnlijk HPU. Ik kreeg het advies om direct na mijn bevalling dagelijks vitamine B6 te gaan slikken.. (echt pure B6, dus niet in combi met andere vitaminen, heet pyridoxine of zo).. Misschien is dat ook iets voor jou? Ik slik het braaf, en voel me top , terwijl ik bij Isabelle 6 weken gejankt heb, en daarna 5 maanden zielig heb zitten wezen.. @Zingen.. ga ik zeker doen.. misschien a.s. vrijdag al, als ik dat manlief kan aandoen.. @Alleen thuis.. ik heb gister de eerste dag overleefd. Ook mijn mannetje is vaak niet voor 8 uur thuis (fijn hè, zo'n eigen zaak)..Maar goed, ik kon gisteren Isabelle naar het KDV brengen, dus dat scheelde..En verder voel ik me hardstikke goed (B6?), heb het gevoel dat ik de hele wereld aankan.. wat een verschil met mijn kraamtijd bij Isabelle En nu ga ik naar het meisje toe, want ze is wakker.. gelukkig is ze het uitslapen niet verleerd.
Goedemorgen allen, Vandaag echt een mooie dag! Het begint hier echt steeds beter te gaan! s Avonds komt ze blijkbaar gewoon wat vaker (5:15, 8:00, 10:00 en 12:00) Vlak voor de laatste voeding heeft ze gister gedouched met papa en daarna heeft ze tot 04:15 geslapen en na die voeding weer tot 8:30! Dus we slapen gewoon uit! Na die voeding heb ik haar weer terug in het wiegje gelegd en heerlijk kunnen douchen. Hier kan ik wel aan wennen! Voeding duurt trouwens wel zon 15-20 min per borst! Ben dus meestal 45 min bezig! @Imd : Ik zie dat het met jou ook heel goed gaat! Fijn! O daarna lees ik dat je buikpijn en een verzakking hebt...mmm....minder dus! Wel een mooi kaartje en mooie slanke buik! O en die foto's met Dean! Smelt! Tja het lijkt me inderdaad heel zwaar, helemaal alleen met 2 kleintjes! Inderdaad prioriteiten stellen! @lyn : Thanx voor de tip voor de darmkrampjes! We wachten nog wel even, het lijkt steeds beter te gaan! Ze heeft nu wel bij elke verschoning een poepluier! Maar het stinkt niet gelukkig. @Jodie : Ik kon eergister ook merken dat te veel visite haar onrustig maakt! Dus gister heb ik lekker telkens boven gevoed, en ze heeft bijna niet gehuild! Te veel prikkels is ook niet goed dus En dat je kind ineens weg is brrrrr. Vervelend voor je dat Senne zo onrustig is! @Kraamzorg : Wij hebben haar een geboortekado gegeven (zakje met geboortesuiker en een barbapapa sleutelhanger) en een kadobon van 15 euro! @Mirjanne : Thanx voor de tip .inderdaad is het heel moeilijk te onderscheiden. Ik let vooral op zuigen op de handjes, en hoofdje opzij draaien met open mond De kraamzorg zei trouwens dat je niet kan overvoeren met BV??? @Inslaap vallen : Als we haar s avonds na de voeding direct in het wiegje leggen valt ze niet in slaap. We laten haar nu bij mijn man in slaap vallen (ik val dan ook al in slaap) die legt haar in haar wiegje. Na de nachtvoeding leg ik haar wel zo terug en valt ze in slaap . Vanmiddag komt het CB. Wat kan ik daarvan verwachten? Doei
Eerst ff een vraag; volgens mij zijn er ook een aantal van het toekomstige aprilmama topic die met de maart mama's meeschrijven. Ik niet , ik vind het leuk hier omdat we in dat andere topic wel veel gedeeld hebben....Blijven jullie wel meeschrijven hier? Wel doen hoor hahaha. IMD: wat vervelend een verzakking, hoop dat je er wat aan kan doen met oefeningen. Ja hij moest gister van mij op de kamer blijven staan toen Senne een poepluier had, ik zei je went er maar aan, want als ik weer aan het werk ben (als ik weekend of avonddienst heb) dan sta je er ook alleen voor whhahaha. Infacol helpt hier tot nu toe goed, heb het nog maar 1 dag, maar Senne boerde niet en gisteravond ineens een hele harde boer! Thanx Lynn voor de zeer goede tip! En wat een schattige foto in je avator heeeeel mooi. Ik zal vanavond ook eens wat prutsen.... Wij hebben de kraamzorg een bos bloemen en een parfumbon gegeven. Coto fijn dat de voedingen goed gaan! Manlief heeft nog vakantie gelukkig, maar lijkt me ook heel spannend om er alleen voor te staan. We hebben nu besloten als hij weer moet werken dat Senne dan zowieso op zijn eigen kamertje slaapt. Vanmorgen dus naar de HA geweest. Hij vond het een prima voorstel, om eerst niet naar de kinderarts maar een osteopaat proberen. Hij heeft Senne helemaal onderzocht (veel meer wat de HA deed doet de kinderarts ook niet....), hartje, buikje, hoofdje alles oke. Wel dus een enorme voorkeurshouding, lijfje naar links, hoofdje erg naar rechts. Lijkt op die plaatjes op de Kiss website, alleen iets minder extreem, maar je kan het heel goed zien.. Maar idd Senne ontlast dus 1 kant, dus heeft dus last van iets in het nekje, rugje....Maandagochtend 9uur moeten we naar de osteopaat, hopen dat het voor ons net zo'n uitkomst is als voor andere babietjes! Sylvie au au au! Wat supervervelend zeg!
Dat zou ik ook wel willen weten, Coto. Bij mij komen ze morgen. Weet dat ze in ieder geval kindje even wegen. Fijn dat jullie vanochtend lekker uit hebben kunnen slapen en ook een heerlijke nacht hebben gehad! Ik heb juist geen lekkere nacht gehad. Meisje had gisteravond heel veel last van krampjes en kwam maar niet in slaap wat we ook probeerden. Uiteindelijk (toen was het al 3.30 u) nog een keertje aan de borst gelegd en toen spoot het vlak daarna aan de onderkant eruit #-o . Daarna nog even aan de borst gelegd, schone luier en heeft mevrouw gelukkig wel doorgeslapen tot half 8. IMD, wat vervelend dat je verzakking hebt. Weten ze ook hoe dit komt? Jodie, hoe is de nacht bij jullie gegaan? Edit: wil mijn reactie plaatsen en zie dat je reactie hebt geplaatst. Ik las net bij het bevallingsforum dat Sophia ook stopt bij de aprilmama's aangezien ze een maart-mama is geworden. Ik niet hoor! We hebben tot nu toe alles samen gedeeld en vind die vertrouwdheid die we samen hebben opgebouwd erg fijn, dus blijf bij april schrijven. Fijn dat jullie meteen door kunnen naar osteopaat en dat je maandag terecht kunt. Ik ben heel benieuwd! Sylvie, ik heb ook nog steeds last van mijn knip. Zo vervelend! Kraamzorg, wij hebben een hele grote bos roze bloemen gegeven. Lynn, leuke avator! Fijn he als het toch lukt om die te plaatsen!
Ja hier ook zo'n Beer. Vond mijn mannetje 2 weken geleden nog zo'n kleine ven tje en nu is het een grote beer vergeleken met zijn piepkleine zusje. Fee zat vandaag al weer boven haar geboorte gewicht, en wel al 140 gram GAat dus lekker met de bostvoeding. Verde is ze heel zoet. JP hgat door de week gewoon naar de oppasmama. Dar vind hij het echt te leuk en voor mij is het te zwaar om hem ook te verzocregn ivm de keizersnee. Mijn schoonmoeder haaslt hem an op en eet met hem bij ons thuis. Mijn man is ook weer aan het werk helaas en nooit vor 20.30 uur thuis..... IMD: goed rust houden en oegfeninggen doen neem ik aan om de verzakking tegen te gaan....IS idd erg zwaar met 2 kleintjes als je er alleen voor staat..... Jodie: heel goed hoor! Lekker naar de osteopaat gaan! Hoop echt dat jullie er baat bij hebben!!!
Hey meiden, Als jullie het goed vinden kom ik ook hier mee kletsen. Ben alleen wel maart mama geworden.
das toch niet erg mupkuh en leonie in eerste instantie waren we april mama's allemaal En je hebt idd al een band opgebouwd met elkaar dat veranderd niet door een datum, ik zat / zit ook bij de september mama's terwijl dean een augustus kindje is, lekker boejuh dacht ik zo met HUN heb ik alles meegemaakt enzo dus daar heb ik wat mee. @Me2 ja rust houden en oefeningen doen meer kan je niet doen en het trekt vaak weer weg, ze weten niet waarom de ene dat wel heeft en de ander niet, te snel weer zwanger worden kan een oorzaak zijn (heb netjes mijn 9 maanden afgewacht maar toch) shit happens, maar op een zwaar gevoel en buikpijn na (wat goed onder controle t houden is met op tijd rust) gaat het wel. @Mirjanne, vit B6 ik zet het op het lijstje van mijn moeder dan kan ze dat meenemen als preventie is misschien zoiets wel fijn, ik moet zeggen heb zelfs nog geen kraamtraan gehad het enige waar ik slecht tegen kan is de grote boze wereld (leuke omschrijving he?) het gaat soms wat te snel, had ik met Dean ook last van in het begin alleen toen MOEST ik en heb daar wel veel stress van gehad en als ik terugkijk kan me niet zoveel leuks herrineren terwijl dat toch moet eigenlijk, ik geniet nu meer als toen (alleen toen wist ik niet beter) Ik voel me soms een beetje schuldig want Dean is een heel op zichzelf staande jongen, niet zo knuffelig (wel op zijn tijd hoor GELUKKIG) maar word niet graag "vastgepind" terwijl Miley echt een enorm knuffelkindje is (kan niet genoeg krijgen) dan denk ik weleens zou dat liggen aan dat we elkaar de eerste 3 dagen toen amper gezien hebben en dat ik te snel verder ben gegaan? Maar goed het is natuurlijk ook groot deel karakter.. We hebben hier trouwens ook een voorkeur van de ligging van het hoofdje EN ze ligt niet graag op haar zij (kom ik aan met mijn ik leg ze lekker op haar zij dan heb je geen last van voorkeurshoudingen, haha, ze vind het zelf niet prettig en wurmt net zolang tot ze terugligt (als ik haar niet vastleg uiteraard met een handdoekje ofzo) dus toch rug maar ze ligt graag met haar gezichtje naar 1 kant dus moet daar NU wel op gaan letten. Onze Miley heeft wel een klok in haar maag hoor om de 3 uur precies (soms zelfs op de minuut af!) ze drinkt nu 90 cc met 3 scheppen voeding, ze spuugt nog wel een beetje maar niet echt erg genoeg om iets mee te doen qua voeding, alleen rustig aan doen effe na het eten. Ze is alleen erg verkouden (lang leve het knuffelwerk van Dean) dus das dan extra lastig, mijn vader is even neusspray halen vandaag want die werkt op kantoor vandaag en moest toch naar de bank. Martin was gisteren om half 8 thuis en vanavond werd een latertje (geen idee hoe laat dus) vind ik nu wel effe wat minder, omdat de kraamzorg vandaag ook voor het laatst was) dus ben morgen helemaal alleen.. word wel effe heel stil als je er twee gewend bent in zo'n klein huisje.. ik had een fotocollage voor ze gemaakt als bedankje en ze wilden graag allebei een kaartje hebben want ze hebben een verzamelboekje hiervoor.. bij Dean keek ik niet echt graag terug op de kraamperiode en wilde zelfs zonder doen maar deze twee hebben mijn vertrouwen compleet hersteld! Was echt gezellig! Ik zal ze best wel even missen nog.. (okay dan toch nog een beetje kraamtranen want heb nu wel mijn keel volzitten) Wat ben je toch een softie als je net bevallen bent zeg.... pffff
dit heb ik trouwens aan mijn kraamverzorgsters gegeven als bedankje helaas konden we niets leuks halen dus maar even zo gedaan dat ze toch weten hoeveel ik heb genoten..
hey ik ben ook een maart mama maar ik kletsi hie veel liever mee!!! ik heb wel alles gelezen maar kan nu ff niet lekker reageren want julian ligt in de weg (P) tot straks!!
Nou Mupkuh, ik zou ook lekker hier mee blijven schrijven hoor! (tis toevallig wél het gezelligste topic van zp.....) Hier is net een mevrouw van het cb geweest, en dat was hard nodig hoor! Het werd de laatste twee dagen steeds moeilijker om Nienke netjes te laten slapen. Overdag veel wakker en 's nachts moest ze tussen ons in. Inbakeren heeft maar een dagje geholpen.. Ze wilde gewoon niet meer alleen slapen en steeds bij ons op schoot liggen. Als we haar dan lieten inslapen en slapend in haar bedje legde begon ze weer te krijsen. Nu hebben we dus samen met haar het eerste uurtje "laten huilen" erop zitten. Met om het kwartier even pakken en weer instoppen. Ze slaapt nu al anderhalf uur lekker door in haar wiegje boven. Héérlijk! De mevrouw van het cb vond het wel een pittige tante en zei dat het vast niet makkelijk zou worden allemaal, maar we gaan er maar gewoon voor. Ik kon er ook voor kiezen om de hele dag in een draagzak haar mee te nemen, maar dat vind ik zelf niet zo'n goed plan. We mogen nu ook wat omhoog met de voeding en hoeven wat dat betreft neit meer zo'n superstrakke regelmaat te houden, zolang de krampjes maar wegblijven... Ja, nou wordt ze natuurlijk weer wakker... zul je net zien!
Pfff heb de kachel op 25 graden gezet, omdat ik een foto van Elize moet maken voor het geboortekaartje, bloedheet hier, maar ze wordt maar niet wakker en mijn boob staat op knappen. Hier was de gehoortest trouwens niet helemaal goed, 1 oortje wel, de ander niet, dus ze komen deze week terug om nog een keer te doen. Maak me geen zorgen, ze reageert wel op onze stemmen enzo. Waren ze allebei niet goed, dan zou ik wel een beetje bezorgd zijn. Manlief neemt straks infacol mee, hopelijk kan Elize dan ook beter boeren. Zo zielig als ze het uitgilt van de pijn.
pientje: lekker warm bij jullie!!! maar ben wel benieuwd naar de foto dan!!!! en bij julian was het ook zo dat die vrouw bij het 2 e oortje 3x moest proberen...schijnbaar moeten ze heel stil liggen.... roxy: hoop dat het gaat helpen...en fijn dat cb je komt helpen met tips enzo...hoop voor je dat ze snel een goed ritme heeft en lekker in haar bedje wil slapen... imd: wat een mooie foto's van je gezin!!! vraggje van af wanneer mag een kindje in de draagzak van minimockey....ik vind het zo moeilijk omdat julian 4 weken te vroeg is......wat hij wel en niet mag/kan...
@Pientje.. lekker hoor, die verwarming omhoog met dit weer.. Succes.. @IMD.. ik herken zoo wat je omschrijft over de tijd na de geboorte van Dean.. Ik heb toen amper kunnen genieten van mijn meisje, het heeft echt heel lang geduurd voor ik me überhaupt haar moeder voelde.. Over 3 dagen zonder veel contact.. ik heb geen idee, wat dat betreft ging het bij mij bij beide kindjes hetzelfde; kind lanceren (oh nee, bevallen dus), vervolgens paar uurtjes bij me, dan ineens met donder en geweld naar de kinderafdeling/couveuse, en na 24 uur ongeveer weer terug. Maar Isabelle is ook een heel zelfstandig meisje, die af en toe een knuffel komt halen als ze het echt even nodig heeft. Quinten daarentegen wil het liefst de hele dag tegen me aanliggen.. Maar goed, ik zou het echt proberen, die B6. Ik weet niet of ik me daardoor zo goed voel, maar ik kreeg dat dringend advies, ivm CVS en HPU .. en aangezien jij ook CVS hebt... baat het niet, dan schaadt het niet zou ik zeggen.. @Maart/Aprilmamma's ... gewoon blijven meeschrijven hoor! We zijn toch allemaal aprilmamma's vanaf het begin, alleen zijn er sommige 'overlopers' naar maart .. Nee, wat ik bedoel, je deelt ca 9 maanden lief en leed met elkaar, en dan zou je ineens niet meer komen omdat je iets eerder bevallen bent dan gepland? [-X @Msroxy.. moeilijk hè, laten huilen? Maar je merkt het, meteen resultaat .. het is heel moeilijk, ik moest het bij Isabelle ook.. ik liet manlief even thuiszitten (die kon er beter tegen dan ik) en ik ging vervolgens een flink eind wandelen (op 'netbevallentempo') met de hond.. Heb haar 2 keer echt moeten laten huilen, daarna sliep ze redelijk makkelijk in. Tenzij ze darmkrampjes had maar ja, dan is er ook écht wat aan de hand.
Zo, ik kom me hier dan ook maar melden als trotse mama van mijn baby-boy! Ik heb eerst alle pagina's bijgelezen (lekker klusje ) en heb er al veel aan gehad! Prettig om ook over jullie ervaringen, onzekerheden en tips te lezen! Hier gaat alles goed. We zijn 2e Paasdag thuis gekomen uit het z'huis en proberen langzaamaan een ritme te vinden. Ik heb een stevige kraamtante, maar dat vind ik wel prettig. Onze baby-boy doet het supergoed. Hij woog bij de geboorte 2700 gram en is op 50 gram na alweer op zijn geboortegewicht. Hij slaapt veel en huilt weinig . Hij meldt zich ca. iedere 3 a 3,5 uur door een beetje te huilen en als we dan niet snel ingrijpen, door heeeeeel hard te gaan huilen. En hij huilt als we hem verschonen, want dat gedoe bij zijn beentjes vindt hij niets. Hij heeft nog niet echt een dag- en nachtritme, omdat ik nog bedrust moet houden en hij naast mij ligt in zijn wiegje. Het herstel na zo'n keizersnede, acute zwangershapsvergiftiging en een bloeduitstorting onder de ks, is me niet in de kouwe kleren gaan zitten. Ik ben echt heel erg moe en heb structureel hoofdpijn, maar dat komt ook door alle medicatie die ik in die week in het z'huis heb gehad (incl. 2 ruggenprikken, zucht). Het ritme is hier heel simpel: hij meldt zich, we verschonen, we voeden en leggen hem terug in de wieg en hij slaapt! Overdag proberen we hem na het voeden langer wakker te houden door te spelen en te knuffelen, maar dat wil hij vooral 's nachts, dus daar zijn we nu mee aan het werk. We hadden hier vooral een spenen-probleem, want hij dronk in het z'huis prima en thuis niet. We hebben dus de leverancier gebeld van de spenen uit het z'huis en mogen daar onze spenen bestellen (niet te koop in de winkel), dus erg blij. Ik heb de eerste lading al thuis........ =D>
@Kraamtijd: ik heb in het z'huis al de naaste familie en vrienden ontvangen en houd deze week, ook op advies van de verloskundige en de kraamzorg, de visite buiten de deur. Ik wil graag eerst zelf op krachten komen, genieten van mijn wondertje en samen met manlief een ritme vinden. Ik heb even geen behoefte aan mensen van buitenaf. Stom he? @Oppakken baby: in het z'huis pakte mijn eigen moeder nota bene zomaar de baby uit de wieg , zonder ook eerst haar handen e.d. te hebben gereinigd (in een z'huis nog wel). Ik was zo verbouwereerd! Later heb ik haar hierover gebeld, maar echt snappen doet ze het niet. Ze is zo overenthousiast (haar eerste kleinkind), dat ze wat claimerig is. Natuurlijk snap ik dat, maar ze moet ook onze regels snappen. Ze wilde deze week alweer twee keer langskomen (wonen op 1,5 uur rijden), want anders mist ze zoveel van hem. Ik heb haar gezegd liever niet, omdat we eerst zelf op orde moeten komen, maar dat ik het fijn zou vinden als ze dinsdag komen als manlief een dag op cursus is, dan kunnen ze me echt helpen. Met pijn en moeite heeft ze dat begrepen. Zucht, dat wordt nog wat. Maar als ik nu geen paal en perk stel, dan is straks het hek van de dam. Zo, dat waren mijn 1e reacties op hetgeen ik hier heb gelezen. Ik ga nu even naar mijn wondertje kijken. Zo verliefd op hem . Hebben jullie trouwens soms ook dat je even goed moet kijken in de wieg om te zien/horen of de baby nog ademt ? Onze boy slaapt soms zo diep, brrrrr. Maar ja, dat deed hij in de baarmoeder dus al *wondertje denkt terug aan al die fijne CTG's en is blij dat die tijd voorbij is!*
Rare vraag misschien, maar hoeveel sliep jullie baby toen hij/zij ongeveer een week oud was? Die van ons slaapt namelijk behoorlijk veel, op gisterochtend na dan, toen was meneer klaarwakker. Ik weet eigenlijk niet wat normaal is, anders morgen maar aan de kraamhulp vragen........ Anders wordt het zo'n ritme van slapen, verschonen, eten, slapen...... en wanneer mag ik dan knuffelen?!
Ik volg het ritme ook niet super de puper strak hoor. Zoals nu ligt hij bij me omdat hij zo verdrietig was.....maar probeer me wel goed aan het wakker worden-verschonen-voeden-kuffelen-box-slapen te houden, Senne heeft dat echt nodig! Hm lastig een wondertje....maar ik zou hem na het voeden lekker knuffelen hoor. Hij wordt straks vanzelf wat wakkerder. Kun je nu een beetje herstellen en genieten? En superknap dat je zo duidelijk tegen je moeder bent geweest echt! IMD vitamine B's staan er idd om bekend dat ze energie geven en de stemming bevorderd. Ten tijde van mijn depressie ooit had ik een B12 tekort, toen ik dat per injectie kreeg voelde ik me een stuk beter! Fijn dat jullie hier blijven meeschrijven!
@eenwondertje.. Welkom hier en nog gefeliciteerd! Lekker rustig aan doen, fijn dat je kraamhulp een 'stevige tante' is. Rust nemen is heel belangrijk.. en je moeder.. tsja, mijn moeder is er zo één die niet in de weg zit, pakt haar eigen spullen wel en helpt ook.. Maar is hier ook kind aan huis en dochterlief is gek op haar, dus hier is ze van harte welkom. Mijn schoonmoeder daarentegen.. pff.. die mag wat mij betreft 1x in de maand (jaar) komen, die kan ik echt niet om me heen verdragen.. Over slapen.. Quinten slaapt over het algemeen ook nog veel (bijna 2 weken oud nu). Normaal is hij rond een voeding zo ongeveer een half uur á drie kwartier wakker, de rest slaapt hij. Alleen laat op de avond wil hij nog wel eens een beetje modderen met krampjes en snotneusjes, waardoor hij soms tussen twee voedingen bijna geen slaap krijgt..
Hey meiden, jullie zijn al lekker aan de klets zie ik In het 'te bevallen' topic wordt het langzaamaan steeds stiller.... Geniet van jullie wondertjes, het gaat allemaal al zoooo snel. Het is cliché, ik weet het!
ja weet ik ik krijg regelmatig vit B12 spuiten omdat ik deze vitamine niet uit eten kan halen. Oja even mijn geboortebord showen (gemaakt door mijn zusje en moeder)