Goedemorgen! Hier weer van 2330 tot 7:15 geslapen. Na FV heb ik haar in haar eigen bedje gelegd, voor het eerst .ze heeft naast rondgekeken ook eventjes geslapen! Dus wij lekker om 9:15 eruit Maar dan bedenkt ze zich ineens IK MOET OOK WEER ETEN!!! Maar ik moet het nog 10 min opwarmen (mamamelk uit koelkast) wordt NIET opprijsgesteld! Tjee wat kan dat meisje krijsen dan @Jodie : Heel goed, dat je hulp inroept! Je het grote bad, ben ik ook met haar geweest zo leuk! Ook de bubbels aangezet, ook leuk! Zo hier ook een hele vieze gele smurrie broek .en voor het eerst rook ik het aan haar (best trotse mama hihi ik ben trots dat ik haar poepluier rook, ik word echt zon mama) en vond het meer stinken dan normaal . @Eefje : Schatjes hoor Eefje ..ik kan me voorstellen dat je niet lang boos kan blijven als ze s morgens vroeg aan je bed staan @MiniUs : Ja ik ga het in ieder geval proberen, komende week. Veel kolven, en hopen dat het meer wordt. Ook komt ze dinsdag kijken of Djemi wel goed drinkt . @Leonie : Echt fijn dat het beter met je gaat! Straks wel weer rustig aan beginnen met wat doen he?
JA hele vieze stinksmurrie poep, erg onrustig drinken (slaan met de armpjes, bewegen enz.) scheetjes laten. Ik weet niet wat er met hem is, maar vind het niet zo leuk....
goeiemorgen allemaal bedankt voor de reacties had gister iets van 40 cc gekolft.. en mijn moeder paste gisteravond op.. ik zei als ie honger krijgt geef je dat alvast maar en dan kom ik eraan. ik had rond kwart over 7 opgebeld hoe het ging.. nou ging goed zei ze.. hij ligt te slapen maar net daarna was ie dus wakker geworden en mijn moeder was vergeten te bellen kom ik om kwart voor 8 thuis had ze hem dus het flesje met 40 cc gegeven.. hij had het binnen notime op zie m'n moeder nou weten we dat ook weer hij wil graag een flesje met mamma melk nou vannochtend maar weer proberen te kolven! heb in 20 min 150 cc geklolft =D> =D> hoop dat er nog wat in gebleven is voor straks als meneertje weer komt, ze voelen zo leeg aan nu mijn borsten ooo gister avond na het voeden had ik hem in zijn puckababy gestopt en nog effe lekker tegen me aan.. en hij viel bijna in slaap dus ik leg hem neer.. normaal is ie dan weer klaar wakker en kan ik een half uur met zijn speen in de weer gaan voordat ie in slaap valt (heb geen zin in huilen 's avonds) maar nu viel ie na 1x de speen erindoen in slaap =D> =D> en toen hebben pappa en mamma het best gezellig gehad =P~ 8) oo ja.. gister zei mijn moeder dat ie eng deed met zijn handen en dat ze dat nog nooit gezien had bij baby's hij kan zijn handen niet stil houden en slaat die dus continu heen en weer als ie wakker is.. ik ben het gewend.. maar mijn moeder had het nog nooit gezien zei ze.. ik zei ook waarom denk je dat ie in de pucka baby slaapt in bed.. anders houd ie zichzelf continu wakker..
Hier lekker nachtje gehad. 00.00-7.30 uur. En mannetje ook weer 4 dagen thuis, gezellig! Mupkuh, hoe gaat het met jou en Vanisha?
@coto ja "zo'n" mama hihi ik ben ook zo erg dat ik na een periode van ziekzijn van dean (veel diaree, tijdelijk lactose intolerant) dat ik vaak nog in zijn luier "moet" kijken hoe "het" eruit ziet hahahaha (mensen zouden je gek verklaren maar weten hoe je kind zijn poep eruit ziet, ruikt e.d. HAHA NIET PROEVEN kan wel heel belangrijk zijn, je merkt namelijk daar veel aan (of er tandjes aankomen, of de voeding goed gaat e.d.) dus je doet het automatisch toch (tenminste ik wel) Vanmorgen had Miley haar poep ook "verzameld" en alles kwam er in 1 keer uit, alles onder natuurlijk. Maar goed ik heb nog altijd liever haar gele smurrie als dat van Dean (DAS echt goor!) Ik moet even klagen over het KDV van Dean hoor ik baal er zo van de laatste tijd, hij wil gewoon er niet naartoe, hij vind het vreselijk, hij begint al keihard te huilen als we de auto moeten uitstappen en dan het paadje ernaartoe moeten we hem echt slepen, en als ik hem optil is het slaan, schoppen, bijten noem maar op.. dan binnen is nog erger en bij weggaan is ie compleet met rood gezicht aan het gek worden. Ik weet niet wat er precies is gebeurd maar dit is al een tijdje nu zo, het begon alleen met licht huilen en elke keer word het nu erger. We hebben al geprobeerd dat iemand anders hem wegbracht, mijn man, ik uiteraard, even daar blijven om hem op zijn gemak te stellen helpt niet, meteen weggaan zonder wat te zeggen ook niet.. Maar DAARNAAST heb ik nu al meerdere keren gehad dat ik hem terugkreeg helemaal onder de poep (volle luier en bij zijn benen en rug enzo) en die is niet van de laatste 5 minuten zal ik je zeggen (dean krijgt pas rode billen als ie echt lang erin zit bv een half uur ofzo) ik vind dat helemaal niet netjes dat ze hem zo laten lopen ik snap ook wel dat het niet binnen 5 minuten verschoond kan worden maar een kind (tenminste de mijne) krijgt niet zomaar uitslag terwijl ie dat normaal NOOIT heeft. Ook doen ze hem steeds te kleine luiers aan terwijl ik heb gezegd dat ie echt 6 nodig heeft (ipv maatje 5) die gebruiken wij thuis ook. Vorige keer was mijn zusje daar om dean op te halen en toen was er een kindje boos aan het doen dus ze zet hem hard neer op de bank en hij valt tegen de muur met zijn koppie aan dus kind huilen natuurlijk en zegt ze tegen hem; wat doe je nou, dus mijn zusje die zegt heel nuchter en bot; ja jij gooit hem met zijn harses tegen de muur aan nogal wiedes dat ie huilt, de leidster zei niets terug, een andere keer sloeg een kindje een ander kindje en zegt een andere leidster weer (nadat het kindje kwam huilen bij haar) dat het kindje hem maar terug moest slaan en zeggen dat ie het niet leuk vond (en ze deed voor hoe je dat dan deed, zachtjes dat wel) maar ik ben het daar helemaal niet mee eens, dean mag van mij niet zomaar slaan en vind het niet normaal dat slaan daar als normaal word gezien. Kijk ik ben echt niet tegen een licht tikje op de handen (maar dan doe ik dan wel zelf geen vreemde) als ie bv bijna aan iets heets zit ofzo echt als schrikeffect zeg maar..) op deze manier wil ik hem eigenlijk niet meer wegbrengen het is voor de fun want ik zit gewoon thuis (okay ik werk wel maar het MOET niet echt dat hij weg gaat) ik vond het altijd even leuk voor hem spelen en even niet op dat saaie kantoor (waar ie steeds nee te horen krijgt dat dingen niet mogen) IEMAND TIPS?? Nou ik denk dat ik qua Miley wel kan zeggen dat het geen toeval meer is dat ze doorslaapt (die gedachte houd ik nu al weken aan en verwacht elke nacht dat ze komt maar ze komt nooit (effe afkloppen haha) gisteren ook weer om 9 uur naar bed en ze kwam vanmorgen om 06.30 uur en toen weer om 11 uur en nu ligt ze alweer twee uur (bijna saai haha) MAAR ben lekker in mijn huisje bezig, Martin is aan het schilderen bij mijn ouders thuis samen met mijn vader daar komen ze normaal nooit aan toe met al dat gewerk dus even met zijn tweeen aanpoten dan kan het weer ertegen aan.. En mijn moeder en zusje hebben Dean lekker meegenomen naar de thermen in arcen (lekker warm zwemmen) ik had op zich ook wel even lekker willen gaan zwemmen (heb spierpijn van de wii haha) en daarna gingen ze naar de mcdonalds dus die heeft DE middag van zijn leven hihi (slaapt hij straks weer lekker en thuis is ook maar saai) Ik zit helemaal onder puisten trouwens (ben net weer een tiener) zal blij zijn als ik die hormonen weer een beetje uit mijn systeem heb scheelt bij mij enorm..
Hoi IMD Dat verhaal over Dean die niet naar het KDV wil, klinkt toch wel vreemd. Ik heb natuurlijk niet zoveel ervaring met kleine kinderen maar volgens mij als kinderen echt ergens niet willen zijn ze dat zo kenbaar maken. Meestal dan (erger zou zijn als ze het niet naar de zin hebben maar niks laten merken denk ik). Maar het is wel lastig om er achter te komen wat. Ik denk wel dat je het serieus moet nemen. Dan merkt hij ook dat er iets aan gedaan wordt... Kan je niet met andere ouders gaan praten, hoe die het ervaren? En misschien het hele gebeuren voorleggen aan de leidinggevende daar? Misschien dat die iets gemerkt heeft? Het is wel lastig zeg, dat Dean het niet goed kan vertellen.... Sterkte ermee!
zoo IMD dat lijkt me niet leuk nee.. krijg een beetje het gevoel of ze daar niet alles volgens het boekje doen. ik weet niet of dean al kan praten.. heb je hem het al gevraagd waarom hij het niet leuk vind?? en net wat coto zegt vraag het het eens aan andere ouders of hun kinderen het ookzo zo meemaken?!?!
@IMD: Pardon???? Een peuter laten zien hoe hij/zij een ander kindje terug moet slaan?? Is ze wel helemaal lekker?? Dat mag je absoluut niet tolereren hoor!!! Ik zou die desbetreffende leidster daar zeker op aan spreken..Ook betreft de volle poepluier..Het hoort er voor hun nou wel eenmaal bij om de kindjes te verschonen...En idd met andere ouders praten..Wat hun ervaringen en belevingen zijn..Niks mis mee hoor!!
Jeetje IMD wat klinkt dat rot op het kdv....Nu kan het natuurlijk in een eenkennigheidsfase zo zijn dat ie sowieso nergens naartoe wil? Ik zou toch wel aangeven dat je je zorgen maakt en idd eens bij andere ouders peilen? Als je er al geen goed gevoel bij blijft houden zou ik zeker overwegen om ermee te stoppen. Dan kan je altijd nog een peuterspeelzaal overwegen als je hem wel de tijd met de kinjes wilt geven. En dan heb jij alsnog even je handen vrij. Pukkels: hier niet, maar wel wéer eczeem in mn gezicht, net als aan het begin van de zwangerschap. Irritant allemaal he? Ben ook blij als de hormonen weer op orde zijn..... Eefje, voeden in het openbaar is idd nog wel te doen als je een rustig plekkie kan opzoeken. Het lukt ook best wel om het discreet te doen..... En qua spugen, thanks, dat is idd ook zo "(slokdarm). En ik heb ook wel het idee dat ie zich echt helemaal voltankt, tot ie echt nokkievol zit! Drinkt Sam ook nog zo vaak? Hoe is het je spruw? ik had gelezen dat je er iets voor besteld had? Leonie, jij bent wel even druk geweest met reageren, haha! Fijn dat het qua bloeden de goede kant op lijkt te gaan. Denk goed aan jezelf!
Ja Sam drinkt nog steeds vaak..ik hou niet bij hoe vaak..doe het lekker op aanvraag..Spruw gaat beter..bijna weg zelfs..had er een thee voor besteld..met een wattenstokje ga ik zijn mondje daar mee langs..en mijn tepels dep ik met een watje.werkt super.
Effe vlug, ik heb denk ik welgeteld vijf minuten mijn handen vrij nu, en het is zo weer flessentijd. IMD, ik vind dat kdv als een nachtmerrie klinken. Het komt zelfs over alsof de leidsters niet gediplomeerd zijn, want een gediplomeerde weet perfect hoe je mep-situaties kan omzeilen zonder hetzelfde geweld toe te passen. En die poep! Jemig! Nee, ik zou me daar ook niet lekker bij voelen. Sterker, ik zou mijn kinderen er voor geen goud nog heen brengen... Ik denk heel sterk aan reflux hier. Vandaag en gisteren was het toch weer raak, veel huilen, gisteren twee keer gespuugd waarvan een keer VOOR de voeding (zure meuk met melkklonten, gadver!). Vandaag onrustig, slecht slapen en veel slikken. Het mondje ruikt zuur en er komt gewoon regelmatig wat omhoog, waarna het krijsen is geblazen. Nou sorry, ik heb dan geen betwetende arts nodig die me met een kluitje in het riet stuurt, ik zie zo ook wel wat er aan de hand is! Dus ik ga morgen even naar de huisarts, ik denk dat ik daar de meeste kans heb op een serieuze behandeling. CB zie ik niet zitten, en de kinderarts zit vol tot ergens in juni. Dus huisarts it is. Op zich gaat het nu goed met extra JBPM, maar ik hoop dat er ook nog iets gedaan kan worden aan het zuurbranden. En een osteophaat gaan we ook maar eens bezoeken. Ik verwacht geen wonderen maar wellicht biedt het de kans dat het iets verlichting geeft. En dan kan die ander gelijk mee voor de voorkeurshouding. Nu ligt meneertje in het voedingskussen in de box, niet helemaal happy maar iig niet krijsend. Arm kind...
ja ik heb er helemaal geen goed gevoel bij dus heb met martin overlegd dat we gewoon beginnen met praten met de leidsters, ik snap het niet want hij HAD het wel goed naar zijn zin tot ik denk 3-4 maanden geleden ofzo toen begon het met een beetje huilen als we weggingen en dat is steeds erger geworden, dean kan nog helemaal niet praten (ja een paar woordjes daar loopt ie wat mee "achter" ) Dean is ook helemaal niet eenkennig ofzo hij vind iedereen die hier komt lief en overal waar ik met hem ga is ie altijd vrolijk en loopt zo naar iedereen toe (das weleens lastig maar goed das gewoon kwestie van goed opletten) Hij gaat ook gewoon bv met een niet zo bekende makkelijk even mee, ik was pas met een kennis die hij nog niet zo vaak heeft gezien en ging zo met haar mee en vond het keigezellig dus zo'n fase (wat ik eerst ook dacht) is het denk ik niet, het zit DAAR gewoon echt verkeerd.. ik breng hem voorlopig even niet totday er gepraat is maar eigenlijk zie ik dat niet meer zo zitten...gewoon voor mn gevoel zeg maar.. voel me zo shit hierom...vooral omdat ik het deed voor de leuk voor hem..en als er iets gebeurd zoals volle luier ja dan kan een KEER gebeuren natuurlijk maar het blijft nu en nu het is ook geen fase vooral omdat ie thuis bij ons eigenlijk heel lief is (als ie terugkomt van KDV is ie ook altijd heel boos en veel slaan enzo maar daarnaast superschatje!) Zoiezo vinden jullie sommige regels/opvoedkundige dingen dus ook belachelijk (soms ga je wel eens twijfelen en omdat ik wist dat hier meer moeders waren met oudere kindjes dacht ik even checken of ik gek ben..) ja met andere ouders praten is ook een optie maar die ken ik helemaal niet (zie ze ook amper) ik breng dean maar 2 middagen dus das is ook heel weinig.. Miley heeft trouwens geslapen tot half 3 (kom gewoon helemaal niet uit met mijn flessenaantal hahaha zit echt nu tussen de 4 en 5 flessen in)
Ik tel hier de voedingen ook niet....zover kan ik niet tellen Heerlijk he, lekker op vraag voeden!? Wat voor een thee gebruikte je? Ik had hier via de HA Daktarin zalf, wat een smurrie.....ik wist niet dat er ook iets van thee hielp, anders had ik dat geprobeerd denk ik. Het lijkt nu over, hopelijk blijft het hier ook weg! Imd, als je al zegt dat ie daar verkeerd zit, zou ik er lekker mee stoppen en evt kijken naar een alternatief. Leuk, zo'n allemansvriendje....hier is Tim dat ook. Zo schattig en wat kunnen ze charmant doen tegen vreemden....
Hier ook een slaapkopje vandaag. Vannacht heeft ze het ook super gedaan, om 20u fles gegeven na het badje, om 23u30 wakker gemaakt voor een voeding, daarna kwam ze pas terug om 4u30 en nadien om 8u30! dus vind het heel flink van haar. Toen is ze een tweetal uurtjes wakker geweest en sindsdien slaapt ze weer heerlijk, alleen om 1uur heeft ze haar fles gedronken maar echt wakker is ze niet geweest Ook Rhune is nog eens een keertje slapen (wilde de laatste week geen dut meer doen s'middags) dus ik heb effe rust! Zalig Imd: denk toch ook dat er echt wat aan de hand is op het kdv als ik je verhaal zo lees! zou ook helemaal niet akkoord gaan met de aanpak van die leidsters! Wij mogen 4 juni gaan kennis maken in het klasje waar Rhune in september naar toe zal gaan! Vind het echt wel spannend! Benieuwd hoe ik me ga voelen op 1 september als ik hem moet daarlaten! Heb hem namelijk altijd bij me gehad! Denk bij mama misschien meer traantjes dan bij Rhune zelf! Dat hoop ik althans want dan weet ik dat hij het er naar zijn zin heeft. Leonie: wat fijn dat het bloeden is gestopt en je je beter voelt! doe het lekker rustig aan Spekkie: vervelend die reflux en zielig voor je zoontje want is denk ik echt wel pijnlijk. geloof wel dat je er een middel kan tegen krijgen hoor dat het niet meer zo zuur voor hem is. hoop dat hij snel geholpen word!
dean was net terug van het zwemmen en mcdonalds hij is helemaal kapot dus recht effe naar bed (anders eet ie vanavond niet) hij vond het zo leuk hij had vlinders om zijn armen gekregen en deed echt proberen te zwemmen en van de kant afspringen...
Sylvie, is dat klasje voor Rhune dan iets als wat hier de peuterspeelzaal is? Dus gewoon 2 dagdelen 'spelen' met andere kindjes enzo? Tim gaat ook nu een paar weken, vindt het helemaal geweldig! Maar ik voelde me wel 'kaal' toen ik daar de eerste keer weer wegliep zonder kind Imd, leuk dat Dean et zo leuk heeft gehad. Zwemmen maakt meestal erg moe. Wat een lekkere slaperdjes hebben jullie. Lukas is echt wel vrij veel wakker en slaapt eigenlijk overdags maar 1 slaap van een uur of 2, de rest zijn allemaal kortere slaapjes. Zal zijn ´ritme´ wel zijn.....
ik ga maandag even bellen voor de peuterspeelzaal hier wanneer dean daar terrecht zou kunnen (vanaf zijn 2e natuurlijk) hij is 29 augustus geboren dus kan misschien na de zomervakantie, de vorige keer dat ik belde hadden ze geen wachtlijsten in ons dorp maar effe afwachten....
@MiniUs: Die thee heetau D'arco. (van Jacob Hooy) Ik heb t niet zo op chemische goedjes..helemaal niet bij baby's..Zodoende kwamen we na ff googelen hierop uit.
Hoi, Ff een paar dagen niet meegeschreven...zal nu weer een beetje proberen bij te houden. hier alles goed, nog steeds een belachelijk makkelijke baby die belachelijk snel groeit! Hij zit nu een week in maat 62 en daar gaat nu ook al het eerste pakje weer de doos in Hij gaat sneller dan zn broer, die met nog geen 2 al in maat 98/104 zit! Wat gaat dit worden....2.50m? Ben benieuwd het cb komt woensdag langs, gaan ze hem voor het eerst meten. Hoe is het nu met jou Leonie? ( k kan ook teruglezen, maar zoveel tijd heb ik nu niet )