April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Ha Amom,

wat groeit hij hard zeg! Fijn dat hij het zo goed doet!
    Hoe gaat het verder met jou?

Hier gaat het steeds wat beter. Het bloeden is bijna gestopt en sinds lange tijd is mijn bloeddruk nu ook goed. Nu zo houden [-o<
    HB is niet meer getest, over tijdje weer.
    Moet nu nog bijna week in bed blijven en aansterken.
    In bed voel ik me heel sterk en energiek maar als ik even naar kleine meisjes'kamer loop dan ben ik al doodmoe. Dus alle conditie (was nog niet zoveel :( ) die ik had opgebouwd ben ik ook weer kwijt. Maar ja, komt goed!
    Lief dat je ernaar vraagt!

2. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @Minius: Bij ons is dat echt al naar school, het kleuterklasje, vanaf 2jaar en half. Ze kunnen dus als je wil dadelijk ganse dagen naar school (behalve woensdag is hier altijd maar een halve dag) maar ik ga Rhune alleen in de voormiddag laten gaan voorlopig. Wat bedoel je met 2 dagdelen? Hier leren ze in het kleuterklasje al wat dingen maar vooral ook spelen natuurlijk. Daarom is het bij ons ook belangrijk dat kindjes vanaf 2half zindelijk zijn want dan ‘moeten’ ze naar school.
    @amom: Hier ook maatje 62 soms maar dat is vooral nog veel te groot, maatje 56 past nu heel juist.

3. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    hoi,

KDV: ik lees dat veel kindje een puckababy doek hebben of ingebakend worden....houd er rekening mee dat dit niet op alle kinder dagverblijven mogen als ze daar dadelijk heen gaan....misschien even informeren voordat het te laat is met afbouwen...

Imd: over jou kdv...fijne leidster zijn het niet ech blijkt! en ik denk dat ze dan een ander vak hadden moeten kiezen om kinderen aan te leren dat slaan een goede oplossing is om je sociaal uit te drukken!!!! kinderen die slaan kunnen zich niet non verbaal uit drukken en moet je uit leggen dat praten een betere oplossing is! ook bij kinderen van 2 kan je het uitleggen!!!!! Maar goed...zou het misschien kunnen dat Dean het een beetje ziet als wegbrengen van huis.....uhhh ik bedoel....dat jij lekker met miley thuis bent en hij daar is en niet meedoet aan het gezin....dit zie je vaker....en als hij het daar al niet zo naar zijn zin heeft dit erger is? En die luiers en zo gewoon zeggen!!!! Wij verschonen kinderen altijd een keer extra voordat ze naar huis gaan....misschien is het onderling niet goed geregeld en denken ze van elkaar dat ze hem verschoond hebben....? Nou veel succes!!!

Coto...misschien een tip je mag borstvoeding opwarmen in de magnatron(wist ik ook niet) op een zo laag mogleijk watt.....onder de 500 meen ik....en dan ben ik in 1 min klaar.....als ik ergens anders ben onder de hete kraan alleen ben ik zo lang bezig! hihi

nou ik ga slapen want julian slaapt al! hier alles goed....morgen weer wegen ben benieuwd!
    de gastouder is goed gekeurd!!!! dus daar gaat hij 2 uurtjes voor 3dagen per week heen!

doeg slaap lekker alle!!!

4. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@Leonie Fijn dat het bloeden bijna gestopt is en je nu langzaam aan opknapt. Zo he! Moe worden van even naar een andere kamer lopen! En weten ze nu ook of het kwam door het duwen en trekken ivm placenta?

@IMD zo ik lees net je verhaal over de kdv, bah niet normaal zeg. Hopen dat je gauw een plekje bij de psz kan krijgen! Want klinkt niet echt als fun die kdv :(

5. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    LYNN : De meningen zijn erg verdeeld over opwarmen in de magnetron....ze weten niet wat die stralen met de alle ingredienten van de melk doet, dus ik doe het maar niet. ze moet maar even wachten...hihi is goed voor d'r. hoewel babies dat natuurlijk echt niet snappen....
    ik ga slapen! ik hoop zij ook!

6. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    hey coto....ik snap je.....maar ze hebben mij erin het ziekenhuis ervan verzekert dat het absoluut geen kwaad kan zolang het maar op een lage watt is en niet warmer dan kamertemp

maar iedereen moet het voorzich natuurlijk weten...en heb even ge googld en de meningen zijn verdeelt.....en las zolang je het niet te warm maakt (wetenschappelijk onderzoek) kan het niet veel kwaad.....en julian krijgt 1x per 2 dagen de fles uit de magnatron.....

7. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    he goeiemorgen!
    hoe lang en op hoeveel watt (% van welk maximaal vermogen) doe jij het verwarmen?
    ik zit heel alleen te kolven...snik....

8. synove

synove Actief lid

16 aug 2008
    257
    0
    0
    Lang niet gereageerd :oops:.

@IMD: Direct gaan praten en een desnoods een klacht indienen bij de directie van dat KdV en Dean daar weghalen! Bij mij gaan er dan alarmbellen rinkelen als ik je bericht lees over wat er allemaal voorvalt daar. Dat is toch niet normaal meer! Zo zit je toch ook niet lekker op je gemak thuis.

Wat een super mooie taart heb je laten maken zeg! Echt een PLAATJE!!

Ik kolf trouwens nu af en geef het met de fles. Als Vittoria meer wil dan krijgt ze FV erbij.
    Dat gaat tot nu toe heel goed.

9. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Oh, echt al zoveel naar school? Jeetje! Hier is de peuterspeelzaal vanaf 2 jaar en dan mogen ze bijvoorbeeld 2 ochtenden (2 dagdelen, dus 2 ochtenden of middagen. Dagdeel duurt maar 2 en een half uur). En dan is dit echt vrijwillig. Moet dus nog niet, het moet pas vanaf 4 jr en dan gaan ze naar de kleuterschool.
    Grappig dat dit zo verschilt!

Ik ga zo eens even wat mt 56 opruimen, en de 62 in de kast installeren, niet normaal zoals het joekeltje groeit.

Eefje, thanks voor de naam van het spruw spul!

Lynn, fijn dat je de gastouder goedgekeurd hebt ;) Weer een zorg minder!

Oh en een vraag voor de mama's met een schommels: hoe bevallen de schommels en welke hebben jullie? Het lijkt me toch wel wat.... Is al eens eerder over gesproken, maar zie het maar eens terug te vinden....

10. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    MiniUs, ik heb een FisherPrice schommel, de kleine Jungle uitvoering. Ik vind hem super. De Graco kwam iets degelijker over maar die vond ik zo lelijk :oops:

Straks om 14:00 naar de dokter met baby 2. Hij blijft veel last houden, vooral in de ochtend. Hij hangt nu lekker te slapen in de buikdrager, neerleggen is geen optie :( Ik hoop echt van harte dat ik serieus genomen wordt, anders zet ik de praktijk op stelten :evil:

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @lynn; hij begon al in mijn zwangerschap dus toen Miley er nog niet was en voorheen vond ie dat wel gewoon leuk, ik weet wel dat er een vaste leidster zwanger is en ook minder werkt.

Jemig wat is het irritant van dit forum zeg nu moeten we weer het forum missen, niets werkt normaa pfffff maar goed even volhouden dan krijgen we weer een goedwerkend gezellig forum! Ze doen hard hun best moeten we maar denken..

Hier weer een heerlijke nacht, alleen had ik veel spierpijn dus doe effe een dagje rustig aan.....

12. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    SPEKKIE: Succes straks bij de dokter!! En idd laat je niet afpoeieren..
    Hou je ons op de hoogte..

AMOM:Hoe gaat het?? Al lekker gesetteld?? Enne...jeej..allemensen wat groeit hij zeg :confused: En zn broer met nog geen 2 in 98/104 :confused: Noa is 3 en een half en zit nu in 104/110 en zij is zelfs groot voor haar leeftijd.. :) Dat wordt idd misschien wel 2.50 M!! :D

Wij hebben deze schommel:

Len heeft er ook heerlijk in gelegen..Nu ligt Sam er graag in..Lijkt me zelf ook wel lekker.. :)

Straks op verjaardag van mn schoonvader..Hij is 60 vandaag!!
    Schoonmoeder haalt me op met de 3 kids..Hubbie is werken..Wish me luck!! ;)

13. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    coto...hij gaat op 90 watt en dan duurt het 1:30 sec.....maar hij kan ook op 275 watt een dan gaat het wat sneller en hij moet volgend mij onder de 500 watt blijven.....en hij mag niet te heet worden dan gaan de vitamines en de andere dingen kapot.....dus hij moet onder de 35 graden blijven....

imd...okeej...is wel jammer als dean het niet leuk heeft....dan zou ik ook voor de psz gaan kiezen daar gaan ze toch iets meer in op samen spelen en voorbereiding op school!

wij hebben de fisher price aqua schommel

hier weer gewogen:
    hij woog vandaag 5000 gram en is 58cm...en heeft alles al bijna ingehaald want hier houden ze geen rekening met zijn 4 weken te vroeg geboren zijn!
    hier zijn tabel:

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee dit is een supertabel als je weet dat ie 4 weken te vroeg geboren is! en mooi in een lijn dus niets extreems ofzo.. is gewoon een lekker babymanneke die niets te klein is..

ik had vandaag zo'n leuk kado pakket gehad van alle meiden van mijn andere forum (we zamelen dan altijd met zijn allen geld in en halen dan wat leuks, als ze bv jarig zijn, de kids jarig zijn, gaan trouwen of zoals nu in mijn geval een kindje hebben gekregen) en das zo leuk!! meeste van hun zie ik ook wel regelmatig live dus dat scheelt wel...

Een heel mooi wit jurkje van feetje en een stoere spijkerjurk, een roze shirtje met bambi erop, sokje, rompertjes, 2 knuffels en een speeltje en een zelfgemaakte my little pony met haar naam, geboortedatum en schildering erop echt megapakket dus! zo leuk!

15. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Ben bij het CB weze wegen. Ze woog nu 4500 gram! Ze is dus 385 gram in 1 week aangekomen! Is best veel eigenlijk?
    Maar in 6 weken dus 1300 gram, wat wel normaal is toch?
    En ze is nu 54 cm….dus nog best klein…

@lynn : thanx ik ga het proberen! Ik had het op het CB ook nog gevraagd, maar daar was zo’n stagiere dus die durfde het ook niet te zeggen..Mooie curve!

16. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    @Coto - lekker dat ze de afgelopen week zo goed gegroeid is! en die 1300 gram is idd best normaal, ze zeiden vanochtend bij het CB dat 100 a 200 gram per week gemiddeld is. Je meisje doet het dus goed!

@imd - niet fijn als je Dean zo naar het KDV moet brengen! Zou het toch eens ter sprake brengen daar met één van de leidinggevenden. En wat heb je een leuk pakket gekregen zeg!

@lynnmvjulian - hoe kom je aan die mooie tabel? :) en wat doet ie het goed zeg! en dat met 4 weken te vroeg geboren, lekker gevoel zeker?

@spekkie - en, praktijk op stelten gezet? ;) Gaat 't al wat beter?

@leonie - fijn dat het steeds beter gaat! Ben je er trouwens uit gekomen met het afkolven? (jij had daar toch een paar vragen over? of ben ik in de war met iemand anders? :oops: )

@amom - groeit als kool dus! :)

ehhh rest vergeten, sorry!

Vanochtend voor 't eerst naar het CB geweest en wat denk je? meneer weegt al 5180 gram! (bij de geboorte woog hij 4340 en was afgevallen naar 3910) en dat allemaal op mama's melk! *mama helemaal trots*
    Verder was alles helemaal goed, tilt zn hoofdje al op als ie op de buik ligt en volgde de arts al helemaal met z'n oogjes..mama bijna weer tranen in de ogen, zo trots! hihi
    We moesten 'em trouwens vanochtend wakker maken voor zn voeding! (anders kwamen we te laat bij het CB). Hij kwam vanacht om 1:45 en om half 8 hebben we hem maar wakker gemaakt....lekker even bijgeslapen, heerlijk!

het clustervoeden is gelukkig weer over =D>

vraagje over dagritueel:
    ik hanteer het slapen-wakker worden-verschonen-voeden-knuffelen-spelen-slapen principe, (volgens mij net als zoveel hier ;)) maar leggen jullie de kleine dan elke keer weer boven in bed te slapen? en doen jullie bij elk slaapje dan een ritueel?
    onze zoon slaapt best veel en om 'em nou elke keer weer boven in bed te leggen... (doe ik 's middags en 's avonds uiteraard wel, maar de rest beneden in de kinderwagen)

17. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Nou, ik heb niks op stelten hoeven te zetten. Huisarts was vol begrip, heeft vooral veel geluisterd en door gevraagd en gelijk overleg met de kinderarts gepleegd. Maandag moeten we naar het ziekenhuis om uit te sluiten dat het niet om pylorushypertrophie gaat (dewatteh?) en het echt een 'simpele' reflux is. Ik ben echt superblij dat ik meteen serieus genomen werd!

Vandaag gaat het zo-zo. Veel onrust en veel pijn, maar geen hele zwembaden gespuugd, dus da's goed.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @indy je kan zo'n overzichtje van je beebiesite afhalen en plaatsen als een plaatje (dan word ie ook automatisch bijgewerkt)

@spekkie fijn dat je zo serieus genomen werd is wel zo prettig!!

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik leg Miley altijd in haar eigen kamer of dat nu overdag of snachts is het moet duidelijk zijn dat beneden wakker is en boven slapen (of in ons geval allebei beneden haha maar wel duidelijk dat slaapkamer voor slapen is en niet in de box enzo, ja wandelwagen laten slapen ik zie ze gewoon liever in bed das duidelijk en hoef ik straks niets "af te bouwen"

20. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    spekkie fijn dat je meteen serieus word genomen....! en das dan wel spannend of niet?

over het spelen slapen enzo....het is wel dat ritme....julian slaapt of in zijn wieg of in de wandelwagen.....en in slaap vallen doet hij zoiezo overal! zonder huilen...in de box slaapt hij niet.....ook al zou ik het bv misschien willen dan doet hij het toch niet! en over in slaap vallen, net als nu heeft hij zijn laatste fles gehad....dan buikt hij lekker op zijn buik uit op mijn buik....haha dat zijn veel buiken en ligt hij al te slapen......moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal niet zo nou neem......maar dat is echt omdat julian een hele makkelijke is.....als ik merk dat hij het allemaal niet aan zou kunnen dan zou ik meteen weer precies aan gaan houden......!

indy....cool he mama melk....ik sta er ook elke keer verstelt van dat julian zo goed groeit op mij! en over de curve...dat heeft imd laten zien....ik heb zo'n babysite voor de curve en die kan je opslaan op je comp en in je album zetten!

hier opzoek naar een nieuwe auto.......

Deel Deze Pagina