April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    HIhihihihi wat een suoer super leuk en mooi origineel bord zeg!

IMD jij had het laatst over bloedden he, je bloedde al bijna niet meee. Weet jij (of iemand anders) hoelang je ongeveer bloed, of mag bloeden? En is het normaal dat er buiten bloed gore afscheiding uitkomt? Bah ik voel me zo vies en A-vrouwelijk.
    Wanneer zou ik weer in bad mogen?

2. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo,
    CB is geweest. Zat ik net natuurlijk te voeden! Nou ja ze doen niet zoveel vertellen een heleboel, je krijgt een boekje en de eerste afspraak is gemaakt nu voor 1 mei. En er zijn inloopspreekuren voor wegen en andere vragen en ze heeft gekeken in haar mondje voor spruw…ze hebben haar dus niet gewogen!
    @Jodie : heel verstandig hoor naar de osteopaat! Ik hoor daar veel goede berichten over!
    @Pientje : Hopelijk is de volgende gehoortest wel goed!
    Oeps kleine wil eten doei!

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik moet zeggen nu ik weer meer ga doen is het wat meer gaan bloed (niet veel maar weloud en bruin, lekker vies dus :p ) bij Dean heb ik 6 weken gevloeid, vieze afscheiding heb ik niet gehad wel enorm veel slijm (echt heel taai slijm, jemig waar heb je het al niet over op een zwangerschapsforum haha) maar echt vies was dat niet, in principe mag het niet vies zijn of stinken ofzo (gewoon een normale zware menstruatie overgaand in een normale en later steeds minder worden hoort het te zijn) nu ben ik geen VK maar zou het toch even navragen als er vieze afscheiding meekomt..

In principe mag je in bad als je stopt met bloeden mijn VK zegt dat anders (namelijk dat je meteen mag) maar alle andere VK's zeggen tot je stopt met bloeden (erg verwarrend maar als bij mij 1 tegen 100 een andere mening is neem ik het zekere voor het onzekere en ga gewoon niet) ze hebben bij mijn kraamzorg zelfs met hun leidinggevende over gehad vanwege dit rare advies (dat je altijd meteen in bad mag) en die was er duidelijk niet over te spreken want hun spreken wel degelijk over een open wond en dat het niet verstandig is.
    Leuk he al die adviezen van iedereen :p

4. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Hihi ik vind rhune ook zo geweldig groot :D zeker als ik zijn pamper ververs!
    @coto: hier hetzelfde , ben ook meestal 45 min tot 1 uur op s”nachts om haar te voeden.
    Vind het ook heel lang maar ze zeggen toch dat als ze ouder worden ze minder lang drinken dus laten we hopen :D
    @jodie: ik blijf ook gewoon hier meeschrijven hoor, vind het wel moeilijker om op het bevallingsforum mee te schrijven, weet niet meer goed wat te schrijven daar, kan me al niet meer voorstellen dat ik zwanger was! Hebben jullie dat ook?
    Hoop voor jullie dat het snel gaat beteren als je naar de osteopaat bent geweest!
    En inderdaad au au au hier :(
    @leonie: ik heb zelfs bang dat mijn knip een beetje ontstoken is aan het uiteinde, zou dat nu nog kunnen, enig idee?
    @pientje: vervelend dat de gehoortest niet helemaal goed was, hopelijk volgende week wel maar als je gevoel goed is zal dat vast wel zijn
    @eenwondertje: fijn dat alles goed gaat bij jullie! Ik ga ook regelmatig eens kijken of ze nog wel ademt hoor :D ze kan soms zo muisstil zijn dat ik echt schrik krijg. Hier trouwens een echt slaapkopje! Ze is nu sinds een paar dagen pas regelmatig even wakker en dan kijkt ze met grote ogen rond, ervoor was dat echt gewoon eten en slapen (tenzij ze krampjes had ofzo natuurlijk)
    @imd: wat leuk dat geboortebord !
    @jodie: hier ook nog steeds bloed hoor, soms lijkt het gedaan te zijn en de dag erop weer eens zo fel, vind het ook zo vies! Voel me ook zo vies altijd bah zal blij zijn als het voorbij is. Bij mijn zoontje en dat was zelfs een keizersnede heb ik 8 weken bloed verloren!

Hier vandaag de kraamhulp over de vloer gehad, was een hele lieve vrouw en heeft me zo goed mogelijk verder geholpen, moet nu eerst proberen enkel met de zalf is het morgen nog steeds zo pijnlijk moet ik de andere medicatie bijhalen. Ondertss zit het dus in beide borsten :( echt heel pijnlijk, ze raadde me aan om pijnstillers te gebruiken want ze had bang dat ik de borstvoeding anders niet zou volhouden. Gelukkig is er bij Laure nog steeds niets van spruw te zien maar moet haar ter preventie toch behandelen. Woensdag komen ze terug langs om te zien hoe het gaat maar mocht haar dag en nacht bellen met vragen of als er wat was dus een hele geruststelling. Ze heeft Laure ook gewogen en ons meisje doet het super goed, vorige week dinsdag woog ze nog 3kg460 en vandaag alweer 3kg790!!

5. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo,
    Ik heb een klein vraagje...Ik heb best nog wel veel buikpijn, vooral aan het einde vd dag...is dit normaal? Baarmoeder was al wel snel "weg" maar dit lijken me meer de banden?
    En ik heb ook best pijn in mijn "ingang" ik was daar een beetje ingescheurd maar niet gehecht. Nu lijk ik op 1 plaats iets van wild vlees te hebben..het doet vooral pijn als ik "knijp"..als dit niet overgaat moet ik dan naar de VK bellen of de HA?
    Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen?
    doei en welterusten

6. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    coto zijn het geen naweeen waar je last van hebt?
    hier na 3 weken ook nog last van de hechting, denk dat het gewoon zijn tijd nodig heeft om te genezen maar anders even bellen als je niet zeker bent.

7. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    #167 Mirjanne, 16 apr 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2012
    @coto.. ik lees even mee, want ik herken het, beetje stekerig/kramperig, terwijl ik verder nergens last van heb..

@Vloeien... bij Isabelle vloeide ik de volle 6 weken, nu is het sinds een dag of 3 bijna helemaal weg. Gister nog een klein stolseltje, daarna weer doorgelekt (gadverdegadver, daar kan ik zooo van balen) en daarna kwam er weer niks. En ik was gister erg druk kan ik zeggen (lijkt wel of ik nú nestdrang heb, alle kasten worden uitgemest..waar ik eerder de energie dus niet voor had, heb ik nu energie voor 10..zucht, ik wordt moe van mezelf :D )
    Maar volgens mij, zodra het normaal 'ruikt', is er weinig aan de hand. Krijg je daarentegen vieze luchtjes, zou ik sowieso de VK even bellen.. Hoe is je temperatuur??

@IMD.. GEWELDIG!! Dat geboortebord!

@Bevallingsforum.. ik herken dat wel, weet ook niet zo goed meer wat ik moet schrijven, het lijkt al zo lang geleden dat ik zwanger was.. We moeten gewoon wachten tot de hele club zich hier weer verzamelt.. Eigenlijk wel lekker hoor, ik kan nu redelijk de boel bijhouden hier :D

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @Mirjanne kunnen we samen een opa en oma marktplaats beginnen ik heb nog een oma in de aanbieding :rolleyes: vreselijk! het is wat met hun.

Qua forum ja ik probeer alles bij te lezen maar is wel effe heavy vooral omdat ik nog 4 eigen forums beheer nu een beetje teveel van het goede allemaal.. en idd wat je zegt ik ben helemaal niet meer bezig met bevallen juist enorm blij dat ik ervan af ben maar leef nog wel met de andere meiden mee dus probeer het toch alleen die lijst bijhouden is erg lastig vooral omdat niemand PM-d maar alleen maar in de tekst zelf zet en dat valt niet bij te houden dan...

9. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    een hele SLECHTE morgen...gvdorie wat hebbenwij een rot nacht achter de rug....julian heeft krampjes gehad en is van 4 tot 7 aan het spoken geweest.....en hij heeft mij gisteren laten schrikken toen die in zijn wiegje lag...van die stikkende kokkende bewegingen te maken...dus ik zit nu strak de hele dag mijn kind in de gaten te houden....grrr...en ik ben al zo moe!!!!!

mirjanne....wat fijn van die schoonouders....over die van mij zeg ik maar niets.....:( ik lees hier veel over schoonouders...en volgens mij vind bijna iedereen ze niet zo leuk op het moment...zou het kunnen zijn dan ik het nu heeeel erg heb door de hormonen di eik nog in mijn lijf heb?

imd ik snap dat je het allemaal niet bij kan houden....

10. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Markplaats? Hm.. ik zat eerder te denken aan 'Gratis af te halen.nl' ..hihihi.. maar goed, laten we dat eens gaan doen.. Opa's en oma's aanbieden.. Ze zijn gek met de kinderen, maar dat is ook hun enige leuke eigenschap. Voor de rest ben ik echt helemaal klaar met die twee..

*gaat ff uitzoeken wat achternaamsverandering kost :D *

En qua drukte, ja, ik ken het.. Ik begin nu een beetje tijd te krijgen, eindelijk, het loopt hier lekker allemaal.. Maar drukte op het internet; tsja, ik heb ook nog 2 eigen sites van verenigingen waar ik in zit, dus daarvan wordt ook verwacht dat het up to date blijft. Straks maar even doen, maar eerst zometeen weer even aan de boekhouding, moet ook gebeuren helaas.. Even een berg facturen betalen :| weg hoog banksaldo

11. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    @Lynn.. balen dat je zo'n rotnacht achter de rug hebt.. Misschien vandaag even overdag proberen wat uurtjes te pakken? Altijd zielig, die krampjes :( .. En wat schrikken zeg!! Hier gebeurt dat ook af en toe met mn snotteraartje.. is niet leuk om te zien als ze naar adem snakken..

Goed.. dus jij biedt ze ook aan, je schoonouders? hihi .. 't wordt al druk

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    he jakkiebah wat kan je dat breken he zo'n nacht? alsof je als een zombie rondloopt de volgende dag ..

Dat heeft Miley heel veel gedaan en nu ook veel omdat ze zo verkouden is (ben 3-4 keer per dag haar neusje aan het spoelen nu en daar schrikt ze ook van en houd ze even haar adem in gelukkig ben ik dan wel wat gewend van Dean maar zo in het inieminie is het toch even eng..

Misschien kan je overdag wat bijslapen lynn of in elk geval even een momentje zelf pakken, dean gaat nu even naar mijn moeder toe zodat ik even tijd voor mezelf heb (miley slaapt toch stug door haha)

13. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Wat leuk dat ik nog gezellig met jullie mee mag kletsen :D Al zal dat niet heel veel zijn want heb het best druk met mijn meissie.

@ Msroxy, jeetje meid wat heb jij het zwaar dan zeg. En ik soms maar klagen als ze overdag even niet wil slapen :oops: Hoop dat ze snel wat beter slaapt.

14. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Nou, toevallig gaat het sinds gisteren best heel goed. Ik wil niet te vroeg juichen, want we hebben wel vaker gedacht van DIT is DE manier, maar ze slaapt nu lekker in haar eigen wiegje en als ze wakker is krijgt ze eten en slaapt daarna weer lekker verder. Maar misschien wordt ze als ze straks bijgeslapen is wel weer ons eigen krijsende monstertje haha.

Mogen je eigen ouders trouwens ook op die veilingsite? Ik heb er nog een paar in de aanbieding. Ook heel goed met kinderen, maar ze zijn het zelf ook, dus als je nog meer kindjes wil, maar geen zin hebt in de zwangerschap/bevalling... Gratis af te halen!

15. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Gratis af te halen:
    1 overenthousiaste moeder (mijn vader is meer dan ok, wil ik graag houden). Kenmerken moeder: slaat door en gaat dan over je grenzen heen (1e kleinkind). Ze is wel heel lief en bedoelt het goed, maar ja.........
    1 schoonmoeder. Kenmerken schoonmoeder: snapt het begrip privacy niet zo goed, waardoor ze te pas en te onpas in je woonkamer staat. Wel heel lief, wil altijd helpen, maar is te opdringerig......

Wie biedt :D ?

Zonder gekheid, ik zou niet zonder ze kunnen, maar soms.... Zeker nu ik al zo'n 3 dagen last heb van kraamtranen (niet de hele dag door hoor, maar ik heb soms een pittige huilbui), kan ik wat minder hebben. Trekt vanzelf wel weer bij, hoop ik [-o< .

16. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Mirjanne, wat een reactie van je schoonouders zeg! Echt niet normaal! Daar zou ik ook zo ontzettend boos om worden, als of je meisje niet telt. gadver, wat kunnen mensen toch stom reageren.

Bij mij vallen mijn ouders eigenlijk tegen. Ze zijn niet zo betrokken bij alles als dat ik had verwacht. Mijn vader heeft ook al aantal keren ons meisje niet vast willen houden. Ik weet dat hij het niet verkeerd bedoeld maar dat doet gewoon pijn dat hij zo rustig er onder is.

Mevrouw van CB is er!

17. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Hallo,

ik was toch wat meer geschrokken dan ik dacht:
    dus zijn we toch maar even naar de dokter geweest...ik dacht dat hij misschien last had van een reflux....aangezien hij wat symthome had....maar gelukkig heeft hij het niet...maar wil morgen toch even naar het cb voor inloop half uurtje...toch ff wat dingentjes vragen..

Leonie..misschien is je vader wat onzeker met een kleintje in zijn handen? mijn schoonvader iig wel.....

imd...ik ga zo lekker slapen...man is nu toch thuis en die let op julian als ik ga slapen en die maakt mij wakker als meneertje eten wilt....ji jook lekker slapen!!

roxy ik hoop voor je dat je het nu gevonden hebt...

18. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo,
    Hier heerlijk uitgeslapen tot 10:15!!! Ik heb gevoed om 4 uur en 8 uur en daarna hebben we nog lekker geslapen….ideaal!
    @Mirjanne : Jee wat vervelend die schoonouders! Hier zijn ze er allebei niet meer dus dat is ook niet leuk. Gelukkig wel mijn ouders nog! En die zijn eerder bang dat ze zich teveel opdringen dus weinig last van…
    @Lynn : jee schrikken zeg die kleine helemaal kokken. Zielig he die krampjes! Maar had je misschien iets van kool of sterke kruiden gegeten? Ga maar lekker slapen…

19. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Lynn, ja misschien is dat het wel maar had het me gewoon anders voorgesteld dus moet even mijn "beeld" bijstellen zal ik maar zeggen.
    Coto, lekker dat uitslapen. Ik blijf hier ook steeds even liggen als man gaat werken, heerlijk!
    Msroxy, hoop dat jullie het nu de oplossing gevonden hebben.

Nou, cb geweest. Ons meisje was in 10 dagen bijna 200 gram aangekomen! Dus mag nu om de 4 uur gaan voeden, lekker hoor! Voor de rest niet veel nieuws gehoord, alleen bedje anders opgemaakt. Het lakentje ligt nu strakker zodat ze minder kan spartellen met haar armpjes. Hoop dat het helpt.

20. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Het gaat hard zeg, met die (schoon)ouders in de aanbieding..
    Optelsommetje.. of vergeet ik nou nog setjes?

3 setjes schoonouders
    1 setje ouders
    1 moeder
    1 schoonmoeder

IMD, maak jij even een site aan? Jij hebt toch tijd zat ;) ?

Nou ja, blij om te lezen dat ik de enige niet ben met ergerlijke figuren om zich heen. Over privacy; dat deed mijn schoonmoeder ook bij Isabelle.. Ze hebben voor noodgevallen de sleutel van hier, maar daar liet ze zichzelf dus mee binnen.. En dat wil ik dus echt niet hebben, zeker als het onverwacht is. Mijn moeder (heeft ook sleutel) heeft notabene een keer in de regen staan wachten tot ik thuiskwam, ze wilde niet zomaar indringen.. oké, dat is het andere uiterste, hoeft ook weer niet..En nu.. heb ik schoonmams slechts één keer gezien hier thuis. Meer dan genoeg. Zal haar manier wel zijn om te laten weten dat ze het niet eens is met onze naamkeuze. Lekker rustig, vooral wegblijven zou ik zeggen.. =D>

Hier is het CB ook geweest.. Meneertje was in 5 dagen 180g aangekomen :D .. zit nu al boven de zes pond.. Hij heeft vandaag wel een rommeldagje, maar dat komt ook door dat vervelende snotneusje.. Veel spoelen en uitzuigen dus..

@MSroxy.. hopelijk blijft ze nu lekker wat rustiger :)
    @Leonie.. zo, jouw meisje groeit ook lekker dus. Top!
    @Lynn.. weltrusten :)

Deel Deze Pagina