@danielle1982 hier ook op het eind geen sex.. ik vond het echt niet prettig meer.. en je kan bijna niets met zo'n dikke buik! ben ook blij dat ik weer "slank" ben @zwitzal: vind dat ook heerlijk!! heb ook in overvloed gekregen haha.. hij ruikt er altijd goed naar.. in zijn haar krijgt ie elke dag goedemorgen om zijn hanenkam goed te krijgen in badje de 1ne keer olie de andere keer wasschuim vannochtend voor het eerst zijn haar gewassen (is echt al lang, op zijn bovenhoofd is het echt al 5 tot 7-8 cm) @jessie81: een meevaller dat het toch gezellig is he.. heb dat ook meegemaakt met de overburen.. viel echt mee dat ze er waren. ooo met de hand afwassen.. vroeger was het zo normaal en nu moet ik er niet meer aan denken omdat te doen.. we worden ook te veel verwend! @eenwondertje lekker zeg dat ie het nu beter doet als een paar dagen geleden! @est: veel s6 bij de prikjes en hoop dat ie er niet zo veel last van krijgt en lekker alles erafslaapt!! nou.. ik wil het niet zeggen.. nee of toch wel maar hij slaapt in zijn bedje "smileydans" zal zo de was even opvouwen.. staan 2 manden vol8) tja met een kindje kom je er niet zo snel aan toe en dan stapelt het zich op haha.. staat al weer een was klaar of 2.. haha mijn man zei vanochtend is de kleding kast naar boven verhuist
@Est: succes bij het CB zometeen. En wat betreft die voeding; wat een gepuzzel he. En nee, leuk is dat niet. Maar, zou het ook een sprongetje kunnen zijn? Ik heb daar net over gelezen (rond de 8 weken namelijk) en het is wel herkenbaar wat je schrijft. Baby's gaan dan ook lastig doen met voeden en zo..... (pakken vaker hun duim, willen het liefst bij mama zijn enz.). Ik heb hier ook een mannetje dat in zijn sprongetje zit. Hij heeft nu goeie dagen en minder goeie dagen. Maar, ik zie wel duidelijk dat hij steeds meer kan (lachen met geluid, verder weg kijken enz.). Hij wordt echt een mensje, een eigen individu. Zo leuk. @Jessie: oh bah, afwassen. Jij liever dan ik! Gewetensvraag: hij ligt zo lekker te slapen (al uren), maar hij moet ook eten hebben. Is al bijna 5 uur geleden. Maar ja, hij kan zijn slaap ook goed gebruiken na de prikjes van gisteren.....
Zo daar was ik ook weer even. Even weer wennen aan een nieuwe zwangerschapspagina. Nog 3 weken dan mag ik weer aan het werk. Ben er wel aan toe, begin me een beetje te vervelen (helemaal nu Roland Garros is afgelopen...) 18 juni hebben we de intake op het kdv, ben benieuwd. Helaas hier nog geen doorslaper. Soms lijkt het wel of iedereen in de omgeving baby's hebben die na 6 weken al doorsliepen, wordt een beetje moe van die verhalen. Op zich mogen we niet klagen, meestal zit er wel dik 5 uur tussen de voedingen en soms al meer. Eén keer zelfs 7 uur, dan denk je, nu gaat ze doorslapen maar dan komt ze de volgende nacht gewoon weer na 4 1/2 uur. Even afwachten dan maar. Over seks, we hebben het 1 keer echt geprobeerd maar ik vond het toch niet echt prettig aanvoelen. Verder ben ik nog steeds niet ongesteld dus ook nog niet met de pil begonnen. Wat is dat nu trouwens met die vrienden toevoegen, is het een soort hyves geworden?
@Thalina: zullen we ze naast elkaar neerleggen ? Die van mij ligt ook al uren boven te ronken, in zijn eigen ledikantje . Komt vast door de prikjes...... Wil MJ nu wel goed drinken?
Toch fijn om te lezen dat meerdere mama's niet elke dag alle kleertjes in de was doen. Vraagje: wanneer leggen jullie je kindje op bed? Ik weet dat het moet bij eerste teken van slaap. Maar moet het dan als ze gaapt meteen naar bedje? Vind het zo lastig maar heb soms het gevoel dat ik te lang wacht. Oh, trouwens handig. Kwam er net achter dat ik geen luiers meer maatje 2 heb Dus heb haar maar maatje 3 aangedaan, veel te groot maar ja, beter iets dan niets toch!? En het regent hier steeds en moet 20 min. lopen naar ah, dus dat gaat het ook niet worden. Straks maar kijken en anders moet mannetje het maar mee brengen na zijn werk.
eenwondertje: sprongetje zou kunnen hoor, hij doet wel extra moeilijk. Maar ik wil het niet allemaal daar op gooien. Het huilen na de voeding is namelijk heel hoog en hij trekt er echt een gezicht bij wat laat zien dat hij pijn heeft. Denk niet dat dat van de sprong komt.. Leuk dat je mannetje lacht met geluid! Tjeerd lacht nog niet zo heel veel Slapen, tja, ik laat Tjeerd meestal.. Ik geef FV op verzoek. Meestal als ik denk dat het toch echt wel eens tijd gaat worden, wordt hij wakker Als je het dag-nachtritme niet te veel in de war wil brengen kan je hem zo wel wakker maken..
Het idee is dat alleen vrienden je foto's e.d. kunnen zien. Dus, meer privacy op ZP. En idd, hierdoor (en door de vriendengroep aprilmama's 2009) zou Hyves weleens overbodig kunnen worden. Voordeel is dat niet iedereen ook op Hyves zit en we nu wel foto's via ZP kunnen delen. Aan de andere kant: Hyves biedt meer mogelijkheden. Ik geloof dat IMD aan het uitzoeken is wat echt handig is.......
kipkip: ik ken dat ja, van die doorslapers in de omgeving. Gelukkig hier wel herkenning te vinden. Leonie: ik leg Tjeerd als hij begint te gapen op bed. Als hij lang erna wakker blijft wordt hij erg onrustig. Als je het gevoel hebt dat je soms te lang wacht zou ik gewoon eens proberen hoe ze reageert als je haar na de eerste gaapjes op bed legt..
Ik geef ook FV op verzoek, maar zorg er wel voor dat hij gemiddeld 6x120/130 krijgt (op de nachtvoeding na dus sinds deze week). Soms zit er 4 uur tussen en soms 2 uur (hij reguleert zichzelf naar ca. 6 voedingen per dag). Maar, ik denk dat ik maar eens wat herrie in de buurt van zijn bedje moet gaan maken . Tot later.....
ik doe ook niet elke dag de kleertjes in de was hoor. broekjes niet, shirtjes meestal wel. Volgens mij doen jullie de baby's veel vaker in bad dan wij? wij 2 keer in de week. ik was haar wel elke ochtend met een nate washand. Leonie, ik vind het ook moeilijk wanneer ze naar bed moeten. Het liefste natuurlijk rond 19:00 haha, maargoed, de ene keer slaapt ze vanaf 20:00 de nacht door (met voedingsstops) de andere keer slaapt ze pas om 23:00. meestal leg ik haar in bed zodra ze na het avond eten een teken van moeheid vertoont. soms is ze dan nog uren wakker en anders slaapt ze meteen. ik blijf trouwens zelf ook boven dan.
Leonie: Esmee gaat op vaste tijden naar bed aangezien ze een redelijk vast schema heeft voor de voeding. Na het flesje van 10.30/11.00 gaat ze naar bed. Ze is dan meestal wakker als ik haar in bed lig maar na 10 minuten ligt ze in diepe slaap. Hetzelfde geldt 's avonds na het flesje van 19.00 uur. Mannetje is weer thuis ! Het is allemaal goed gegaan, ze hebben ze knie schoongemaakt en wat bot weggehaald... Nu moet ik voor 2 kindjes zorgen hahahaha laat ie het maar niet horen... Hier doe ik wel elke dag schone kleertjes, maar nu ik er zo over nadenk is dat best overdreven... stom nooit over nagedacht eigenlijk... En doen jullie echt een pyamaatje aan of gewoon in de kleertjes die ze aan hebben ?
Alweer klaar met werken. Maar ik was na 6 weken alweer aan het werk hoor, mijn werk is ook mijn hobby, dus dan is het niet zo erg he? Ik ben nog steeds benieuwd naar spekkie. SPEKKIE!!!!!!!! (misschien als we allemaal een keer hard roepen.... haha.)
Sushi, fijn dat hij weer thuis en dat operatie goed is gegaan. En hier ook een pyamaatje voor kleine meid!
Msroxy, wat doe jij ook alweer voor werk? Hihi kreeg dat ik te snel reageerde moest nog 1 sec. wachten, dus bij deze
ik laat haat trouwens altijd gewoon in haar kleertjes slapen hoor. Ze is niet echt een fan van omkleden en die kleertjes zijn ook gewoon lekker zacht. Ik doe haar geen spijkerjurkje aan in bed ofzo...
ik heb een hondenuitlaatservice. Ik had ook nog een hondenschool, maar daar ben ik tijdens mijn eerste zwangerschap mee gestopt, omdat er veel tijd in ging zitten en die besteed ik nu liever aan onze kleine meid!
Ook hier gaat Rosan bij de 1e tekenen van vermoeidheid op bed. De ene keer begint ze van me weg te kijken en reageert niet meer op mijn praten, dan gaat ze naar bed. De andere keer wrijft ze in oogjes, friemelt ze aan oortjes of gaapt. Zodra ze begint te jengelen-huilen op mijn arm ben ik eigenlijk al te laat. Dan wil ze ECHT naar bed, anders wordt het een huiluurtje 8) Heeft het CB toch wel een beeeeeeetje gelijk he.....rust en regelmaat.....Rosan hecht er in ieder geval wel veel waarde aan!!!
Ik vind iedere dag schone kleertjes niet overdreven. Maar ik vind als ze de kleertjes niet vies heeft ga ik dr nekje niet extra belasten door aan/uitkleden. Meer gevoelskwestie dan medisch bewezen overigens. Fijn te lezen dat bij manlief alles goed is gegaan. Maar idd zal ie wel wat extra zorg van jou nodig hebben Rosan gaat gewoon in kleertjes naar bed. Ze draagt altijd soepele kleertjes. Hier dus geen pyamaatje aan voor slapen gaan......dat rijmt hihi