April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0

Idd, en niet zachtjes doen overdag!
    Tim sliep met zes weken door.
    Het begon met 5.00 uur wakker woden tot nu 7.00 uur! En vaak moeten we hem wakker maken...

2. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Floradix in pilvorm, waarom weet ik dat niet whaaaaa. Vind het drankje zo goor!! Thnx voor de tip!
    Het nadeel is als ik Rosan wakker maak voor de voeding dan drinkt ze de fles niet /goed/ leeg. Als ik haar uit zichzelf laat wakker worden dan wel, voeden op verzoek......! De arts op CB heeft tegen me gezegd dat ik haar niet hoef wakker te maken voor de fles en ´s nachts mocht er maximaal 8uur tussen zitten nu al.

3. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    JOEPIE.....ik heb het gedaan...ja nu zullen jullie stom aan het kijken zijn.....maar julian ligt voor het eerst in zijn eigen bed te slapen!!!!! is trouwens ook voor het eerst dat ik het probeer.....vond het veel te gezellig....en ik zou hem nu ook wel bij mij willen hebben.....maar hij moet binnen kort naar een gastouder en om daar nou te moeten zeggen dat hij nooit alleen slaapt lijkt me zo voorschud!!!! hij heeft er trouwens minder moeite mee....tut erin een meneertje slaapt!!!!

kipkip....julian slaapt ook pas sinds een paar weken door zeg vanaf 9weken.....dus dat komt vast helemaal goed hoor!!!! Moet wel toegeven ik ben die nachten alweer vergeten!

kleertjes...hier krijgt julian 's avond een pyama aan en hij krijgt 2 dagen dezelfde kleding mits ze niet onder geprietst zijn!

hier tussen de buien door lekker gewandelt!!!!

4. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Lynn wat super Julian in zijn eigen bedje! Wel even wennen denk ik he!!! En betreft die gastouder, is dat een bekende van jullie of een `gewone` gastouder..
    Smiddags neem ik Rosan vaak ook mee naar mijn bed en gaan we lekker samen knuffelen en samen slapen in het grote bed. Maar voor de rest slaapt ze altijd in dr eigen bedje.

5. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    @Lynn, super dat Julian nu in zijn eigen bedje ligt! En is grote stap voor je dus normaal dat je het spannend of zo iets dergelijks vindt!

@Jessie, volgens mij had ik nog niet gereageerd op je vraag over tabletten. Ik slik 3x daags ijzertabletten en gebruik floradix. Ook die vloeibare, niet lekker maar mannetje had deze weer mee genomen ipv de tabletten. En zo'n fles kost dacht ik iets van 17 euro dus drink hem eerst maar leeg. Bah!
    Oh en die roosvicee vond ik ook echt smerig dus dat doe ik niet meer.

Heb meisje toen ze gaapte in bed gelegd, oogjes gingen bij me in de arm wel al wat dicht dus had nog wat eerder gekund. Ze heeft even beetje liggen pruttelen daarna was het stil. Na minuut of 30 slapen begon ze ineens weer te huilen, heb slaaliedje aangedaan en tut erin en nu is het weer stil, dus volgens mij slaapt ze :)

6. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Wil ik hem wakker maken voor de fles, heb de deurklink in mijn handen: krijsen!!! Honger!!! Hij kwam dus toch uit zichzelf...... Lekker gevoed, even geknuffeld, even in de box en hij vertoonde alweer slaaptekenen. Fijn, die prikjes. Hij ligt dus alweer in bed. Beetje jengelen, maar die valt zo in slaap. Wel saai zo...... Hoe lang blijft dat slaperige? Alleen vandaag?

@Lynn: goed joh, die stap die je hebt gezet. Alle begin is moeilijk......

@Bad: hier ook 2x per week. Mannetje heeft nogal een droge huid, dus vaker is niet goed en vind ik ook niet nodig.

Wij proberen nu ook 's avonds een ritueeltje te doen. Na de fles van ca. 19.00 uur, handjes en gezichtje wassen, schoon shirtje/pyjamaatje aan en (zonder broekje) in de slaapzak naar bed. Liedje zingen, kusje geven en dan maar hopen....... Dit doen we pas sinds een week of wat. Simpelweg omdat hij 's avonds tussen de voedingen veel te langer wakker bleef en erg jengelig was. Ik blijf meestal ook boven. Lekker tv kijken, lezen of zo...... En ik moet zeggen: het begint te werken. Hij begint te snappen dat het dan ook slaaptijd is. Hiervoor legde ik hem trouwens ook in de kleertjes van de dag in bed, tenzij hij "harde kleertjees" aan had; dan even omkleden. Maar dat zachte katoenen/badstoffen spul, daar kon/kan hij prima in slapen. Overdag leg ik hem niet in de slaapzak weg, maar gewoon in zijn makkelijke kleren.

7. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hier zijn de kleertjes meestal na 1 dag al goor, onder de spuug en poep haha
    Badderen, in principe elke dag, maar ben soms te moe, moet natuurlijk nog 2 andere kids ook doen.
    Na het badje smeer ik haar altijd lekker in met olie en beetje masseren, echt genieten!

Sushi haha 2 kinderen ;) hoelang duurt het herstel?

Lynn wat goed zeg in het eigen bedje zonder moeite.

Egbimi hoe was het zwemmen? Weer geslaagd?

Sjonge ik vergeet alles zo snel, merk nu wel dat ik door de gebroken nachten veel dingen vergeet.
    zoals met hier lezen, eigenlijk moet ik gewoon 2 keer ZP openen.

Ging ik net naar de winkel, hoefde niet persé voor eten, maar de billendoekjes zijn echt bijna op, dus moest eigenlijk alleen daarvoor.
    eindje gelopen, helemaal moe thuis, ben ik billendoekjes vergeten, dom dom dom. Laatst stond ik bij de kassa, pinpas vergeten.
    Ook vergeten dat Jennifer vanochtend al naar school was en ik dacht dat ze nog sliep.
    Vergeet ook steeds welke dag het is.
    Meer daar last van?

8. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Rosan slaapt nog steeds! Tussendoor wel even gemopperd maar gelukkig weer verder gaan slapen. Ik wilde ook even gaan rusten, maar heb intussen een wasje gedraaid, de was opgehangen, gestreken en de afwas gedaan......Hondje ligt wel lekker op bed en keek me echt zo aan van joehoe......hier is je bed! Haha.

9. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Pientje, ik lees trouwens in je ondertekening dat Elize opgedragen wordt......
    Mag ik vragen wat dat betekent....:(

10. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Ha ha, en ons werd gezegd wel wakker maken voor de fles, tot hij ca. 4 a 4,5 kilo woog. En wij zijn lang doorgegaan met de nachtvoedingen, omdat ons kereltje een laag geboortegewicht had en een inhaalslag moest maken. Hij weegt nu 4700 gram, dus vandaar dat wij de nachtvoedingen er nu uit proberen te laten. Maar, hij doet dit al langzaamaan uit zichzelf...... (baby's reguleren zichzelf wel aardig hoor).

Ik weet niet hoeveel Rosan nu weegt?

11. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Pientje: ik kan ineens bijna niet meer hoofdrekenen, terwijl ik daar altijd heel erg goed in was. Erg lastig voor mijn werk. En ik vergeet soms waar ik voor naar boven liep......

12. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    heb vanochtend gebeld voor de doop, er is pas in december de eerste mogelijkheid:$
    Na ja, man wilde het eigenlijk ook pas als ze wat ouder is (rond 1 jaar), ik wilde liever als ze 3-4 maanden is. Nu zitten we er tussen in dus de kerk heeft gezorgd voor compromis voor ons :D

13. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Zo, boodschappen zijn gedaan..
    @leonie : viezerik? Nee hoor, mijn meisje spuugt bijna niet…in ieder geval niet zuur dus gaat ook niet altijd alles in de was….pyjama (heel pakje met voetjes) zowiezo 2 nachten…
    @jessie : Djemi sliep na 1 maand echt door….maar soms komt ze ook nog gewoon om 0500 horr, en vanmorgen om 845. Maar ze is ’s avonds erg wakker en ik leg haar na de voeding van 2300 pas echt in bed…ze is zowiezo veel wakker…overdag meestal hele kleine slaapjes van maximaal een uurtje…
    @eenwondertje : Tja dat kan ook natuurlijk, de ovulatie…apart dat je dat zo goed voelt! Maar toch even je urine laten testen, je weet nooit…
    @sex: Hier gaat het wel, heb ook wel zin, is nu 2x echt gebeurt en dan in het weekend na de ochtendvoeding als ze weer terug naar bed gaat, kruip ik nog even bij papa…
    @EST : Ja, dat lijkt me wel raar, heb je zo’n moeite gedaan, moet je nu aan de anti-conceptie…wil je geen kindje meer, of gewoon nu niet?
    Sterkte op het CB met de prikjes…En ik hoop dat ze goeie raad hebben….hier trouwens ook wel lastig met de flesjes…soms heel erg huilen om eten en dan halverwege echt stoppen en mond dicht…zo stom…en dan na een uur weer! En ’s avonds inderdaad ook alsof het omhoog komt, of alsof het pijn doet…zo zielig…alleen schudden/wiebelen/lopen helpt dan een beetje.
    @Thalina : Lekker in zijn eigen bedje! Hier onmogelijk weer vandaag…ze heeft net in de kinderwagenbak geslapen, maar alleen als ik wandel…ben maar wat omgelopen…hihi
    @Eenwondertje : Lastig hoor, ik vind dat ook heel moeilijk als er teveel (of te weinig) tijd tussen zit….
    @kipkip : Mooi dat je zin hebt om te werken…grappig dat je er gewoon aan toe kan zijn…ik snap wel een beetje wat je bedoelt…even weer een ander “niveau” dan luiers en spuugjes en wasjes…
    @Rach : Badje hier om de dag ongeveer. Soms een douche en in het weekend 1 van ons met haar in het grote bad…dat is zo leuk!
    @Sushi : Istie erg zielig???
    @Lyn : Je bent een grote meid hoor! Hihi…raar he? Zo ver weg ineens!
    @Pientje : Vergeetachtig heb ik niet, maar ik kan me voorstellen dat je dat hebt met gebroken nachten en 3 kids!

Heb net 2 jochies van 11 een trauma bezorgd…:D.
    Mijn man zijn zoon is er met vriendje..zitten echt de hele middag boven….ik denk ik kan wel even kolven achter de computer in de achterkamer…ja hoor precies als ik bezig ben, komen ze naar beneden..8)…hihi zit ik daar met mijn 2 borsten bloot, van die dingen eraan..:$…
    Mogen we wat drinken? Eueueu jahoor…:D

14. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Eenwondertje, Rosan was vorige week op CB precies 4 kilo, dus wat dat betreft kan het kloppen hihi. Ze woog 3595 bij de geboorte en kreeg toen idd advies wakker maken na 4uur en snachts na 6uur.

Coto, ik had die koppies van die jochies wel willen zien whahaha

Hier onweert het nu en het is heel donker buiten. Bah ik had me eigenlijk verheugd op een weekje zon.....Vorige week zei de weerman immers dat de zomer terugkwam. Maar wie weet houden we mooi weer tegoed voor de bouwvak. Zou leuk zijn, ipv mooi weer als ik weer heen werken moet.....Gebeurde de laatste jaren te vaak!

15. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    @eenwondertje nou hij heeft het volgehouden tot kwart voor 3 heb wel 2x de speen erin moeten doen..
    heb hem nu in de box liggen (op zijn buikje, anders slaapt ie zoiezo niet beneden, ja in mijn armen haha)
    ondertussen ligt ie nu op bed.. was nog wat te wakker in de box heeft even met me lopen brabbelen.. na 3 gapen op bed gelegd hij huilt nu wel.. even aankijken

@leonie27 ik vind het ook heel moeilijk om te zien wanneer je ze op bed moet leggen.. vaak loopt MJ al te gapen na het voeden maar dan is ie net een kwartier wakker of zo

@sushi zijn eigen kleertjes anders blijf je wisselen en omkleden vind ie al niet leuk

@coto500 hahaah geweldig had die koppies wel willen zien

zooo zal even kijken of ik nog leuke kleding kan vinden voor mijn mannetje.. hij moet er mooi uitzien voor de trouwerij van zijn oom over 3 weken.

over dopen: wie laat er zijn kindje dopen??
    wij willen het ook heel graag, wij zijn gelovig opgevoed in een heel gelovig dorp.
    maar wij hebben nog geen belijdenis gedaan en dat moet daar wel voordat je je kindje mag laten dopen.
    is dat bij jullie ook zo.
    wij zijn er nog niet aan toe om belijdenis te doen.. maar willen wel al graag ons kindje dopen

16. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    In het kader van een nieuwe discussie aanzwengelen: hebben jullie getwijfeld of je je kindje moest laten vaccineren of niet? Ik heb hier namelijk best veel over gelezen en heb heel bewust de keuze gemaakt om het wel te doen, maar wel met twijfels. Vaccineren is namelijk niet zonder risico's en is niet altijd even zinvol (los van religieuze overtuigingen). Het doet een beetje denken aan de discussie over het inenten van jonge meisjes tegen baarmoederhalskanker. Hier heb je ook voor- en tegenstanders in. Ik ben wel nieuwsgierig hoe jullie je keuze hierin hebben gemaakt? En laten jullie allemaal je kindjes inenten?

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik ben helemaal pro in laten enten, iedereen die dat overweegt niet te doen zou eens even terug in de tijd moeten gaan en die ziektes daadwerkelijk moeten doorstaan. In de bijbelbelt gaan er nog veel kindjes dood aan iets simpels en natuurlijk zijn er wel bijwerkingen maar das maar een heeeeeeeel klein percentage en die risico's zijn kleiner als de ziektes waar je kindje dan aan kan overlijden.
    Ik heb ook nagevraagd op ons KDV of er kindjes komen die niet ge-ent zijn en volgens hun zijn ze allemaal ge-ent (dat vragen ze namelijk ook bij de intake op het formulier) als dat niet het geval was geweest had ik hem daar niet gebracht en zover ik kan kijken en kan weten komt hier niemand zonder enting binnen ik vind dat namelijk zeer onverantwoordelijk om niet te doen.
    Op zich als je qua geloof het niet zou doen zou dat prima zijn maar dan ook niet klagen als het misgaat is mijn instelling dan het is alles of niets, je kan niet de ene keer WEL gebruik maken van technologie (als het je uitkomt) en de andere keer niet dat VIND IK niet met elkaar overeenstemmen..

18. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Tja een wondertje ik heb er wel even aan gedacht...Maar ik denk dat de nadelen niet opwegen tegen de "voordelen". Elk jaar worden er echt duizenden kindertjes ingeent en je hoort heel soms dat er iets verkeerd is gegaan en dan weten ze niet eens zeker of dat door die inenting is gekomen....
    En zo'n ziekte wil je je kind ook niet aan doen zoals kinderverlamming etc...

19. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Al de ziektes waar nu voor wordt gevaccineerd waren al op hun retour ;) er is niks bewezen of de vaccinaties zelf of dat de ziekte zelf na het invoeren van de vaccinatie minder zijn geworden. Bij sommige ziektes kun je in grafieken zien dat het zelfs weer meer is geworden!! Over de bijbelbelt, het is nog maar de vraag hoe dat komt, door het niet inenten of door de slechte weerstand door "fokken binnen de familie" :D:$;)
    Ik moet wel lachen hoor IMD (sorry!) maar waar ben je bang voor als je kids zijn gevaccineerd en je gelooft dat ze werken? Dan zou ik met mn niet gevaccineerde kids toch meer bang moeten zijn (wat ik overigens niet ben) Ik geloof in een natuurlijke weerstand door ziektes mee te maken. En ja er zitten erge ziektes tussen maar die zijn alleen dodelijk als je ziek bent en een slechte weerstand hebt.
    Daarbij vaccineer ik ook niet omdat er gebruik wordt gemaakt van cellen van geaborteerde babies ( en daar hebben ze een mooi handeltje in) dat strookt niet met mn geloof.Dokters zullen daarbij ook niet gauw toegeven dat bijvoorbeeld een epileptische aanval zal komen door hjun superingenieuze vaccinaties, neeh dat kan niet! daaardoor is het aantal kids dat door hun wordt genoemd met bijwerkingen stukken minder dan het werkelijk aantal.
    En ik ga zeker geen koelvloeistof en andere chemicalien in mijn mooie jochies pompen, zodat ze geen bof krijgen (als je er al in gelooft) 8);)

oef en nou moet ik alles nog een keer teruglezen, ant ik ben alles al weer kwijt :p:D

20. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb mijn manneke ook laten inenten. Maar, een paar jaar geleden heb ik het nodige in het medische circuit meegemaakt (met helaas een overlijden in mijn zeer naaste omgeving als gevolg), waardoor ik ben gaan nadenken over de combinatie medische wereld en de homeopathie. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten en het kan elkaar juist versterken. Zo wordt bijv. in Duitsland heel veel gewerkt met voedingssupplementen/vitaminen ter ondersteuning van medische behandelingen en dat gebeurt hier helaas veel minder. De medische wetenschap is hier in Nederland nog terughoudend in. Ook heb ik zelf aan den lijve ondervonden wat een homeopathische behandelmethode voor je kan doen. En juist omdat er vanuit de homeopathie tegengeluiden zijn omtrent de inentingen, ben ik hier bewust over gaan nadenken. Uiteindelijk hebben wij dus wel voor de inentingen gekozen, simpelweg omdat de voordelen inderdaad echt opwegen tegen de mogelijke nadelen/risico's.

Deel Deze Pagina