nee ik zei dat ik het belangrijk vond dat mensen konden leren dus daarom ik in heb gestemd met een stagair, ik vind het zoiezo vervelend (omdat er toch MIJN schema in de war word gehaald) dus 1 of 2 maakt dan toch geen bal meer uit en als ze dan toch komen heeft dean er in elk geval profijt van HOOP IK..
ja staat in mijn album, moet natuurlijk nog wel een foto van onze meid inkomen maarja dat kan toch echt pas als ze er eenmaal is @Pientje; hier was er een al met 25 weken ergens en de andere met 32 weken telefonisch (omdat de eerste niet goed bleek te zijn in de zin van dat ze buiten mijn VK haar regio valt )
HET IS EEN MIRAKEL: Ik heb vannacht van 00.30-06.30 uur geslapen met maar 1 plasstop! Echt, ik voel me gewoon direct een stuk beter. Zalig. We moesten vanochtend al vroeg op controle in het z'huis zijn. Baby is niet weer in stuit gedraaid; gelukkig! Wel ligt hij weer anders, hij is met zijn hoofdje uit het bekken gekomen....... Hij weegt nu bijna 2600 gram en da's goed. Baby heeft een gemiddelde grootte van een kindje van 36 weken. Maar, dat zegt niets. Want zijn hoofdje ligt op ruim 34 weken en zijn buik op 36 weken en weer wat anders op bijna 37 weken. Gemiddeld is hij dus 36 weken en hij ligt maar iets voor op groeischema. Ondertussen waren mijn ijzer en B12 opnieuw geprikt (n.a.v. laatste uitslagen) en warempel; ze zijn allebei nu licht stijgende. Vorige week was het nog te laag, dosis verdubbeld en nu allebei op de goede weg! Ikke erg blij nu. En vanaf nu wekelijkse controle......... @Jarigen: gefeliciteerd! Weer een jaartje ouder! Lynn, jij hebt inderdaad het mooiste cadeau gehad! @Zeiltjes e.d.: ik ben ook erg naief en heb niets in de auto of handtas. Komt omdat ik ervan uitga dat de baby met 39+ wordt gehaald (zoals afgesproken). Maar ja, als hij besluit met 37 weken zelf te komen.... Toch maar eens het een en ander gaan klaar leggen .
ik ws net bij de vorige maanden aan t kijken wanneer de mama's bevallen zijn, wisselt toch sterk qua aantal weken. ik wordt vandaag over een week ingeleid maar hoop eigenlijk dat het vanzelf gebeurt, maar je kunt er geen peil op trekken he. was er helemaal van overtuigd dat ik rond 36 37 weken ging bevallen maar ik zit al bijna op 38 weken dus tja ongelijk. dus we blijven vol spanning afwachtten wie o wie wordt de volgende?
Coto, hoop ook voor je dat het na donderdag pas door gaat zetten. Inderdaad eerst even de uitslag van je man ontvangen en daarna de beeb! Eefje en Sushi, gefeliciteerd met jullie verjaardagen! Hoop dat jullie leuke dag hebben. Rach, en bevallen vanacht? Spekkie, wat een kanjers zeg! Duim voor je dat ze echt snel mee naar huis mogen! Tup, lekker actief geweest in je huis zeg! Doe nu maar weer wat rustiger aan. Eenwondertje, gelukkig geen last van ochtendmisselijkheid. Wel meteen als ik wakker ben brandend maagzuur dus moet meteen iets eten. Hoop voor je dat je misselijkheid snel minder wordt! Mimi, ben benieuwd wat de vk zegt van het vocht wat je vasthoudt. Ik heb er ook erg veel last van. Heel vervelend en lastig! Mamafiona, hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen over jullie zoontje. Is toch fijner als het een naam heeft, de situatie verandert er niet door maar geeft wat meer duidelijkheid aan jullie. Ben benieuwd wat je vk zegt van de beeb die weer in stuit is gedraaid. Magickwings, gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Leuk dat je dat laat weten en mee kletsen kan altijd weer he! (als je wilt!) Vruchtje, gelukkig dat je nu achter probleem met bugaboo komt en niet als je met de kleine wilt gaan wandelen. Maar het blijft heel vervelend en lastig! Lynn, zal extra aan je denken vandaag. Lijkt me ook moeilijk de eerste dag alleen met de kleine. Erg spannend! En wat een knapperd! En nog gefeliciteerd met je verjaardag gister! Sylvie, hoop voor jou dat de bevalling ook snel doorgaat. Kan me voorstellen dat je hier doodmoe van wordt! Jodie, alweer aan het nachtbraken, gadverdamme! Dit is volgens mij wel erg uitputtend voor je! Blimey, jij ook al nachtbraken, bah bah bah! Wwjc, fijn dat babykamer weer stuk verder, nu bijna!, af is! ben heel erg benieuwd naar kamer. En blijf inderdaad maar echt binnen, asbest is niet niks. Wat een schattige foto met je neefje trouwens! Synove, je kunt dat wel beslissen als je kindje in stuit ligt. dan is het volgens mij meteen medische indicatie en kun je het dus kiezen. Lynn, voor je man is het ook allemaal erg spannend! Dat blijkt wel! Rach, lees dat je niet bevalllen bent. Jammer! Ramoontje, blaasontsteking waarschijnlijk bah! Die van mij heeft gelukkig niet doorgezet, gaat nu stuk beter. Pientje, ik zou even bellen met de kraamzorg. Mij hebben ze vorige week al gebeld en jij bent een stuk verder dan mij, dus zijn ze dan wel heel laat. Kipkip, goede planning 12 april. Ik zeg ook steeds dat onze kleine de 12e komt. Eenwondertje, wat een super controle. Heerlijk! Verwachten ze dat de beeb nu nog gaat draaien of niet meer? All, ik gister ook veel schoongemaakt in huis. Zelfs tot bijna ruzie met man. Hij wilde dat ik stopte maar ik moest echt nog zoveel voor mijn gevoel doen dat ik niet kon stoppen. Heb wel steeds tussendoor gerust anders had ik het helemaal niet gehaald. Maar ja, op een gegeven moment maar echt gestopt voordat hij echt boos werd. Is wel erg lief dat hij zo bezorgd is. Vandaag en vanacht al wel erg veel last van mijn actieve bui van gister. Bloeddruk weer hoger, meer brandend maagzuur, misselijk en zo, dus vandaag maar weer heel rustig aan. Vriendinnetje komt straks op de thee, gezellig!
Sorry, zie net dat mijn bericht wel heel erg lang is geworden ,maar moest ook zoveel bijlezen en wil dan op heel veel reageren. Sorry!
**VOORSTEL** Ik heb een idee, en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden? Ik lees namelijk zo vaak dat niet iedereen het hier kan bijhouden omdat er zoveel word geschreven, dus: wat vinden jullie ervan dat jullie 1 keer in de week mij (of iemand anders) 1 of 2 zinnen pb't over jezelf, wat er is gebeurd afgelopen week? bijvoorbeeld in het weekend. en dan plaats ik een samenvatting van de hele week, en dan kan iedereen die lezen? Ik hoef die persoon niet te zijn, misschien offert iemand anders zich op anders wil ik het wel doen. Maar ik wil even kijken hoe het gaat hoor, als ik het te veel werk vind dat 'pas' ik. idee?
Ik vind het idee leuk, maar vraag me af of je je dit werk op de hals moet halen? Jij loopt ook in je laatste weken....... Persoonlijk vind ik het daarnaast erg leuk om per dag alle beslommeringen te lezen en om lief en leed met elkaar te delen. Ik denk dat ieder voor zich moet bepalen of en in hoeverre hij/zij wil volgen en reageren. Daarbij vrees ik dat niet iedereen aan zijn/haar samenvatting denkt; we zijn allemaal een beetje vergeetachtig........ Volgens mij moeten we het gewoon laten zoals het is. Maar, dat is puur mijn mening.
Lynn: Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! Eefje: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag {|= Ik ben inderdaad 30 geworden maar doe er niets aan verder. Geef wel een feestje met 31 En jij ? Heb jij het groots gevierd ? En de rest ben ik weer vergeten Voel me ook helemaal niet lekker vandaag, erg last van mijn keel en moet erg hoesten... Hoop dat het snel weer weg gaat ! Ben ook erg benieuwd wie de volgende gaat zijn... ik ben echt de nachtjes slapen aan het aftellen nu... Meiden sterkte allemaal met de laatste loodjes !
Rach, ik vind het een leuk idee en misschien ook erg fijn voor sommigen, die niet alles bijgelezen krijgen. Het is alleen wel erg veel werk idd, wat eenwondertje schrijft. En of het slim is om dat nu nog te gaan doen, nu er steeds meer verlof krijgen.... Ik twijfel dus beetje. Erg lief van je dat je er over nadenkt!
lijkt me erg veel werk voor je meis, en geloof me ik ben redelijk forumverslaafd en zie niet zo snel veel werk, weet je wat het is; als je tijd hebt om wat te posten bij te lezen dan is dat zo, zo niet , ja dan is het jammer maar niet anders. Het jammere is dat dat dit "forum" maar 1 gedeelte heeft, daarom hebben wij toen als september mama's een eigen forum gemaakt met bv een plekje waar je een dagboekje kon bijhouden, foto;s van je baby kon showen, afspraken neerzetten e.d. (en dan had je de algemene kletspraat natuurlijk die je dan niet perse hoefde te lezen)
ik had al bedacht ho ik het ging doen! ik sla die zin gewoon op in een word docoument. en op zondag copieer ik die en plak ik die hier. lijkt me niet heel veel werk? maar ik hoor wel of er animo voor is. Idd weet ik niet of ik er straks nog zin in hebt, maar misschien is het idee wel leuk? (ook voor straks met de baby's)
Zeker als de beebs er straks zijn vind ik het een heel goed idee. dan hebben we zeker minder tijd om alles bij te lezen!
Als de baby's er zijn, is naast het gewone dagelijkse posten (als je daar nog aan toekomt!) een wekelijkse update wel een idee; maar of jij Rach daar dan aan toekomt? *Verder heb ik een nieuwe BUIKFOTO geplaatst en ik moet zeggen dat ik toch wel groei zie tov vorige keer.......*
eenwondertje, zeker groei hoor! raar he, dan denk je dat hij echt niet groter kan, en dan is je buik toch weer gegroeid! de update: ik ben al best 'druk' met forummen omdat ik ook als moderator werk doe, maar zoals ik al zei, ik wil het wel proberen en kijken of ik het trek, en zo niet, jammer dan Amom, heb je al bijgelezen?
zo ik heb weer bijgelezen...poeh! stelletje kletskousen! hier een druk weekend er op zitten. Het was heerlijk weer dus zijn eropuit geweest. Best wel ver weggegaan, en flink veel gewandeld, denk toch zeker wel tussen de 5-10 kilometer. Had ineens superenergie Maar het verhaaltje dat lopen de weeen opwekt klopt dus niet @mimi wat vervelend zeg dat je zo veel last hebt van vocht. werkt de thee al een beetje? @eefje gaat het al weer wat beter met de kids? @imd ik lig weer helemaal in een deuk om jou en de winkelwagenincident @me2 daar schrik ik wel van. dat 2 gynaecologen dachten dat de baby goed lag maar dus niet :S @leeuw wat een prachtig ventje zeg wordt er helemaal blij van....en nog ongeduldiger (kan dat?) @tante pientje wat leu kdat je broertje vader is geworden. Gefeliciteerd! Heb je een goeie tijd gehad van de week? Hier geen stuit meer (90% zeker) en de vk...tsja ik zou de bevalling moeten afwachten om te zien hoe ze er nou werkelijk over denken! @mupkuh bah wat naar dat je zo weinig kan. hoop voor je dat je kindje dan maar gauw komt. @eenwondertje hoop voor je dat de baby nog goed ligt...zo blijf je bezig :S lekker toch er nog even op uit met z'n 2-en. Heerlijk ook tapas, krijg er honger van edit: fijn dat hij nog goed ligt @coto zo dat wordt een spannende dag donderdag! Hopelijk blijft de baby dan nog even zitten. Misschien kun je een krukje in de badkamer zetten, voor het geval je weer een keer duizelig wordt, kun je tenminste wel douchen. @spekkie *zwijmel zwijmel* wat een prachtige ventjes! @mamafiona balen zeg dat je baby weer in stuit ligt! Fijn dat ze er nu waarschijnlijk achter zijn wat er met je zoontje aan de hand is, en dat het ook beter gaat met hem @magickwings GEFELICITEERD MET JE ZOONTJE. Wat een ontzettend mooie naam ook! (ik kan me jou nog wel herinneren idd) @lynn de enige tip die ik kan bedenken, het huishouden en alles maar laten voor wat het is en lekker genieten. Als je wel wat kunt doen is dat prima, maar probeer niet teveel in 1 keer te willen, maar neem het stapje voor stapje.Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag) @nachtbrakers Wat vervelend zeg! maar wel een goeie voorbereiding natuurlijk voor straks.... @Jarige joppen: GEFELICITEERD! @leonie ik herken het helemaal. nog ff dit, nog ff dat! wel je rust pakken he!? @rach helemaal leuk idee! ik ben nu bijna een uur bezig geweest om alles terug te lezen, wil wel weten hoe het met iedereen is, maar zo vind ik het best zwaar om telkens alles terug te moeten lezen
wat misschien wel een leuk idee is strakjes om het fotoalbum gedeelte te "openen" op de al bestaande aprilsite, zodat je foto's kunt delen (evt met wachtwoord beveiligd) en dat iedereen dat gezellig kan volgen.. Evt ook een leuke foto van mama (met kindje?) zodat je meteen weet welk gezicht bij wie hoort? ook op de al bestaande aprilsite..
Vind op zich zo'n lijst wel een goed idee, maar meestal reageer ik per dag zo'n beetje op andere mensen en ik ben bang dat als ik een stukje over mijn week moet schrijven, er niet veel over blijft.... En dat ik het dan vaak vergeet. Dat van de foto's vind ik ook wel een leuk idee. Ik heb net andere ziekenhuis gebeld en volgende week di een afspraak gemaakt. Morgen kan ik bellen voor een rondleiding op de verloskamers. En mijn eigen gyn heb ik gebeld, die zouden zorgen dat de spullen er volgende week zijn. Ging makkelijker dan dat ik dacht. Alhoewel ze het wel druk hadden daar bij Catharina had ik het idee. Maar goed. Ze vond ook dat ik vrij laat was. (joh!) Pfff, heb al bijna een uur weer hartkloppingen, wordt daar zo beroerd van. Terwijl ik gewoon zit! En ik heb al zo'n pijn achter onderin mijn rug aan de rechterkant. (Wat erger wordt met naar rechts hangen/zitten) Dus ik wil eigenlijk wat gaan doen, maar dat lijkt me dan weer niet verstandig. Amom, je hebt wel heel ver gewandeld, knap hoor! Eenwondertje, mooi hoe je buik toch nog gegroeid is. Blijft een mooie buik hoor! Ik zal eens kijken als dat plastic hier weg is of ik ook nog een nieuwe buikfoto kan maken.