Danielle: ik heb normaal gesproken nooit hoofdpijn maar nu al een paar weken en dat begon al voor ik positief had getest en tevens zo'n zeurend gevoel in de onderbuik. Dus ja, volgens mij kan dat erbij horen. Marb, succes morgen!
Hee meiden, wat gaat het snel hier! Vraagje: bij hoeveel weken hebben jullie de eerst echo gehad? Ik bedoel een gewone, niet een inwendige.
Oke, ik heb mijn intake als ik 10 weken ben en met 12 weken de eerste echo geloof ik. En ook nog keuze maken of we de nekplooimeting willen.
<extra knuffel voor Marb> Welkom nieuwe a.s. moeders! Jannie83 je gaat je toch niet echt iets aantrekken van wat anderen van je nieuwe zwangerschap vinden he? Het is JOUW lijf, en JULLIE gezin. Amom, hoe laat is je VK bezoek morgen?
@Jannie83: zoiets moet je je inderdaad niet aantrekken! zoals je al hebt gelezen waarschijnlijk krijg ik zelfs zulke reacties terwijl mijn zoontje al anderhalf is ondertss. jij moet doen waar jullie je goed mee voelen en aankunnen! @wieffie: mij mag je nog tss de afspraken zette op 19sept voor 12 weken echo en nekplooi ik ga mijn bedje in, ineens weer flink misselijk, hopelijk geraak ik in slaap! slaapwel iedereen !
Goeiemorgen, DUimendraaiend voor Marb! Nieuwe zwangeren welkom en een fijne zwangerschap gewenst ! Ik voel het hier zwaar in me heupen de honden uitlaten wordt steeds pijnlijker! En kramp in me kuiten wordt er gewoon s'nachts wakker van. BLUH zo ff geklaagd voor de rest gaat het goed haha Groetjess
Goeiemorgen allemaal! Welkom aan alle nieuwe zwangeren ! Hier een update van mij: Ben nogsteeds alles aan het laten bezinken! Mijn hersenen draaien overuren.... het is nog best onwerkelijk, het idee dat er iets groeit in mij! Nog niet de VK gebeld. doe ik pas over 3 of 4 weken! Nu nog veel te vroeg, maken ze toch nog geen afspraak! Elke dag komen er hier meer en meer symptomen bij. Sommige leuk andere minder leuk..... maar ja, hoort erbij! vindt het zoooooooo spannend allemaal.... Xx
een hele goeie morgen allemaal. pfff, net een heel verhaal getypt, schakelt de computer zich uit ivm updates, kan ik weer opnieuw beginnen. @daniëlle, normaal gesproken heb ik zo`n 4 keer per maand een migraine-aanval, maar sinds ik zwanger ben helemaal niet meer ( leve de hormonen!) heb wel twee keer "normale"hoofdpijn gehad, maar een paracetamol en extra rust doen wonderen in zo`n geval. Ook het zeurderig onderbuikgevoel heb ik last van. Het is nu minder als een anderhalve week geleden, maar nog wel op de achtergrond, of ik ben er aan gewend, dat kan natuurlijk ook nog. Eerst werd ik er heel onzeker van, maar nu denk ik dat het goed is, zodat je weet dat er vanalles gaande is in je buik. @Rach, mooie plaatjes hoor. Heb hier gisteren het boek "het grote wonder"binnengekregen, daarin staan foto`s en informatie vanaf de bevruchting tot aan de bevalling, zoooo mooi om te zien. En interessant, want je kunt nu precies zien hoe alles groeit in je buik. @Lynn, veel succes vandaag met het werken. @Mupkuh, hoop dat alles goed blijft gaan meid, hartje klopt iig, dat moet toch al iets geruststellen. Het is onmogelijk om op iedereen te reageren, ga dadelijk nog eens teruglezen, want er is weer veel geschreven. Hier wordt het spannend. Morgenvroeg naar het ziekenhuis. Ben zo benieuwd of ze al iets zien! Mijn man vroeg gisteren of ik al niet verder ben als we denken. Ik pas gewoon geen één broek meer, ik krijg er niet eentje meer dicht. Ik heb zo`n 9-maanden-dagboek gekocht en daarin kun je je buik-borst-heup-omvang in noteren, in 13 dagen is mijn buik met 6 centimeter gegroeid! en mijn boobs maar liefst 10 centimeter, dus we gaan dadelijk toch maar eens wat andere broeken en shirts kopen, zodat niet meteen iedereen het ziet. En daarbij, ik voel me ook helemaal niet prettig in al die kleren die gewoon helemaal niet meer passen, haha. Maar, ik vraag me af of er hier meer zijn die al zo gegroeid zijn en of het uberhaupt kan zo vroeg in een zwangerschap?
goedemorgen...jah ik mag vandaag weer werken...hoop dat ik me dadelijk ook beter ga voelen...maar goed ik mag vandaag weer een echo...dus ik moet straks naar mijn gyn....ik kan pas vanaaf reageeren,...want ik moet tot 6 uur Havafun jij nog 1 nachtje slapen....werkse voor de mensen die moeten werken!
spannend Lynn. Wanneer heb je je eerste echo gehad en zagen ze toen al wat? Morgen zou ik 5 weken en 4 dagen zijn ( de banners veranderen pas rond 11 uur weer in de juiste dag?), dus vandaag eigenlijk al 5 weken, 3 dagen, maar ben zo benieuwd of ze morgen al iets kunnen zien? zou wel gaaf zijn, want dan kunnen we met de foto van ons erwtje morgen onze ouders en zussen gaan verrassen, hoewel ik er van overtuigd ben dan mijn zus en schoonzus het allebei al in de gaten hebben. ( haha)
Goedemorgen allemaal! Ben benieuwd naar de echo's van vandaag.. Spannend! Ik krijg er pas volgende week één (nou ja, da's ook best vroeg natuurlijk, met 7 wk en 5dgn, ivm miskraam vorige maand). Als ik het tot die tijd red, want heb nog steeds slecht gevoel. Alhoewel ik vandaag eindelijk geen oud bloed zag bij het opstaan. YES. Hopelijk blijft dat zo. Over broeken. Hier gaat het ook rap. Ik ga ook maar eens meten, mijn buikomvang. Het is wel handig. Wij gaan in april (!) ongeveer verhuizen, dus ik kan mooi mijn eigen kleding alvast in verhuisdozen proppen. Is dat alvast gebeurt (en dan hebben we, gezien de inhoud van mijn kledingkast de halve verhuizing er al op zitten ). Ik kan namelijk ook dagelijks al broeken wegleggen die ik óf niet meer dichtkrijg, óf wel dichtkrijg maar wat enorm beroerd zit. Gelukkig ben ik na mijn zwangerschap in een vloeiend tempo kilo's kwijtgeraakt, kon elke keer weer shoppen voor kleinere maatjes, dus ik heb broeken liggen van maat 34 t/m 40. Sommige maatjes 36 passen nog, maar 34 ligt al in verhuisdozen... En de positiebroeken liggen al klaar te wachten, maar daar wacht ik liever nog even mee. Nu is het leuk, maar op een gegeven moment ben je die dingen zo ongelooflijk zat, omdat je altijd maar dezelfde broeken draagt. En ik mag ook weer aan het werk straks. Gelukkig maar 4 uurtjes, luizenleventje
@lynn succes met werken.. lukt je wel de msselijkheid gaat echt wel een keetje over. @marb dikke duimen draaen, succes! @ mupkuh super dat je t hartje hebt gehoord! @ havefun, tja hier zit ook alles erg strak en ongemakkelijk, heb zelf het idee dat ik echt mega aan t worden ben. gister al broeken aangedaan van toen ik een beetje zwaarder was, zitten beter. Je heupen/bekken kan meteen een andere vorm aanemen waardoor je breder wordt, had ik van mn dochter ook. Dus haha soms gaat t inderdaad snel. Succes met het showen van je erwtje!( haha prinses op de erwt )
Ow marjanne hoe ga je dat doen dat verhuizen, ? kamertje in nieuwe huisje klaarmaken? Willen ook verhuizen....
@clarissa, werk ze. heb net wat gegoogled wanneer je buik begint te groeien? want ik vind het heel vroeg hoor, om nou al positiekleding aan te trekken ( haha). verschillende sites melden dat je wat kunt gaan zien als je 9 weken bent en andere melden dat het je darmen kunnen zijn. ik denk dat er niets anders op zit dan af te wachten tot morgen, en mss heb ik een meevaller en ben ik verder als gedacht, maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.
ik had de vorige keer ook al snel positiekleding nodig en iedereen zag het al bij 8-9 weken nu zat er nog een buikje van de vorige dus gaat het nog sneller..tuurlijk zijn het darmen die komen omhoog door je baarmoeder en zijn hierdoor beetje geirriteerd (opgeblazen) maar dat maakt het niet minder leuk toch. Gewoon lekker een positiebroek gaan halen als dat lekkerder zit, in het begin zijn die broeken met band die je kan omslaan het lekkerst..
Ik loop nu nog in mijn positiebroeken die ik aanhad bij mijn zwangerschap van Esmée. Dus ook al valt het iemand op dat het positiebroeken zijn, zal niemand zich afvragen waar dat voor is En ik ben overigens ook niet van plan om me al te veel te laten leiden door negatieve reacties om me heen omdat ik alweer zo snel zwanger ben, maar het is wel een beetje een domper op onze vreugde, om het zo maar te zeggen.
dan ben je al te laat met 12 weken echo hoor het moet tussen 11-13 weken als ik het goed heb onthouden en doet je VK niet dus je moet een afspraak maken (waar je zoiezo een wachttijd kan hebben) stel dat je bv 1 week verder bent WAT HEEL GOED KAN ik wist precies mijn eisprong en was toch een week verder dan ben je al te laat voor nekplooi dus ik zou nog even navragen of het niet vroeger kan.