April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Thanks meiden! Ze word iedere dag knapper ;)

Bevallen dames, GEFELICITEERD!

@ Msroxy, hihi je hebt je echt verveelt he snachts :)

2. synove

synove Actief lid

16 aug 2008
    257
    0
    0
    Goedenmorgen dames. Ben al een paar daagjes niet meer oline geweest, maar wat is er weer een hoop gebeurd zeg. Kan het niet meer bijhouden ha,ha,ha.

Afgelopen dagen wat stekende pijn in mijn doos/muts gehad.....Mijn man direct op internet gekeken en zei dat het door het indalen komt. Meer kan ik nog niet melden. Kindje is vooralsnog erg bewegelijk.

Vrijdag weer naar de gyn voor controle en vanaf volgende week: spuiten! Brrrrr, moet er niet aan denken om mezelf weer 2x per dag te moeten prikken, maar goed. Het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. Even tandjes op elkaar.

3. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Nance wat balen zeg. Hoop dat het snel doorzet voor je.

Voeding: ik heb inderdaad ook van die zakjes in huis.

Zo moet om half 12 naar de verloskundige uitgebreid gesprek over de bevalling dus ben benieuwd hoe of wat.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    he gadsie meid w;at een teleurstelling daar was ik ook zo bang voor toen ik ingeleid werd, kost je ook vreselijk veel energie (al is het alleen maar emotioneel)

Dikke knuffel, wees lief voor jezelf, probeer wat afleiding te zoeken voor vandaag..

5. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Lien, he mesi, wat vervelend allemaal. Ze zeggen dat je eerste leegloop voordat je bevalling begint.Of dat allemaal waar is weet ik ook niet meer hoor.

@Vruchtje, ik heb Fyshio sinds ongeveer week 22/23. Ik hoefde niet meer terug te komen zolang het stabiel beleef. Ik heb zoiets van omdat er toch geen andere oefeningen zijn en ik nog wel mijn beenoefeninegn kan doen. Gaat wel wat moeilijker maar het gaat nog. Van mijn VK gisteren heb ik te horen gekregen dat ik maar rustiger aanmoet gaan doen. Zij noemt het dus dat het mijn linkerheup is.

@BrenadGill, wat fijn dat het in iedergeval afgezakt is. Liever wachten tot minimaal 37 weken he.

@Sophia, Ik had dat eergisteren ook. Ik heb last van obstipatie en lichte aambeien. Het was eergisteren niet heel erg dun ofzo maar ik moest wel vaker en ik kon gewoon zonder te persen.

@Leonie, balen is dat dan he. Heb ik ook weleens, dan heb ik trek ergens in en ga ik het kopen maar thuis smaakt het niet zoals ik gehoopt had.

@Danielle, ik voel af en toe wel wat maar ik denk dat mijn meisje lekker blijft zitten tot het eind. Mijn oudste zei al gisteren dat ze wel wilde dat ze morgen (vandaag dus) komt.

@Pretty Woman, Jeetje, wel fijn dat je bloedwaarde en urine allemaal goed is maar leuk is anders. Er zijn meiden die hoge bloeddruk hebben alleen hebben ze er ook wat eiwit bij zitten.

@Sushi, Ja dat verbouwen kunnen ze goed he haha. Ik heb soms ook weleens van he niet feestvieren nu. Hahaha dat ze de ruimte nog hebben he.

@Nance83, Ik zat al te wachten op je smsje maar hoorde al niks. Jeetje meis wat rot nu. Zullen we er dan lekker vanuit gaan dat het in de loop van deze week gewoon doorzet. KNufffffff

@Sylvie, dat is goed nieuws meis.

@Eefje, ik heb geen flesvoeding. Misschien wel een idee om te halen. Anders zou ik hals over kop naar de winkel moeten of naar mijn schoonzusje. Hmmmmz. Ik kan alleen naar de etos als mijn vriend er is vanwege de auto

@synove, Ja die krampen klinken als indalen. Ojee sterkte alvast voor vrijdag

Ik vroeg gisteren gisteren aan de VK dat je kind toch rustiger word vlak voor de bevalling. Ze zei tegen mij dat dat niet hoefde. Ik oke mooi die van mij beweegt een hoop dus er is hoop. Hahahaha. Ik vroeg ook nog dat als ik hard zou springen ze dan ook zou zakken en eruit zou floepen. Hahahaha ze lag zowahat in een stuip. Ze zei dat er meer waren die dat vroegen omdat ze het zat waren. Huh hahaha Het was ook maar een grapje hoor

6. zo bij aardig wat dames aan het rommelen zie ik!

nance wat een domper. snap dat je er emo onder bent. je stelt je er toch op in he!

sylvie, ik vraag me ook af waarom je slijmprop is weggehaald? of heb ik iets gemist? ;)

leonie, ik ben de buddy van amom, enneh.. ik heb har gisteren rond avondeten nog gesproken, maar je weet maar nooit he! ;)

nee mijn kraamzorg en de lactatiekundige hebben het afgeraden om kv in huis te hebben als je borstvoeding wilt geven, daarom niks in huis!

Mirjanne: pianoles? wat leuk! hoelang speel je al?

mimi, dus niet alle baby's worden rustig voor de bevalling? gelukkig maar, ik heb hier ook een hele drukke hoor haha.

Ik heb goed geslapen vannacht. Er zijn toch nog dingetjes die ik nog wil doen, want straks gaat dat niet meer zo makkelijk. bijvoorbeeld met mijn man ergens in een grand cafe koffie drinken met een appeltaart en gezellig kletsen. hebben jullie dat ook?

7. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Rach, Ja, eigenlijk hoop ik dat ze toch na het weekend komt zodat we zaterdag of vrijdag nog even kunnen gourmetten met zijn drieen. Dat zal je ook niet snel meer doen in het begin.
    Vorige maand zijn we nog uit eten geweest met zijn drieen. Nu kan het nog en zo met een kleintje breng je haar ookniet even snel ergens heen. dat doe je niet.

Mooi ik haal dan geen flesvoeding. Had al een hard hoofd erin eigenlijk. Ik begrijp het wel want als het even een beetje niet lukt ben je sneller geneigd te stoppen als je het toch in huis heb

8. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    @Rach.. ik heb les (half gedwongen de laatste 5 jaar ;), mijn vader vergat 'bewust' om op te zeggen) gehad van mijn 7e tot mijn 14e ongeveer.. Nu heb ik sinds een jaartje weer les (en wat een drama als je zo lang niet écht gespeeld hebt)

@Flesvoeding in huis halen. Ik had er geen last van hoor, dat ik 'sneller' de neiging had om over te gaan op flesvoeding, al ging de BV bij mij in het begin niet van een leien dakje (opstarten met kolven enzo, madammeke pakte de tepel niet enz.). Ik heb uiteindelijk 8 maanden gevoed.
    Vind het gewoon een prettig idee dat ik in noodgevallen iets achter de hand heb.

9. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Hoi,

Niks aan de hand hier hoor, jammer genoeg ;)
    Sinds zaterdag eigenlijk al steeds weeen, soms regelmatig, soms ff helemaal niks of weer onregelmatig. Ze worden wel elke dag ietsjes heftiger :S en gaan ook niet weg onder de douche....
    Gisteren was ik gewoon super chago en heb daarom niet gereageerd, hormonen hadden me flink te pakken
    Ik zal straks ff bijlezen! (hihi ik kan die updates wel 2x per week gebruiken Rach :))

10. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    goede morgen meiden!
    Heb even snel bijgelezen maar geen tijd om te reageren. Moet me aan gaan kleden, zo naar gyn.
    Hoop dat alles goed is. Jullie horen het later vandaag.

11. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Nance: wat jammer dat het nu wat langer duurt. Ik kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent.
    @Coto: klinkt idd als dalende suikerwaarden (ik heb ook zwangerschapssuiker). Laat voor de zekerheid je bloed controleren, ook omdat je wat ouder bent (I know, nare opmerking, maar ik ben ook 38, dus ik mag het zeggen ;) ).
    @Rach: ik hoop dat mijn kleintje de geplande inleiding na de Paasdagen haalt en niet uit zichzelf komt. Manlief moet namelijk nog 1 examen doen (zie hem dus weinig) en we willen graag samen een paar vrije Paasdagen doorbrengen. Onze laatste daagjes als stelletje samen en dan nog even lekker een terrasje pakken of zo.....
    @Verbouwen in de buik: dat was bij mij zondagmiddag -en avond :confused: . Maar, ik vind dat heerlijk. Zijn beentjes gaan dan vooral in mijn rechterzij tekeer (naast allerlei rek- en strekoefeningen elders in de buik) en gelukkig niet tegen mijn ribben. Helaas had hij dus gisteren een bijkomdag (erg rustig in de buik), om vannacht om 01.00 uur de schade weer in te halen. Terwijl ik net dacht dat ik zijn ritme had ontdekt (in principe is het volgens mij een avondkind; na het avondeten is hij duidelijk aanwezig). Maar ach, zo zie je maar, een ritme is relatief.

Verder heb ik toch wat bezoek afgezegd. Er willen veel te veel mensen langskomen en ik heb daar steeds minder zin in. Laat mij maar lekker aanrommelen en mijn eigen tempo bepalen. Alleen, die nesteldrang, waar blijft die?! Kan hem goed gebruiken, maar, nergens te bekennen ;)

12. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @eenwonder, ik zou graag willen dat nesteldrang wat minder zou worden bij mij omdat ik zo goed als helemaal niks meer mag doen nu.

Zal ik wat door sturen naar je ;)

13. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Toch raar dat er verschillende adviezen gegeven worden..
    Ik had toen Len werd geboren namelijk niks in huis..
    Maar omdat hij nog wat zwakjes was kon hij de BV moeilijk op gang krijgen..Gelukkig had de VK wel een paar zakjes bij zich voor de nacht en volgende ochtend..Toen zelf wat gehaald..de BV kwam na 2, 3 dagen pas goed op gang..Toen weer gestopt met de Fv.
    Dus vandaar dat ik nu wel wat heb aangeschaft..Maar opzich snap ik het wel..Al zou ik niet sneller stoppen met BV omdat ik wat achter de hand heb. ;) Maar mij wel geadviseerd wat in huis te hebben.

Leonie:Succes straks bij de gyn!

Amom:Je houdt het wel spannend voor jezelf en voor ons..Chago mag hoor!;)

14. mamaFiona

mamaFiona Fanatiek lid

7 nov 2008
    1.155
    0
    0
    Noord-holland
    Goeie morgen allemaal,

Zou ik gister met een vriendin sávonds even wat gaan eten, ze moest nog even iets ophalen bij mijn schoonzus dus ik mee..... Wat denk je.......
    Hadden ze een babyshower georganiseerd voor mij.....zoooooo leuk, was echt een hele gezellige avond, met veeeeel eten en veel cadeautjes. Fantastisch, Zoiets sleept je er gewoon weer even doorheen!

15. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Ja, please! Ik voel me namelijk steeds beter :confused: . Steeds minder harde buiken, meer energie enz. (B12 en ijzer zijn duidelijk stijgende). Ik heb overal zin in, maar er komt wel weinig uit mijn handen moet ik zeggen. Ja, leuke dingen, daar heb ik zin in. Maar nesteldrang? Als je onze kledingkast van binnen ziet :evil: , maar ik laat het gewoon. Terwijl dat niets voor mij is. Normaal ben ik zo'n Pietje Precies en schoonmaakfreak en nu precies de andere kant op. Snap er niets van...... (manlief vindt het wel lekker rustig). Ik heb trouwens wel een schoonmaakster, dus dat scheelt!

@Leonie: sterkte zometeen!
    @Mamfiona: wat leuk en lief zo'n avond. Echt wel.

16. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @mamaFiona, A wat een lieve vrienden heb jij zeg. :D

@Eenwondertje, ik had voor de zwangerschap dat ik niks deed en nu heel veel. Bij mijn dochter deed ik veel maar tijdens mijn zwangerschap helemaal niks. Het was dan ook zo dat ik na de bevalling ook niet heel erg veel deed. hihi Ik deed de dingen die moesten maardat was het ook echt.

Nu hoop ik dat wat ik nu heb weer net als daarvoor blijvend is omdat dit een goed iets is.

17. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @mimi, mijn kleintje was ook heel bewegelijk van te voren.

@ borstvoeding, wij hebben er heel veel moeite voor gedaan. En ben super blij dat het gelukt is.

18. flesvoeding in huis halen: tja blijkbaar verschillen de meningen erover. Ik had er nooit over nagedacht, mijn man wilde het liever wel in huis hebben. Toen ik de intake met de kraamhulp had vroeg ik wat ze me aanraadde, en zei dat ik echt niks in huis hoefde te halen. De kans dat ik midden in de nacht zonder een voeding zou zitten was klein en anders had de huishoudpost ook wel, en ze zei dat fv niet echt goedkoop is.

Mirjanne: leuk hoor ik speel ook piano, vanaf mijn 8e. Helaas hebben we nu geen piano in huis en ik speelde 2 keer per week ergens anders, maar ben nu met 'verlof' ;)

Amom, als het echt weeen zijn zetten ze toch door? ik dacht dat als de weeen niet doorzetten het 'alleen maar' oefenweeen zijn. toch vervelend!

leonie, succes bij de gyn.

eenwondertje, snap je wel. ik heb ook zin om lekker mn eigen gang te gaan. hoort er gewoon bij denk ik :)

mamafiona, wat leuk, een babyshower! wat heb je gekregen?

19. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    MamaFiona, wat ontzettend leuk die babyshower!

Nance, echt vervelend dat het niet doorgezet heeft. Hopelijk vandaag dan maar. Je stelt je toch ergens op in...

Verder ehm weet ik het even niet meer. (Wel gelezen, maar meteen weer vergeten.)

Hier staat van die rotterdamse muziek al de hele ochtend op en sorry, ik houd daar helemaal niet van en wordt er gek van. Hoop dat de loodgieters snel komen, dan kan ik straks het huis uit. Weg van die muziek! ;)

Ow ja. Ook hier komt geen fv in huis. Dat kan idd op het laatste moment altijd nog gehaald worden. Heeft trouwens iedereen die bv gaat geven al een voedingsbh gekocht?

20. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Hahaha, Wendy, mijn dochter heeft een cd met muziek van Rotterdam. Dat heeft ze ooit eens gekregen van iemand. Ik vind het ook niets maar zolang ze haar deur dicht heeft hoor ik het niet hahaha

Deel Deze Pagina