April 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lien78, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Net bij gyn geweest, baarmoedermond was nog niet verweekt, maar hij kon wel bij de vliezen, dus heeft me gestript, bloeddruk was 140/90 en had weer eiwitten in de urine.Moet maandag weer komen, dan gaan ze weer kijken of ze me kunnen inleiden als ik dan nog niet bevallen ben.

2. Tup

Tup Lid

9 nov 2008
    92
    0
    0
    Imd nou daar zou ik ook wel pissig om worden
    en idd kan je het zelf niet telefonisch regelen dan ?
    als je nog een week met wachten pffff

Rach fijn dat alles weer goed was
    en het lijkt me ook wel bijzonder dat je je kindje ziet drinken in je buik

Sophia mooi zeg en ben ook wel benieuwd hoe het eruit ziet als je het helemaal klaar hebt

Pientje lijkt me wel fijn dat je de box nu klaar hebt
    en zeker als het resultaat er mag zijn dan ben je toch helemaal trots

Vruchtje lijkt me wel lekker zeg zwangerschapszwemmen
    en idd wie weet de laatste x ik hoop het voor je

Mimi nou je had gelijk hoor ik voelde me gisteravond een stuk beter
    dus was overdag naar en ziekjes en s avonds was het weer over
    je vertelt het idd leuk dat telefoongesprek hihi

Marijke jeetje dus je bloeddruk was toch weer hoog
    nou ik hoop dat het strippen iets opwekt en dat je snel je kindje in je armen kan houden

hier gaat het wel goed heb vannacht een x aardig goed geslapen heerlijk hoor
    voel me gelijk een stuk fijner
    had vanmorgen ook krampen en ongi gevoel en het bleef wel een poosje dus ik helemaal blij
    ging ik maar onder de douche staan en toen was het weer weg
    en toen moest ik plassen en toen lag er iets slijmerigs met een beetje bruinig bloed in de pot (sorry onsmakelijk :oops: )denk dat dat de slijmprop was,maar helaas het zet niet door
    en ik had al gehoord van de Vk dat het dan nog wel een poos kan duren
    maar ben al wel blij dat er iets gebeurt
    ik las elke x dat er bij anderen al gerommel was en dan dacht ik nou bij mij nog niks ,maar nu dus wel iets
    nou ga zo maar aan het eten beginnen
    mannetje komt zo thuis

Gr Tup

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @He Tub ik ben niks verloren. hihi

Ik begin zelfs soms het gevoel te hebben dat het is als ik moet plassen ofzo. Maar het stomme is dat ik vanacht niet mijn bed uit hoefde en als het blaasontsteking zou zijn het heus wel zou weten omdat ik het de afeglopen keren ook wist. Pfffffffff ik geloof dat ik er zelfs 4 gehad heb deze zwangerschap. Jeetje ben het nu al vergeten.

Af en toe wel een krampje maar ook nog niks. Mijn moeder denkt dat deze eerder komt dan mijn dochter. Ik oke dat is dus 9 dagen te laat inplaats van 10 :)

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Marijke: voor jou dus ook heel spannend aan het worden. Ik hoop dat de bevalling zelf opgang gaat komen en dan ook snel natuurlijk

Tup: scheelt wel hé als je een keertje lekker slaapt. Hier ook van die ongie krampen die af en toe komen en weer gaan. Enne je slijmprop verloren dat is toch meestal een teken dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachten?

5. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Nu hopen dat door het strippen het toch zelf op gang komt he. Spannend hoor

6. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Marijke spannend :D

Iedereen gaat lekker eten zie ik heb me kookboek er maar even bijgepakt wist echt niet wat te maken maar ik gaat zelfgemaakte gekruide aardappeltjes uit de oven maken :D mmm hopen dat het lukt hahaha :) ben niet zo'n keukenprinses

7. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Hi meiden,

Heb ff bijgezelen, maar niet alles onthouden ben moe...net bij de Makro geweest...pfff hahaha

@ Rach, fijn dat alles goed was en grappig dat als je kindje van het vruchtwater drinkt de bevalling dan nog niet op gang zal komen binnen 24 uur. De mijne heeft iedere dag wel een paar keer de hik, dus ik zal nog wel ff moeten wachten ;)

@ Pientje, Dank je wel :) Ben ook trots op de foto's :) En ik woon zelf pas 2 jaar in Zoetermeer, en mijn schoonfamilie nu pas 4 jaar, daarvoor Den Haag dus daarom herken je denk ik niemand ;)

@ Sophia, Mooi die gipsbuik. En ik heb dat van de week op tv gezien dat ze die buik gingen mozaieken, zag er echt super mooi uit! Ga je hem dan aan de muur hangen?

@ Priscilla, klinkt lekker die aardappeltjes, wij zouden gaan wokken met mijn pa, maar hij is niet lekker :( Was nog voor mijn diploma, maar nu gaan we maar bietjes eten...met speklapje.

@ Marijke en Tup, spannend allemaal :)

Hier is alles rustig, kleine beweegt nog veel en heb verder geen krampjes of iets gehad...

8. het is geen 'vastaand feit' hoor, zoals Pientje het noemt, maar de gyn zei dat als een baby dat nog doet het MEESTAL niet binnen 24 uur komt. maar inderdaad: de hik in de gaten houden! (ik voel die elke dag, dus dat is handig ;) ) Maar ik hoop eigenlijk dat ik straks het tegendeel bewijs natuurlijk :p

Pientje: jeeeej eindelijk je box klaar! maar nu moet hij nog drogen.. dus baby kan nóg niet geboren worden :)

Mimi, whaha erg zeg! :) en opeens denken: goh wat is het stil aan de andere kant, zie het helemaal voor me!

Marijke, heel erg dit hoor :oops: maar ik weet niet wie je bent :oops: en waarom je maandag word ingeleid. volgens mij mis ik een hoop...

Sophia, wat een prachtige gipsbuik heb je gemaakt zeg!

vruchtje, ik krijg elke keer als ik kom een echo, dus volgende week weer. maar deze was wel heel speciaal ;) ik hoop idd de volgende keer ons kindje in het echt te zien natuurlijk.
    lekker trouwens, zwangerschapspzwemmen.

er waren 2 dingen die ik wilde doen als ik zwanger zou zijn en die heb ik niet eens gedaan. een gipsen buik en zwangerschapszwemmen, haha!

9. Daar komt het mozaiek-idee ook vandaan. Ik wil hem inderdaad aan de muur gaan hangen op onze slaapkamer. Lijkt me prachtig stuk. Heb ergens op internet gezien dat hij dan in een lijst hangt, is erg mooi.

10. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Marijke en Tup, spannend hoor! Duim voor jullie (en de rest ook natuurlijk).

11. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Rach: iedere keer een echo? Jeetje, dat is leuk, ik zou ook wel weer even binnen willen kijken wat ze aan het doen is :)

Brenda: heb je muisjes groot ingekocht bij de Makro?

Ik moet nog muisjes halen maar durf niet goed, ben dat ik iemand tegenkom als ik roze muisjes haal. En kan ook niet wachten tot na de bevalling, aangezien ik denk dat ik 1e paasdag beval en wil ik uiteraard 2e paasdag wel de visite muisjes op hun beschuit kunnen serveren. Morgen maar even bij mijn moeder in de stad kopen.

Tup: spannend hoor, is toch een teken dat er iets aan het gebeuren is.

Marijke: misschien dat het wel voor maandag zelf op gang komt. Succes in ieder geval.

12. Geeft niks Rach, maar heb paar weken geleden in ziekenuis gelegen, omdat ik toen al 6 weken hoofdpijn had, de bloeddruk toen ook begon te stijgen en ik eiwitten in urine had, dit ging laatste 2 weken beter.
    Maar omdat ik niks meer heb om bij te zetten, willen ze zodra de mogelijkheid er is me inleiden, om me niet te lang meer te laten lopen.

13. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Even ego, ik ben met het eten bezig nu maar even snel nog.

Mijn meisje was ergens aan het spelen en ze zou bellen als ze thuis gebracht zou worden. aangezien ze met de auto erheen was. Omdat ze niet belde dacht ik zal ik haar met de fiets op gaan halen. Ik kan haar wel niet achterop nemen en lopen gaat moeilijk maar naast haar fietsen terwijl zijn loopt kan ik wel. Ik denk dat is gezellig. Kom ik daar aan, is er niemand thuis.

Ik denk onee, dan staat ze al voor de deur en is ze thuisgebracht. Ik als een gek naar huis fietsen. Ik ben nu al een kwartier thuis maar nog buiten adem, Ben er gewoon misselijk van. Had net ook gelijk pijn in mijn buik. Is nu wel over maar ik ben nog steeds misselijk.

Mijnm eisje helemaal boos dat ik er niet was. Toen ik kwam en ze hoorde waarom ik naar haar toe kwam vond ze het wel lief en zei ze ooooo ik zou bellen. En ik kreeg op mijn donder van mijn dochter dat ik niet meer zo hard moet fietsen :confused: :confused: Want dat gehijg is niet voor mijn zusje :confused: :rolleyes:

14. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    mimi hhahhah leuk die bijdehandte kinderen :) had van de week ook nog gefietst met tegenwind dat is inderdaad geen pretje ben het ook niet meer van plan. :p

15. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Mimi, das wel weer lief dan....

Jodie, :baby: Gefeliciteerd met je mannetje! ! ! :baby:

Sophia, mooie buik idd! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het gemozaïkt is...

Lien, ben benieuwd wat ze morgen bij jou gaan doen. Ik moet morgenvroeg ook weer terug om bloeddruk te laten meten (1/2 uur). Maar na vandaag betwijfel ik of ie veel lager is...... (Was 133/100) Maar urine was de vorige keer goed.

Over bloeddruk, dozen en afspraken gesproken......
    Ik DACHT dat ik het vandaag niet al te druk zou hebben. Mijn schoonouders zouden komen omdat schoonvader de deuren en kozijnen van babykamer ging schilderen. En ik moest nog even naar de garage als die tijd had. Wat werd het uiteindelijk?.....

Vannacht slecht geslapen. Heel veel buikpijn en pijn in mijn zij. Omdraaien was bijna niet te doen van de pijn. Vanmorgen begonnen ze alweer vroeg op het dak en kon dus niet meer slapen. Toen kwamen schoonouders. Moest ook nog even loodgieter aanspreken, die was me gister vergeten. :( Hij zou later langskomen omdat de ketel tikte sinds zij di geweest waren. Ik geloof dat hij wel 3x is geweest. En heeft alles geprobeerd schoon te maken, etc. Ondertussen had ik nog steeds veel pijn in mijn buik (Ook erg op mijn schaambot, net of het helemaal beurs getrapt is) en rug dat ik op gegeven moment maar pcm ingenomen heb. Ik voelde me ook gewoon ronduit beroerd. (Net of ik ziek ging worden.)
    Toen heb ik de garage nog gebeld, want zouden eigenlijk voor gister afgesproken hebben, maar kon hij niet. Kon het nog steeds niet. :( Loodgieter weer de ketel schoongemaakt, als ie nog rammelde moesten we het zeggen. Hij liep de deur uit.....ja hoor. Moest ie de servicemonteur bellen en zou het nog wel laten weten.....

Ik wilde toen even gaan liggen, want schoonmama ging even naar de stad en pa was boven bezig. Ging de telefoon: de Praxis: de schommelstoel was helaas niet meer leverbaar en ze bood haar excuus aan... Weer liggen... telefoon: Mijn moeder: mag ik even langskomen? *zucht*: Ja hoor. Was zij weg, belde schoonmoeder op of ik haar uit de stad kon halen, want was toch wel ver lopen... (Joh!) Toen met schoonouders wat gegeten. Heb ik nog wel even na het opruimen half uurtje kunnen liggen. Belde de man van de garage. Had me al verschillende malen proberen te bellen, maar ik nam niet op! (Tel. was helemaal niet gegaan!) Ik had dus allang kunnen komen. Dus ik alsnog maar gegaan. Intussen moest ik weer naar die loodgieter, want die zou afspraak gemaakt hebben... was ie weg.. :( Iemand heeft mijn nr toen genoteerd om mij terug te laten bellen.

In de garage bleek dat het onderdeel wat lek was, besteld moest worden bij de Opeldealer. Dus moest ik zelf voor bellen en duurt dus even omdat het besteld moet worden. De loodgieter belde op dat moment dat ik zelf een afspraak moest maken met de servicemonteur. En toen belden ze nog van rolgordijn of ze die morgen al mochten komen hangen ipv volgende week wo. Heel graag natuurlijk, hoe sneller hoe beter. ;) Maar allemaal weer geregel dus, want wist niet of de kozijnen dan klaar/droog zouden zijn. Dus eerst weer naar schoonpa gebeld, etc.

Ow en schoonouders komen zondag weer omdat de deuren nog een keer geschilderd moeten worden. 1x dekte niet genoeg.... (moet dus ook nog verf bijhalen) :(

Om half 6 was ik thuis en ik ben eigenlijk helemaal kapot. Ik ben ook erg benieuwd wat mijn bloeddruk morgen is en hoop maar dat ie niet tè hoog is, dat ze me daar houden. Want op dit moment......
    Waarom moet iets regelen toch zo moeilijk zijn? En waarom komen die dingen nooit alleen, maar altijd tegelijk? :( En morgen heb ik dus weer zo'n %$#&%#-regel dag.

Pfffff, sorry, was weer even mijn relaas. Anders was ik er idd wel eerder geweest hoor Leonie. ;)

16. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Lien: Heb uit eindelijk alleen maar een wit wikkel luier truitje gekocht bij de hema... Zag genoeg leuks maar kan geen keus maken... Ik moet ook snel eens naar Amersfoort, daar zit een Lief winkel toch ?
    Sophia: Ziet er gaaf uit zeg !

Ik ga maar eens eten koken, eten spaghetti... zin in !

Meiden fijne avond !

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Nou we hebben de duoseat opgehaald, ga hem straks even uitpakken.. en kreeg nog een truitje en vestje wat bij een broekje, mutsje en slofjes hoorde die ik al had gekregen (van oilily) dus nu helemaal compleet pakkie, ZO CUTE!

Ik heb mijn blu ray brander geinstalleerd en de nieuwe printer pfff EIGENLIJK geen klusje als je hoogzwanger bent jemig wat een temperament heb ik toch bij me hahaha (ik heb alles heel weten te houden!)

18. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Jodie, gefeliciteerd met de geboorte van Senne!!

Oh, ik ben zooooo benieuwd wie nu de volgende gaat zijn. Waanzinnig spannend allemaal, jullie met je dikke buikjes! Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem heeeel soms mis, maar meestal niet. Vind het heerlijk om weer op mijn buik te kunnen slapen, en nu kan ik tenminste drie kinderen op mijn buik kwijt :)

Oh, ik las dat van de hik en niet na 24 hr geboren worden. Deze twee heren waren dan weer zo'n uitzondering op de regel; allebei meerdere malen de hik tijdens de bevalling :) En daarvoor trouwens ook. Maar dat stelde mij gerust omdat dat ook betekende dat er nog voldoende vruchtwater was voor ze, ivm die gebroken vliezen.

Goh, ik heb af en toe van die momenten dat er stukken van de bevalling terug komen, zo raar. Alsof het nu allemaal pas een plekje krijgt. Heftig hoor, want ik was ook best wel verdrietig met vlagen. Onzekere periode, gaat alles wel goed met de kids, lag ik daar in mijn uppie in dat ziekenhuis en mijn man en zoontje thuis. Vreselijk vond ik het af en toe. Gelukkig had ik echt lieve verpleging, eentje kwam er tijdens haar nachtdienst zelfs echt een paar uur bij me zitten om gewoon even te kletsen, ik heb daar zo onwijs veel aan gehad. Echt een onderschat vak hoor, verpleegkundige. Supermensen.

Hier gaat alles super! Eerste regeldagje vandaag, woei! Twee babies die om het uur wel wat lusten, ik werd er knetter van :) Maar alleen maar goed voor d'n melk natuurlijk. En ze zijn allebei bijna 5 pond inmiddels, ruim 200 gram in nog geen week gegroeid! Bran is inmiddels ook wat verkouden maar drinkt er niet minder om, dus komt wel goed.

Nou ladies, toitoitoi met die laatste loodjes, ik spiek elke dag effe of er al beebsjes bij gekomen zijn.

19. spekkie, als ik je verhaal lees kan ik zo uitkijken naar lekker slapen :)
    wat leuk dat er weer stukken terugkomen van de bevalling. schrijf je het thuis ook op in een dagboek ofzo?

Marijke, bedankt voor je verhaal. Ik heb hem in de update gezet (plaats ik morgen) dan weet iedereen het.

Imd, jij met je leuke aankoopjes! heerlijk hoor ;)

Hier smaakt het avondeten me echt niet meer. blegh! hebben jullie dat ook?

20. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Rach, ik hou voor de mannen een digitaal dagboekje (nou ja, dag... weekboek soms) bij, werkt echt bijzonder therapeutisch 8)

En echt, dat slapen, heerlijk. Ik krijg nu met de nachtvoedingen veel meer slaap dan in die laatste weken van de zwangerschap! Al zal ik het niet erg vinden als er een nachtvoeding af gaat (wat ze wel zouden kunnen, want na 8-en slapen ze zeker tot een uur of 1 in de nacht, maar goed, dat is nu eenmaal hun ritme).

Deel Deze Pagina