Zo Brendagill, dat is een flink stuk wat je hebt gelopen. Kan ook wel weer lekker zijn he? Oh fijn dat het goed is gegaan. Je bracht me wel ff op een idee, wij moeten Tim ook maar eens uit logeren doen om vast te 'oefenen'. Enerzijds is het heerlijk om ff de rust te hebben, anderzijds.....wat ben je toch gehecht aan zo'n minimensje he? Hoe vond Len het dan, dat zuslief weg was? Vruchtje,ik hoop voor je dat je snel heerlijke weeën hebt Coto:dubbel gevoel he? Ik vind het nu al heeeerlijk dat de klok een uur vooruit is, wat is het al lekker lang licht! Laat maar komen die lente!
Weinig gebeurd vandaag! Wordt zo ongeduldig. Overigens 30-03-2009 is ook een hele mooie datum. janstjuh: succes met de bevalling, we horen graag hoe het gegaan is.
Hier ben ik dan eindelijk even! Afgelopen woensdag zijn wij dus de trotse ouders geworden van een gezonde zoon SENNE! De bevalling verliep vlot maar erg heftig! 11.25 vliezen gebroken+infuus. Kreeg vlot regelmatige weeen met resultaat. Tegen 2-en zat ik op 4 cm. Voelde de weeen al steeds in mijn rug maar ineens werden ze superheftig. Niet op te vangen en geen tijd er tussen. Heel mijn lichaam schoot in een kramp, drama. Verloskundige zei ook hier kun je niks mee qua ontspannen. Dus ruggeprik, rond 14.50 Verder veel geklooi toen al met CTG, uitwendig registreerde niet goed, en inwendig draadje gaf op de monitor een andere frequentie aan als dat je kon horen. En zo ging dat tot het einde...spannend... Na de ruggeprik kon ik weer ontspannen. 4uur had ik een dikke 7cm. En 3 kwartier later volledige ontsluiting, ik moest toen even op de zij liggen om te voelen of ik persdrang had, dat had ik. Gyn kwam vanaf half4 steeds langs ivm het hartje....en het slechte registreren. Uiteindelijk stond de kinderarts ook nog standby en wou de gyn Senne er snel uit hebben ivm een te snelle en dan weer te trage hartslag. Dus uiteindelijk met de pomp en een knip gehaald. Senne had een supergoede start, dus de kinderarts afgezegd, die zou de volgende ochtend wel ter controle komen. (die controle was goed) Wat een bijzonder moment zo'n kleintje op je buik en wat ontzettend onwerkelijk! Hij is prachtig! Senne doet het heel goed. Ik ben na een halve dag met BV gestopt, tepels bloedden,kwamen er niet goed uit enz enz. Ik zat met kromme tenen te voeden, en kon wel janken als ik wist dat hij bijna weer zou komen voor een voeding. Hij krijgt nu lekker de fles, hij drinkt super! Geboortegewicht was 3600 gram, eergister was het 3420. En Vandaag 3500 gram! Hij drinkt soms al 60cc! Energie om verder BV te proberen is er niet. Mijn energie moet ver weg komen, ben nog snel dizzy en er erg moe. Heb veel last van de wond, maar hij geneest heel goed gelukkig! Ik kan amper zitten. Heb Senne 1x zelf in de tummy tub gedaan, maar halverwege ,moest de kraam het overnemen ivm dreigend flauwvallen, dat is wel jammer maar komt vanzelf wel. Heb nu enorme stuwing, dus zit strak ingepakt, toch even leuk de Pamela look haha. Voel me wel enorm rot dat ik zo ben en zoveel last van alles heb, maar probeer optimaal van Senne te genieten. Kraamtranen hebben al rijkelijk gevloeid Zal zo even een foto in mijn album zetten. Alle bevallen mamas gefeliciteerd!
Jeej Jodie, heftig verhaal zo. Gelukkig dat met je zoontje alles goed is. En met jou gaat ook nog wel komen. Gewoon vaak naar hem kijken, dan weet je waar je het voor over hebt! Ben heel benieuwd naar een foto! Hihi is waar Kipkip. Helaas is mijn oma morgen ook jarig. Dus ik sla nog even over.
Ja heerlijk rustig was het wel. Noa heeft wat gedrags problemen waar we nog niet helemaal uit zijn.Wat erg frustrerend is.Dat maakt haar druk en soms onbegrijpelijk voor ons..Wat haar weer frustreerd.. Len die was juist vrij onrustig..Hoewel hij normaal heel goed alleen kan spelen miste hij haar wel volgens mij..Hij was wat koppiger dan normaal.. En idd je bent zo gehecht aan je kindje...Ik had de neiging steeds te bellen..Niet gedaan hoor..
Nu denk ik: dadelijk maak ik jullie bang met mijn verhaal....nou ja als dat zo is wil ik hem wel verwijderen....elke bevalling is anders en ik heb het zo ervaren maar dat zegt niks over jullie bevalling!
Weet je wat stom is? Ik zie niet echt tegen de bevalling op, maar ben wel ontzettend bang dat ik ruggenprik zou moeten. Ik heb toen ik Lymne had een lumbaalpunctie gehad en toen kon de arts er niet goed bij en moest die spuit op de röntgen gezet worden. Blijkbaar hebben ze toen iets verkeerds geraakt en ik heb daar zo'n ontzettende hoofdpijn van gehad dat ik 4 dagen later ook met uitdroging in het ziekenhuis belandde. Ruggenprik is beetje dezelfde werkwijze. En daarom ben ik daar zo ontzettend bang voor. Misschien vr maar eens met gyn over hebben...
@Wwcje.. je hoeft toch niet persé een ruggeprik te krijgen? Enne.. de hoofdpijn komt waarschijnlijk door dat je hersenvliezen en ruggemergvliezen erg geprikkeld zijn tijdens het zetten.. in combinatie met het aftappen van vocht kan dat flink hoofdpijn geven.. Die kans loop je veel minder bij een 'gewone' ruggeprik, omdat er dan geen liquor weggehaald wordt.. Heb zelf een keer een ruggeprik gehad die verkeerd gezet was, maar dit gaf meer klachten als duizeligheid e.d. dan dat ik het echt hoofdpijn kon noemen.
Jodie Pff meid dat is niet niks..Je hebt het super gedaan hoor, twijfel daar niet aan. Het gaat bij niemand hetzelfde en iedereen is anders. En je moet jezelf niet uitputten door de BV te 'moeten' geven..Daar heeft niemand wat aan..Senne ook niet Gelukkig doet hij het goed, en klink je Ape-trots! Laat die kraamtranen lekker lopen..Hoort er ook bij...Pff wat een emoties allemaal, kan me voorstellen dat het soms een beetje TE overweldigend is... Ook zo byzonder , je eigen kindje te mogen hebben. Ben benieuwd naar de foto! Rustig aan! **KNUFF**
Jodie! Meis, wat naar dat je nog zo'n last hebt! Maar dat komt allemaal wel joh, je lichaam heeft veel te verwerken gehad, geef het de tijd. Mijn Tim kwam ook met de pomp en met een knip en ja, daar heb je wel ff last van Flink balen, maar je zal echt merken dat het straks beter gaat.... Dikke knuffel en doe het lekker rustig aan! Eefje, knap van je om niet te bellen. Wat worden we soft als het om de kinders gaat het? Lastig dat Noa wat gedragsproblemen heeft, zeker als je niet weet wat het is!
Hoeft idd niet. Ik wil het zonder pijnstilling doen. Maar als er wat fout gaat dan kunnen ze ruggenprik geven. En daar ben ik banger voor. Maar jouw stukje heeft me wel al iets gerustgesteld. Was idd natuurlijk aftappen van vocht. Dat hoeft nu niet.
@ Jodie.. heftige bevalling zo te lezen zeg.... Nu nog vlot zien te herstellen, dat zitten weet ik nog wel, en ik had slechts een flinke scheur.. Maar dat gaat t.z.t. vanzelf weer goed.. En inderdaad, de BV, als het niet wil, of enorm veel pijn doet, dan is de keuze voor een fles toch prima? Niet kostte wat kost voor de BV gaan, als het lukt, is het mooi, lukt het niet of doet het enorm veel pijn, heeft niemand er wat aan lijkt me..
Fijn dat je wat geruster bent iig ... nou ja, volgens mij kunnen ze je überhaupt moeilijk verplichten een ruggeprik te 'nemen' .. maar goed, bij een verdovende voegen ze alleen iets toe, ze halen iig niks weg
Verplichten niet, maar ik heb begrepen dat ze bij ks eerst ruggeprik doen en als dat niet lukt pas volledige narcose. Dus weet niet of ik dan keus heb. Maar ik ga er niet meer teveel over nadenken, want dan ga ik me nog bang maken. Ga er gewoon vanuit dat het goed gaat. (En nu ga ik even tv kijken. )
@Knip: Weet ik ook nog wel Allemensen..En dan raden ze ook nog aan om op een harde ondergrond te zitten..Gelukkig kreeg ik na 5 dagen de tip om te koelen met ijs in een doek en een PCM te nemen..Toen was het binnen 2 dagen over.. Hadden ze me direct mogen zeggen.. Minius:Ja best goed he! Ja het is een dikke schat hoor ..Alleen kan ze behoorlijk panisch zijn..En heeft ze bepaalde tics..Dus ik wil graag een aantal onderzoeken..Als het wel iets is kun je dat maar beter weten en er iets aan (laten) doen..En/of leren er mee om te gaan.