Heej, wat vinden jullie van mijn banner vandaag? Mooi he? Hij staat nog steeds een dag vooruit, maar goed het staat er wel! alweer 7 weken! @havefun. Ik duim met je mee! @lynn, succes met je banenjacht. Ik snap het wel hoor!
@Kayla: lullig zeg, die 8 minuten. Nou een week wachten pffff.... Onze VK werkt met een antwoordapparaat. Dan moet je inspreken en wordt je teruggebeld. Heb altijs geen idee wat ik moet zeggen in zo'n ding.. uds houdt het vaak maar op mijn naam, mijn telefoonnummer en de vraag of ze me terug willen bellen. Ik voelde me afgelopen maandag het meeste zwanger tot nu toe. Die ochtend was ik misselijk en moest ik behoorlijk overgeven. Toen had ik ook zoiets van 'toch maar ff testen'. Sinds die dag ontbijt ik met een cracker en een kop thee en ben ik eigenlijk niet meer beroerd. Maar juist doordat ik niet meer heel beroerd ben, is het 'zwangere-gevoel' een beetje weg en ik wordt er best onzeker van. Maar om nou niet meer te gaan ontbijten om bewust misselijk te gaan worden vind ik ook weer een beetje overdreven... Mijanne: ik kan me best voorstellen dat je er onzeker van wordt... Maar we duimen voor je! Maar als het vloeien nu al minder wordt is dat een goed teken toch? Havefun: suc6 zometeen, hoop dat je de laatste uurtjes een beetje goed door kan komen! Ik ga even snel boodschappen doen. Nou ja, snel... Voordat je de deur uitbent ben je ook bijna een half uur verder...Kleine ligt nog in de pyama dus die moet nog omgekleed worden, voor de zekerheid warm water en melkpoeder mee. Een luier en wat doekjes want je weet maar nooit... Je gaat al met een volle tas de winkel in, haha. En toch zou ik niets anders meer willen...
Goedemorgen dames! Gets. Ben misselijk. Hoe kan dat nou. Hahaha. Bij Isabelle nooit gehad. Nou ja, zolang de symptomen toenemen in plaats van af, vind ik het prima. Nog niks vervelends tegengekomen op de wc vandaag, dus ik krijg weer een pietsiebeetje hoop dat het wel goed gaat. Zometeen even op kraamvisite. Ik ben schandalig laat, het kindje is in maart geboren, loopt bijna (hihi), maar ja, in die tijd lag mijn vader kritiek in het ziekenhuis en in mei is hij overleden. Daarna een miskraam.. Roerige tijd, maar ik begin nu lekker alles weer een beetje op te pakken. Is wel leuk, het is iemand van mijn vorige zwangerschapscursus. Is ook leuk voor Isabelle, ze scheelt 1 dag met het oudere broertje. @Lynn.... fijn, die reacties. NOT. Maar ja.. een nieuwe baan zoeken is ook niet makkelijk, zo happig zijn ze helaas niet op zwangeren. Wordt hier ook leuk straks.. bij mijn baas. Die vroeg me twee maanden nog angstvallig of ik van plan was nog meer kinderen te krijgen. Hihi. Is een advocaat, en ik ben de enige secretaresse. Dus die krijgt het moeilijk. Arme man. Nou ja, hij zal het wel begrijpen, dat krijg je als je een 27 jarige met een peuter aanneemt. Het is een goede vriend van ons, dus dat komt wel goed. @msroxy.. Leuke banner hoor! @havefun, ook ik duim met je mee.. ! Nog meer echo's vandaag? Oh, madammeke is wakker nu. Dus die ga ik er even uithalen.
tegen ochtend misselijkheid...ik dnek dat je gewoon wat dingen moet proberen zoals vanille yoghurt...of die pilletjes (die bij niet werken)
gelukkig heb ik niet zo heel veel last van misselijkheid, maar dat kan nog komen. elke kwaal omarm ik met evenveel liefde, als het maar goed blijft gaan van een vriendin tip tegen misselijkheid: anta-gel( helpt ook tegen maagzuur), vanille pudding en bij mij zelf helpt het beste iets lichts eten. Vette hap valt helemaal niet goed meer, dus daar ga ik mezelf ook niet meer mee pijnigen, ben helemaal op de gezonde tour. Veel fruit, melk, bruin brood, stroop, visje en veel groentes. Ik denk dat het voor iedereen wat uitvogelen is wat het beste helpt. Mijn zus is 9 maanden beroerd geweest en niets hielp, alles wat ze at kwam er ook weer uit, maar ja, alles wat binnen blijft heb je toch gehad, nietwaar? Weten jullie trouwens wat het beste is, alleen foliumzuur of gravitamon?
ik neem van VSM mama zwangerschapsvitamine in wat beter is weet ik niet maar je lichaam kan wel wat extra's gebruiken zeker als je ook nog veel overgeeft bv. NOg 2 uurtje Have Fun! je gaat gewoon een heerlijk klein boontje zien joh ik denk positief!
Een ijsblokje! Echt, ik kreeg de tip van een vriendin van me, en het werkt. Gewoon op een simpel ijsblokje sabbelen en het kalmeert weer iets. Vanillepudding helpt hier ook wel iets, maar dat eet ik niet net na een maaltijd (geen trek in nu). Een ijsblokje is dan eigenlijk precies goed. Ik heb echt vlagen misselijkheid, maar behoorlijk fel. Vooral als ik iets gegeten heb
trouwens even raar vraagje tussendoor merken jullie mannen niets als jullie vrijen? Die van mij kan meteen voelen dat ik zwanger ben hij zei gisteravond; hey daar is de verkeersdrempel (baarmoedermond) dat voelt hij heel goed (voor hem lekker voor mij minder omdat het TE gevoelig is) niemand last van?
Momenteel staat ons sexleven op non-actief. Ik durf het simpelweg niet. Het is al 6 keer eerder misgegaan, en de 5e keer hadden we een dag van te voren sex gehad. Ik weet verstandelijk ook wel dat dat helemaal geen oorzaak kan zijn, maar voor mijn gevoel durf ik het nu niet aan. Maar ja, er zijn meer manieren als de daad zelf, dus daar doen we nu maar aan. haha
dat kan ik wel snappen je weet met je verstand dat het er niets mee te maken heeft maar als je vrijt moet je dat 100% willen en niet in je achterhoofd wat anders denken (dan is het toch niet lekker) Mijn vriend had dat de vorige zwangerschap heel erg die wilde niet meer vrijen omdat ie bang was pas met 35 weken zwangerschap durfde die weer haha
imd, ik vind het niet moeilijk om seks te hebben, alleen is de zin nu even weg door de moeheid enzo. maar dat komt wel weer hoor spekkie, ijsblokje? ik ga het zo proberen. Zelfs als ik een paar slokjes water neem gooi ik dat er gelijk weer uit. Ik durf nu ook niet de foliumzuur te nemen, want als ik die inneem met water houd ik dat niet binnen. misschien maar beter om die vanmiddag pas in te nemen?
Even een vraagje: wie is/gaat thuisblijfmoeder worden? Nu na de geboorte van Esmée ben ik 24 uur weer aan het werk gegaan, ik weet nog niet helemaal hoe we het volgend jaar willen gan doen. Aan de ene kant wil ik graag weer aan het werk, al is het alleen maar omdat je dan weer lekker tussen de mensen zit. Aan de andere kant zou ik ook wel thuis willen blijven bij de kinders. Maar ik weet 1. niet helemaal of we dat financiëel trekken en 2. of het niet vreselijk tegenvalt. Een ex-collega van me is thuis gebleven na haar 1e en die sprak ik gister toevallig. En die vind het best tegenvallen thuis met de kleine, ze zegt dat je bijna niemand spreekt en er amper meer uitkomt. Ben wel benieuwd naar wat jullie (gaan) doen...
Jahoe!!! Het hartje klopt!!! Het vruchtje was nog wel heel klein, ongeveer 5 mm. En daarom mag ik over 2 weekjes opnieuw voor een echo komen. He, wat vervelend.
Wieffie: jaaaa gefeliciteerd ik ben heel blij voor je Jannie, ik wil in principe thuisblijfmoeder worden. Maar als ik op den duur merkt dat het echt tegenvalt, of ik heb echt de behoefte er uit te zijn, zou ik 1 of 2 ochtendjes gaan werken ofzo.
Goedemorgen, Deze morgen ben ik voor het eerst echt zo misselijk geweest dat alles eruit kwam. Dit heeft bij mijn eerste zwangerschap tot en met de 13 week geduurd.... Hier nog geen afspraak voor de echo, wel voor de VK, 27 aug. mogen we er heen. Waarom hebben jullie eigenlijk allemaal van die vroege echo's? Is dat op advies van de VK?