wwjc, ik ben ook niet één van de langste hoor (1.65), is inderdaad soms wel moeilijk met kleren kopen. Ze willen vanaf week 41 inleiden maar we hebben besloten dat niet te doen omdat de baby niet voor niks nog even blijft zitten. Maar na de 42 weken ga ik er wel serieus over denken. Pientje, staat mooi zeg, zo'n volle banner! je bent vast ontzettend trots!
Nee, ben gewoon steeds meer aangekomen. Zeker toen ik van lopend werk (kinderopvang) naar zittend werk ben gegaan (op kantoor). Toen is er zeker wel 15kg aangekomen omdat ik steeds weer wat had waardoor ik niet kon sporten. Lyme, mislukte lumbaalpunctie, die bbz-operatie, verlies wegeten, etc. En samenwonen met een man die toch vrij passief is. (wordt ik zelf ook nl) Maar op zich zat ik wel redelijk lekker in mijn vel. Vind mezelf ook niet lelijk ofzo. Maar minder gewicht is gewoon gezonder. Ik wil dan straks ook lekker gaan wandelen en fietsen met de kleine. En hoop dat manlief dan meegaat! En qua kleding vond ik het lastig omdat ik net 48 had, wat in de meeste winkels net wat te groot is. Die gaan dan meestal maar tot 46. Dat vond ik wel jammer.
Rach ja ubertrots heb echt zulke leuke kids maar dat zegt natuurlijk iedereen! Moet wel weer een beetje wennen aan een meisje, wil steeds als koosnaampjes van die jongensnamen zeggen zoals binkie enzo hahaha, wel weer leuk dat getut met roze, ben zelf mega fan van roze, rood en oranje. Vind het wel heel erg leuk dat we ook een zoon hebben, van alles wat, zijn zo gezegend. Wwjc gelukkig zit je lekker in je vel, idd straks lekker wandelen en fietsen met de kleine Verveel me te pletter zeg, Elize slaapt al heel lang en manlief is naar kinderpaasfeest van onze kerk met de kids...eigenlijk moet ik gaan slapen...
Hmm, ik krijg hier steeds pas bericht dat er een nieuw bericht is, als ik net wat geplaatst heb. Zo loop ik elke keer wat achter. Rach, kan ik me voorstellen. Meestal blijven ze idd met een goede reden zitten. En zolang er nog genoeg vruchtwater enzo is zal het wel goed zijn. En idd na 42 weken, is je lichaam gewoon niet voor gemaakt om zolang te lopen... Ik hoop dat je de kleine toch snel besluit dat ie er klaar voor is... En in 1,5wk kan er nog veel gebeuren! En Pientje, idd leuke banner!
Eenwondertje & Eefje Gefeliciteerd met jullie zoontjes!!! vandaag ook mijn uitgerekende dag (net als die van eefje geloof ik?) Maar hier nog helemaal niks gaande, behalve hier en daar wat gerommel... en dan te bedenken dat wij dachten dat ze eerder zou komen... Ga maar een beetje afleiding zoeken vandaag, wel balen gister is de nieuwe wasmachine bezorgt krijgen we hem niet aangesloten omdat de stroomstekker te kort is...grrr..
Wwjc, jammer dat je man zo passief is! Misschien komt hij straks ook helemaal los en vind hij het heerlijk om met de kinderwagen stukken te gaan wandelen of een stuk te gaan fietsen. Pientje, is je kraamhulp er nog?
nee ze was al weg. morgen is ze voor het laatst...gelukkig, ze doet wel veel in het huishouden hoor, maar ben blij als ze weg is
Ik hoop ook dat hij straks vooral veel mee gaat fietsen. Heeft hij altijd gedaan nl. Nu scheelt het wel dat hij veel werkt en naar het werk met de fiets trekt hem niet. Hij wil gewoon zomaar stukken gaan fietsen. En idd wandelen is meer mijn ding. Maar goed, met beeb zal hij ook wat meer moeten doen en dus ook wat actiever zijn. Ik ben vind het trouwens best eng te bedenken dat de kraam naar huis zal gaan. Ik heb nog geen kids en het huishouden vind ik niet zo erg, maar het lijkt me wel fijn dat er iemand is die me met de kleine helpt. (Ben van mezelf nl erg onzeker) Waarom ben jij blij dat ze weg is Pientje? Ik heb op mp een mooi nijntjewikkeldoek besteld. Had gehoopt dat die gister er al zou zijn, maar gister niets en net bij de post ook niets. Ben bang dat ie vandaag ook niet meer komt. Ik wilde de kleine erin mee naar huis nemen in geval van bevalling...
Eefje en Eenwondertje, allebei gefeliciteerd met jullie zoontjes! ! ! Eeefje wat heb jij een snelle bevalling gehad zeg! wwjc en loekafijn dat jullie hetzelfde hebben dus dat wordt idd gewoon gezellig samen klagen. Loeka, net wat jij zegt...ik begin ook bevallingsdrang te krijgen (heb zelfs gisteren al tegen een vriendin gezegd dat ik zin heb in de bevalling...hahaha....puur omdat ik die kleine eindelijk in mn armen wil houden en wil weten hoe het voelt... Gisteravond nog even lekker met vrienden hapje wezen eten op terras, erg gezellig...maar toen ik thuis kwam sloeg mn stemming helemaal om....jankbui....twijfelen of ik het allemaal wel kan en wil (voel me bijna schuldig om dit te zeggen....maar ik begrijp dat ik niet de enige hierin ben..) wat kilo's betreft....pfff....ik ben al 17 kilo aangekomen en ik verlang zo enorm weer naar mn eigen lijf, weer lekker op mn buik slapen (goed trouwens pientje dat je het van de BV zei, dan weet ik dat ik met buikslapen nog even moet wachten) mn eigen kleren weer aan en nieuwe kleren kopen! Begrijp me goed, ik vind die kleine in mn buik echt heel bijzonder, elke keer als ik 'em voel trekt er toch een lachje over mn gezicht en gaat mn hand automatisch naar mn buik, maar ik kan er soms zo slecht tegen dat mn lijf niet wil wat IK nog wil....snappen jullie wat ik bedoel?? Rach, Ramoontje en Kipkip, ik hoop dat die van jullie zich snel aandienen!
Heb zo'n medeleiden met jullie als ik lees dat jullie graag willen bevallen en je kindje vast willen houden. Kan het me helemaal voorstellen! Maar zoals Pientje ook al schreef verheug je nog niet te veel op op je buik liggen want dat loopt de borstvoeding er inderdaad echt uit. Ook als ik de kleine hoor huilen rond voedingstijd begint het te lopen Kraamhulp, is erg fijn maar ik was ook erg blij dat ze weg was. De eerste dagen is ze heel waardevol en geeft veel fijne informatie maar je ontgroeit haar eigenljk, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik was (en ben) ook erg onzeker maar je voelt echt wel aan wanneer de kleine een nieuwe luier (dit kan je ook ruiken #-o ) of eten of vastgehouden moet worden. En het is dan gewoon lekker om je huis voor jezelf te hebben en te doen waar je zin in hebt zonder dat er iemand toch onbekends in je huis is. En ja, mobiliteit door de knip was die zeker bij mij ver te zoeken. Met daarbij het vele bloedverlies is mijn conditie nu echt gezakt naar het nulpunt, er onder zelfs. Dus veel wandelen en zo kan nog niet. Dat geldt ook voor trappen lopen, bukken etc. Help ik zo een beetje mee het dragelijk te maken je kleintje nog in je buik te hebben? Maar ondanks veel ongemakken die ik nu heb en tijdens de zwangerschap niet had blijft die kleine geweldig! Ik geniet met volle teugen van haar en hoop dat jullie ook snel van jullie kleine wondertjes mogen gaan genieten. Aan het begin van het forum hebben we veel voor elkaar geduimd dat iets goed kwam/was, nu ga ik zo veel als mogelijk voor jullie duimen dat jullie kleintjes snel komen.
@Dreamerfly: is typisch aan een strippoging dat de weeën komen en gaan! Ken er alles van was hier ook het geval maar uiteindelijk heeft het toch doorgezet dus hopelijk bij jouw ook!! @eefje: gefeliciteerd met jullie zoontje! Geniet ervan! @eenwondertje: gefeliciteerd met jullie mannetje! Hopelijk heb je niet te veel last van de ks Hier had ik ook nog een drukke baby hoor tot aan de bevalling, ook had ze nog veel de hik! Nu nog steeds trouwens Hier word de zwangerschap ook totaal niet gemist hoor! Vind het zalig om terug me goed te voelen en niet ganse dagen met pijn te lopen, om terug voor mijn zoontje zelf te kunnen zorgen. Nee hier is het echt afgelopen met kindjes krijgen ons gezinnetje is helemaal compleet, ben echt super gelukkig en trots op! Hier gaat het ook goed met de kilos, ben er nu 8 kwijt, nog een paar te gaan en ook nog wat extra als dat lukt
Leonie, je maakt het idd wat draaglijker zo, thanx goed te horen dat jullie lekker aan het genieten zijn, ook al zit nog niet alles mee. werden jullie ook veel gebeld door iedereen die (heel lief bedoeld...) vraagt hoe het gaat?? allemaal heel lief hoor, maar als ik bevallen was hadden jullie het echt wel gehoord, denk ik dan!! grrrr.... kan het van de een ook beter hebben dan van de ander...kreeg gister een heel lief kaartje van vrienden van me om me te laten weten dat ze aan me denken en erg benieuwd zijn....dat vind ik dan wel weer enorm lief! mamafiona hoe gaat het bij jou trouwens??
Hier juist tegenovergestelde.... Iedereen deelde me even mede dat ik dit weekend maar niet moest bevallen omdat zowat de helft een weekendje weg is of heel de pasen bij andere mensen zitten. Lekker rustig voor ons dus. Maar nee, gelukkig heb ik niet dat mensen dat elke keer vragen. Heb net maar ff boodschappen gedaan, want ik werd gek van het wachten en ik verwacht het pakketje vandaag eigenlijk niet meer. (Eigenlijk nog een goede reden om met bevallen te wachten...) Leonie, het heeft wel een beetje geholpen je verhaal hoor. (Hoewel, Sylvie met haar verhaal erna..... )
hihi ik dacht precies hetzelfde Wwjc, ik ben ook maar een beetje op marktplaats aan het zoeken voor leuke kledingsetjes. Dan weet je dat die na 2 of 3 dagen komen en heb je weer iets kleins om naar toe te leven. en al is het maar een truitje van 1,50, toch is het leuk om een pakketje te krijgen. Goed dat je een boodschapje heb gedaan. Ik heb hier de boel weggestreken, ook lekker Goh, klinkt bijna als een straf om te bevallen in een rustig weekend Nou mij lijkt het heerlijk hoor! Zou best de eerste dagen helemaal niemand willen zien, maarja dat kan niet.
Indy: Hier gaat alles wel aardig.... Het rommelt maar door en er is geen touw aan vast te knopen....pffff Voel me zelf wel goed, veel steken en een heel beurs gevoel aan de onderkant en constand gerommel in mijn buik (dan weer een harde buik dan weer even ontspannen om weer hard te worden....beeb voel ik tussendoor wel wat bewegen maar niet zoals het was....) Ik heb echt geen idee....Lage rugpijn alsof ik ongesteld moet worden.Het voelt alsof mijn darmen aan het dansen zijn in mijn buik..... is ook zo moeilijk te omschrijven De bevalling van mijn zoontje ging heeeeel anders en is alweer een tijd geleden dus kan het niet met elkaar vergelijken. Wat denken jullie?
MamaFiona, ik durf het ook niet te zeggen. Ben nog niet eerder bevallen. Maar buiten het gerommel van mijn darmen heb ik ook al 2 dagen flink last van veel harde buiken, steken (ook trouwens bij mijn poepgaatje ) en beurs gevoel heb ik al bijna 2 weken. Ik ben benieuwd hoe het gaat doorzetten bij je. Rach, heb je nog niet genoeg kleertjes dan? LoL, ik heb trouwens buiten de kleding van beeb ook nog een hele webwinkel van kleertjes die de kleine ook aankan. (Heb natuurlijk ook dingen ingekocht die ik zelf ook leuk vind! ) Die wikkeldoek die ik nu van Nijntje heb besteld heb ik nl zelf ook maar dan van Pooh(roze) en Tigger(blauw), maar die van Nijntje vind ik echt super! Zal eens kijken of ik foto in mijn album kan zetten. Ik heb die trouwens op eh di geloof ik al besteld, dus daarom baal ik er wel van dat ie er nog niet is. En Sylvie, is niet erg. We zullen het wel overleven...
Weet je, ik zou bijna vergeten dat ik volgende week zondag zelf jarig ben.... Ben er dit jaar echt NIET mee bezig!
Ow volgens mijn profiel ben ik vandaag jarig dat klopt niet, ben echt nog maar 26 (en al 3 kids ) ff veranderen zo... Wwjc ben blij dat ze weggaat omdat het hier gewoon goed gaat, heb die extra hulp eigenlijk niet nodig. BV gaat goed. Het is natuurlijk al mijn 3e. Voel me supergoed, ben helemaal op de been, dus dan staat zo'n iemand al gauw in de weg en dan kan ik me er nogal snel aan irriteren want dan wil ik rust. Maar ze is echt wel een goeie kraamhulp, dat wel, dus we hebben zo'n hele grote merci voor der gekocht. Snap dat jij juist fijn vind die hulp omdat het je 1e is en onzeker bent, al denk ik dat dat wel goed komt hoor Maar ze zal eerst alle aandacht aan jou en de baby geven, dan pas het huishouden, no worries Ow tis weer voedertiet